Аналіз письмового есе.

Про матеріал
На основі здобутих текстологічних знань проаналізувати написані учнями есе; удосконалювати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, образне мислення; виховувати людяність, толерантність, увагу до внутрішнього світу людини; розвивати спостережливість, логічне й образне мислення, культуру мовлення, удосконалювати навички здійснювати такі мисленнєві дії, як аналіз, порівняння. узагальнення.
Перегляд файлу

 

Урок _______      Дата___/_______/__________          Клас _____

Аналіз письмового есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі.

 «Допомогти довкіллю», «Дружити з природою», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я».

Мета: на основі здобутих текстологічних знань проаналізувати написані учнями есе; удосконалювати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, образне мислення; виховувати людяність, толерантність, увагу до внутрішнього світу людини; розвивати спостережливість, логічне й образне мислення, культуру мовлення, удосконалювати навички здійснювати такі мисленнєві дії, як аналіз, порівняння. узагальнення.

Хід уроку

 І. Повідомлення мети і завдань уроку.

Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова.
Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за її правильність, за приступність,
за багатство…

Максим Рильський

1. «Термінологічний диктант»

  1. Тип мовлення, у якому описуються ознаки предмета чи особ.и (опис)
  2. Тип мовлення, у якому послідовно повідомляється про якісь події. (розповідь)
  3. Тип мовлення, у якому пояснюються причини ознак та дій. (роздум)
  4. Стиль газет, журналів.(публіцистичний)
  5. Сукупність знань, навичок, здобутих у житті. (досвід)

2. Гра «Мікрофон»

  1. Що таке есе?

Есе-  це невеликий прозовий текст, який презентує емоції й міркування автора, має вільну композицію та не претендує на вичерпне викладення теми.

  1. Яку будову має есе? (Вступ, основна частина, кінцівка)
  2. Що таке публіцистичний стиль.

Публіцистичний стиль мовлення – це стиль засобів масової інформації (інтернет-ресурсів, журналів, газет, рекламних текстів, часописів тощо), який використовується для формування громадської думки у політичній, суспільній, освітній, масовій агітації.

  1. Гра «Редактор»

Пам’ятка щодо аналізу есе

  •      Зміст твору повинен відповідати загальній темі; нічого зайвого, що її не стосується.
  •      Має бути дотримана чітка структура твору: вступ, основна частина, закінчення.
  •      Усі елементи повинні бути логічно пов’язаними.
  •      Твір має відповідати заданому обсягу, бути завершеним та зв’язним.
  •      Перевірте слова, у написанні яких ви сумніваєтесь, за орфографічним словником.
  •      Прочитайте текст вголос, перевірте правильність розстановки розділових знаків відповідно до змісту та пауз. Зверніть увагу на однорідні члени, складні речення.
  •      Не можна допускати тавтології – невиправданого повтору однакових чи спільнокореневих слів.
  •      Слідкуйте за милозвучністю: чергуванням і-й, у-в.

ІІ. Аналіз учнівських творів.

Орієнтовний план аналізу есе

1.  Чи розкрито в тексті есе тему.

2.  Чи втілено в тексті есе головну думку.

3.  Чи вдало дібрано фактичний матеріал. Наскільки вдало його систематизовано (виділене головне, про менш істотне згадано побіжно).

4.  Чи правильно поєднано типи мовлення (основним типом має бути опис людської зовнішності, розповідь та роздум - допоміжні типи мовлення є доречними у вступі та кінцівці).

5.  Чи додержано вимог публіцистичного стилю.

6.  Чи правильно побудовано есе (чи наявні в його тексті вступ та кінцівка).

7.  Грамотність. Графічне оформлення роботи.

 ІІІ. Самостійна робота над допущеними в есе помиками. Усунення недоліків.

 Рефлексія. Закінчіть речення

  1. Я запам’ятав/запам’ятала…
  2. У мене вийшло…
  3. Було непросто…
  4. Хотілося б…
  5. Я спробую…
  6. Я отримав/отримала…
  7. Я виконав/виконала завдання…

ІV. Домашнє завдання

Написано неправильно

Як правильно

Помилка

Правило

Систрою

Сестрою

Орфографічна

Ненаголошені е, и в корені слова. Можна перевірити наголосом: сестри

 Виконати роботу над помилками. Проаналізуйте власне есе за поданою пам’яткою, за необхідністю заповніть таблицю за зразком нижче. Повторіть правила, у яких ви допустили помилки.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вітюк Таня
Додано
1 грудня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку