9 способів мотивації учнів під час уроків математики

Про матеріал
Ефективні вчителі звертають увагу і на мотивованих учнів, і на тих, кому навчання не таке цікаве. Представляю дев'ять технік із внутрішньої та зовнішньої мотивації, які допоможуть вам підвищити інтерес учнів до уроків математики. Зовнішня та внутрішня мотивація Зовнішня мотивація – учень отримує винагороду за успіхи у предметі не від вчителя. Це включає гроші від батьків за хороше навчання, пошану однокласників, уникнення «покарань» за погану успішність, похвалу і так далі. Внутрішня мотивація включає бажання учня зрозуміти тему чи концепцію (навчальна), виступити краще за інших (егоїстична) або справити враження на оточуючих (соціальна). Остання мета знаходиться на межі зовнішньої та внутрішньої мотивацій.
Перегляд файлу

9 способів мотивації учнів під час уроків математики

Ефективні вчителі звертають увагу і на мотивованих учнів, і на тих, кому навчання не таке цікаве.  Представляю дев'ять технік із внутрішньої та зовнішньої мотивації, які допоможуть вам підвищити інтерес учнів до уроків математики.

Зовнішня та внутрішня мотивація

Зовнішня мотивація – учень отримує винагороду за успіхи у предметі не від вчителя. Це включає гроші від батьків за хороше навчання, пошану однокласників, уникнення «покарань» за погану успішність, похвалу і так далі.

Внутрішня мотивація включає бажання учня зрозуміти тему чи концепцію (навчальна), виступити краще за інших (егоїстична) або справити враження на оточуючих (соціальна). Остання мета знаходиться на межі зовнішньої та внутрішньої мотивацій.

Тримайте в думці ці поняття мотивації, саме на них ми і впливатимемо нашими техніками. Важливо, щоб ви підлаштували ці техніки під себе, щоб їхнє застосування не виглядало штучним і не викликало відторгнення в учнів. Під кожною технікою  наводяться приклади, щоб розкрити їх докладніше.

Способи підвищення мотивації під час уроків математики

1. Звертайте увагу на прогалини у знаннях ваших учнів: коли ми виявляємо відсутність знань на тему учня, ми породжуємо у ньому бажання пізнавати нове. Наприклад, ви можете дати кілька простих прикладів на тему, а потім нетипові приклади по тій же темі. Чим яскравіше ви вкажете на прогалини у знаннях учня, тим ефективнішою буде його мотивація.

2. Покажіть послідовність досягнень: ця техніка тісно пов'язана з минулим. Покажіть учням логічний наслідок понять одне з одного. Ця техніка, на відміну від попередньої, мотивує учня пізнавати суміжні теми, а не зосереджуватись на повному розумінні лише однієї.

3. Виявлення зразка: встановіть складну ситуацію, для виходу з якої учням необхідно буде знайти правильний зразок рішення. Пошуки зразка сильно мотивують учнів, оскільки кожен із них прагне знайти його першим та оголосити себе автором ідеї. Приклад: складіть між собою числа від 1 до 100. Можна складати їх по черзі, але це піде багато часу. Простіше тут знайти певний зразок дій: скласти перше та останнє (1+100=101) тощо. Потім учням треба помножити 101 на 50 – стільки разів повториться це число. Відповіддю буде 5,050.

4. Киньте учням інтелектуальний виклик: такі виклики діти зустрічають з ентузіазмом. Дуже важливо правильно підібрати виклик. Приклад (якщо для виклику обраний саме він) має бути пов'язаний з темою уроку і бути під силу учням. Виклик не повинен відволікати від заняття, а призводити до нього плавно.

5. Показуйте математичні фокуси: у математиці багато прикладів, які здавалося б суперечать здоровому глузду. Такі приклади за своєю природою привертають велику увагу математичним вправам. Наприклад, щоб захопити дітей теорією ймовірностей, обговоріть з ними Парадокс днів народження (У групі, що складається з 23 або більше осіб, ймовірність збігу днів народження (число та місяць) хоча б у двох людей перевищує 50%). Неймовірний результат парадоксу приведе учнів у захват.

6. Покажіть користь від знання теми: покажіть на початку уроку, як можна буде застосувати на практиці нові знання. Наприклад, на уроці геометрії можна попросити учня виміряти діаметр тарілки, при цьому відома лише площа частини тарілки менше півкола. Такі приклади мають бути короткими та простими, щоб  залучати дітей до заняття, а не відволікати від нього.

7. Використовуйте на уроках розважальні завдання з математики: розваги включають пазли, ігри, парадокси або математичні походи в приміщеннях школи та найближчих будинках. Ці розваги мають бути простими та не займати багато часу. Успішне застосування цієї техніки – швидке залучення учнів до занять з математики. Варто уважно ставитись до ефекту від цих ігор – веселощі не повинні відволікати від самого уроку.

8. Розкажіть цікаву історію про математику: про історичну подію (наприклад, як Карл Фрідріх Гаусс склав числа від 1 до 100 за хвилину, коли йому було 10 років у 1787 році). Такі історії успіху добре мотивують учнів. Головне, приділити історії достатньо часу. В іншому випадку вона не справить належного ефекту.

9. Обговоріть з учнями цікаві математичні факти: одна з найефективніших технік мотивації учнів – попросити їх висловити свою думку про цікаві математичні факти: наприклад, «якщо сума всіх цифр числа ділиться на 9, то саме число ділиться на 9». Звичайно, всі ці факти мають бути добре відомі учням.

Вчителі математики повинні розуміти, які мотиви є у їхніх учнів на даний момент. На основі цих даних вчитель може збільшувати залучення учнів у предмет та підвищувати ефективність освітнього процесу.

 

docx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку