Опитувальник для учнів з ООП для виявлення труднощів, пов’язаних з адаптацією (інклюзивне навчання).
Адаптація – завжди була і буде важливим періодом у житті учнів перших, п’ятих, десятих класів та новоприбулих учнів. Зрозуміло, що ці категорії учнів потребують у період адаптації підвищеної психолого-педагогічної уваги. Та є категорія учнів та учениць, для яких щороку адаптація є складнішою, ніж для інших. Мова йде про учнів з особливими освітніми потребами.
З метою вивчення рівня адаптації учнів з ООП розроблено ряд питань, які стосуються шкільного життя учня/учениці. До кожного з них можна ставити уточнюючі запитання, щоб відповіді опитуваного/опитуваної стали більш детальними та розгорнутими. За допомогою опитувальника психолог чи соціальний педагог може зробити певні висновки про можливі труднощі, пов’язані з адаптацією. Та для повної картини одного опитування не достатньо. Його потрібно використовувати в комплексі з опитувальниками для батьків, асистента вчителя та класного керівника, а також, при потребі застосувати інші стандартні методики.
Важливо, щоб опитування проходило в довірливій обстановці, у вигляді бесіди за згодою дитини та батьків. На початку інтерв’ювання потрібно пояснити дитині, що буде відбуватися. Запитати, чи не проти вона, що відповіді будуть записуватися. Або можна подати опитування у вигляді гри (Я буду журналістом, а ти шкільною зіркою. І я буду брати у тебе інтерв’ю. А потім ти зможеш поставити запитання мені).
Або, якщо вік та рівень розвитку дитини дозволяє, то вона може записувати відповіді сама, попередньо проговоривши їх з психологом чи соціальним педагогом.
Після проведення опитування (Додаток 1.) важливо подякувати та похвалити учня/ученицю. У разі потреби надати рекомендації, які допоможуть подолати труднощі.
Далі потрібно проаналізувати відповіді, оформити протокол де написати мету, дату проведення, висновки та рекомендації для батьків, асистента вчителя, класного керівника, психолога та соціального педагога.
(Додаток 1) Опитувальник для вивчення рівня адаптації.
з учня/учениці _______ класу
______________________________________
Дата: ____________
Запитання:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
___________________________________________________________________
а) воно нецікаве;
б) відразу не виходить;
в) просто не хочеться.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Практичний психолог ______________________ __________________ ________