Мета заняття: створення сприятливого психологічного клімату, підвищення соціометричного статусу учнів, усвідомлення цінності кожного члена команди.
Адаптаційне заняття для п'ятикласників "Один за всіх і всі за одного"
Мета заняття: створення сприятливого психологічного клімату, підвищення соціометричного статусу учнів, усвідомлення цінності кожного члена команди.
Необхідні матеріали: м'який м'яч, клубок ниток, листи А4, кольорові олівці, картинка веселки, магніти.
Хід заняття
Привітання:
На рахунок "три", стоячи в колі, викидаємо будь-яку кількість пальців правої руки. Завдання дітей - не домовляючись, постаратися викинути однакову кількість пальців. У кого виявиться однакова кількість, потискують один одному руки.
Вправа "Продовж речення".
Інструкція:
Я буду кидати Вам м'ячик, піймавши його, Ви продовжуєте розпочату мною пропозицію, давайте спробуємо:
• Для мене друг - це той хто ...
• Що значить дружити …
• Мій друг повинен володіти такими якостями ...
• Я хочу, щоб наш клас став дружним, тому що ...
Вправа "Море кошмарів".
Психолог. Закрийте, будь ласка, очі, давайте уявимо, що ми знаходимося в морі і пливемо на кораблі. Ми - одна велика команда. А зараз відкрийте очі. Величезне чудовисько вирішило викрасти наш корабель і обплутало все павутиною. Врятувати вас зможе тільки одна людина, якій ви все беззастережно довіряєте і на кого можете покласти цю відповідальність.
Ваше завдання зараз - вибрати цю людину. Але потрібно поквапитися, тому у вас є тільки дві хвилини Учасники вибирають рятівника, після чого відбувається обговорення: яким способом вибирали і чому саме так, а також, чому вони вважають, що ця людина зможе їх врятувати.
Після обговорення ведучий проходить з клубком ниток і обмотує руки учасників ниткою. Потрібно перетнути коло кілька разів, щоб в центрі з'явилася "павутина".
Вправа "Павутиння".
Психолог."Павутина злого павука відлипне від людини тільки в тому випадку, якщо рятівник назве його ласкаве ім'я і якусь гарну рису його характеру. Ваш рятівник зараз візьме клубок і почне змотувати павутину. Як тільки рятівник добереться до кого-небудь з вас, він повинен спочатку назвати ваше ласкаве ім'я і гарну якість і тільки потім розплутати руки.
Під час обговорення даної вправи треба запитати, як відчували себе учасники, коли їх рятували, чи було їм приємно чути гарні слова, або, навпаки, незвично.
Вправа "Веселка".
Психолог. Чудово! Ми впоралися з цим складним завданням, на небі виглянуло сонечко, і подивіться, утворилася веселка, вона і допоможе нам впоратися з наступним завданням. Вам необхідно розрахуватися зараз за кольорами веселки (за допомогою лічилки: "Чапля Осінь Жде Завзято Буде Сани Фарбувати").
Скажіть, будь ласка, а веселка може бути без якого-небудь кольору? - (ні), правильно ось і ми з вами зараз одна велика веселка, одна команда.
Всі розбиваються на пари. Кожній парі видається один аркуш паперу (формат А4) і один олівець або фломастер (за кольорами веселки). Кожен з учнів придумує, що б він хотів намалювати, але нікому не говорить про те, що задумав. За сигналом діти удвох беруться за олівець і намагаються намалювати задумане. Розмовляти не можна. Потім малюнки збираються, вивішуються на дошку, і діти разом розглядають їх, обговорюють, відповідаючи на питання: що і чому кожна пара намалювала, як відчували себе учасники виконуючи це завдання.
Зворотній зв'язок.
По колу обговорюємо підсумки заняття.
Питання для обговорення: які висновки можна зробити після цього заняття? Що допомогло групі виконувати завдання? Що завадило?