Урок _______ Дата___/_______/__________ Клас _____
Аналіз письмового есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі.
«Допомогти довкіллю», «Дружити з природою», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я».
Мета: на основі здобутих текстологічних знань проаналізувати написані учнями есе; удосконалювати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, образне мислення; виховувати людяність, толерантність, увагу до внутрішнього світу людини; розвивати спостережливість, логічне й образне мислення, культуру мовлення, удосконалювати навички здійснювати такі мисленнєві дії, як аналіз, порівняння. узагальнення.
Хід уроку
І. Повідомлення мети і завдань уроку.
Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова.
Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за її правильність, за приступність,
за багатство…
Максим Рильський
1. «Термінологічний диктант»
2. Гра «Мікрофон»
Есе- це невеликий прозовий текст, який презентує емоції й міркування автора, має вільну композицію та не претендує на вичерпне викладення теми.
Публіцистичний стиль мовлення – це стиль засобів масової інформації (інтернет-ресурсів, журналів, газет, рекламних текстів, часописів тощо), який використовується для формування громадської думки у політичній, суспільній, освітній, масовій агітації.
Пам’ятка щодо аналізу есе
ІІ. Аналіз учнівських творів.
Орієнтовний план аналізу есе
1. Чи розкрито в тексті есе тему.
2. Чи втілено в тексті есе головну думку.
3. Чи вдало дібрано фактичний матеріал. Наскільки вдало його систематизовано (виділене головне, про менш істотне згадано побіжно).
4. Чи правильно поєднано типи мовлення (основним типом має бути опис людської зовнішності, розповідь та роздум - допоміжні типи мовлення є доречними у вступі та кінцівці).
5. Чи додержано вимог публіцистичного стилю.
6. Чи правильно побудовано есе (чи наявні в його тексті вступ та кінцівка).
7. Грамотність. Графічне оформлення роботи.
ІІІ. Самостійна робота над допущеними в есе помиками. Усунення недоліків.
Рефлексія. Закінчіть речення
ІV. Домашнє завдання
Написано неправильно |
Як правильно |
Помилка |
Правило |
Систрою |
Сестрою |
Орфографічна |
Ненаголошені е, и в корені слова. Можна перевірити наголосом: сестри |
Виконати роботу над помилками. Проаналізуйте власне есе за поданою пам’яткою, за необхідністю заповніть таблицю за зразком нижче. Повторіть правила, у яких ви допустили помилки.