Музика, мелодія, краса музичних звуків – важливий засіб морального і розумового виховання, джерело розвитку творчої особистості дитини.
Музика – уява – фантазія – казка – творчість – така доріжка, йдучи якою , дитина розвиває свої духовні сили.
Якраз розкрити ці духовні сили і є одним із головних завдань учителя музичного мистецтва.
Основна мета уроку музичного мистецтва – вчити любити і розуміти музику, виховувати художній смак, розвивати творчі здібності, музичний слух, почуття ритму, музичну пам'ять, виконавську майстерність.
Головні завдання уроку музичного мистецтва:
-
Розвивати співочий голос
-
Працювати над дикцією та артикуляцією дітей
-
Тренувати музичний слух
-
Навчитися слухати і розуміти музику
-
Вміти висловлювати власну думку
-
Створювати позитивну атмосферу на уроці
-
Заохочувати до участі у концертах, конкурсах, фестивалях
-
Знаходити талановитих дітей і допомагати їм розкритися, як творчим особистостям
-
Допомагати дітям реалізовувати їхні творчі мрії
-
Знайти індивідуальний підхід до кожного
-
Мотивувати дітей до співу власним прикладом
-
Прививати любов до прекрасного, до патріотичного
Учитель музичного мистецтва застосовує на своїх заняттях
комплексний підхід:
Розучування пісні
Елементи вокалу розспівка
Нотна грамота теорія музики
Сценічна етика виконання пісні виконавська майстерність
Основні складові педагогічної майстерності учителя музичного мистецтва :
-
Методична підготовленість
-
Знання дитячої та підліткової психології
-
Організаційні вміння та навички
-
Духовна культура та інтелігентність
-
Досвід та традиції народної педагогіки
-
Орієнтація на дитину, як людську особистість
-
Здатність долати штампи та стереотипи, що віджили
-
Знання теоретичних основ виховання
-
Знаходження нетрадиційних технологій
-
Відповідальність за педагогічне новаторство
-
Віра в дитину, в користь і правоту своєї справи
-
Мужність та сила волі учителя
-
Педагогічний оптимізм