АДАПТОВАНІ критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики (5-6 класи)

Про матеріал
АДАПТОВАНІ критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики (5-6 класи)
Перегляд файлу

АДАПТОВАНІ

критерії оцінювання

навчальних досягнень

учнів з математики

(5-6 класи)

 

МАТЕМАТИКА

5-6 класи

      Оцінювання об'єктивних результатів навчання учнів 5-6 класів з математики здійснюється у процесі розв’язання  навчальних завдань на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/ рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами.

Залежно від дидактичної мети  та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом  у цілому й етапу опанування очікуваним результатом навчання оцінювання може здійснюватись під час різних видів навчально-пізнавальної діяльності , яка може бути усною та письмовою. 

 



 







 

                    Критерії  оцінювання усних відповідей учня/учениці 

 

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

«початковий» (П)

 Учень/учениця:

  • розпізнає, називає, розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі), об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні  операції, моделі задач);
  • виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем на рівні копіювання зразка виконання та за допомогою вчителя;
  • констатує за підказкою правильність/  неправильність результату

 







 

«середній» (С)

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: 

  • розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач) ; 
  • виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання після детального кількаразового їх пояснення вчителем;
  • відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами; 
  • частково коментує способи виконання математичних операцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«достатній» (Д)

 

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

  • виділяє суттєві ознаки математичних понять, ілюструє їх прикладами, формулює прості висновки; 
  • застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом ; 
  • частково або детально пояснює свої дії;
  • самостійно виконує математичні операції; 
  • усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя;
  • виконує завдання, які потребують значної самостійності; 
  • виправляє помилки, на які вказує вчитель 










 

«високий» (В)

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

  •    вільно володіє програмовим матеріалом, демонструє гнучкі знання, виявляє системність знань і способів математичної діяльності; 
  •    встановлює міжпонятійні зв'язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання математичних завдань, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях;
  •    аналізує способи виконання математичних операцій, будує алгоритми виконання математичних завдань;
  •    демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач;
  •    знаходить і виправляє власні помилки,  володіє навичками самоконтролю, об’єктивно оцінює свою роботу

 

При виконанні письмових  робіт:

Рівень навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Робота виконується, але допущено 11 і більше помилок

2

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 9-10 помилок

3

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 8-9 помилок

Середній

4

Правильно ви виконано 2/5 роботи, або допущено 6-7 помилок

5

Правильно ви виконано половину роботи, або допущено 5 грубих помилок

6

Правильно ви виконано 3/5 роботи, або допущено 4 грубі помилки

Достатній

7

Правильно ви виконано 2/3 роботи, або допущено 3 грубі помилки

8

Правильно ви виконано 3/4 роботи, або допущено 2 грубі помилки

9

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й

1 негрубу помилки

Високий

10

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1-2 негрубі помилки

11

Робота виконана правильно в повному обсязі, окрім завдання підвищеної складності або творчого рівня

12

Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого рівня

 

До грубих помилок належить:

·         обчислювальні помилки в завданнях, які суттєво спотворюють кінцевий результат завдання;

·         помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;

·         неправильне розв’язування задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій (дії), зайві дії);

·         незакінчене розв’язання задачі чи прикладу;

·         невиконане завдання (не приступив до його виконання);

·         неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;

·         невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;

·         невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.

Негрубими помилками є:

·         нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;

·         неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв’язання задачі;

·         неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;

·         неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням;

·         не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення.

 

 

 

Під час виконання письмових робіт учень/учениця повинні дотримуватись культури записів виконаних завдань. Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи. 

За результатами опанування певної програмової теми/частини теми/кількох тем протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи.

Тематична діагностувальна робота може містити систему навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності (розпізнавання об'єкта вивчення, репродуктивний, продуктивний, продуктивно-творчий). Тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів. Також діагностувальні роботи можуть передбачати перевірку одного із результатів навчання. Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є рівнева оцінка кожного з  результатів навчання. За результатами виконання навчальних завдань можна одержати об'єктивну інформацію про досягнення очікуваних результатів опанування програмовим матеріалом.

 

Оцінювання тематичної діагностувальної роботи з математики

з/п

Характеристика результатів навчання

Рівень Реалізації Навчальної діяльності

Рівень результатівнавчання

1.

Читає, записує, утворює, порівнює числа, визначає розрядний склад числа

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

2.

Володіє навичками додавання і віднімання, множення і ділення чисел

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С, Д, В

3.

Читає і записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення; розв’язує рівняння, добирає розв’язок нерівності зі змінною

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

4.

Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

5.

Розпізнає, будує геометричні фігури, конструює об’єкти з геометричних фігур

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

6.

Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

 

Критерії оцінювання моделей геометричних фігур

Вимоги до геометричної фігури

Оцінка

Геометрична модель, зроблена індивідуально, охайно, правильно зі скла, металу, дерева

Високий рівень

10-12

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із паперових матеріалів

Достатній

8-9

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із підручних матеріалів

Середній

6-7

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марценко Галина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
1856
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку