Участь школярів у конкурсах У нашій школі практикується така форма роботи виховної справи, як участь у різноманітних конкурсах. Це дуже подобається дітям, заохочує їх до самовдосконалення та позитивно впливає на всебічний розвиток учнів. Конкурси, фестивалі, турніри є однією із форм інтелектуальних, творчих учнівських змагань, які формують компетентну особистість. Це командні змагання, які спонукають учнівську молодь до практичної наукової та творчої діяльності, навчають норм та стилю роботи у творчих колективах і мають велике навчально-виховне значення. Участь обдарованих школярів у таких заходах ефективно сприяє розвитку їхніх творчих здібностей, успішній соціалізації в життєвому просторі. Важливу роль у підтримці здібної та обдарованої молоді відіграє фестиваль-конкурс « Сурми звитяги ».
Фестиваль проводиться щорічно. Його мета – відродження української патріотичної пісні, її осучаснення, пропагування серед дітей та юнацтва кращих зразків мистецьких творів патріотичного спрямування, що розкривають героїчний шлях національно-визвольної боротьби українського народу в ХХ та ХХІ століттях, вивчення пісенної спадщини Січового Стрілецтва, Української Галицької Армії, Організації Українських Націоналістів, Української Повстанської Армії, а також сучасної української молодіжної патріотичної пісні, що звучала під час Революції на Граніті, на Помаранчевому, Євромайданах та Революції гідності, а також підтримує і прославляє бойовий дух наших воїнів на фронті з російським агресором. Всеукраїнський дитячо-юнацький фестиваль мистецтв «Сурми Звитяги»
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, освітніх закладів, і громадських організацій, сім’ї та інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно- патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.
АЛГОРИТМ участі у фестивалі-конкурсі: Ознайомитись з умовами та правилами проведення фестивалю-конкурсу ;Вибрати учасника у відповідності до певного конкурсу (дуже важливо, щоб дитина сама хотіла брати участь) ;Підібрати репертуар, який би відповідав виконавцеві по характеру, змісту, манері виконання, а також умовам конкурсу ;Подати заявку на участь ;Ретельно та систематично проводити репетиції ;Внести щось «своє» (обробити), не боятися експерементувати ;Підібрати образ (одяг, взуття, зачіску…) у відповідності до репертуару ;Позитивно налаштувати учасника, підбадьорити та підтримати його ; Взяти участь. ( Враховувати можливості, думки та побажання дитини-учасника ).
Результати та досягнення2015 рік Климочко Назарій – заохочувальна грамота у номінації «Солісти-вокалісти» 2017 рік Дитячий вокальний колектив «Гармонія» – заохочувальна грамота у номінації «Вокальні ансамблі» Філяс Павло – І місце у номінації «Художнє читання»2016 рік Дівочий вокальний колектив «Незабудки» – ІІІ місце у номінації «Вокальні ансамблі» 2018 рік Дитячий вокальний колектив «Гармонія» – ІІ місце у номінації «Вокальні ансамблі» Філяс Павло – І місце у номінації «Художнє читання»2014 рік Запісоцький Владислав – ІІІ місце у номінації «Солісти-вокалісти»
Отже, участь у фестивалі-конкурсі дає змогу відкривати, розвивати і вдосконалювати свої таланти, вміння та навички . Дозволяє пізнавати щось нове, формувати творчі та креативні здібності, розвивати комунікабельність і ораторське мистецтво, а найголовніше – виховує в учнях почуття патріотизму і любові до своєї Батьківщини. Можна зробити висновок, що така форма проведення виховної справи, як участь у конкурсах є плідною, ефективною та результативною на шляху до формування гармонійної особистості. Порівняльний аналіз такого напрямку роботи з обдарованими та здібними учнями свідчить, що за останні роки в нашій школі вдалося не тільки налагодити роботу з талановитою та обдарованою молоддю, а й досягти бажаних високих результатів.