Закріплення знань учнів про зміст означення та супутніх понять геометричної прогресії,а також про її основні властивості.Сформулювати вміння записувати формули,а також розв'язувати різні за змістом задачі.
Розділ 3. Числовіпослідовності.§18 9-клас. Алгебра. За підручиком О. С.Істер
Номер слайду 3
КОМПЕТЕНТНІСТЬОБДАРОВАНІСТЬРАДІСТЬУСПІХУРОК
Номер слайду 4
Тип уроку : Доповнення і закріплення знань,відпрацювання вмінь та навичок. Обладнання: Мультимедійна дошка,проектор.
Номер слайду 5
Формувати вміння розв’язувати вправи на застосування формул геометричної прогресії , уміти свідомо застосовувати їх для розв’язування задач. Закріплення знань учнів із означеннями геометричної прогресії,відповідної термілогії,її рекурентної формули та основних властивостей. Розвивати навчальні інтереси ,здібності на основі розумових дій;формувати навички аналізу,систематизації,узагальнення. Розвивати увагу. Мета уроку:
1. Яка з наведених послiдовностей є геометричною прогресiєю?“Бліц - опитування ”А) 2; 6; 18; 54; Б) 80; 40; 20; 5;В) 4; 8; 32; 64; Г) 2; –10; 50; 250. 2. Знайдiть знаменник геометричної прогресії (bn), якщо: 3. Дев’ятий член геометричної прогресiї дорiвнює 12, а знаменник — 3. Знайти десятий член геометричної прогресiї. А) 15; Б) 36; В) 39; Г) 108.
Номер слайду 8
Виконання письмових вправ : Задача №1. Знайдiть четвертий член геометричної прогресії (bn), у якiй:1) b1 = −2, q = 0,1; Відповідь: -0,002 Задача № 2. Знайдiть знаменник i перший член геометричної прогресiї:1) b1; 4; 16;…; Відповідь: b1 = 1, q = 4;
Номер слайду 9
Формула n-го члена геометричної прогресiї1. Якщо (bn), — геометрична прогресiя зi знаменником q ≠ 0, т о bn = b1⋅qn−1 — формула n-го члена. Розв’язання. Маємо: Схема розв’язування задач: Приклад 1. Знайти шостий член геометричної прогресiї (bn): Тодi: . Вiдповiдь: 625.
Номер слайду 10
Приклад 2. Знайти перший член геометричної прогресiї (bn), якщо: b7 = 32, q = −2. Розв’язання. Використавши формулу bn = b1⋅qn−1 для n = 7, одержимо:32 = b1⋅(−2)6; 32 = b1⋅64, b1 = 0,5. Вiдповiдь. 0,5. Приклад 3. Знайти знаменник геометричної прогресiї (bn), у якiй b7 = −12, b9 = −108. Розв’язання. Використавши формулу n-го члена геометричної прогресiї, одержимо: b9 = b1⋅q8 = − 108, b7 = b1 q6 = −12. Звiдси: або q = 3. Вiдповiдь. –3 або 3.
Номер слайду 11
Виконання письмових вправ (робота з підручником).№ 779.(1). Знайдiть знаменник геометричної прогресії (bn) у якiй:1) b7 = 12, b9 = 48; № 784 . Послідовність (bn) – геометрична прогресiя. Знайдіть b1 ,якщо b4 = -1, b6 = -100 . . Вiдповiдь: q =2, або q=-2.№787(1) . Між числами 1 і 64 вставте (1) одне число таке ,щоб вони разом з даними утворили геометричну прогресію. Вiдповiдь: 1).1;8;64, або 1;-8;64.
Номер слайду 12
Домашнє завдання. Р.3 § 18. Вивчити означення понять, розглянутих на уроцi. Виконати домашню самостійну роботу:b1 = 25, q = −0,2 b1 = −2, q = −3 Варiант 1 Варiант 21. Знайдiть 4 перших члени геометричної прогресiї (bn), якщо : 2. Знайдiть знаменник i п’ятий член геометричної прогресiї:–72; 12; –2…3. Мiж числами 16 i 81 вставте три таких числа, щоб разом iз заданими числами вони утворювали геометричну прогресiю.3. Мiж числами 64 i 27 вставте два таких числа, щоб разом iз заданими числами вони утворювали геометричну прогресiю.
Номер слайду 13
Підсумок уроку.1. Під час проведення уроку мені сподобалось2. Свої знання япоповнив …3. Я добре виконав … 4. Я вважаю, що поставлену мету ми…виконали …