28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Аплікація з рослинних форм. Птахи, звірі, казкові персонажі.

Про матеріал

На даному уроці діти характеризують особливості рослинних форм; працюючи з природним матеріалом, вдосконалюють навички правильної підготовки робочого місця до праці та уміння виготовляти аплікацію.

Перегляд файлу

Клас: 2

Тема. Аплікація з рослинних форм. Птахи, звірі, казкові персонажі.

Мета. Формувати в учнів поняття про аплікацію; характеризувати особливості рослинних форм,  працювати з природним матеріалом, вдосконалювати навички правильної підготовки робочого місця до праці та уміння виготовляти аплікацію; розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак, охайність у роботі з природним матеріалом, кругозір; корегувати навичку роботи з природнім матеріалом.

Обладнання. Засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів.

Тип уроку. Урок засвоєння навичок і умінь.

 

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційний момент

Вчитель. Треба всім нам привітатись,

«Добрий день»

Дружно весело сказати

Діти. «Добрий день».

Вчитель. Вліво, вправо повернемось,

Туди-сюди усміхнемось.

Діти. Добрий, добрий, добрий день

Вчитель. Як гостей у нас багато!

Діти. Добрий день!

Вчитель. Всіх гостей ми привітаєм.

Діти. Добрий день!

Вчитель. Іздоров я побажаєм.

Діти. Добрий день!

2.Нервово-психологічна підготовка

Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

У потяг чарівний сідаємо,

В казковий ліс вирушаємо. (Діти утворюють «поїзд»)

Увага! Дзвоник дзвінко пролунав,

Нас у мандри всіх позвав.

Діти. Чух-чух-чух.

Вчитель. Наш поїзд рушає, вагони біжать.

Діти. Чух-чух-чух.

Вчитель. А в поїзді нашім діти сидять.

Діти. Чух-чух-чух.

Вчитель. Двері зачиняй! Їдемо ми, їдемо у далекий край!

Діти. Чух-чух-чух.

 

ІІ. Основний етап

Станція «Лісовичок»

  1. Актуалізація опорних знань

- Ось і зупинка, пора нам вставати. Погляньте ми потрапили до лісу. А хто це нас зустрічає? Послухайте уважно і скажіть хто це?

Яу лісі живу, я його стережу,

А зовуть мене дідок, той дідок - …(Лісовичок)

  •       Це Лісовичок. Правильно, діти. Та тільки він чомусь сердиться, тупає ногами, плескає рукми, кричить: «У-у-у-у-у! Вас до лісу не пущу!»

- Чому Лісовичок не хоче пускати нас у свої володіння? Мабуть, він боїться, щоб ми не нашкодили лісу та його мешканцям. Не сумуй, Лісовичку, наші діти вміють себе вести в лісі. Вони не завдають йому шкоди, оберігають і люблять його. І ось, щоб перевірити, чи вмієте ви поводити себе в лісі, він пропонує нам пограти в гру.

Я буду називати різні речі, які є в лісі, та ті речі, яким не слід там бути – ті, що люди залишають після себе на галявинах. Слухайте уважно. Якщо щось зайве на вашу думку – ви м'яч не ловіть. (Ялина, калина, конвалія, дуб, скло, грибочок, порваний куль очок, ліщина, малина, розбита площина, зайчатко, більчатко.)

  •       Молодці! Лісовичок запитує, а якщо ви знайшли непотрібні предмети на галявині, що слід зробити? (Прибрати і винести).
  •       Подивіться наш Лісовичок заспокоївся і вираз обличчя змінився. Але все одно він вимагає від нас  спеціальної перепустки. Пигадайте. Що треба робити, коли зустрічаємо знайомих? (Вітатися).

Гра – імітація «Дерева в лісі»

Вчитель. Давайте привітаємось. Я вітаю сонечко.

Діти. Здрастуй, золоте! (Руки вгору, на пояс, вклонитися).

Вчитель. Я вітаю квіточку.

Діти. Хай собі росте! (Діти присідають, розводять руками).

Вчитель. Я вітаю дощик.

Діти. Лий як із відра! (Руки вгору).

Вчитель. Я вітаю, друзі, всіх! Я вітаю цілий ліс! (Руки розводять в сторони, вгору).

  • А тепер давайте привітаємось із Лісовичком.

Діти. Добрий день, Лісовичку! Пусти нас, будь ласка, до лісу.

  1.   Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку
  • Подивіться Лісовичок повеселішав, він посміхнувся, бо задоволений

 

Станція «Оінній ліс»

  • Гайда, діти, у лісок, любо там і мило.

Подивіться, все навколо рсінь як змінила.

Ви ж до лісу завітайте, все гарненько розглядайте!

А там листячко лежить, наче каже: «Нас зберіть!».

  • Осінь, осінь тиха й золота, з нами осінь ніби розмовля

І до лісу кличе всіх малят, бо у лісі … (Листопад).

  • Що таке листопад? (Коли з дерев опадає листя).
  •       Ви знаєте, діти, чому восени опдає листя? Послухайте казочку «Норовистий клен».
  1. Вивчення нового матеріалу

Читання тексту вчителем

- Про яке дерево буде розповідатися?

- Хто прийшов до лісу?

Норовистий клен

Сталося це давно. Не схотіло одне дерево – розкішний сильний Клен – листя на зиму скинути.

  •       Не хочу, - вередує на весь ліс Клен -, листя своє губити. Гарне воно, яскраве.

Всі дерева вмовляють його не бунтувати, а він вперся – і все. Не слухає Клен лісову громаду. Вночі прийшов до лісу Мороз Морозенко. Холодно всім деревам, але листя, яке вони скинули гріє внизу коріння, а Клену – ні.

  •       Який ти  нерозумний, - скрипить до Клена Морозенко, - я дмухну морозом, і водичка, яка підіймається по тобі до листя, замерзне, і ти загинеш. Скинь листя. А на наступний рік Весна подарує тобі ще більше листя, і буде воно ще гарніше. Подумав Клен і погодився.

Бесіда за прочитаним

Робота в групах

1 група – яка користь від опалого листя

2 група – яка шкода від листя на дереві

  •       Ви послухали казочку. Дерева скидають листочки. Так вони готуються до зимових холодів. Земля під опалим листям глибоко не промерзне, збереже повітря, яке потрібне мешканцям, які живуть у грунті. Навесні під опалим листям земля довше зберігає вологу від снігу. Який розтанув. Опале листя – це не сміття. Воно дуже потрібне грунту, рослинам, які на ньому ростуть. У кого вдома є садок, може вкрити опалим листям корені троянд, винограду, щоб вони не замерзли взимку.

 

Станція «Лісові мешканці»

Відгадування загадки

  •       Хто там заховався за деревом? Хочете дізнатися? Тоді вам треба уважно послухати і відгадати загадку.

Червонясту шубку має, по гілках вона стрибає,

Хоч мала сама на зріст, та великий має хвіст.

Як намисто, оченята, хто це? Спробуй відгадати. (Білка)

  • Чому ви думаєте, що це білка?
  •       Хто знає, як білка готується до зими? (Змінює шубку, збирає гриби, горіхи, насіння).
  •       Наша білочка велика трудівниця. Готуючись до зими, вона зустріла щось сіре, колюче. То був… Як  ви думаєте. Кого зустріла білочка? (Їжачка). Ось послухайте їхню розмову.

 Інсценізація «Білочка та Їжачок»

Білочка. Доброго ранку, Їжаче-небораче!

Їжачок. Здорова була, Білочка!

Білочка. Що ти робиш, колючий?

Їжачок. Дубові та кленові листочки збираю.

Білочка. Навіщо вони тобі?

Їжачок. А я закутаюсь у них, закочусь у нірку та  спатиму аж до весни.

  • Бачите, діти, листочки також потрібні і лісовим мешканцям.

Знайте діти!

У лісі, коли помовчати хоч трохи і зупинитися на мить.

Почути можна, як довкола чарвна музика дзвенить.

 

Станція «Музична»

Фізкультхвилинка

  • Діти, вслухайтесь в  музику природи. (Звучить музика).
  •       Що ви почули? (Співають птахи, чути пісню вітру, танцюють листочки).
  •       Як це ви собі уявляєте. Виходьте і покажіть. (Танець листочків).
  •       Та ось як танцюють листочки. Коли я дивилась, як Оленка виконує танок, то пригадала слова:

Ми – листочки, ми – листочки, ми – осіннії листочки.

Ми на гілочках сиділи, дмухнув вітер – полетіли.

Ми літали, ми літали і на землю посідали.

  •       Тепер давайте перевтілимося у вітер. Як дмухнув вітерець покажіть. (Діти показують, як дмухнув вітер. Підкидають листочки і присідають).
  •       Знову вітерець дмухнув і листочки швидко здув.

Всі листочки полетіли і на землю тихо сіли.

 

Станція «Листяна»

Гра «З якого дерева листок?»

Сорока. Скребе-ке. Скребе-ке. Що це було?

Ой, гляньте-но сюди! От неслухняний вітерець-пустунець

Тут вже швидко пролітав та різні листочки з дерев позривав.

Скребе-ке, скребе-ке я до лісу літала і листочків назбирала.

Тільки от біда: з якого дерева листок упав.

  •       Давайте допоможемо Сороці і розгадаємо з якого дерева листок упав. (Діти називають)
  • Листя жовте та червоне легко з дерева злітає

Мов метелик на долоні з тихим шелестом сідає.

  • А тепер нам пора вирушати.

Осінь, осінь золота пора, з жовтим листячком пограй

І про нас не забувай. (Звучить музика із пісні «Голубий вагон»).

Діти. Чух-чух-чух.

Вчитель. Наш агони біжать.

Діти. Чух-чух-чух.

Вчитель. А в поїзді нашім малята сидять.

Діти. Чух-чух-чух

 

Станція «Клас»

  1. Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда

  •       Ось і зупинка, пора нам вставати. Ми знову у класі. Сьогодні ми продовжуємо працювати з природним матеріалом, а саме з листочками.

Природа щедро віддає нам свої багатства влітку і взимку, навесні і восени. Ці неповторні дарунки природи у ваших вмілих руках перетворяться у веселих тваринок, ніжні букети. А краса природи не тільки радує нас, вона робить нас добрішими, вчить створювати прекрасне.

Пояснення з елементами демонстрації

  •       Подивіться на дошку. Наші звірі та птахи незвичайні. Вони виготовлені з листочків. Уважно роздивіться зразки. Хто спостережливий, той помітив, що кожен листочок щось нагадує: один листочок нагадує голівку тварини, другий – лапку, інший – тулуб, хвостик чи вушко. Сьогодні ми спробуємо виготовити із листочків казкових птахів, звірят та казкових чоловічків.

Інструктаж «Правила користування клеєм та ножицями»

  • Давайте повторимо правила користування клеєм та ножицями.
  1.   Клей не брати до рота, багато не наносити на виріб, наносити пензлем.
  2.   Ножицями не гратися, не розмахувати руками, коли тримаєте ножиці, не крутитися, без потреби ножиці в руки не брати.
  •       Ми будемо працювати в чудовій майстерні, яка називається «Природа і фантазія». В ході своєї роботи будемо розвивати творче мислення, спостережливість, уяву і фантазію.
  •       У лісочку біля річки назбирали ми листочки,

В клас листочки принесли, працювати почали.

Ти, як маленький чарівник перетвори листочок вмить.

  •       Думайте, фантазуйте і у вас вийдуть чудові роботи. Нагадую, що виріб спочатку треба викласти, а потім слід приклеювати. Листочки можна розрізати. (Табличка, як розрізати листочки).

4. Самостійна практична робота учнів

  • Всі діти дуже добре працювали,

Роботи гарні вийшли у вас.

Тепер на виставку ми їх поставим,

Нехай милується весь клас.

5. Виставка робіт

  •       Дивлячись на ваші роботи, хочу сказати, що ви спостережливі, проявили творчу уяву і фантазію. Ви точно підібрали листочки, які нагадують вушка, хвостик, лапки.

 

ІІІ. Заключний етап

  1. Підбиття підсумків

Вправа «Кольоровий індекс»

  • Цікаво пройшов урок?
  • Що нового дізналися?
  • Чи важко працювати з природним матеріалом?
  • Де виникали труднощі? А де ні?
  •       Пам ятайте! Діти, вам належить планета Земля. Ви повинні слідкувати, щоб вона залишалася багатою і прекрасною, щоб жили на ній звірі, росли дер ева. Любіть природу, бережіть її, милуйтеся її красою.

2.Рефлексія

  •       А краса живе  в усьому: на землі й на небесах,

В світлі сонечка ясного, у замріяних лісах.

У степу, на хлібній ниві, там, де пташка п є росу…

І щоб ви були красиві, треба бачити красу.

Треба слухати і чути пташку в хорі веснянім

І для себе світ відкрити, та себе знайти у нім.

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку