19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Арифметичні дії з раціональними числами. Додавання раціональних чисел.

Про матеріал
Мета: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел; вивести правила додавання від'ємних чисел і виробити вміння за¬стосовувати це правило для розв'язування задач, що передбачають дода¬вання від'ємних чисел; виробляти навички усного рахунку, розвивати логічне мислення; виховувати в учнів бажання удосконалювати свої знання. IV. Мотивація начальної діяльності. «Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов’їну». В. Сосюра Експерти стверджують, що Україна може забезпечити повноцінним харчуванням приблизно 500 млн осіб. Цьому неабиякою мірою сприяють і кліматичні умови: досить м'яка зима (середня температура в різних регіонах коливається від -4°С до -12°С), помірковано тепле літо (від +18°С до +25°С) і порядку 230 сонячних днів на рік створюють практично ідеальні умови для вирощування всіх основних сільгоспкультур
Перегляд файлу

17/02                                                                6 клас

Тема.  Арифметичні дії з раціональними числами. Додавання раціональних чисел.

Мета: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел; вивести правила додавання від'ємних чисел і виробити вміння за­стосовувати це правило для розв'язування задач, що передбачають дода­вання від'ємних чисел; виробляти навички усного рахунку, розвивати логічне мислення; виховувати в учнів бажання удосконалювати свої знання.

Обладнання: демонстраційний термометр.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, таблиця,  підручник.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до заняття.

ІІ. Аналіз контрольних робіт учнів.

Вказати на типові помилки, розібрати завдання, з якими не справилися учні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

а) 5 + 0,8; 0,23 + 7; 0,48 + 0,2; 0,6 + 0,34; 2,7 + 1,12;

б) 3,4 + 2,5; 17,2 + 2,8; 5,9 + 3,7; 4,857 + 7,64;

в) 6 + 0,1 + 0,04; 7 + 0,05 + 0,8; 3,4 + 0,007 +0,06; 19 + 1,02 + 0,18;
2,01 + 1,3 + 0,09.

  1. Знайдіть серед чисел від'ємні: -(-4); ; -2,3; ; -(-(-3,8)).
  2. Чому дорівнюють модулі чисел:

2,7; -3; -2,7; 3; 5,03; а, якщо а > 0; -b, якщо b > 0?

  1. Чому дорівнюють значення пропущених цифр (нерівності є правильними):

а) 2,7... > 2,73; б) -2,7... > -2,73; в) 2,7... > -2,73; г) -2,7... > 2,73?

IV. Мотивація начальної діяльності.

«Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов’їну». В. Сосюра

       Експерти стверджують, що Україна може забезпечити повноцінним харчуванням приблизно 500 млн осіб. Цьому неабиякою мірою сприяють і кліматичні умови: досить м'яка зима (середня температура в різних регіонах коливається від -4°С до -12°С), помірковано тепле літо (від +18°С до +25°С) і порядку 230 сонячних днів на рік створюють практично  ідеальні умови для вирощування всіх основних сільгоспкультур

V. Формування знань

Працюємо з моделлю термометра:

Задача 1. Термометр показує +3 °С. Потім температура підвищилась на 2°С. Яку температуру показує термометр зараз?

Розв'язання. Зрозуміло, що

+3 + (+2) = 5 або +3 + (+2) + = (|+3| + |+2|) = + (3 + 2)+ = 5.

Задача 2. Термометр показував -4 °С. Потім температура знизилась на 2 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

Розв'язання. Зрозуміло, що, як і в попередній задачі, -4 + (-2) = -6.

Звернемо увагу, що -4 + (-2) = (|-4| +|-2|) = -(4 + 2) = -6.

Отже, щоб додати 2 числа з однаковими знаками, достатньо додати їх модулі і перед результатом поставити їх спільний знак.

VІІ. Закріплення знань. Вироблення вмінь

Усні вправи

№ 1115

Виконайте додавання: а) 40 + 60; -40 + (-60); 20 + (+15); -20 + (-15);

б) 0,3 + 0,7; -0,3 + (-0,7); +1,2 + (0,6); -1,2 + (-0,6);

в) ; ; ; г) ; ; .

Письмові вправи

№ 1124

№ 1126

№ 1127

  1. Знайдіть суму чисел:

а) 110 + 120;       б) -110 + (-120);  в) -107 + (-18);  г) -25 + (-50);

д) (-0,5) + (-2,5); є) +4,2 + (+5,8);  ж) -6,3 + (-4,7);  з) -8,5 + (-1,75);

к) -1 + ; л) -5 + .

  1. Увечері температура повітря була-10,5 °С, а за ніч знизилась на7,9 °С.
    Яка температура повітря була вранці?
  2. Поставте замість * знак «>» або «<», щоб утворилась правильна нерівність: а) -17 + (-31) * -17; б) -22 + (-35) * -35.
  3. Знайдіть значення виразу х + у + (-16), якщо

а) х = -17; у = -19;  б) х = -9,1; у = -7,4; в) х = -; у = -2.

VІІІ. Підсумок уроку.

Історична довідка. Відомо, що додатні і від'ємні числа були відомі ще давнім індусам. Але, на відміну від нас, вони вважали додатні числа «майном», а від'ємні числа «боргом». Спробуйте перекласти вивчене правило додавання чисел з однаковими знаками на мову давніх індусів.

(Правильна відповідь. Борг + борг є борг; майно + майно є майно.)

 

ІХ. Домашнє завдання

§ 26, №№ 1125, 1128, 1129, 1130.

 

 

 

doc
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку