Анкети творів із зарубіжної літератури

Про матеріал
Довідник містить список творів для обов’язкового та позакласного читання зарубіжної літератури за 10-11 класи та анкети до програмових творів. Наведено короткий аналіз основних творів, з якими учні мають ознайомитися в процесі навчання. Для учнів професійно-технічних навчальних закладів. Стане у пригоді викладачам зарубіжної літератури старших класів.
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки України Вінницької обласної державної адміністрації

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області

Державний професійно-технічний навчальний заклад «Жмеринське вище професійне училище»

 

 

Довідник: Анкети до творів зарубіжної літератури

Картинки по запросу ілюстрації до преступление и наказаниеКартинки по запросу ілюстрації портрет Доріана Греядля учнів ПТНЗ

Картинки по запросу ілюстрації старий і мореhttps://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s4e052c7879aabd3d/image/iee54b0fde6e3d9a5/version/1453234309/image.jpgКартинки по запросу ілюстрації до Анна Кареніна                     Жмеринка 2018 рік


Довідник містить список творів для обов’язкового та позакласного читання зарубіжної літератури за 10-11 класи та  анкети до  програмових творів.

 Наведено короткий аналіз основних творів, з якими учні мають ознайомитися в процесі навчання.

Для учнів професійно-технічних навчальних закладів. Стане у пригоді викладачам зарубіжної літератури старших класів.

Укладач: Мосейчук О.А., спеціаліст вищої категорії викладач-методист

Рецензенти:

Г.М.Глущенко, методист сектору загальноосвітньої підготовки, інноватики та інформаційно-комунікаційних технологій НМЦ ПТО у Вінницькій області

Т.Ф.Бабич, методист сектору загальноосвітньої підготовки, інноватики та інформаційно-комунікаційних технологій НМЦ ПТО у Вінницькій області

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і затверджено на засіданні методичної ради протокол № ____ від «____»____________2018  р.

 


Зміст

Зміст

Сторінка

1

Передмова

4

2

Перелік творів для обов’язкового та позакласного читання (програма 10 та 11 класів)

5-7

3

Анкета твору «Червоне і чорне» Ф.Стендаль

8

4

Анкета твору «Гобсек» Оноре де Бальзак

9

5

Анкета твору «Злочин і кара» Ф.Достоєвський

10

6

Анкета твору «Анна Кареніна» Л.Тостой

11

7

Анкета твору «Людина у футлярі» А.Чехов

12

8

Анкета твору «Портрет Доріана Грея» О.Уайльд

13

9

Анкета твору «Перевтілення» Ф.Кафка

14

10

Анкета твору «Майстер і Маргарита» М.Булгаков

15

11

Анкета твору «Життя Галілея» Б.Брехт

16

12

Анкета твору «Чума»  А.Камю

17

13

Анкета твору «Старий і море» Е.Хемінгуей

18

14

Анкета твору «Стариган з крилами»  Г.Маркес

19

15

Анкета твору «Дамаскин» М.Павич

20

16

Анкета твору «Запахи. Історія одного вбивці» П.Зюскінд

21-22

17

Використані джерела

23-24


Передмова

Інформація в сьогоднішньому суспільстві є найціннішим скарбом, а вміння користуватись інформацією – однією з найважливіших навичок для будь-якого учня, починаючи від молодшого школяра і закінчуючи студентом вищого навчального закладу.

Саме тому я рада представити до Вашої уваги Довідник: Анкети до літературних творів із зарубіжної літератури для учнів ПТНЗ. Цей довідник є нашим практичним кроком до вивчення основних засад зарубіжної літератури та заохотить до ширшого вивчення цього предмета.

У довіднику подається перелік літератури для обов’язкового та позакласного читання, коротка інформація, а саме стислий аналіз програмових творів .

Сподіваюсь, що дібраний матеріал стане для Вас настільним практичним посібником у питаннях вивчення та аналізу творів зарубіжної літератури, що він допоможе Вам знайти необхідну інформацію та зорієнтуватись у світі літератури.

 


Перелік літератури для обов’язкового та позакласного читання

(10 КЛАС)

  1. Стендаль «Червоне і чорне»
  2. Оноре де Бальзак «Гобсек»
  3. Чарльз Діккенс «Пригоди Олівера Твіста»
  4. Лев Толстой «Анна Кареніна»
  5. Микола Некрасов «О шостій вечора завернув…», «Роздуми біля парадного під’їзду », «Трійка», «На смерть Шевченка»
  6. В. Вітмен «Листя трави»
  7. Шарль Бодлер «Альбатрос», «Вечорова гармонія», «Відповідності»
  8. Поль Верлен  «Поетичне мистецтво», «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче…»
  9. Артюр Рембо «Відчуття», «Голосівки», «П’яний корабель»
  10.  Еміль Золя «Кар’єра Ругонів»
  11.  Оскар Уайльд «Портрет Доріана Грея»

Література для позакласного читання

  1. Гі де Мопассан «Місячне світло», «Пампушка»
  2. Антон Чехов «Людина у футлярі», «Скрипка Ротшильда»
  3. Іван Тургенєв «Ася»

 (11 КЛАС)

  1. Гéнрік ÍБСЕН «Ляльковий дім».
  2. Антóн ЧÉХОВ «Чайка».
  3. Джордж Бéрнард ШÓУ «Пігмаліон».
  4. Франц КÁФКА «Перевтілення».
  5. Джеймс ДЖОЙС «Джакомо Джойс».
  6. Тóмас МАНН «Маріо і чарівник».
  7. Михáйло БУЛГÁКОВ «Майстер і Маргарита».
  8. Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...».
  9. ҐІЙÓМ АПОЛЛІНÉР «Лорелея», «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограї».
  10.  Тóмас Стернз ÉЛІОТ «Ранок біля вікна», «Суїні серед солов’їв», «Порожні люди».
  11.  Федерíко ГАРСÍА ЛÓРКА «Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями».
  12.  Олексáндр БЛОК «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи».
  13.  Áнна АХМÁТОВА «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм».
  14.  Володúмир МАЯКÓВСЬКИЙ «А ви змогли б?», «Послухайте!», «Лілічко! Замість листа».
  15.  Борúс ПАСТЕРНÁК «Визначення поезії», «По стіні збігали стрілки...», «Зимова ніч».
  16.  Бертóльт БРЕХТ «Життя Галілея».
  17.  Альбéр KAMЮ «Чума».
  18.  Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ «Старий і море».
  19.  КАВАБÁТА Ясунáрі «Тисяча журавлів».
  20.  Габріéль ГАРСÍА МÁРКЕС  «Сто років самотності».
  21.  Мúлорад ПÁВИЧ «Дамаскин».
  22.  Пáтрік Зюскінд «Запахи, або Історія одного вбивці».

Література для позакласного читання

  1. Бах Р. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
  2. Бунін І. «Антонівські яблука».
  3. Гарсіа Маркес Г. «Стариган із крилами».
  4. Єсенін С. Поезії.
  5. Камю А. «Міф про Сізіфа».
  6. Коельо П. «Алхімік». «Вероніка вирішує померти».
  7. Купрін О. «Гранатовий браслет».


Анкета твору

«Червоне і чорне»

Автор

Стендаль (Анрі Марі Бейль)

Назва твору

«Червоне і чорне»

Рік написання

1830

Жанр

Соціально-психологічний роман

Стиль

Реалізм

Ідея

Відображається у назві

Тема

Протистояння талановитої особистості суспільству

Головні герої

Жульєн Сорель, пані де Реналь, мер – пан де Реналь, абат Пірар (ректор семінарії), маркіза де ля Моль, маркіз де ля Моль, абат Шелан (кюре), Фуке (друг Жульєна)

Місце дії

Франція: Верєр, Безансон, Париж

 


 

Анкета твору

«Гобсек»

Автор

Оноре де Бальзак

Назва твору

«Гобсек»

Рік написання

1835

Жанр

Повість

Стиль

Реалізм

Ідея

Гроші - не винні, головне   хто ними володіє та з якою метою використовує

Тема

Влада грошей над людиною

Головні герої

Гобсек, адвокат Дервіль, віконтеса де Гранльє, графиня Анастезі де Ресто, граф де Ресто, Фанні Мальво, Максим де Трай, Каміла де Гранльє

Місце дії

Франція: Париж

 


Анкета твору

«Злочин і кара»

Автор

Федір Достоєвський

Назва твору

«Злочин і кара»

Рік написання

1865-1866

Жанр

Філософський і психологічний роман

Стиль

Реалізм

Ідея

Засудження суспільства, яке допускає, щоб її громадяни жили в безпросвітній нужді

Тема

Показ нелюдськи умов існування бідних людей, їх безнадійності і озлобленості

Проблема твору

Моралі, добра і зла, гуманізму

Головні герої

Родіон Раскольников, Мармеладов, Соня Мармеладова, Дуня (сестра Раскольникова), Разумахін (друг Родіона), Порфирій Петрович (слідчий), Свидригайлов, Альона Іванівна, Амалія Людвігівна, Катерина Іванівна

Місце дії

Росія: Петербург

 


Анкета твору

«Анна Кареніна»

Автор

Лев Толстой

Назва твору

«Анна Кареніна»

Рік написання

1861

Жанр

Роман про кохання, соціальний

Стиль

Реалізм

Ідея

«Думка сімейна»

Тема

Сімейні відносини, безліч громадських, соціальних і філософських питань

Особливості композиції

Дві сюжетні лінії

Проблема твору

  • Питання про шлюб; любов; сім’ю

Головні герої

Анна Кареніна, Олексій Карені, Вронський, Левін, Кіті Щербацька, Стіва Облонський, Доллі

Місце дії

Москва, Петербург, помістя Левіна, Італія, Німеччина

 


Анкета твору

«Людина у футлярі»

Автор

Антон Чехов

Назва твору

«Людина у футлярі»

Рік написання

1898

Жанр

Оповідання

Стиль

Реалізм

Ідея

Протест проти «футлярного» життя та обмеженості

Тема

«Футлярність» життя

Проблема твору

Небезпека обивательщини, життєвої вульгарності, власних забобонів

Головні герої

Вчитель Бєліков, Іван Іванович, Буркін, Варенька та Михайло Коваленки

 


Анкета твору

«Портрет Доріана Грея»

Автор

Оскар Вайльд

Назва твору

«Портрет Доріана Грея»

Рік написання

1890

Жанр

Інтелектуальний роман

Стиль

Синтез реалізму, романтизму, естетизму та імпресіонізму

Ідея

Велич справжнього мистецтва

Тема

Історія життя і смерті молодого красеня ДОріана Грея

Проблема твору

Співвідношення мистецтва і моралі, краси і мистецтва, краси і моралі, сенс буття, добра і зла

Головні герої

Доріан Грей, художник Безіл Голоурд, Лорд Генрі Уоттон, Сибіл Вейн – наречена Доріана, хімік Кемпбел

 

 


Анкета твору

«Перевтілення»

Автор

Франц Кафка

Назва твору

«Перевтілення»

Рік написання

1912

Жанр

новела (метаморфоза, притча, розгалужений символ)

Стиль

Модернізм

Ідея

Безсилля людини перед абсурдністю, заклик до розуміння одне одного та взаємоповаги

Тема

Гранична самотність особистості та трагічне знецінення людського життя

Проблема твору

Родинні відносини, альтруїзм

Головні герої

Грегор Замза, Грета (сестра, мати, батько, керуючий фірмою

 


Анкета твору

«Майстер і Маргарита»

Автор

Михайло Булгаков

Назва твору

«Майстер і Маргарита»

Рік написання

1929-1940

Жанр

Містичний, філософський, фантастичний, сатиричний

Стиль

магічний реалізм

Ідея

Пошук істини, невмируща сила кохання

Тема

Етична відповідальність людини за свої вчинки

Особливості композиції

Роман у романі

Проблема твору

 

Морального вибору; взаємин особистості з владою; віри та безвір,я; кохання, честі та справедливості;, бездуховності; міщанства; співвідношення добра і зла; істини; ролі мистецтва; проблема творчості і долі письменника

Головні герої

Майстер, Маргарита

Місце дії

Москва, Єршалаїм

 


Анкета твору

«Життя Галілея»

Автор

Бертольд Брехт

Назва твору

«Життя Галілея»

Рік написання

1947

Жанр

Філософська драма

Стиль

Модернізм

Ідея

«Нещасна та країна, яка потребує героїв»

Тема

Зображення людини, яка захищає священні ідеали, право на свободу, знання та творчість

Проблема твору

 

Відповідальність вченого за наслідки зроблених ними відкриттів

Головні герої

Галілео Галілей, Вірджинія (дочка), Андреа Сарті, пані Сарті (служниця Галілея), Людовіко Марсілі (наречений Вірджинії, Сердего (друг Галілея),  інквізитори, вчені

Місце дії

Італія

 


Анкета твору

«Чума»

Автор

Альбер Камю

Назва твору

«Чума»

Рік написання

1947

Жанр

філософський роман-притча

Стиль

Екзистенціалізм

Ідея

Люди доброї волі здатні перемогти конкретне зло, але не можуть знищити його як категорію світобудови. Тож єдине, що "винна" і повинна людина, - це бути і завжди залишатися Людиною

Тема

Боротьба людської спільноти проти конкретного зла (мешканців алжирського міста Оран проти чуми); у символічному значенні: боротьба проти нацизму та фашизму

Проблема твору

 

Зло, абсурд у житті людини і добро; активне протистояння злу; відповідальність за власний вибір; моральність та аморальність; життя і смерть

Головні герої

Доктор Бернар Ріє, Жан Тарру, священик отець Панлю, репортер Раймон Рамбер, Коттар, Гран, мадам Ріє (мати доктора).

Місце дії

Алжир: М.Оран


Анкета твору

«Старий і море»

Автор

Ернест Хемінгуей

Назва твору

«Старий і море»

Рік написання

1952

Жанр

Повість-притча

Стиль

Реалізм

Ідея

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… Людину можна знищити, але її неможливо перемогти»

Тема

Розповідь про старого рибалку, який здійснив свою мрію – спіймав найбільшу рибу, але так і не зміг її утримати. Проста, невибаглива історія старого рибалки Сантьяго стає узагальненою історією складного шляху людини на землі, яка щодня веде нескінченну боротьбу за існування, поєднуючи її з намаганням жити у злагоді з навколишнім світом

Проблема твору

Проблема людської самотності, особливо на схилі літ. Проблема відношення людини до природи; сенсу життя та сутності людини

Головні герої

Сантьяго, Маноліно

Місце дії

Куба

 


Анкета твору

«Стариган з крилами»

Автор

Габріель Гарсіа Маркес

Назва твору

«Стариган з крилами»

Рік написання

1955

Жанр

Оповідання

Стиль

Магічний реалізм

Ідея

Попередити людство і показати, як близько ми до «безкрилої» катастрофи… Люди не здатні сприйняти високі, благородні істини, вони перебувають у полоні байдужості, корисливості, розрахунку

Тема

Поява незвичайного старого з крилами на подвірї селян

Проблема твору

 

Духовного падіння суспільства, моральної деградації людства; проблема вибору – що у сучасному світі вибирає людина – земне чи мирське – добро чи зло? Чи готова пожертвувати принаймні мізерно заради порятунку незнайомої людини? Проблема любові до ближнього

Головні герої

Сатриган, Пелайо, Елісенда (господарі патіо) священик, сусіди

Місце дії

Іспанія

 


Анкета твору

«Дамаскин»

Автор

Милорад Павич

Назва твору

«Дамаскин»

Рік написання

1998

Жанр

Новела

Стиль

Постмодернізм

Ідея

Слід дбати про «храм душі». Гріхи необхідно спокутувати, а борги сплачувати. Кохання — дивне й непередбачуване почуття

Тема

Життя Сербії — дві імперії, три віри, безліч мов

Проблема твору

 

Проблеми розрізнених етносів, які прагнуть духовно відродитися

Головні герої

Ректор сербських шкіл міста Осієка пан Ніколлич фон Рудна, його дочка Атиллія, зодчий Йован Дамаскин, зодчий Йован Лествичник

Місце дії

Сербія

 


Анкета твору

«Запахи. Історія одного вбивці»

Автор

Патрік Зюскінд

Назва твору

«Запахи. Історія одного вбивці»

Рік написання

1985

Жанр

Роман

Стиль

Постмодернізм . Псевдоісторизм

Ідея

Геніальна особистість несе людству неминуче зло

Тема

Гамма емоційних реакцій людини на запах надзвичайно широка – від захвату до відрази, як і гамма реакцій на будь-який інших геніальний винахід.

Проблема твору

 

Проблеми співвідношення краси й зла, влади митця та мистецтва над натовпом

Головні герої

Жан-Батист Гренуй , Мати Гренуя , Жанна Бюссі — простодушна годувальниця. Батько Террі — знавець церковної догматики. Мадам Гайар — господиня притулку, Грімаль  чинбар. Дуже грубий і жорстокий чоловік. Дівчина з вулиці Маре — перша жертва Гренуя. Джузеппе Бальдіні — паризький парфумер., Шеньє — підмайстер Бальдіні. Пелісьє — конкурент Бальдіні, найпопулярніший парфумер, Маркіз де ла Тайад-Еспінасс — ексцентричний творець «флюїдальної теорії». Мадам Арнульфо — вдова парфумера з Грасса. Домінік Дрюо — майстер-парфумер з Грасса і коханець Мадам Арнульфо. Антуан Ріші — Другий Консул Грасса, проникливий чоловік. Лаура Ріші – остання жертва

Місце дії

Франція

 

 


Література

 

Підручники:

1.            Ковбасенко Ю.І. Світова література: підручник для 10 класу загальноосвітніх  навчальних  закладів (академічний рівень, профільний рівень). — К .: Грамота, 2010. — 320 с.

2.            Звиняцьковський В.Я.  Світова література: підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). — К .: Освіта, 2010. — 320 с.

3.            Світова література: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Наливайко Д.С.[та ін.]. – К.: Генеза, 2010. – 288 с.

4.            Зарубіжна література: підручник для 11 класу загальноосвітньої школи / Астрахан Н. І.[та ін.].— К.: Вежа, 2000.— 320 с.

5.            Ісаєва О.О. Світова література: підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту)/ Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мельник А.О. — Харків: Сиция, 2011. — 320 с.

 

Електронны ресурси

 

  1.          Бібліотека світової літератури (оригінали та переклади): http://ae-lib.narod.ru
  2.          Електронна бібліотека «Джерело»: http://ukrlib.com
  3.          Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com
  4.          Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою: http://chl.kiev.ua

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Moseychuk Oxana
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку