Аранжування в математиці

Про матеріал
Бінарний урок геометрія та мистецтво. На уроці використовується групова робота , учні розгадують головоломки , кросворди , проводять аранжування трикутників у прямокутник , роблять колаж, урок динамічний та цікавий.
Перегляд файлу

Конспект  бінарного уроку ( математика та музика )

Аранжування в математиці

Рівнобедрений трикутник. Властивості та ознаки рівнобедреного трикутника.

Мета:

  •  узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Рівнобедрений трикутник. Властивості та ознаки рівнобедреного трикутника», продовжити формування вмінь та навичок з даної теми;
  • сформувати  вміння,   використовуючи означення, розпізнавати на рисунку або за умовою задачі рівнобедрений трикутник та називати його елементи; використовувати  теорему про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника при розв’язуванні задач; сприяти формуванню вміння застосовувати отримані знання в новій ситуації;
  • розвивати уміння виявляти закономірності, робити узагальнення і висновки, розвивати математичне мислення, просторову уяву;
  • виховувати математичну культуру учнів, сприяти вихованню інтересу до вивчення математики.
  • розвивати логічне мислення, математичне мовлення, увагу, пам'ять, навички самоконтролю знань, пошуку  при роботі в групах та парах.

 

 

Методичне забезпечення уроку: мультимедійний екран, набір слайдів, креслярські інструменти, набори трикутників,картон, клей,  дидактичні роздаткові матеріали(кросворд, головоломки, букви та трикутники з нотами).

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Щоб урок минув цікаво

Всі беремося до справи!

Діти стають у коло та по буквам вимовляють слово МУЗИКА, формуємо команди: буква : «М» ; «У»; «З»; «И»; «К»; «А».Займаємо місця.

II. Перевірка домашнього завдання

Наявність домашнього завдання перевіряють чергові. Озвучуємо розвязки задач та пояснюємо незрозумілі моменти домашнього завдання.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання мети й завдань уроку

Сьогодні наше з вами завдання пригадати те, що ми вже знаємо про трикутник ,рівнобедрений трикутник та вивчити його основні властивості, навчитись застосовувати набуті знання . Урок наш сьогодні цікавий  та незвичний, проводимо ми його разом з вчителем музики.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

  1. У навчанні допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути…

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожний учень:

Наш друг і помічник - …

 

  1. З двох променів складається,

Далеко простягається.

В загадках є і там , і тут,

А називається він ..

 

  1. Як довідатись мені:

Є цей кут прямим чи ні?

Допоможе тут в момент

Цей чудовий інструмент.

Це прямих кутів супутник

Називається він…

  1. Якщо в руки кутник взяти,

Більший кут обмалювати.

Вийде результат такий:

Кут дістанемо …

 

  1. Як назвати кут такий,

Що є меншим, ніж прямий?

Відгадати дуже просто:

Називається він …

  1. Щоб кути намалювати,

Нам його потрібно мати.

Як вимірюєш кути,

Кращий прилад не найти.

Всім кутам він командир –

Помічник наш …

 

  1. Ця точка горда та щаслива,

Бо роль у неї особлива:

Вона куту ім’я дає,

Його сторін початком є.

Ця точка для кута єдина

І називається …

 

  1. Ця точка, як відомо нам,

Відрізок ділить пополам.

І неповторна , і єдина,

Вона -  відрізка …

 

  1. Рівнобедрений трикутник:

Є дві рівні сторони.

Як відомо нам, бічними

Називаються вони.

І для третьої є слово:

Це в трикутнику - …

 

  1. Трикутник цей – рівносторонній,

Властивість в нього є проста:

Тут медіана – бісектриса,

А ще до того ж …

 

  1. Їх в геометрії багато.

І кожну треба добре знати.

Які б ми не вивчали теми,

Зустрінемо там …

Гра «Вірно-невірно»

  •                   висота трикутника – це перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на протилежну  сторону;
  •                   трикутники рівні, якщо два кути одного трикутника дорівнюють двом кутам другого трикутника;
  •                   медіана – відрізок, який виходить з вершини і ділить кут на дві рівні частини;
  •                   сума двох кутів трикутника дорівнює 120 градусів, чи може  третій кут бути 80 градусів?
  •                   зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів не суміжних з ним;
  •                   якщо дві сторони і кут між ними одного трикутника дорівнюють відповідно двом сторонам і куту між ними другого трикутника, то такі трикутники рівні;
  •                   чи правильно, що трикутник, який має прямий кут називається прямокутним;
  •                   медіана – відрізок, який сполучає вершину трикутника і середину протилежної сторони;
  •                   будь-який трикутник має 1 бісектрису;
  •                   якщо сторона і два прилеглі до неї кути одного трикутника відповідно дорівнюють стороні і двом прилеглим кутам другого трикутника, то такі трикутники рівні;
  •                   сума кутів трикутника дорівнює 360 градусів?
  •                   чи може існувати трикутник, у якого два кути будуть тупими?

 

VI. Удосконалення знань, умінь і навичок

Роздається кожній команді

Завдання №1

Розвязати кросворд

КРОСВОРД

 

По горизонталі:

3. Одиниця вимірювання кута

4. Трикутник, всі сторони якого рівні

5. Два трикутники називають рівними, якщо в них … сторони і … кути рівні

7. Трикутник, в якого лише дві сторони рівні

8. Відрізок, який виходить з вершини кута трикутника і ділить його навпіл

12. Сторона кута - це …

14. Многокутник, який має три вершини

15. Бісектриса ділить кут …

17. Назва сторони рівнобедреного трикутника

18. Кути при основі рівнобедреного трикутника …

По вертикалі:

1. Назва сторін рівнобедреного трикутника, які рівні між собою

2. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює … градусів

6.  Трикутник, всі сторони якого різні

9.  Частина площини, яка знаходиться між двома променями, що виходять з однієї точки

10. Сторона трикутника – це …

11. Відрізок, що сполучає дві вершини трикутника

13. Відрізок, який виходить з вершини кута трикутника і ділить протилежну сторону навпіл

16. Спільна точка будь-яких двох сторін трикутника

19. Відрізок,

який виходить з вершини кута трикутника і перпендикулярний до протилежної сторони.

кросворд трикутник.png

Завдання №2

Задача 1.
З 9 сірників викладено 4 однакових трикутники. Приберіть 2 сірники так, щоб залишилося тільки 2 рівносторонніх трикутники.
 

Головоломки з сірниками

 

 

Задача 2. Із сірників викладено великий трикутник, в якому 9 маленьких трикутників  . Прибрати 7 сірників і зробити  3 трикутники.

 

 

 

Головоломки з сірниками

 

 

 

 

Задача 3. На малюнку з сірників складено кілька трикутників. Приберіть 4 сірники так, щоб залишилося тільки 6 трикутників.

 

 

Головоломки з сірниками

Далі працює вчитель з музики , даючи учням завдання які стосуються музики та мистецтва. Діти відповідають на питання , слухають музичні твори в різних стилях та аранжуванні. Висловлюють свою думку.( Конспект вчителя музики).

Завдання №3

Кожна команда отримує набір: прямокутник та  різнокольорові трикутники .   Та має скласти

IMG_3788.JPGIMG_3796.JPG

 

Останнє спільне завдання : кожна команда отримує свою букву «М» чи «К» , назва  команди.

Учні мають створити колаж з «музичних» трикутників:

IMG_3805.JPG

IMG_3804.JPG

IMG_3801.JPG

VII. Підсумок уроку

Добудуйте трикутник свого настрою.

 

 

 

 

 

Це цікаво:

  • У стародавньому мистецтві дуже широко поширюються зображення рівностороннього трикутника. Первісні люди  штампували трикутники на різних виробах.
  • Вожді племен північно-американських   індійців носили на грудях символ влади: рівносторонній трикутник з крапкою в центрі.
  • В Африці жінки  також прикрашають себе великими пластинами                                     рівносторонніх трикутників.
  • Рівносторонні трикутники малювали – на зображеннях священних тварин.
  • VIII. Домашнє завдання. Оцінки з коментуванням.

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
3 березня 2020
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку