9 клас. Контрольна робота "Складносурядне речення. Розділові знаки між частинами"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі контрольну роботу для дев'ятого класу "Складносурядне речення. Розділові знаки між частинами" у двох варіантах. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам та допоможе у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

9 клас. Контрольна робота

Складносурядне речення. Розділові знаки між частинами

Варіант І

 

І рівень

Виконати тестові завдання

1.Указати правильне твердження (0,5 б) :

А Складне речення має три  і  більше граматичних основ.

Б У складнопідрядному реченні частини, що мають свої граматичні основи, відносно рівноправні.

В Частини складносурядного речення пов’язані сурядним зв’язком за допомогою сполучників.

Г Частини складносурядного речення пов'язані сурядним зв'язком за допомогою сполучних слів.

2. Указати складне речення (0,5 б) :

А На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, пахло прив’ялим духом полину.

Б Дівчата пряли починки, вишивали, готували сорочки на придане.

В Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

Г Над картатою людською збірнотою відлунює розтіч голосів, ревище худоби, дзвін кіс, гучання гончарних виробів, сумні переливи сопілки, дрімотне квиління ліри й ще десятки згуків.

3. Указати складносурядне речення (0,5 б):

А Сиджу і слухаю, як народжується вітер.

Б І так мені хочеться піти в лісову далечінь, побачити з якогось незнайомого берега отих, наче зі срібла вилитих, лебедів, подивитись на їхні співучі крила.

В І на цих високих пам’ятниках спочивають не тільки запізнілі перелітні птахи, а й, здається, у надвечірніх сутінках дрімають обважнілі хмари.

Г Неозорі лани жита і пшениці золотилися навкіл.

4. Указати складносурядне речення з єднальним сполучником          (0,5 б) :

А Мине час, і піде вода аж за Перекоп.

Б На грядках червоно виблискують скиби, а в борознах біліє опалий цвіт.

В Город копати було ще рано, але Миколка наточив рашпилем лопату, набив на граблі нового держака та й пішов згрібати під яблунями торішнє листя.

Г То він пригадував вираз подиву і страху на її обличчі, то спливало перед очима її розгублене личко.

5. Указати складносурядне речення з розділовим сполучником          (0,5 б) :

А Птахи по надбережжю гуртуються відлітати у вирій, а деякі вже й рушили.

Б Там тільки павуки та обламані щогли, та пухлинами повисувалась від вибухів сталева палуба.

В Де-не-де біля вирв синіє безводний полин чи кущиться пахучий чебрець.

Г А за вікном то хмарилось, то зрідка зблискував промінь неяскравого сонця.

6. Указати складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома (деякі розділові знаки пропущено) (0,5 б):

А Срібно-холодні роси слалися і дикі кози, стрункі й полохливі, виходили пастись на поляну.

Б Над річкою прошелестіла гайвороняча зграя і знову стало чути густе комарине гудіння.

В Яблука, налляті холодним соком, світяться і їх видно здалеку.

Г Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку з сухої деревини.

7. Указати речення, у якому правильно розставлено розділові знаки (0,5 б):

А Вдосвіта знов загули на морозі сосни, і закричали півні на горищах.

Б Палить сонце, і весь простір завуальовано інеєм.

В Жартує Василинка і Ліні навіть у тутешньому жарті чується атмосфера життя своєрідного, їй не доступного.

Г Небо над степом чисте і літак, як рибина, пішов угору, крізь прозору океанну блакить.

8. Указати правильне твердження (0,5 б):

А А зійдеш на пагорб – і перед тобою вдалині, за маревом сонця, блакитніє оте високе, вершечок мрії дитячої. (Це просте речення з однорідними присудками)

Б Гойднулась і побігла з-під верболозів хвиля, підкотилась під місяць, колихнула його, і він зробився спочатку довгий і плескатий, а згодом знов покруглішав. ( Це складносурядне речення з єднальними відношеннями).

В Вітер промчав, улігся – і надріччя взялося сивиною. (Частини цього речення поєднані безсполучниковим зв’язком).

Г Відчувши неувагу вершника, кінь з рисі перейшов на помірну ходу, та Добриня не помітив цього. ( Це складносурядне речення з розділовим сполучником).

ІІ рівень

9. Зробити повний синтаксичний розбір речення (2б):

Слабкий усе життя вмирає, а сильний духом – тільки раз!

ІІІ рівень

10. Переписати речення, розставити розділові знаки (3б):

А місяць усе більше і більше заворожує ліси і вони як скам’яніле море стоять під тихим світлом ждучи весни. Давно Шевченко серцем пломенів але ще й досі кожен припадає до джерела його вогненних слів. Ще холодом закуто віти клена й заметами заметено кущі. Ще один такий день і вода здійме ту кригу вгору.

ІV рівень

11. Дати ґрунтовну відповідь. Чим відрізняються і чим подібні складносурядні і складнопідрядні речення? Навести два приклади складних речень різних видів (3б) .

 

9 клас. Контрольна робота

Складне речення. Складносурядне речення

Варіант ІІ

 

І рівень

Виконати тестові завдання

1. Указати правильне твердження (0,5 б):

А Перед сполучником і ніколи не ставиться кома.

Б У складносурядному реченні між простими реченнями в окремих випадках ставиться тире.

В У складносурядних реченнях можуть уживатися сполучники що, щоб, бо, як.

Г Перед сполучником і завжди ставиться тире.

2. Указати складне речення (0, 5 б):

А Шибки, мов у пропасниці, тремтять від ревиська моторів, і стіни так само вібрують.

Б Солома в грубці погасла, жар укрився тремтливим попільцем.

В Листя лежало і на дровітні, і на колодах осикових дров, і на купі гарбузів.

Г Климко повернувся до куреня, узяв плащ-палатку і, зціпивши зуби, одірвав од неї чималий клапоть.

3. Указати складносурядне речення (0,5 б):

А По небу прокотився невидимий грім і впав десь поблизу, за лісом.

Б Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися сюди та ще в інші знайомі їм місцинки.

В Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.

Г Думається батькові, чи то часом не син прийшов.

4. Указати складносурядне речення з розділовим сполучником          (0,5 б):

А Один-однісінький серед морської рівнини бовваніє крейсер вдалині, і, крім нього, ніде ні паруса, ні катерка.

Б Туго набито паруси, і дужий, рівний вітер легко жене яхту по воді.

В Вітер улігся, і в ранковій тиші в голубе небо раптом ударив на сполох дзвін.

Г Або сина його виженуть із гімназії, не давши йому докінчити курсу, або нехай він, батько, висіче сина різками таки тут, у Полтаві в гімназії.

5. Указати  складносурядне речення з протиставним сполучником (0,5 б):

А У полі, за попелястим маревом, проступила розмита далина, і навіть обрій почав угадуватись.

Б Зморені коні ледве тюпали, кволо переставляючи ноги, та й самі вершники ледве трималися в сідлах.

В Традиційної охайності української садиби ми ще не втратили, та ця хатина прямо-таки випромінювала дбайливість господаря.

Г Чи се лютий біль у мене тихий стогін вириває, чи то стогне бранець-лицар, знемагаючи на рани?

 

 

6. Указати складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома ( розділові знаки пропущено) (0,5 б):

А Одна тварина кинулась уперед і на той рух умить зреагували двоє.

Б Вода в неглибокому колодязі виявилася справді смачною і нікуди вже далі від цієї хатинки й колодязя йти мені не хотілося.

В І тоді аж до світанку жеврів та блимав жар та іскри никали побіля куреня цілими роями і гасли нишком одна по одній.

Г Біля школи грюкнули двері і діти посунули по домівках

7. Указати речення, у якому правильно розставлено розділові знаки (0,5 б):

А Надвечір хмари опускалися нижче, а тополі над селом повищали, і набрали войовничого вигляду.

Б Він подає їй руку і вони разом сходять униз.

В Безлисті чорні дуби в лісі рельєфно чіткі, і в прогалинах між стовбурами погляд летить далеко.

Г Шугають у небі реактивні літаки з швидкістю блискавок, і ефір переповнений різномовними голосами та піснями людськими.

8. Указати правильне твердження (0,5 б):

А Піднімалися з густого верхів’я дикі птахи-орли, могутнім помахом крил різали повітря і тривожно-ніжним курликанням посилали один одному привіт. ( Це складносурядне речення).

Б Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожен виярок. (Це складнопідрядне речення).

В Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами сипкий пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. ( Це просте речення).

Г Хоча їх ніхто не міг підслухати, розмова велася впівголоса. (Це складне безсполучникове речення).

ІІ рівень

9. Зробити повний синтаксичний розбір речення (2 б):

Співаю – і назустріч пісня ллється.

ІІІ рівень

10. Переписати речення, розставити розділові знаки (3 б):

Мимохіть піднімались шапки на головах угору і по-вовчому загорялись очі. Зеленіють жита і любов одцвіта і волошки у полі синіють. Поплавець затанцював зненацька і вся душа напружилась рибацька. Шпаки це імітатори веселі то іволга у пісні їх дзвенить то соловейко розсипає трелі. І тоді аж до світанку жеврів та блимав у ніч невсипущий жар та іскриникали побіля куреня цілими роями та гасли нишком одна по одній.

ІV рівень

11. Дати ґрунтовну відповідь. Які розділові знаки можуть уживатися в складносурядних реченнях. Навести два приклади складносурядних речень, у яких ужито різні розділові знаки (3 б).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.2
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Наталія Дмитрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Черняк Мар'яна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шиліна Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хадьбаева Дарья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Хадьбаева Дарья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Иликтроник Юра
    Немає відповідей
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  7. Shved Alex
    Нема відповідей!
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  8. Yakimenko Nata
    Можно будь-ласка відповіді?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. грачевцова таня
    Можно будь-ласка відповіді?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  10. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Чернещук Наташа
    Відповідь є до цих завдань
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Маловік Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
doc
Додано
8 липня 2018
Переглядів
111429
Оцінка розробки
4.2 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку