Відеозвернення учасників
програми «Рівний-рівному»
1 учениця Що таке поняття миру?
2 учениця Це широке поняття. Це не тільки життя без війни у цілому світі. А це толерантні стосунки між народами. Це злагода й взаєморозуміння у родинах.
3 учениця Поняття миру починається з кожного із нас.
4 учень І ми, підлітки, які вивчають програму «Рівний-рівному», зможемо вам це довести!
5 До вашої уваги життєві ситуації, які несуть мирне вирішення кожної. Бо так має бути. Бо так формується мир.
(Сценка № 1 Учень доказує щось учневі)
6 учень Я переконаний, що мир починається із вміння слухати один одного.
7 учень (щось кричить, махає руками). Ти мене не слухаєш!!!
6 учень ( повертається до учня, бере його за руки і дивиться в очі)
Я тебе чую. Не кричи. Говори тихіше, щоб я тебе зрозумів і допоміг.
7 Добре. Я тобі зараз розповім…
(Сценка № 2 про претензії)
8 учениця А я переконана, що мир починається із вміння висловлювати свою думку. І тому треба усім знати формулу «Я-висловлювання»
9 учениця Ти не хочеш зі мною дружити!!!
8 учениця Мені дуже боляче, коли ти говориш, що я не хочу з тобою дружити. Я хотіла б зараз обговорити, що тебе привело до цієї думки, бо вважаю тебе своєю найкращою подругою. І не хочу втратити дружніх стосунків.
(Сценка № 3 про взаємостосунки з членами родини)
10 Учениця А я переконана, що поняття миру починається з родини, де з перших кроків маленькій дитині показують приклад спілкування.
Тато Я так втомився на роботі, ще й треба вдома переробити купу справ та й машина зламалася. А мені ніхто не допомагає!
Мама Милий, я почула, що ти дуже виснажений, так само як і я, бо цілий день була зайнята домашніми справами. Давай ми зараз 10 хвилин відпочинемо, повечеряємо й допоможемо тобі. Так, діти?
Діти Звичайно, допоможемо.
Тато А тоді усі разом допоможемо й нашій матусі, у якої, певно є справи, які вона теж не встигла зробити!
Діти Гуртом швидше й веселіше! Ми ж сім’я!
Мама А поки відпочиватимемо, давайте пограємо в настільну гру, яку я нещодавно придбала.
(Сценка № 4 про стосунки підлітків і батьків)
Учень Підлітковий вік – дуже непростий віковий період в житті кожної дитини та її батьків. Саме вміння домовлятися один з одним, знаходити компроміс, а іноді, вміти просити пробачення обом сторонам спілкування і є поняття миру.
Донька Мамо, ти мені не довіряєш! Чому ти завжди перевіряєш, у скільки годин я повертаюся додому?
Мама Доцю, я розумію твої почуття. Колись і я обурювалася, коли мене мої батьки чекали з дискотеки. Я незчулася, коли з дитини ти перетворилася на справжню красиву юну дівчину. Ти знаєш, як я люблю тебе. І, звичайно, я дуже хвилююся, коли ти запізнюєшся. Дуже тебе прошу вчитися пунктуальності, адже це не тільки зачіпає мої почуття, а й вчить тебе відповідати за свої вчинки і набути дорослості. А доросла людина – це та, яка завжди несе відповідальність за свої кроки.
Дочка Добре. Я буду вчитися відповідальності, але прошу, щоб ти мене чекала вдома й не виходила назустріч, бо з мене сміються друзі.
Мама Домовились.
(Сценка № 5 про стосунки вчителів та учнів)
Учениця Значну частину життя дитина проводить у стінах школи. І часом бувають ситуації, які необхідно правильно вирішити, щоб не виникало непорозуміння.
Учитель Миколко, мені неприємно, що ти не виконуєш завдання ще й заважаєш іншим. Що в тебе трапилося?
Микола Вибачте, але в мене потекла паста, а запасної ручки в мене немає. Тому я прошу однокласників, щоб зі мною поділилися.
Учитель Я розумію тебе. Тому, якщо у когось з вас виникне подібна ситуація, треба просто підняти руку й ми швидко її вирішимо.
Учень Добре, я зрозумів. Можна вийти й помити руки?
Учитель Звичайно і повертайся до роботи.
(Сценка № 6 «Про захист)
Учень Бувають ситуації, які можуть стати небезпечними. Особливо, коли йдеться про булінг. І щоб допомогти їх вирішити, ніколи не треба бути байдужими, сторонніми спостерігачами. Немає у вас сил допомогти – завжди кличте друзів, однокласників, старших учнів, дорослих на допомогу.
(Сценка № 7 «Мир у державі»)
Учень Вже 7 років у нашій країні йде антитерористична операція. Але кожний українець мріє про мир:
Учень Про світле небо без вибуху снарядів
Учениця Про яскраве сонечко без автоматної черги
Учень Про шум осіннього вітерця без криків поранених
Учениця Про яскраві пейзажі без руїн
Учень Про дзвінкий сміх дітей без сльоз і страждань
Учениця Ми звертаємося до всіх. Ми – за мир!
Учень Ми за світ без війни! Ми- майбутнє країни!