8 клас Контрольна робота «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова, словосполучення, речення»

Про матеріал
визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допо¬могою запропонованих завдань з теми «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова, словосполучення, речення»
Перегляд файлу

8 клас

 

Контрольна робота «Однорідні члени речення. Звертання.

Вставні слова, словосполучення, речення»

 

Варіант І

 

І. Завдання низького рівня. З чотирьох варіантів виберіть одну правильну відповідь (1 бал за правильну відповідь).

 

1. Укажіть речення з однорідними членами, що пов’язані змішаним зв’язком (розділові знаки пропущено).

А  Тоді він запустив блискавкою руки в воду піймав рибу коло голови і заклав пальці в її зябра.

Б   То золоте дитинство дзвонить дзвіночками в гаях синіми волошками зоріє в полях бризкає водою на Ворсклі...

В   Кость радо слухатиме її простеньке невибагливе провінційне оповідання...

Г   Не мав за своє життя бідолаха ні подяки ні доброго слова.

2. Укажіть речення зі вставним словосполученням (розділові знаки пропущено).

А   Коротко кажучи це треба зробити сьогодні.

Б   У горах (а в Україні він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває себе добре.

В   Андрій посміхнувся радісно може вперше за всі тижні окупації.

Г   Сизокрилий орле високо літаєш а чи далеко мого сина у війську вбачаєш?

 

3. Позначте речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено).

А   У Вербний тиждень за народним віруванням не можна сіяти городини...

 Б   Знаю знаю дівчинонько чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив.

 В   Верни до мене пам’яте моя...

 Г   О сарнонько приходь вечірньою добою на скло прозорих вод...

 

 

ІІ. Завдання середнього рівня. З шести варіантів відповідей виберіть 2 правильних відповіді  (по 1 балу).

 

4. Визначте речення, у яких при узагальнювальних словах слід поставити тире (розділові знаки пропущено).

 

А. Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо, й Лаврін, і Кайдашиха, й Мелашка.

Б. Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух і тихим мелодійним шелестом стиглого жита.

В. Широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червона стрічка котрою був підперезаний Олесин стан червоний бант в косах усе так налякало студента що він сидів як на шпильках.

Г. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, і зелені луги й солов’їні гаї і твоя незрадлива материнська ласкава усмішка і засмучені очі хороші твої .

Д. Вони всіляко підступали до Івана і щирістю і насмішками і жартами і направду.

Е. Лози кручі висип ліс усе блищить і сяє на сонці.

 

 

 

 

 

 

 

5. Укажіть речення, в яких є вставлені речення (розділові знаки пропущено).

 А   Далеко-далеко те знають хіба що лелеки розкидала доля кептарики і сіряки.

 Б   Коли морська зірка повзе то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед.

 В   За його розрахунками він уже повинен бути навпроти літака.

 Г   Зоре моя вечірняя зійди над горою поговорим тихесенько в неволі з тобою.

 Д  В усіх морях та океанах нашої планети водяться морські істоти що називаються морськими зірками .

 Е  Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі.

 

6. Визначте рядки, у яких всі слова в кличному відмінку.

А. Сестрицю, Інно, чайко, дядьку, хлопче.

Б. Королево, село, коромисло, Славо, Мирослав.

В. Андрію, женче, козаче, їжаче, жінко, учителю.

Г. Пісне, вітре, доле, Дніпре, братику, місяченьку.

Д. Поле, Ілле, поезіє, друже, куме, весна.

Е. Сергію, Марино, калина, жуче, осене.

 

ІІІ. Завдання достатнього рівня

 

7. Перепишіть речення, розставте розділові знаки (4 бали).

За своїм складом мед схожий на кров людини можливо тому він благотворно діє на людський організм.

Якісь занедбані певно від старих ще хазяїнів жоржини і червоні невибагливі півники побіля веранди в саду здавалось по-особливому сьогодні прибрались.

Пожежа часто виникає через такі пустощі дітей з вогнем гра із сірниками запальничкам.

Калина під вікном рідної оселі тополя на околиці села лелече гніздо на клуні старенька криничка при перехресті доріг боброва гатка в тихоплинній заплаві терпкий запах лісової конвалії  усе це різновиди нашого дитинства наш духовний світ з яким ми вирушали чи маємо вирушати в життя.

 

 

8.  Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів (2 бали).

  1.        почуття; А  А спори, наприклад, опенька, можна
  2.        оформлення думки; розгледіти, якщо покласти шапку зрілого
  3.        ввічливість; гриба на темний папір.
  4.        невпевненість. Б   Але, мабуть, найдивовижніше у цієї

рослини — її шишки.

В   Даруйте, чи можна зайти до кабінету?

 Г   На жаль, квітки папороті ніхто ніколи

не бачив .

 Д   У мене душа, зрозумійте, піснями аж бринить.

 

 

ІV.  Творча робота (12 балів).

Уявіть себе блогером. Розкажіть вашим підписникам про свій день або подію зі свого життя,  використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова. Підкресліть їх у тексті.

  Орієнтовний обсяг роботи – 10-12  речень.

 

 

 

8 клас

 

Контрольна робота «Однорідні члени речення. Звертання.

Вставні слова, словосполучення, речення»

 

Варіант ІІ

 

І. Завдання низького рівня. З чотирьох варіантів виберіть одну правильну відповідь (1 бал за правильну відповідь).

 

1. Укажіть речення з однорідними членами, що пов’язані змішаним зв’язком (розділові знаки пропущено).

А  То золоте дитинство дзвонить дзвіночками в гаях синіми волошками зоріє в полях бризкає водою на Ворсклі...

Б   Тоді він запустив блискавкою руки в воду піймав рибу коло голови заклав пальці в її зябра.

В   Кость радо слухатиме її простеньке невибагливе і провінційне оповідання...

Г   Не мав за своє життя бідолаха ні подяки ні доброго слова.

2. Укажіть речення зі вставним словосполученням (розділові знаки пропущено).

А   Це треба зробити сьогодні.

Б   У горах (а в Україні він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває себе добре.

В   Андрій посміхнувся перший раз я так гадаю за всі тижні окупації.

Г   Сизокрилий орле високо літаєш а чи далеко мого сина у війську вбачаєш?

 

3. Позначте речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено).

А   У Вербний тиждень за народним віруванням не можна сіяти городини...

Б   Знаю знаю дівчинонько милая чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив.

 В   Верни до мене зіронько...

 Г   О сарнонько приходь вечірньою добою на скло прозорих вод...

 

 

ІІ. Завдання середнього рівня. З шести варіантів відповідей виберіть 2 правильних відповіді  (по 1 балу).

 

4. Визначте речення, у яких при узагальнювальних словах слід поставити тире (розділові знаки пропущено).

 

А. Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо, й Лаврін, і Кайдашиха, й Мелашка.

Б. Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух і тихим мелодійним шелестом стиглого жита сизокрилий орел бачив і чув все це.

В. Усе так налякало студента що він сидів як на шпильках широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червона стрічка котрою був підперезаний Олесин стан червоний бант в косах.

Г. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, і зелені луги й солов’їні гаї і твоя незрадлива материнська ласкава усмішка і засмучені очі хороші твої .

Д. Вони усім всіляко підступали до Івана і щирістю і насмішками і жартами але Іван був непохитним.

Е. Усе блищить і сяє на сонці лози кручі висип ліс.

 

 

 

 

5. Укажіть речення, в яких є вставлені речення (розділові знаки пропущено).

 А   Далеко-далеко мабуть розкидала доля кептарики і сіряки.

 Б   Коли морська зірка повзе як казали мореплавці то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед.

 В   За його розрахунками він уже повинен бути навпроти літака.

 Г   Зоре моя вечірняя зійди над горою поговорим тихесенько в неволі з тобою.

 Д  В усіх морях та океанах нашої планети а їх існує доволі багато водяться морські істоти що називаються морськими зірками .

 Е  Коли Сашко думав про матір на мою думку він ніби стояв на гарячому пружному вітрі.

 

6. Визначте рядки, у яких всі слова в кличному відмінку.

А. Сестрицю, Інно, чайко, дядьку, хлопче.

Б. Королево, село, коромисло, Славо, Мирослав.

В. Андрію, женче, козаче, їжаче, жінка, учитель.

Г. Пісне, вітер, доле, Дніпра, братику, місяченьку.

Д. Поле, Ілле, поезіє, друже, куме, весно.

Е. Сергію, Марино, калино, жуче, осене.

 

ІІІ. Завдання достатнього рівня

 

7. Перепишіть речення, розставте розділові знаки (4 бали).

 

Якісь занедбані певно від старих ще хазяїнів жоржини і червоні невибагливі півники побіля веранди в саду здавалось по-особливому сьогодні прибрались.

Здоров’я найцінніший скарб у житті кожної людини і предмет турботи держави бо тільки здорові члени суспільства можуть побудувати міцну квітучу багату країну.

Чіткий режим дня повноцінне збалансоване харчування фізична активність загартування організму дотримання правил поведінки в небезпечних ситуаціях  все це допоможе нам зберегти своє здоров’я і навіть зміцнити його.

Серед шкідливих звичок властивих людині одна з найпоширеніших найнебезпечніших за своїми наслідками наркоманія.

 

 

 

8.  Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів (2 бали).

1 почуття; А  А спори, наприклад, опенька, можна

2 оформлення думки; розгледіти, якщо покласти шапку зрілого

3 ввічливість; гриба на темний папір.

4 невпевненість. Б   Але, мабуть, найдивовижніше у цієї

рослини — її шишки.

 В   Даруйте, чи можна зайти до кабінету?

 Г   На жаль, квітки папороті ніхто ніколи

не бачив .

 Д   У мене душа, зрозумійте, піснями аж бринить.

 

 

ІV.  Творча робота (12 балів).

Уявіть себе блогером. Розкажіть вашим підписникам про свій день або подію зі свого життя,  використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова. Підкресліть їх у тексті.

  Орієнтовний обсяг роботи – 10-12 речень.

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку