8 клас. Геометрія. Чотирикутники

Про матеріал
Розробка уроку: узагальнення і систематизація знань з теми "Чотирикутники" (геометрія 8 клас)
Перегляд файлу

8 клас. Геометрія

Чотирикутники.

Мета: систематизувати знання про чотирикутники; перевірити знання та вміння застосовувати їх під час завдань; розвивати творче мислення учнів, створити комфортні умови для навчання шляхом організації взаємодії учнів між собою; виховувати розуміння значимості геометрії як науки серед інших наук, сприяти створенню атмосфери співробітництва, вчити спілкуватись з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: таблиці, роздатковий матеріал, картки різного кольору для об'єднання учнів у групи, збірники завдань, аркуші ватману, фломастери.

 

Хід уроку.

 I. Організаційний момент.

Учитель оголошує тему та мету уроку.

Девіз уроку: «Розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву» (В.Гюго).

Здійснюється мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

  1.    Актуалізація опорних знань.
  1.   Метод «Мікрофон».

Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон.

Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, чітко відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.

Запитання для учнів:

  1.   Що називається чотирикутником?
  2.   Які сторони чотирикутника називаються сусідніми?
  3.   Які сторони називаються протилежними?
  4.   Які вершини чотирикутника називаються сусідніми?
  5.   Які вершини називаються протилежними?
  6.   Що називається діагоналлю чотирикутника?
  7.    Назвати сусідні, протилежні сторони та вершини, діагоналі чотирикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   3 якими видами чотирикутників ви познайомились.
  2.   Паралелограм та його властивості.
  3.  Прямокутникта його властовості.
  4.  Ромб та його властивості.
  5.  Квадрат та його властивості.
  1.   Графічний диктант.

У клітинках таблиці поставити «+» якщо твардження правильне, і «-» якщо неправильне.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

  1.   Якщо діагоналі чотирикутника різні, то цей чотирикутник є прямокутником;
  2.   якщо в чотирикутнику діагоналі перпендикулярні, то цей чотирикутник не ромб;
  3.   кожний квадрат є прямокутним;
  4.   якщо в паралелограмі діагоналі не рівні, то він не може бути прямокутником;
  5.   існує ромб, є квадратом;
  6.   існує квадрат, який не є ромбом.

 

  1. Відпрацювання навичок.

Робота в групах «Карусель».

Учнів об'єднуємо в групи по 4-5 учнів за кольором карток.

 

У кожній групі розподіляються обов'язки:

Спікер - зачитує завдання групі, організовує порядок виконання завдання, призначає доповідача, в кінці дає оцінку роботи в класі, якості підготовки кожного члена групи.

Секретар - веде записи результатів роботи групи.

Посередник - стежить за часом.

Доповідач - чітко висловлює думку групи.

Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.

 

Завдання групам:

Перша група - паралелограм

Друга група - прямокутник

Третя група-ромб

Четверта група - квадрат

За 5 хвилин треба обговорити та схематично записати на аркуші означення та властивості цього чотирикутника.

Після цього аркуш аркуш передається наступній групі за годинниковою стрілкою, а на отриманому аркуші написати схематично властивість тієї фігури, що зображена на ньому і т.д. Коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні повинні переглянути всі записи, можливо, доповнити і підготуватись до виступу.

Потім дається слово по черзі доповідачу від кожної групи і він розповідає про властивості даної фігури, вказує на можливі неточності в записах інших груп, висвітлює основні моменти доведення властивостей. Решта учнів слухають, ставлять запитання.

Узагальнюючі запитання вчителя:

  1.   Сформулюйте властивості, які справедливі для всіх розглянутих чотирикутників.
  2.   Які властивості справедливі тільки для прямокутника й квадрата?
  3.   Які ви можете назвати властивості, що притаманні тільки одній з вивчених фігур?

 

  1.  Розв'язування вправ.
  1. Усні вправи за готовими рисунками.
    1.    Чи правильно виконано рисунки? Які помилки допущено в зображенні паралелограмів?

 

 

image5image4

  1.                    Знайти кути паралелограма, якщо один з них дорівнює 75°.
  2.                    Знайти кути ромба, якщо сума двох його кутів дорівнює 140°.
  3.                    Знайти кут паралелограма, якщо один з його кутів на 50 0 менший за другий.
  4.                    Знайти кути ромба, якщо його кути відносяться як 5:13.
  1.   Розв 'язування задач.
    1.                    Периметр паралелограма 98 см. Одна зі сторін на 7 см більша ніж друга. Знайти сторони паралелограма.
    2.                    У прямокутнику бісектриса одного з кутів поділяє сторону на відрізки 20 см та З0 см. Знайти периметр прямокутника.
    3.                    ABCD- квадрат, О -точка перетину діагоналей. Знайти кути COD.
    4.                    Користуючись вивченими властивостями, визначити центр чотирикутника, вирізаного з паперу (учням роздаються паперові паралелограми, прямокутники, ромби, квадрати).

 

  1.    Підсумок уроку.

Що цікавого дізналися ви сьогодні на уроці? Що сподобалось найбільше?

Спікер кожної групи оцінює роботу товаришів. Бали за всі види робіт сумуються і виставляється оцінка за урок кожному учню.

 

  1.           Домашнє завдання.
docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку