Алфавіт. Позначення звуків на письмі

Про матеріал
Матеріал допоможе повторити та закріпити знання учнів з теми «Алфавіт. Позначення звуків на письмі», формувати навички та вміння користуватися алфавітом, відтворювати слова звукописом, сприяти умінню застосовувати на практиці набуті знання в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді; підвищити мотивацію до вивчення української мови.
Перегляд файлу

Повстанська Галина, вчитель  української мови і літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи, загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня с.Піддубці

 

Урок-квест

Предмет: українська мова

Тема: Алфавіт. Позначення звуків на письмі. (систематизація та узагальнення)

Цільова група:

учні 5 класу

Тривалість:

45 хв.

Мета:

Повторювати та закріплювати знання учнів з теми «Алфавіт. Позначення звуків на письмі», формувати навички та вміння користуватися алфавітом, відтворювати слова звукописом, сприяти умінню застосовувати на практиці набуті знання в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді; підвищити мотивацію до вивчення української мови.

Операційні цілі (завдання)

Після закінчення уроку учень:

  • знає
  • рівень готовності до контрольної роботи, прогалини у знання та вміннях;
  • розуміє
  • різницю між буквами та звуками;
  • вимовляє звуки у словах відповідно до орфоепічних норм;
  • може
  • працювати у групах;
  • креативно мислити;
  • брати на себе відповідальність;
  • висловлювати свою думку, обґрунтовувати її;
  • рефлексувати, підбивати підсумки афективно співпрацювати з іншими.

Методи і техніки:

Станція «Грамотії»

Станція «Укладання каталогу»

Станція «Коректор»

Станція  «Мудрець»

Станція «Літературознавці»

Станція «Народ скаже, як зав’яже»

Станція «Лінгвістична»

Обладнання:

маршрутні листи

кольорові маркери, ручки, олівці

пісочний годинник

Інформаційний  ресурс

Завдання для переходу до випробування  № 1

Завдання для переходу до випробування  № 2

Завдання для переходу до випробування  № 3

Завдання для переходу до випробування  № 4

Завдання для переходу до випробування  № 5

Завдання для переходу до випробування  № 6

Завдання для переходу до випробування  № 7

 

Структура діяльності

1.Вступна частина

Шановні учасники навчального процесу. Я вважаю, що ви надзвичайно допитливі, прагнете поповнити багаж своїх знань, тому й запрошую вас на урок-квест. Правильно організована робота в команді допоможе вам розвинути свої здібності. А стати переможцем у квесті зможе той, хто проявить наполегливість, покаже високий рівень знань і докладе чимало зусиль під час виконання різноманітних завдань.

Однак, як і в кожній грі будуть переможці й переможені.  І неважливо, кому сьогодні більше пощастить. Головне, щоб серед вас панувала атмосфера доброти та взаємопідтримки.

 

Правила гри у квесті

1.Учні класу об’єднуються в команди.

2. Команда, погоджуючись брати участь у квесті, автоматично приймає ці правила та зобов’язується неухильно їх дотримуватися.

3. На виконання кожного завдання відводиться обмежена кількість часу.

4. Перед початком виконання квесту в капітана кожної команди є лише три можливості поставити запитання та попросити допомоги в учителя.

5.Під час виконання квесту командам потрібно знайти відповідне завдання та місце його виконання. Щоб це зробити, потрібно не лише критично мислити, але ще й уміти діяти чітко і злагоджено.

6. Переможцем буде визнано ту команду, яка правильно виконає всі завдання та першою дістанеться фінішу.

Прийом – завдання «Приємне побажання»

  • Подаруйте один одному сердечко, де запишіть свої побажання успішної роботи на сьогоднішньому квесті.

Учні по черзі називають слова: мак, калина, волошка. Таким чином об’єднуємо в три команди.

Девіз нашого змагання:

Хто  любить, знає  рідну  мову,  тому  вона  всміхнеться.

Солодке  слово перемога  нелегко  всім дається.

Хто  мову  шанує свою, хай той переможе  сьогодні в бою.

Після цього квестери  отримують маршрутні листи (Додаток 1, 2, 3). Конверти із завданнями для визначення маршруту знаходяться на відповідних станціях.

 

Основна частина

Станція «Грамотії»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів. Тривалість виконання: 3 хв.

Завдання. Розставити  прізвища в алфавітному порядку.

Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. І з цих букв прочитаєте речення.  Відповідь: Бажаю Вам успіху!

 

Станція «Укладання каталогу»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів. Тривалість виконання: 5 хв.

Завдання. Допоможіть бібліотекарю укласти каталог дитячої літератури за прізвищем авторів.

Костецький А. «Все прокидається по волі», Забіла Н. «Улюблена лялька», Білоус Д. «Диво калинове», Вінграновський М. «Гусенятко», Винниченко В. «Федько - халамидник», Шевченко Т. «Кобзар», Леся Українка «Лілея», Симоненко В. «Цар Плаксій і Лоскотон»,  Дефо Д. «Робінзон Крузо», Жуль Верн «Діти капітана Гранта», Остап Вишня «Усмішки».

Станція «Коректор»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів. Тривалість виконання: 3 хв.

Назвати слова, які спотворили зміст речень. Які звуки потрібно в цих словах замінити, щоб відтворити зміст? Переписати речення, замінивши букви в потрібних словах.

1.Бродить у ліску лоза і дерева обгриза. Щоб прогнати ту лозу, почали ламать козу. 2. За рікою, біля кручі під зеленим вишняком посваривсь буряк колючий із вусатим лопухом.

Станція  «Мудрець»

Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал. Тривалість виконання: 3 хв.

Завдання. Потрібно відгадати шаради. Слова-відгадки записати парами.

  1. З[д] скликаю всіх до себе: друзі, м’яч, погода – рай!

     З [т]- мене писати треба – вибирай!

2. З [ш] я могутній східний цар, сиджу собі на троні,

    З [ж] я шалений, дикий страх, рятуюсь від погоні.

Словник. Шарада – загадка, побудована на визначенні слова за його частинами, поданими описово.

Відгадки. Двір – твір; шах – жах.

 

Станція «Літературознавці»

Координатор задає завдання. Оцінювання: 12 балів. Тривалість виконання: 10 хв.

Завдання: за поданим початком продовжіть казку. «Як виник алфавіт»

Було це дуже давно. Жили собі в незвичайному царстві звуки. Все було б добре, коли б у їхньому царстві панував закон-порядок. Але звуки були незадоволені тим, що вимовляти їх так, як кому заманеться, а букв тоді ще не було.

От і вирішили звуки обрати собі царя…

 

Станція «Народ скаже, як зав’яже»

Координатор задає завдання. Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал. Тривалість виконання: 3 хв.

 Завдання. Виписати парами слова, які різняться між собою одним звуком.

  1. Спить старий сердитий сом, сому сниться сьомий сон.
  2. Індик в миску воду лив, індик шию довго мив.
  3. Вкрита травами гора. Збоку – лисяча нора.
  4. Я на гору, лис у нору.
  5. Часом на гірку, а часом у нірку.
  6. Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх – упав на моріг.

 

Станція «Лінгвістична»

Координатор задає завдання. Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал. Тривалість виконання: 4 хв.

Завдання. З кожного слова утворити нове слово.

Кіно, тіло, ручка , сосна, ласка, Баку, мета, фарш, масло, повар, силач.

 

Після проходження всіх станцій, учні збираються в класі.

Вчитель.  Ну, що ж… Усі станції пройдені, крім однієї «Творчої». Для того, щоб закінчити наш квест, перевіримо домашнє завдання. Учасникам потрібно було підготовити пісню або вірш про калину, волошку, мак.

 

Запрошуються учні до виступу.

Підсумок уроку – квесту. Визначення переможців.

Прийом « Мікрофон»

1.Що виявилося найцікавішим під час виконання квесту?

2. Які завдання були найскладнішими?

3.Які питання у вас виникли?

4.Які правила потрібно повторити?

5.З яким настроєм ви завершуєте урок?

Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи на тему «Алфавіт. Позначення звуків на письмі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

F:\квест гра\259267_original.jpgМаршрутний листок  команди - учасниці  «Маки»

 

 

           Назва  зупинки

         Бали

   Підпис координатора

1.

Вас чекають у приміщенні, у якому зібрано найбільше книг.

 

 

2.

Вас чекають у приміщенні, в якому знаходиться портрет Тараса Шевченка.

 

 

3.

Вас чекають у приміщенні, в якому надають невідкладну допомогу.

 

 

4.

Вас чекають у приміщенні, в якому  зібрано колекцію метеликів.

 

 

5.

 Вас чекають у приміщенні, в якому є предмет за допомогою якого можна мандрувати, не виходячи із хати, не сідати у автобус, лиш узяти в руки…   

 

 

6.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є техніка, яка багатьом допомагає  складний текст перекладати та різні фільми показати.

 

 

 

 

 

7.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є портрет автора відомого твору «Пригоди Тома Сойєра. 

 

 

 

 

 

 

Усього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

F:\квест гра\images.jpgМаршрутний листок  команди - учасниці  «Волошки»

 

 

           Назва  зупинки

         Бали

   Підпис координатора

1.

  Вас чекають у приміщенні, в якому є портрет автора відомого твору «Пригоди Тома Сойєра. 

 

 

2.

Вас чекають у приміщенні, у якому зібрано найбільше книг.

 

 

3.

Вас чекають у приміщенні, в якому знаходиться портрет Тараса Шевченка.

 

 

4.

Вас чекають у приміщенні, в якому надають невідкладну допомогу.

 

 

5.

  Вас чекають у приміщенні, в якому  зібрано колекцію метеликів.                       

 

 

6.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є предмет за допомогою якого можна мандрувати, не виходячи із хати, не сідати у автобус, лиш узяти в руки…

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є техніка, яка багатьом допомагає  складний текст перекладати та різні фільми показати.

 

 

 

 

 

 

Усього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

D:\Desktop\depositphotos_76280057-stock-illustration-cute-viburnum.jpgМаршрутний листок  команди – учасниці «Калинонька»

 

           Назва  зупинки

         Бали

   Підпис координатора

1.

  Вас чекають у приміщенні, в якому є портрет автора відомого твору «Пригоди Тома Сойєра. 

 

 

2.

Вас чекають у приміщенні, у якому зібрано найбільше книг.

 

 

3.

Вас чекають у приміщенні, в якому знаходиться портрет Тараса Шевченка.

 

 

4.

Вас чекають у приміщенні, в якому надають невідкладну допомогу.

 

 

5.

  Вас чекають у приміщенні, в якому  зібрано колекцію метеликів.                       

 

 

6.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є предмет за допомогою якого можна мандрувати, не виходячи із хати, не сідати у автобус, лиш узяти в руки…

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

Вас чекають у приміщенні, в якому є техніка, яка багатьом допомагає  складний текст перекладати та різні фільми показати.

 

 

 

 

 

 

Усього балів

 

 

1

 

docx
Додано
17 січня 2020
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку