Алгоритм психолого-педагогічного супроводження адаптаційного процесу учнів-першокласників

Про матеріал

Дана розробка "Алгоритм психолого-педагогічного супроводу адаптаційного процесу учнів-першокласників" стане у нагоді заступнику директора з НВР, який відповідає за початкову ланку, представникам психологічної служби школи (психолог, соціальний педагог), вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

Психологічна служба гімназії

(практичний психолог ____________________та соціальний педагог _________________):

  • Проводить заняття з учнями-першокласниками спрямовані на полегшення адаптації до шкільного життя («Школа і шкільні правила», «Серце класу» (Вересень);
  • Виступи на батьківських зборах у рамках психологічної просвіти батьків учнів за темами: «Вікові особливості молодшого школяра», «Шкільна адаптація та дезадаптація та пов’язані із нею труднощі у навчанні  першокласників», «Як розпізнати дезадаптовану дитину?». (Вересень-листопад)
  • Проводить ряд діагностичних процедур з метою виявлення дезадаптованих учнів та дітей з неповною адаптацією (середній рівень) (Жовтень).

Для цього використовуються наступні методики та методи:

  • психолого-педагогічне спостереження за учнями під час уроків та у позаурочний час;
  • проективна методика «Що мені подобається у школі»;
  • тест «Мотиваційна готовність до навчання»;
  • проективна методика «Будиночки»;
  • анкета для батьків першокласників;
  • методика «Експертна оцінка» (для вчителя).
    •     За результатами проведених психологом та соціальним педагогом досліджень (Жовтень-січень):
  • проводяться індивідуальні та групові консультації для батьків учнів 1-х класів, що мають труднощі у адаптаційному процесі;
  • корекційно-розвивальні індивідуальні та групові заняття з дітьми;
  • надаються адресні рекомендації батькам і педагогам щодо подальшої взаємодії з дітьми, що мають прояви шкільної чи соціальної дезадаптації.
  • Приймають участь у психолого-педагогічному консиліумі щодо проходження адаптаційного періоду учнями 1-х класів. Під час консиліуму обговорюються отримані результати, проведені заходи щодо полегшення процесу адаптації дітей до шкільного життя, плануються подальші сумісні дії класоводів, вчителів-предметників, батьків та психологічної служби гімназії.

 

 

 

 

Вчителі початкових класів:

 

  • попереднє знайомство дітей з вчителями та гімназією проходить ще під час «Школи майбутнього першокласника», тому що заняття проводять саме ті вчителі початкових класів, які будуть набирати класи у наступному навчальному році;
  • під час адаптаційного періоду педагоги проводять ігри, спрямовані на знайомство дітей одне з одним, формування класного колективу;
  • проводяться, так звані, «Ранкові зустрічі», спрямовані на те, щоб створити позитивну атмо­сферу в класі на весь період перебування дітей у школі. Такі заняття дають змогу дітям ближче познайомитися, опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички, об'єднують дитячий колектив;
  • під час уроків застосовується багато віршованих правил, які допомагають визначити вид діяльності на уроці та запам’ятати основні правила поведінки у школі;
  • для фізичного та емоційного розвантаження першокласників вчителями обов’язково проводяться фізкультхвилинки (залежно від виду діяльності на уроці: рухові, дихальні вправи, вправи для очей тощо), ігрові блоки;
  • учбовий матеріал подається в ігровій формі, види діяльності змінюються через кожні 7-10 хвилин, тобто уроки є динамічними, що зумовлено, передусім, віковими особливостями учнів 1-х класів;
  • уроки проводять згідно до вимог: 35 хвилин, 20 хвилин - ігри, прогулянки на свіжому повітрі; домашнє завдання не задається. У розкладі для  першокласників також вводиться розвантажувальний день - четвер.
  • вчителі також повсякчас використовують вербальні та невербальні засоби стимулювання навчальних успіхів першокласників  такі як, виявлення уваги, схвалення, вираження визнання, підтримка дитини, а також колективні  форми  оцінювання: "Оплески", "Молодці", "Розумнички”. Все вищезазначене сприяє формуванню в учнів уміння об'єктивно оцінювати хід і результати своєї діяльності, стимулює розвиток навчальних мотивів, створює у класі атмосферу доброзичливих взаємин. Це необхідно для підтримування в учнів бажання працювати, має безпосередній  вплив на емоційний стан дітей та учбовий настрій, полегшує проходження адаптаційного періоду.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гламазда Оксана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку