Урок на тему "Образ Шерлока Холмса"

Про матеріал
Тема: Образ Шерлока Холмса. (на основі оповідання Артура Конана Дойла «Собака Баскервілів») Мета: Вчити учнів характеризувати головних героїв циклу творів Артура Канана Дойла про Шерлока Холмса, з’ясовувати причини їх всесвітньої популярності; розвивати навички асоціативного мислення та зв’язного мовлення школярів, уміння узагальнювати та систематизувати вивчений матеріал; формувати уявлення про моральні цінності; виховувати дисциплінованість, щирість, готовність допомогти в біді. Тип уроку: закріплення та застосування знань, умінь, навичок.
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ

ЖОВТНЕВОЇ  РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ

 

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

 

КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ СЕРЕДНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №52

 

 

 

 

УРОК СВІТОВОЇ Л ІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ:

 

«Образ Шерлока Холмса. (на основі оповідання Артура Конана Дойла

 «Собака Баскервілів»)

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель

Світової літератури

Калємєнєва Н. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг  - 2011

Тема:  Образ Шерлока Холмса. (на основі оповідання Артура Конана Дойла «Собака Баскервілів»)

Мета: Вчити учнів характеризувати головних героїв циклу творів Артура Канана Дойла про Шерлока Холмса, з’ясовувати причини їх всесвітньої популярності;  розвивати навички асоціативного мислення та зв’язного мовлення школярів, уміння узагальнювати та систематизувати вивчений матеріал; формувати уявлення про моральні цінності; виховувати дисциплінованість, щирість, готовність допомогти в біді.

Тип уроку: закріплення та застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: картки для групової роботи, підручник, запис музика до кінофільмів, мультимедійний проект.

 

Шерлок Холмс – це людина яка ніколи не жила,

 але й яка ніколи не помре

Орсон Уселлс

 

Хід роботи

  1. Організаційно мотиваційний етап

 

  1.  Релаксація. (звучить музика, Слайд 1)
  • Налаштувались на спільну позитивну діяльність . Посміхніться  один до одного, постарайтеся, на 5-10 секунд, заплющивши очі, пригадати приємні враження сьогоднішнього ранку.
    1.  Мотивація.
  • Я переконалася, що у вас сьогодні гарний настрій і впевнена, що завдяки цьому наша діяльність на уроці буде результативною. Я щиро радію за вас, адже ви в кожному предметі, рухові, особистості стараєтесь помітити, щось особливе, тобто вчитись не просто дивитись, а бачити, відчувати. Значить , ви уважні, вмієте спостерігати. Але я б хотіла, щоб ви були ще й наполегливими, мали добру пам'ять, вміли аналізувати, мислити, адже це згодиться вам у школі й самостійному житті. А розвинути ці якості можна наполегливим тренуванням, саме завдяки цьому відомий Шерлок Холмс уже більше 100 років є улюбленим детективом.
    1. Оголошення теми уроку (слайд 2-тема уроку, епіграф)
  • Отже, сьогодні на уроці на слідуючи кращі його риси, постараємося зрозуміти сутність дедуктивного методу Ш. Холмса, водночас розвиваючи і свої логічні здібності (записати число, класна робота, тема уроку)
  1. Слово вчителя
  • У народі кажуть: «на колір і смак товари не всяк». Але напевно я не помилюсь, якщо скажу, що неможливо найти людину, яка б не любила читати детективи. Як приємно випробувати себе в ролі сищика, розкрити таємницю, або вирахувати вбивцю швидше, ніж це «дозволяє» письменний у своєму творі. А якщо запитати, хто найвідоміший сищик у світі, то відповідь буде одна – Ш. Холмс, неперевершений майстер дедуктивного методу, в розслідуванні злочинів. 
  • Отже,  протягом кількох століть люди захоплюються талановитим детективом Холмсом. Автором літ. Персонажа є відомий англійський письменник Артур Конан Дойл.
  • Англія це країна баг0альх лауреатів нобелівських премій з літератури (слайд 3-карта Англії, слайд 4,5-письменики: Редьярд Кіплінг 1907 «манглі», Бернанд Шоу   1925 “Сага про Форсайти”, Томас Еліот 1948 Літературний критик, Вінстон Черчилль 1953 Політичний діяч, Вільям Голдінг 1983 “Володар мух” )

 

 

  1. Активація опорних знань

Завдання №1

  • А зараз спробуємо скласти досьє на автора «Ш.Холмса» А.К. Дойла. Але спочатку запишемо в зошит невідоме для вас слово «досьє»( Слайд 6). Продовж речення.А зараз відповіді на питання записуємо у зошити і пронумеровуємо:
  1. А.К. Дойл народився… (1895р м. Единбург)
  2. Конан Дойл за фахом був… (доктор медицини)
  3. Він закінчив навчальний заклад… (медичний факультет Единбурзького університету)
  4. Вважав себе учнем письменника… (Е.По)
  5. Подорожував країнами… (Африка, Америка, Європа)
  6. Займався такими видами спорту… (бокс, лижи, гольф)
  7.  Ш. Холмс вперше з’явився в творі під назвою… («Етюд в багряних тонах)
  8. Кількість оповідань про Ш. Холмса… (60, 4 повісті)
  9. В основі розкриття злочинів лежить метод… (дедукції)
  10. Крім оповідань про Ш.Холмса автору належать… (історичні романи, науково-фантастичні твори)
  11.  А. К. Дойл пішов з життя… (1930р)
  12.  На надгробку письменника вирізані слова … (вірний, як сталь, прямий, як клинок)

 

  • Читаємо правильні відповіді .

 

  • У чому ж секрет оповідань  К. Дойла? Відповідь: У своїх творах він показав людину виняткових розумових здібностей, дуже спостережливу, здатну аналізувати факти і знаходити вихід із найскладніших ситуацій. Сюжети побудовані так, що читач постійно перебуває в напрузі, він не знає таємниці до кінця.

 

  • Ми не просто так пригадали основні факти біографії письменника, адже він стверджував «Якщо Холмс і існує, то це я сам». А кого ще вважають прототипом Холмса? Відповідь: професора медицини Дж. Белла, учителя Дойла.

 

  • (слайд 7, звучить музика). Скажіть з чим пов’язана ця музика? Відповідь: з образом Ш. Холмса, на це підказує нам мелодія (адже Холмс любив грати нас скрипці)

 

  • До розслідування злочинів він ставився як до музики. Скажіть, за допомогою якого методу ви це визначили? Відповідь: Дедуктивного.

 

Розповідь вчителя  про Шерлока Холмса

 

  • (слайд 8, відмінності).

 

Розповідь вчителя  про музей на Бейкер Стріт

Завдання №2

  • Підбір асоціативних образів. (слайд 9) Ви бачите особисті речі героїв, ваше завдання назвати кому вони належать.

  Завдання №3

  • Спробуємо скласти з вами синкан до образів Шерлока Холмса і доктора Ватсона

Холмс

Розумний спостережливий

Стежить шукає

Розкриває злочин методом дедукції

Найдосконаліший інтелектуальний сищик

Вастон

Чесний порядний

Допомагає

Захоплюється

Літописець діянь геніального детектива

Права рука Ш. Холмса

 

Завдання №4

  • Ми  застосуємо з вами дедуктивний метод і правильно встановимо події с твору А.К. Дойла «Собака Баскервілів» (Слайд 10)

Відповіді: 2,3,1,5,4,8,6,7,13,10,12,11,9,14

Завдання №5

Чи уважний ти читач?

  1. Предмет, завдяки якому Ш.Холмс, ще в Лондоні знав, що собака не легенда, а жива істота? (черевик)
  2. Те, за допомогою чого Холмс здогадався, що автор листа жінка? (парфуми)
  3. Хто з початку ледве не зруйнував плани Холмса і Степлтона? (каторжник)
  4. Порода собаки Баскервілів? (Мастиф)
  5. Що надало собаці такого дивного, страшного вигляду? (фосфор)
  6. Що могло стати єдиним  доказом злочину Степлтона? (напад)

 

Завдання №6

  •  А зараз спробуємо попрацювати в парах і виконати завдання на картках: з переліку ознак      виберіть ті, які підходять до характеристики того ти іншого героя і запишіть їх у зошит у вигляді таблиці.

Геніальний слідчій, розумній, спостережливий, лікар за фахом, порядний, чесний, справедливий, завжди стриманий, має залізні нерви, чудовий психолог, наполегливий, володіє бездоганною логікою, виняткові інтелектуальні здібності, народжений людиною дій, вміє зберігати таємницю, охайний, невибагливий, головне для нього – робота думки, насолода від процесу розслідування,  допомагає другові розкрити злочин, готовий зробити все, для захисту і порятунку людини, любить музику, грає на скрипці, захоплюється шахами.

Висновок: Ш. Холмс  відчував інтуїтивно бачив там, де просто дивились інші, він завдяки відданій пам’яті, логіці, помічав дивні речі, не допускав розповсюдження злочинності

Вправа «мікрофон»

  1. Що можна сказати про Ш. Холмса?
  2. Хто він такий?
  3. Риси його характеру?

 

  • (слайд 11, образ) Записати таблицю у зошитах

 

  1. Підсумкова бесіда

 

  • Що ви запам’ятали про дедуктивний метод?
  • Справжньому детективу притаманні такі риси характеру…
  • Які риси характеру вам сподобалися?
  • Чи будете ви читати оповідання?

 

  1. Оцінювання за урок з коментарями 

 

  1.      Домашнє завдання

 

  • (слайд 12, Д/З) написати власне детективне оповідання

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку