Чотирикутники.
Мета: систематизувати знання про чотирикутники; перевірити знання та вміння застосовувати їх під час завдань; розвивати творче мислення учнів, створити комфортні умови для навчання шляхом організації взаємодії учнів між собою; виховувати розуміння значимості геометрії як науки серед інших наук, сприяти створенню атмосфери співробітництва, вчити спілкуватись з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: таблиці, роздатковий матеріал, картки різного кольору для об'єднання учнів у групи, збірники завдань, аркуші ватману, фломастери.
I. Організаційний момент.
Учитель оголошує тему та мету уроку.
Девіз уроку: «Розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву» (В.Гюго).
Здійснюється мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон.
Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, чітко відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.
Запитання для учнів:
У клітинках таблиці поставити «+» якщо твардження правильне, і «-» якщо неправильне.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Робота в групах «Карусель».
Учнів об'єднуємо в групи по 4-5 учнів за кольором карток.
У кожній групі розподіляються обов'язки:
Спікер - зачитує завдання групі, організовує порядок виконання завдання, призначає доповідача, в кінці дає оцінку роботи в класі, якості підготовки кожного члена групи.
Секретар - веде записи результатів роботи групи.
Посередник - стежить за часом.
Доповідач - чітко висловлює думку групи.
Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.
Перша група - паралелограм
Друга група - прямокутник
Третя група-ромб
Четверта група - квадрат
За 5 хвилин треба обговорити та схематично записати на аркуші означення та властивості цього чотирикутника.
Після цього аркуш аркуш передається наступній групі за годинниковою стрілкою, а на отриманому аркуші написати схематично властивість тієї фігури, що зображена на ньому і т.д. Коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні повинні переглянути всі записи, можливо, доповнити і підготуватись до виступу.
Потім дається слово по черзі доповідачу від кожної групи і він розповідає про властивості даної фігури, вказує на можливі неточності в записах інших груп, висвітлює основні моменти доведення властивостей. Решта учнів слухають, ставлять запитання.
Узагальнюючі запитання вчителя:
Що цікавого дізналися ви сьогодні на уроці? Що сподобалось найбільше?
Спікер кожної групи оцінює роботу товаришів. Бали за всі види робіт сумуються і виставляється оцінка за урок кожному учню.