РОБОТА НАД ПОМИЛКАМИ Урок у 8 класі

Про матеріал

Учні на уроці зможуть помічати, аналізувати й усувати помилки, допущені в контрольному творі, повторити правила та редагувати написане.

Перегляд файлу

РОБОТА НАД ПОМИЛКАМИ

                   Урок у 8 класі

МЕТА: проаналізувати помилки, допущені учнями в

          контрольному творі, повторити правила, на які

          допущені найтиповіші помилки; формувати вміння і

          навички встановлювати зв’язки між виучуваними

          мовними фактами, застосовувати теоретичні знання

          на практиці, помічати й усувати різні види помилок,

          редагувати написане; виховувати в учнів прагнення

         оволодіти українською мовою.

Обладнання: алгоритм, картки, презентація «Види

          помилок».

Тип уроку: урок зв’язного мовлення.

Методи і прийоми: розповідь, метод вправ, редагування,

          словниковий, міні-диктанти.

 

                         Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

                                            На помилках завжди учаться

                                                 Народне спостереження

         Поетичне вітання вчителя

     Людина в світ прийшла, щоб жити,

     Учитись, мріяти, любить.

     Щоб все на світі знати, вміти

     Й добро на цій землі творить.

 

ІІ. Вступне слово вчителя

 

Уявіть собі, що твір , який ви хотіли написати, - це досконала

комп’ютерна програма, яка б зробила переворот  у   сфері програмування   та                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     j0195384 інформатизації взагалі.  Адже кожний твір   умовно заслуговував на                                      найвищу оцінку – 12 балів.   Проте ніколи не слід забувати

про   конкурентів, бо вони не  сплять. От і цього разу конкуренти запустили у  ваші твори-програми аж   три віруси – Недовчив, Забув та Лінощі. Хто з вас проти якого не встояв, той вірус і «попрацював» над вашим твором. Відповідно оцінка з 12 балів змінилася на ту, яку ви зараз маєте.

   Я пропоную сьогодні розробити антивірусну програму з метою уникнення в майбутньому подібних казусів. Антивірусна програма, як ви здогадалися, буде мати кодову назву «РНП» (робота над помилками).

   Тож почнемо.

 Вчитель робить аналіз робіт, зачитує кращі роботи, абзаци, речення.

 

- Давайте зараз пригадаємо, які є види помилок, як вони

 позначаються. (Діти відповідають).

 

 - Добре, молодці. Кожний з вас не повинен зупинятися  

 

на досягнутому результаті, а покращувати його. Тут у пригоді стане алгоритм «Як отримати гарну оцінку за твір».

 

Алгоритм

 

 1.Ти хочеш завжди отримувати за твори тільки 10, 11, 12?

 

  ТАК

 

 

   НІ

                                   
 

 

 Утекти від проблеми –

це найлегший, але не

 найкращий вихід. По-

 міркуй. Сильні люди

 так не роблять

 

  1. Ти вже налаштувався проаналізувати свої помилки і надалі їх не повторювати?

 

 ТАК

 

 

    НІ

                                                

 

Дарма ти так, адже мав

непогані шанси вчитися

               ще краще

 

  1. Ти готовий докласти зусиль для досягнення бажаного кращого результату?

 

 

     НІ

  ТАК

Утекти від проблеми-  це найлегший, але не найкращий вихід.  Поміркуй. Сильні

 люди так не роблять  

                      

 

 

 

   Ти зробив правильний

вибір! Починай роботу над помилками і успіхів тобі у

               всьому!

 

 

 

 

 

  Щиро сподіваюся на те, що у нас немає постраждалих, які «зависли» на І, ІІ чи ІІІ рівні, а всі дійшли до кінця і готові працювати над помилками. Проте давайте спочатку розберемося з тим, що нам потрібно робити.

 

ІV.  Виконання вправ і завдань

   – Як ви знаєте, оцінка за кожен твір виставляється як  середнє арифметичне двох критеріїв – змісту та мовного оформлення.

Що стосується змісту, то найтиповішою помилкою була відсутність логічного зв’язку між сусідніми реченнями. Тому пропоную вам виконати таке завдання.

 

  • Запропонований набір речень розставити у такій послідовності, щоб можна було отримати зв’язний текст (усно).

 

   1.Дітям, аби ті не нівечили цвіту, казали: не ламайте калину,    бо накличете мороз. 2.Давно наш народ опоетизував кущ калини, оспівав у піснях. 3.Не було, здається, хати, біля якої не кущувала б калина. 4. В калині, кажуть, материна любов і мудрість. 5.Як забілюють квіти, дівчата ними коси прикрашали. 6.Справді, калина цвіте наприкінці весни, коли вже відходять заморозки. 7.Йдеш, бувало, селом – хати, неначе в коралах, червоніють густими намистинками. 8.А вже коли достигали плоди, їх вішали попід стріхою. 9.Наруга гад нею вкривала людину ганьбою.

 

Ключ до відповіді: 2, 4, 9, 1, 6, 3, 5, 8, 7.

 

  • Якщо ви уважно читали текст цього завдання, то повинні були звернути увагу, що тут використані вставні слова. Дехто з вас у своїх роботах допустив помилки на цю пунктограму. Давайте пригадаємо все, що нам відомо про вставні слова і випишемо в зошит ті речення, де вони вживаються.
  •  

– Крім того у розділі «Пунктуація» «кульгає» у нас і тема

 «Розділові знаки при узагальнюючих словах».

Попрацюймо над ними.

 

  • Перепишіть, ставлячи всі потрібні розділові знаки.

 

Усе навколо дерева птахи люди сповнене весняної пружності нестримної сили. А Соловей аж горло надриває і на всі заставки співає щебече і свистить і тьохкає і торохтить. І на тім рушникові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов. Вся громадськість повинна взятися за охорону нашої чарівної природи і птахів і звірів і садів і лісів.

 

 – Серед правил орфографії цього разу найслабшим місцем виявилися правопис прислівників та слів з м’яким знаком. А тому спершу повторимо правила

 

  • –Знайти і виправити помилки у прислівниках.. Правильність правопису слів перевірити за словником Уночі, як найшвидше, ні-коли, по батьківськи, тишком. нишком, якосьто, що дня, спросоння, дене-д,е, раз-у-раз,

 у ранці, в купі, не-сьогодні завтра.

 

  • «Хто більше». Підібрати до малюнка слова з орфограмою «Вживання м’якого  знака » (Кінь, стоїть, лежить, пасеться, видніється, далечінь, покрівля, будівля, кінський щавель тощо)

 

Изображение 082

 

  • Словниковий диктант (коментований)

 Вишенька, черешенька, соломинка, рибалка, ненька, Наталка, учителька, сопілка, кінчик, письмо, боєць, тонший, ляльці, смієшся, їдальня, співець, яблунька, сміються, погодься, доменщик. 

 

  – А зараз напишемо міні-диктант. Ваше завдання: віднайти всі орфограми, окремі пояснити (на вибір)

Україна має чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд. Передусім – це Софійський собор, Золоті ворота у Києві, Києво-Печерська лавра. Страшні війни, лихоліття понищили в Україні дуже багато чудових витворів людського духу і прекрасних споруд. Треба не тільки шанувати те, що збереглося, а й прагнути відродити втрачене.  (Контроль – 26).

 

- Серед лексичних помилок найтиповішими є вживання слів не з тим значенням та невиправданий повтор слів. Тому пропоную вам наступне завдання.

 

  • Знайдіть та виправте у реченнях лексичні помилки (завдання по варіантах)

І - варіант

 Біля школи учні зробили посадки дерев. Як приємно вести спостереження за небесними світилами у теплу серпневу ніч. Учитель математики проводив перевірку виконання контрольного завдання. Спортсмен дуже хвилювався, тому що робив свій перший виступ. Учні поставили досліди на поведінці тварин.

  ІІ- варіант

Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. За допомогою комп’ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць.

 

       – Граматичні та стилістичні помилки є майже у кожній роботі, тому наступне завдання буде в парах.

 

  • Знайдіть і виправте у реченні граматичні помилки.

Марина сказала Наталі, що я теж побувала в Карпатах. Завтра ми складемо іспит по англійській мові. Вулиця вела до річки, на якій росли яблуні. Воротар ударив по м’ячу кулаком, який упав недалеко від воріт. Написавши переказ, наші зошити були здані вчителеві. Повертаючись додому, мені зустрівся однокласник.

 

  • Знайдіть у реченнях слова, що не відповідають даному стилю та усуньте стилістичні помилки (завдання індивідуальне)

   Земля – планета, що кружляє навколо сонця. Великим кострубатим дубам було байдуже, що ішли опади у вигляді снігу. При низькій температурі пара перетворюється у невеликі кристали льоду й утворює казкові сніжинки. Хлопчик вивів із гаража коня похилого віку. Мій олівець зламаний і тому на жаль, не працює.

 

  1. Підбиття підсумків уроку

           Чи стали ми комп’ютерними геніями?

           Які види помилок існують?

      Назвіть орфограми та пунктограми , які ми сьогодні

   повторили?

   Гадаю, ми успішно побороли віруси Недовчив, Забув та Лінощі. Бажаю, щоб вони більше ніколи не поселялися у ваших програмах, а оцінки за твори були лише в межах високого рівня.

 

Домашнє завдання: Переглянути свої роботи і зробити їх аналіз

BD21318_

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
4267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку