Практичні завдання
Вправа 1 «Розпізнай принцип оцінювання»
1.1 Оберіть один з прикладів ситуацій з процесу навчання. Для кожної ситуації:
- Визначте, який принцип студентоцентрованого оцінювання порушено або реалізовано.
- Запропонуйте спосіб, як вдосконалити ситуацію для дотримання принципів.
Приклади ситуацій:
1. Викладач оголосив підсумкові оцінки, але студенти не знають, за якими критеріями їх оцінено.
2. Один із студентів отримує додатковий час на виконання завдання через індивідуальні потреби, але це викликало обурення інших.
3. Студенти не знають про свої прогалини у знаннях, бо не отримали зворотного зв’язку після тестування.
4. Студенти проводять взаємооцінювання, але їм не пояснили, як це робити об’єктивно.
1.2. Рефлексія. Запишіть у кількох реченнях: Що нового він дізнався про принципи студентоцентрованого оцінювання; як ці принципи можна застосувати у власній практиці.
Вимоги до оформлення роботи:
Вправа 1: Розпізнай принцип оцінювання
1.1. Обраний приклад:
Приклад 1.
Викладач оголосив підсумкові оцінки, але студенти не знають, за якими критеріями їх оцінено.
Визначення принципу студентоцентрованого оцінювання:
Порушено принцип прозорості оцінювання. Цей принцип передбачає, що студенти мають бути заздалегідь ознайомлені з критеріями, за якими їх оцінюватимуть, а також мати чітке уявлення про свій прогрес.
Пояснення:
Коли студенти не знають критеріїв оцінювання, це створює відчуття несправедливості та нерозуміння, що саме вплинуло на кінцевий результат. Це може знизити мотивацію до навчання та довіру до викладача.
Пропозиція вдосконалення ситуації:
1.2. Рефлексія:
Я дізналася, що принципи студентоцентрованого оцінювання, такі як прозорість, індивідуалізація та об'єктивність, є ключовими для створення сприятливого навчального середовища. У своїй практиці я планую впроваджувати прозорі рубрики оцінювання, активно застосовувати зворотний зв’язок та навчати студентів самостійно аналізувати власний прогрес. Це дозволить їм краще розуміти свої сильні сторони та сфери, які потребують вдосконалення.
Вимоги до оформлення роботи дотримані: