Підготувала Шкред Ольга Володимирівна. Вчитель основ здоров’я та біологіїДіанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької областіСоціально- просвітницький тренінг. Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет
допомогти учням усвідомити сутність понять «інформація», «ЗМІ», «інформаційна революція»; визначити основні види та функції ЗМІ; розкрити роль ЗМІ у сучасному суспільному житті;продовжити формування в учнів свідомого вибору власних мотивів в роботі з інформацією: збирати, накопичувати, обробляти, зберігати, передавати, аналізувати та робити висновки;сприяти вихованню активної життєвої позиції учнівської молоді, орієнтуючись на справжні життєві цінності з повагою до думки іншого. Тип уроку: комбінований. Форма проведення: урок-тренінг. Мета:
Знайомство (гра «Інтернет - дерево») Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи. Метод: індивідуальна робота нікнейм Теоретична інформація: На ватмані малюється дерево. Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальнее ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу. Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.
Інформація – відомості про людей, предмети, факти, події, явища і процеси незалежно від форми їхнього представлення. Сучасне розуміння інформації розширилися. Нині говорять про обмін інформації не лише між людьми, а й між людиною і природою, людиною і технічними пристроями, між технічними пристроями.
Засоби масової інформації (ЗМІ)-інформують про події у світі та аналізують їх. ЗМІ впливають на поведінку людей, прийняття рішень, формування життєвих цінностей. Інформація ,отримана через ЗМІ, розвиває, виховує, розважає. Особливо значного впливу зазнає молодь . Через ЗМІ, мабуть, найбільш впливові телебачення та Інтернет. Вплив інформації ЗМІ може бути позитивним і негативним.
Гра «Хто більше?»Яку Інтернет-термінологію ви знаєте? Назвати два улюблених фрукта. По черзі „через одного” діти поділяються на дві групи:«Персики» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.(Кожній з команд видається маркер та лист ватману). Пропонується командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші. Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово. Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.
«Ситуації»Життєві ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях. Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте. Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 17 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні .... Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двох поверховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу. Лист 3. Всім!!!Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих відповені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789. Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.(Діти відповідають на листи, обґрунтовуючи)
ФІЗХВИЛИНКАА тепер у нас розминка,А тепер фізкультхвилинка. Встали рівно біля парт,Починаємо наш старт. Ось зігнули так ручата. Й полетіли, мов качата. Ніжками затупотіли,Потім разом всі присіли. До сонечка потяглисяІ у боки так взялися. Вправо разом нахилились,Вліво, щоб не помилились. Руки вниз ми опустили. Й трохи ними потрусили. Шию трішки розім'ялиІ за парти посідали. А тепер мерщій до справ,Кожен вченим з нас щоб став.
Молодці!!! Всі були дуже активні. Ми навчились плести павутинку, тим самим дізнались як утворюється мережа Інтернет. Вона має бути міцною. Адже, наша сила в єдності, і об’єднавши зусилля, ми можемо зробити щось потрібне і міцне. Але не забувайте, що віртуальне спілкування не може замінити живих взаємин. Людина не складається з одного тільки щастя, у нас завжди є бажання поділитися сокровенним - тим, про що можна розповісти тільки при особистій зустрічі. Ми реагуємо на емоції тільки в процесі живої розмови - на усмішку відповідаємо усмішкою, на печаль відгукуємося співчуттям. Інтернет же створює ілюзію живого спілкування. Надавайте перевагу живому спілкуванню. Проводьте більше часу з друзями граючи в рухливі ігри на свіжому повітрі і завжди посміхайтеся.