Аналіз підручника «Українська мова для 5 класу» (автори: Панчук Г. Д., Близнюк Б. Б., Приведа О. Б.):
- Оформлення підручника зацікавить п’ятикласників, адже вміщує сучасні фотографії та ілюстрації, яскраві схеми, графіки, таблиці й різні види шрифтів, смайлики, піктограми жестової мови та QR-коди, що привертає увагу. Вдало представлені (перед початком кожного розділу) очікувані результати до кожної теми. Досить креативними є рубрики: “Усіляка всячина”, яка насичена різними цікавинками, фразеологізмами, історіями та “Як на ЗНО” - для узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.
- Змістове наповнення вирізняється актуальністю та різноманітністю. Теоретичний матеріал викладено чітко, у логічний послідовності, доступно для сприймання учнів. Використано та підібрано багато прикладів, що полегшує сприйняття та засвоєння нового матеріалу. Застосовано елементи випереджального навчання. Вміщено витяги зі словників.
- Практичний матеріал різноманітний, осучаснений, частково зорієнтований на реалізацію міжпредметних зв'язків. Завдання мають різний тип складності, що забезпечить індивідуалізацію навчання. Більшість вправ є життєво-орієнтованими. Для учнів пропонують створення творчих проєктів, виконання завдань дослідницько-пошукового характеру, редагування тексту, моделювання мовних та життєвих ситуацій, а також роботу в парах чи групах, що сприяє розвитку навичок спілкування.
- Орієнтація підручника спрямована на асоціації, розуміння, учнівські відкриття та творчість. Вміщені тексти, твори та завдання емоційно впливатимуть на учнів, зацікавлюючи їх.