9 кл_УМ_Контрольна робота №1. Пряма й непряма мова. Цитата. Діалог. Складносурядне речення ІІ варіант

Про матеріал
Контрольна робота складається із 2 варіантів. У кожному з них по 38 питань (34 з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих; 4 на встановлення відповідностей). Завдання наближені до формату НМТ/ЗНО.
Перегляд файлу

 

9 кл_УМ_Контрольна робота №1. Пряма й непряма мова. Цитата. Діалог. Складносурядне речення

ІІ варіант

 

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-6.

(1)Дослідники й досі сперечаються про те, що з’явилося раніше: одяг чи прикраси. (2) Прикраси підкреслюють зовнішність …або вони можуть доповнювати гармонійний стиль. (3) Що з ним носять, найлегше визначити за призначенням одягу та якістю тканини.(4) Стиль прикрас має відповідати віку: із зовнішністю молодої дівчини не сумісні масивні золоті каблучки, камінці, громіздкі сережки-підвіски. (5) Надіваючи прикраси, треба бути впевненою, що вони доповнять зовнішній вигляд, а не зіпсують враження. (6) Коко Шанель казала: «Якщо хочете бути елегантною, замініть кількість якістю». (7) Також вона зауважила, що краще щось із прикрас зняти, ніж додати.

1. Пряму мову використано в реченні

А. першому         Б. п’ятому            В. шостому        Г. сьомому

2. Непряму мову використано в реченні

 А. першому         Б. п’ятому            В. шостому        Г. сьомому

3. У реченні 4 «зайвим» є прикметник

А. молодої           Б. не сумісні          В. масивні          Г. громіздкі

4. Складносурядним є речення

А. перше         Б. друге     В. третє         Г. четверте

5. Виділене слово не сумісні (речення 4) виконує роль

А. додатка    Б. присудка       В. означення      Г. обставини

6. На місці крапок (речення 2) має бути

А. тире              Б. кома              В. крапка з комою         Г. жоден розділовий знак

7. Складносурядним є речення

А. В озерах ніжилось латаття, хитали ряску карасі.

Б. Я стою і дивлюсь, і жалю ні за чим вже не маю.

В. Лиш соняхи стояли, наче люди, і зі своїх долонь поїли літом.

Г. Минула ніч, і сонце білогриве несе на тросі огненному день.

8. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення                                         У свої права вступав вечір…вибрати

А. і забирав із собою тепло дня.    Б. але холодніше не ставало.

В. бо сонце вже натомилось.           Г. кидаючи тінь навкруги.

9. Розділовий сполучник поєднує частини складносурядного речення

А. То інеєм трави вкриваються , то сонце їх палить невпинно.

Б.І все на світі треба пережити, і кожен фініш – це, по суті, старт.

В. У степах і лісах звір заплутає слід, та капканом на лапі змикається коло.

Г. Ніби вчора, рідна мамо, ви мене будили рано, а світанок дивограєм розквітав.

10. Частини речення Примарно тихо прочинились двері, і хтось нечутно перейшов поріг виражають

А. зіставлення  Б. протиставлення   В. одночасність подій   Г. послідовність

11. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення 

А. За твоєю тінню ранок простягає  руки і у вирій відлітає синій птах.

Б. Знов напливають тумани і знову дощить і дощить.

В. Розмова тече і в грубці потріскують дрова.

Г. Ще мить і сльози затоплять світ.

12. Кому не треба ставити між частинами складносурядного речення

А. Скрипучі двері пам’яті причинено і згадкам всім підрубано крило.

Б. Штукатурка осипалася і стіна неймовірно повищала фреску явивши.

В. Блукали дощі на куценьких кудлатих лапах і пахли вони нам то морем, то молоком.

Г. А сьогодні над Харковом зупинилися табуни південних хмар і йде справжній тропічний дощ.

13. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

В Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

Г Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто. 

14. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Ну, з Богом!», – сказав дядько Тихін. 

Б Поет підвівся з крісла й урочисто відповів ─ «Моя перша вчителька.»

В В Україні кажуть: «Веселка воду п’є». 

Г «От би Ніні це побачити, от би вона зраділа, – пурхнула в моїй голові думка».

15. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А «Люди добрі,- благала Соломія, стоячи на колінах,- змилуйтеся, прийміть нас до хати».

Б Урешті зупинилася, нагнулася до землі й промовила: «Остапе!»

В «Ти, Соломіє?»- поспитав він і відкрив очі.

Г «Що ж воно буде?»- згодом перепитав Остап.– «Там як хто підгледить твій очіпок, не мине нас халепа.»

16. Позначте складносурядне речення.

 А  Навчений гірким досвідом, він на дві години раніше з'явився на іспит призначеного дня.

 Б  Він повчав себе, що мріяти — це дурниця.

 В  І все на світі треба пережити, і кожен фініш – це, по суті, старт.

 Г  Тече вода в синє море, та не витікає.

17. Складносурядним є речення

А Ось одна хмара ніби впала з неба й зачепила вершок найвищої гори, друга хмара сіла на тім’я другої гори.

Б Синій Дунаєць став жовтим; його долина ставала все вужча, а гори піднімалися все вище та вище.

В Мати всміхнулась радо, а батько, ступаючи слідом за сином, спіткнувся на рівному місці.

Г Десь од берега схопився легенький вітрець і ніби дмухнув на Дніпро.

18. Складносурядним є речення

А Побачив над собою занесену руку й почув такий гарний удар в тім’я, що випустив з рук каната й одразу ж загубив пам’ять.

Б За якийсь день-другий спалене нічними й ранковими заморозками листя облетіло, й горобина роздяглась наголо, тьмаво поблискуючи гіллям.

В Вулиця була така вузька, що два вози ледве можуть розминутися.

Г За школярами-дяками заспівали всі люди: і чоловіки, і молодиці, і дівчата.

19. Кому НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

А Сонечко зайшло і надворі почало вже темніти.

Б Виспіває горе й виплаче і на серці стане легше й веселіше.

В Лиш росою по нім буде плакати жито і пливтимуть над ним непомітно віки.

Г Його думи нехитрі додумають внуки і з очей ще віки пломенітимуть у них його пристрасть і гнів.

20. Кому НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення

А На галявині зеленіє перший ряст і цвітуть про­ліски та сон-трава.

Б Співають птахи над степом і квіти чарують ніжним ароматом.

В Пекучі вітри й сонце випалюють влітку все навкруги і на жовтих пагорбах шумлять гіркий полин та колюче будячиння.

Г Довго тужить сумна бандура про діла у старій сивині і якусь невідому зажуру навіває та пісня мені.

21. Кому треба поставити перед виділеним сполучником у реченні (розділові знаки пропущено)

А П’янить ромашкою трава і він приліг спочити та сказати слово.

Б Уже листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.

В Навесні тане сніг і починає прокидатися земля після зимового сну.

Г На її зосередженому обличчі заколивався світ і виразно пройшли тіні страждання.

22. Кому треба поставити перед виділеним сполучником у реченні (розділові знаки пропущено)

А Уже згасли на небосхилі зірки і зблідло небо.

Б Чи у птиць є вітчизна далека чи тебе візьме ключ у політ та відімкне тобі далеч неба?

В Ще холодом закуто віти клена й заметами занесено кущі.

Г Навіть садок потемнів для неї й квіти зав’яли.

23. Кому треба поставити перед виділеним сполучником у реченні (розділові знаки пропущено)

А Там трава голуба в золотючій росі і дівчата усі – Афродіти.

Б Десь коні ржуть і глухо грають сурми.

В Буде Вкраїна і буде свобода! Пісня живе ще у серці народу!

Г Цвітуть волошки в золотому житі і над смарагдом луки сяє мак.

24. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

А Меланка щось прошепотіла але ніхто нічого не почув.

Б Хитнув нежданий вітер верховіття і падає на землю пташеня.

В Летять метелики квітчасті і дебютують солов’ї.

Г Дуби гойдались і тремтіли клени вгорнувши небо в стомлені гілки.

25. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення

А Приходить пісня і душа захмарена усе на світі може зрозуміти.

Б Неба в’яне просинь і мете жовтокоса осінь листя золоте.

В Ідуть зі мною чесні люди і хліб росте без гіркоти.

Г Грім все гуркоче і руда хмара лівим крилом обіймає небо.

26. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення

А На наше щастя перша гілка була не високо і Ксеня вхопилася за неї.

Б Вітер скуб солому по стріхах а на розриті городи спускались хмари ворон.

В Струмки нишпорили по левадах по луках і один з них вирішив навіть побігти під землю.

Г Спробуйте примружити очі і відразу побачите ці кульки.

27. Тире НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

А Рипнуть двері і душа заб’ється.

Б Поет стає жокеєм і привіт.

В Сонце ще не зійшло і по сивуватій воді стелився туманець.

Г Почалася в сонця безсонниця і подовшали раптом дні.

28. Тире НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення

А Відвідувач з солідним виглядом пройшов у кабінет лікаря але відразу очі в нього розбіглися по всіх стінах і кутках кабінету.

Б Поплавець затанцював зненацька і вся душа напружилась рибацька.

В Сонце сховалося і все навколо вкрилося пітьмою.

Г Натиснув на кнопку  і лунає відома мелодія дзвінка.

29. Тире НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення

А Пройшла гроза і знову літня проза.

Б Ще мить і вже дзвенять-гудуть струни його гусел.

В Приляж на мить і чудо вродить ніч.

Г Хмарка похмурніла і раптом великими дощовими краплями почала падати вниз.

30. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Стежка стелиться серед трав… вибрати

А що буйно зеленіють у степу.

Б обіймаючи підніжжя гори.

В а далі губиться в заростях верболозу.

Г і я йду в безмежжя степу.

31. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Над степом висіла імла… вибрати

А і огортала його своїм снуванням.

Б і плела ковила вересневу зажуру.

В покриваючи все тихим сном.

Г так що не видно було дороги до села.

32. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Стиха долітають звуки піаніно …вибрати

А яке стоїть у трояндовім раю.

Б а думки своє снують.

В його мелодія ятрить серце.

Г хоч ніхто не звертає на них увагу.

33. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Я дуже люблю море …вибрати

А адже воно ніколи не буває одноманітним.

Б таємниче, мінливе, неосяжне.

В яке хвилює душу, не залишає її байдужою.

Г але в безмежжі його просторів легко згубити душу.

34. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому Б другому В четвертому Г п’ятому.

 

35. Установіть відповідність         


  1. тире         
  2.  Кома 

   3. Не треба нічого ставити

 

 

 

А. Дмухнув вітер понад ставом ….і сліду не стало.

Б. Під вечір стихли голоси … і на небі засяяли зірки.

В. Бігла музична струнка олениця … і птаха музична кудись летіла.


36. Установіть відповідність.

Схема :  1. «П, - а: - П».      2. «П, - а. – П».         3.«П, - а, - п».     4.«П», - а.

А. І звертають хлопцеві з дороги кидають привітно на ходу Ти куди козаче кривоногий може вже шукаєш молоду.

Б. Ото каже перехожий вигадав конвалії з роси такі ж і дівчині не подаруєш.

В. Той хто не хоче зраджувати нізащо не зрадить погодилася несподівано Птаха І немає значення кого чи що зраджуєш.

Г. Думає що схопив Творця за бороду подумала Мальва й важко зітхнула.

Д. Бути зухвалим на дорозі біда попередив учитель і додав Тихіше їдеш далі будеш.

 

37. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Випадок уживання тире:

1тире в неповному реченні

2тире при відокремленій прикладці

3тире при однорідних членах речення

4тире між підметом і присудком

 

 

 

 

 

 

 

А Найбільше у світі любив він осінь — природи солодку зрілість.

Б Дівчина внесла оберемок майористих квітів — до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячні кульбабки — біля ставу.

Г Класична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія — це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори і фауни: квітів, дерев, тварин — свідчать про обожнення природи нашими предками.


 

38. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

 


Тип складного речення:

1складносурядне

2складнопідрядне

3безсполучникове

4з різними видами зв’язку

 

Приклад речення:

А Поняття «дрес-код» прийшло до нас із Великої Британії, що відома своїм консерватизмом і суворими правилами публічної поведінки.

Б Дрес-код – це рекомендації й правила хорошого тону, утілені в певному стилі одягу й аксесуарів.

В Зараз дрес-код на роботі або на вечірці вже мало кого дивує: він є радше підтвердженням дотримання корпоративної етики чи лояльності одного стосовно інших.

Г Ба більше, одяг ділової людини нині став символом успіху й достатку, дрес-код започаткував у моді новий напрям, що охопив практично всі верстви населення розвинених країн.

Д Правильно вибирати одяг – це своєрідне мистецтво, і тому основи дрес-коду часто вивчають у багатьох закладах освіти та великих корпораціях.


 

 

docx
Додано
28 липня 2023
Переглядів
3408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку