Анкета/опитувальник для учнів з ООП. "Виявлення труднощів, пов’язаних з адаптацією".

Про матеріал
Є категорія учнів та учениць, для яких щороку адаптація є складнішою, ніж для інших. Мова йде про учнів з особливими освітніми потребами. З метою вивчення рівня адаптації учнів з ООП розроблено ряд питань, які стосуються шкільного життя учня/учениці. За допомогою опитувальника психолог чи соціальний педагог може зробити певні висновки про можливі труднощі, пов’язані з адаптацією.
Перегляд файлу

Опитувальник для учнів з ООП для виявлення труднощів, пов’язаних з адаптацією (інклюзивне навчання).

 

Адаптація – завжди була і буде важливим  періодом у житті учнів перших, п’ятих, десятих класів та новоприбулих учнів. Зрозуміло, що ці категорії учнів потребують у період адаптації підвищеної психолого-педагогічної уваги. Та є категорія учнів та учениць, для яких щороку адаптація є складнішою, ніж для інших. Мова йде про учнів з особливими освітніми потребами.

 

З метою вивчення рівня адаптації учнів з ООП розроблено ряд питань, які стосуються  шкільного життя учня/учениці. До кожного з них можна ставити уточнюючі запитання, щоб відповіді опитуваного/опитуваної стали більш детальними та розгорнутими. За допомогою опитувальника психолог чи соціальний педагог може зробити певні висновки про можливі труднощі, пов’язані з адаптацією. Та для повної картини одного опитування не достатньо. Його потрібно використовувати в комплексі з опитувальниками для батьків, асистента вчителя та класного керівника, а також, при потребі застосувати інші стандартні методики.

 

 Важливо, щоб опитування проходило в довірливій обстановці, у вигляді бесіди за згодою дитини та батьків. На початку інтерв’ювання потрібно пояснити дитині, що буде відбуватися. Запитати, чи не проти вона, що відповіді будуть записуватися. Або можна подати опитування у вигляді гри (Я буду журналістом, а ти шкільною зіркою. І я буду брати у тебе інтерв’ю. А потім ти зможеш  поставити запитання мені).

 Або, якщо вік та рівень розвитку дитини дозволяє, то вона може записувати відповіді сама, попередньо проговоривши їх з психологом чи соціальним педагогом.

 

Після проведення опитування (Додаток 1.)  важливо подякувати та похвалити учня/ученицю. У разі потреби надати рекомендації, які допоможуть подолати труднощі.

Далі потрібно проаналізувати відповіді, оформити протокол де написати  мету, дату проведення, висновки та рекомендації для батьків, асистента вчителя, класного керівника, психолога та соціального педагога.

 

(Додаток 1)     Опитувальник для вивчення рівня адаптації.

з учня/учениці _______ класу

______________________________________

Дата: ____________

Запитання:

  1.   Як ти почуваєшся у школі?_______________________________________________
  2.   Що тобі подобається в школі?____________________________________________

________________________________________________________________________

  1.   Є щось, що тобі не подобається в школі?___________________________________

________________________________________________________________________

  1.   У тебе є друзі? _________________________________________________________
  2.   Що ти робиш на перервах? _______________________________________________

___________________________________________________________________

  1.   Батьки допомагають тобі виконувати домашнє завдання? _____________________
  2.   Тобі важко змусити себе виконувати необхідне завдання, якщо:

а) воно нецікаве;

б) відразу не виходить;

в) просто не хочеться.

  1.   Ти часто хворієш? ______________________________________________________
  2.  Ти завжди робиш те, що каже тобі вчитель, асистент?  ________________________
  3.   Тобі легко спілкуватися з однокласниками? _______________________________
  4.   Тобі подобається  спілкуватися з учителем? _______________________________
  5.   Тобі легко спілкуватися з асистентом? ___________________________________
  6.  Ти любиш, коли тобі хтось допомагає виконувати завдання? _________________
  7.  Якщо щось не зрозуміло на уроці, то запитаєш у вчителя чи асистента? ________________________________________________________________________
  8.  Тебе в школі що-небудь лякає? Що? Чому? ________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

  1.  Якщо було б можна, ти хотів/хотіла б що-небудь змінити в школі? ____________
       Що саме? Чому? ________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

 

Практичний психолог  ______________________ __________________       ________

docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку