Тренінг для старшокласників «Створюємо гарний настрій»

Про матеріал

Мета: розкрити суть поняття «гарний настрій», показати шляхи самопізнання особистості, розглянути ситуації впливу проблемних ситуацій на людину та знайти шляхи їх вирішення, вчити керувати своїм настроєм.

Перегляд файлу

 

Тренінг для старшокласників «Створюємо гарний настрій»

 

Мета: розкрити суть поняття «гарний настрій», показати шляхи самопізнання особистості, розглянути ситуації впливу проблемних ситуацій на людину та знайти шляхи їх вирішення, вчити керувати своїм настроєм.

 

Орієнтовні правила роботи групи під час тренінгу:

  • своєчасно приходити на тренінг;
  • брати участь виконанні вправ і завдань добровільно;
  • говорити від свого імені, висловлювати власні думки;
  • дотримуватись регламенту;
  • один говорить - усі слухають;
  • обговорювати дію, а не особу;
  • бути толерантним.

 

Хід тренінгу.

Вправа «Чарівна паличка»

Мета: зняття емоційного напруження, позитивне налаштування на подальшу роботу.

Хід вправи. У психолога в руках «чарівна паличка», яку він зі словами привітання і побажань передає будь-кому з учасників. Той у кого «чарівна паличка», передає її наступному учаснику із словами привітання і побажання. І так продовжується доти, доки всі учасники не привітаються між собою.

Обговорення:

  •                   Що ви відчували, коли вам говорили побажання?
  •                   Що ви відчували, коли говорили побажання іншому учаснику?

 

Вступне слово психолога:

- У чому полягає сенс життя?

- Що необхідно для реалізації планів людини?

- Яке значення в житті людини має настрій?

Отже, ми сьогодні поговоримо про гарний настрій. Вияснимо, що впливає на наш настрій, як за допомогою гарного настрою досягти бажаних результатів. Важливо відразу запам’ятати, що настрій - перш за все, результат ставлення людини до навколишнього світу. Якщо ставитися до будь-яких подій  негативно, то й настрій швидко стане відповідним. Тому перше правило - щоб створити гарний настрій, треба намагатися знаходити в подіях, навіть якщо вони здаються спочатку досить негативними,  щось добре, корисне.

Вправа « Зіпсований телефон»

Мета: показати механізм створення комунікації, виявити чинники, що впливають на створення інформації.

Хід вправи

Група ділиться на підгрупи по 6-8 осіб, які сідають колом і по черзі розповідають неприємну історію, що з ними трапилась, таким чином: перший розповідає другому, другий переповідає третьому, третій переповідає четвертому, поки розповідь не повернеться до першого. Під час розповіді відбувається різна інтерпретація, різні почуття. Перший розповідач чує свою пригоду в різних варіантах, і вона перестає бути для нього такою неприємною, як спочатку.

Під час обговорення робиться висновок, що люди успішні відрізняються від  звичайних саме вмінням «перетворювати кислі лимони в лимонад». Іншими словами, негативне перетворювати на позитивне. Знаходити в усьому  якусь особисту або суспільну користь.

Вправа  «Ярлики»

Мета: дати можливість учасникам відчути переживання, які виникають під час спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.

Обладнання: набори розрізаних картинок за кількістю груп та набори «корон» з написами:

  • «Посміхайся мені»,
  • «Будь похмурим»,
  • «Ігноруй мене»,
  • «Корчи мені гримаси»,
  • «Говори зі мною, ніби мені 5 років»,
  • «Підбадьорюй мене»,
  • «Жалій мене»,
  • «Кажи, що я нічого не вмію»

Хід вправи

Ведучий поєднує учасників у підгрупи по 5-7 осіб. Кожному він надіває «корону» з написом таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано. Після цього кожній групі дається завдання протягом 10 хв. Скласти картинку з розрізаних шматочків ( подібно до «пазлу»), але під час роботи звертатися до учасників підгрупи так, як написано на кожній «короні».Через 10 хвилин відбувається обговорення вправи за такими питаннями:

  • Чи сподобалось вам, як з вами спілкувались під час роботи?
  • Чим у реальному житті можуть бути «корони»?
  • Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?
  • Чи легко позбутися ярлика? Як це зробити?

Під час обговорення робиться висновок, що в реальному житті бувають ярлики, яких нелегко позбутися. Мабуть, кожен на практиці зустрічався з підтвердженням висловлювання «думки матеріалізуються». А якщо перебувати в пригніченому настрої, то і думки будуть відповідними. І чим довше затягується депресія, тим більше шансів, що все негативне буде матеріалізуватися. У свою чергу, позитивний настрій налаштовує події на зовсім інший, мажорний лад. Саме тому імпульс гарного настрою «розгортає» події, і вони матеріалізуються в легкій формі.

 

Вправа-розминка «Австралійський дощ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників тренінгу

Хід вправи:

Учасники стають у коло. Ведучий  запитує: «Чи знаєте ви , що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо  який він.Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні».

  • В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).
  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • Ура! Сонце! (руки догори).

Підводячи підсумки, звертаємо увагу на дзеркальність відображення рухів.

Вправа «Мої найважливіші риси характеру»

Мета: навчитися визначати провідні риси характеру що є конструктивними для учасників.

Обладнання: аркуші паперу А1, фломастери

Учасники поділяються на три підгрупи, кожна з них отримує завдання написати 10 кращих рис характеру людини. Потім з них виділити три найважливіші риси, які допомагають їм у житті вирішувати різноманітні проблеми.

Під час обговорення кожна група представляє свої найважливіші риси характеру, докладно їх коментує, а також збагачує свій досвід інформацією, почутою про інші риси характеру.

Вправа «Усмішка по колу»

Мета: створення позитивної атмосфери та оцінки своєї роботи, підведення підсумків роботи тренінгу.

Учасники тренінгу стають в коло. Беруться за руки. Кожний з них посміхається друзям зліва-справа і висловлює свої почуття, враження про роботу тренінгу, висловлює вдячність за підтримку та розуміння.

Заключне слово психолога: Для того щоб сила думки «працювала на вас», потрібно розвивати позитивне ставлення до життя. У вас повинен переважати внутрішній психологічний настрій на успіх.

Ось лише кілька порад, які допоможуть розвинути силу вашого позитивного мислення:

1) завжди використовуйте тільки позитивні слова і в думках, і під час розмови, наприклад: “я можу”, “я здатний”, “це можливо”, “я зможу це зробити”;

2) пропускайте у свою підсвідомість тільки відчуття сили, щастя та успіху;

3) ігноруйте негативні думки, замінюючи їх оптимістичними;

4) перш, ніж почати будь-яку справу, чітко передбачайте у своїй свідомості її успішний результат;

5) щоденно читайте щось натхненне та життєствердне;

6) більше посміхайтеся, це допоможе мислити позитивно;

7) дивіться фільми, які допомагають відчувати себе щасливим;

8) скоротіть час перегляду новин і читання газет, де йдеться про негативні явища;

9) асоціюйте себе з людьми, які мислять позитивно;

10) завжди сидіть і ходіть з прямою спиною, це зміцнить впевненість у собі і наповнить внутрішньою силою.

Керуючись запропонованими порадами, ви привчите свій розум думати позитивно і ігнорувати будь-який негатив.

Продовжуйте тренувати мозок на формування позитивного мислення. Це може зайняти деякий час, але в результаті у вас виробиться звичка мислити позитивно.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 липня 2018
Переглядів
3645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку