Формувати вміння розв’язувати вправи на застосування формул геометричної прогресії , уміти свідомо застосовувати їх для розв’язування задач. Закріплення знань учнів із означеннями геометричної прогресії,відповідної термілогії,її рекурентної формули та основних властивостей. Розвивати навчальні інтереси ,здібності на основі розумових дій;формувати навички аналізу,систематизації,узагальнення. Розвивати увагу. Мета уроку:
1. Яка з наведених послiдовностей є геометричною прогресiєю?“Бліц - опитування ”А) 2; 6; 18; 54; Б) 80; 40; 20; 5;В) 4; 8; 32; 64; Г) 2; –10; 50; 250. 2. Знайдiть знаменник геометричної прогресії (bn), якщо: 3. Дев’ятий член геометричної прогресiї дорiвнює 12, а знаменник — 3. Знайти десятий член геометричної прогресiї. А) 15; Б) 36; В) 39; Г) 108.
Приклад 2. Знайти перший член геометричної прогресiї (bn), якщо: b7 = 32, q = −2. Розв’язання. Використавши формулу bn = b1⋅qn−1 для n = 7, одержимо:32 = b1⋅(−2)6; 32 = b1⋅64, b1 = 0,5. Вiдповiдь. 0,5. Приклад 3. Знайти знаменник геометричної прогресiї (bn), у якiй b7 = −12, b9 = −108. Розв’язання. Використавши формулу n-го члена геометричної прогресiї, одержимо: b9 = b1⋅q8 = − 108, b7 = b1 q6 = −12. Звiдси: або q = 3. Вiдповiдь. –3 або 3.
Виконання письмових вправ (робота з підручником).№ 779.(1). Знайдiть знаменник геометричної прогресії (bn) у якiй:1) b7 = 12, b9 = 48; № 784 . Послідовність (bn) – геометрична прогресiя. Знайдіть b1 ,якщо b4 = -1, b6 = -100 . . Вiдповiдь: q =2, або q=-2.№787(1) . Між числами 1 і 64 вставте (1) одне число таке ,щоб вони разом з даними утворили геометричну прогресію. Вiдповiдь: 1).1;8;64, або 1;-8;64.
Домашнє завдання. Р.3 § 18. Вивчити означення понять, розглянутих на уроцi. Виконати домашню самостійну роботу:b1 = 25, q = −0,2 b1 = −2, q = −3 Варiант 1 Варiант 21. Знайдiть 4 перших члени геометричної прогресiї (bn), якщо : 2. Знайдiть знаменник i п’ятий член геометричної прогресiї:–72; 12; –2…3. Мiж числами 16 i 81 вставте три таких числа, щоб разом iз заданими числами вони утворювали геометричну прогресiю.3. Мiж числами 64 i 27 вставте два таких числа, щоб разом iз заданими числами вони утворювали геометричну прогресiю.