Українська мова
За підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун
Слова, значення, вимову і написання яких учні протягом навчального року мають запам’ятати: аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесятú, шістсóт, щогодúни, щотижня (45 слів).
КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ
Списування |
Діалог |
Мовна тема |
Письмовий преказ |
Диктант |
18.09 |
15.10 |
20.11 |
11.12 |
18.12 |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
МОВА І МОВЛЕННЯ |
||||
1.
|
Мова – жива скарбниця історії народ |
02.09 |
|
|
2. |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова |
03.09 |
|
|
3. |
Культура мовлення та спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях |
04.09 |
|
|
ТЕКСТ |
||||
4.
|
Тема і мета висловлювання, заголовок тексту в текстах-розповідях, описах, міркуваннях, есе |
06.09 |
|
|
|
||||
5. |
Засоби зв’язку речень у тексті |
09.09 |
|
|
6. |
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців. |
10.09 |
|
|
7. |
Урок розвитку писемного мовлення. Ознайомлення з жанром есе. Складання і записування есе. |
11.09 |
|
|
8. |
Текст-міркування: твердження, докази, висновки |
13.09 |
|
|
9. |
Закріплення знань про текст-міркування |
16.09 |
|
|
10. |
Побудова тексту-опису, тексту-розповіді |
17.09 |
|
|
11. |
Контрольна робота: списування |
18.09 |
|
|
12. |
Аналіз контрольної роботи. Художній і науково-популярний тексти-описи |
20.09 |
|
|
13. |
Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. Узагальнення і систематизація знань. |
23.09 |
ТЕМА |
|
РЕЧЕННЯ |
||||
14. |
Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого |
24.09 |
|
|
15. |
Головні та другорядні члени речення |
25.09 |
|
|
16. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
27.09 |
|
|
17. |
Зв’язок слів у реченні |
30.09 |
|
|
18. |
Поширення речень словами та словосполученнями |
01.10 |
|
|
19. |
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення |
02.10 |
|
|
20. |
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники) |
04.10 |
|
|
21. |
Складання речень з однорідними членами . |
07.10 |
|
|
22. |
Закріплення знань про однорідні члени речення. |
08.10 |
|
|
СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА |
||||
23. |
Повторення й узагальнення вивченого про слово |
09.10 |
|
|
24. |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки
|
11.10 |
|
|
25. |
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форма слова. Контрольна робота: діалог |
15.10 |
|
|
26. |
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого |
16.10 |
ТЕМА |
|
ІМЕННИК |
||||
27. |
Іменник як частина мови.Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників |
18.10
|
|
|
|
||||
28. |
Рід іменників |
21.10 |
|
|
29. |
Змінювання іменників за числами |
22.10 |
|
|
30. |
Відмінки іменників. Початкова форма іменників |
23.10 |
|
|
31. |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
25.10 |
|
|
32. |
Написання іменників жіночого й чоло-вічого роду із закінченням -а, -я в однині |
04.11 |
|
|
33. |
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в орудному відмінку однини |
05.11 |
|
|
34. |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини |
06.11 |
|
|
35. |
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини |
08.11 |
|
|
36. |
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини |
11.11 |
|
|
37. |
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини |
12.11 |
|
|
38. |
Закінчення іменників середнього роду в однині |
13.11 |
|
|
39. |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду |
15.11 |
|
|
40. |
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. |
18.11 |
|
|
41. |
Закінчення іменників у множині |
19.11 |
|
|
42. |
Контрольна робота з мовної теми «Іменник» |
20.11 |
|
|
43. |
Закріплення знань про зміну приголосних в іменниках. Визначення роду, числа, відмінка іменників. |
22.11 |
|
|
44 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань про іменник |
25.11 |
ТЕМА
|
|
ПРИКМЕТНИК |
||||
45. |
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
26.11 |
|
|
46. |
Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні |
27.11 |
|
|
47. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. |
29.11 |
|
|
48. |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні. Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах |
02.12 |
|
|
49. |
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками |
03.12 |
|
|
50. |
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
04.12 |
|
|
51. |
Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників
|
06.12 |
|
|
52. |
Практичні вправи на визначення відмінків прикметника |
09.12 |
|
|
53. |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
10.12 |
|
|
54. |
Контрольна робота: письмовий переказ. |
11.12 |
|
|
55. |
Аналіз контрольної роботи. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
13.12 |
|
|
56. |
Закріплення знань про правопис прикметників із знаком м’якшення. |
16.12 |
|
|
57. |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників |
17.12 |
|
|
58. |
Контрольна робота: диктант. |
18.12 |
|
|
59. |
Аналіз контрольної роботи. Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ськ, -зьк, -цьк |
20.12 |
|
|
60. |
Змінювання прикметників у множині. Закріплення знань про правопис прикметників у множині |
23.12 |
|
|
61. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення |
24.12 |
|
|
62. |
Узагальнення і систематизація вивченого протягом І семестру |
27.12 |
ТЕМА |
|