Арифметичний квадратний корінь з добутку, дробу, степеня

Про матеріал
Мета: закріпити знання змісту властивостей арифметичного квадратного кореня з добутку, частки та степеня; відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені властивості для виконання обчислень значення числових виразів, що містять квадратний корінь, а також для перетворення виразів зі змінними.
Перегляд файлу

Тема 2. Квадратні корені

Урок № 40

Тема. Арифметичний квадратний корінь з добутку, дробу, степеня

Мета: закріпити знання змісту властивостей арифметичного квад­ратного кореня з добутку, частки та степеня; відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені властивості для виконання обчислень зна­чення числових виразів, що містять квадратний корінь, а також для пе­ретворення виразів зі змінними.

Тип уроку: застосування знань та вмінь.

Наочність та обладнання: опорний конспект «Арифметичний квад­ратний корінь та його властивості».

Хід уроку

I. Організаційний етап

 

II. Перевірка домашнього завдання

Цей етап уроку проводимо у формі гри «Знайди помилку» (вчитель заздалегідь готує записи розв'язання домашніх вправ, допустивши в них помилки в контрольних моментах, наприклад не врахувавши знак, не змінивши степінь тощо).

 

III. Формулювання мети і завдань уроку

Основна мета уроку формулюється майже сама по собі після пе­ревірки домашнього завдання: як показує досвід, дуже рідко учні за­своюють усі властивості арифметичного квадратного кореня відразу після їх безпосереднього вивчення (особливо це стосується вправ на застосування властивостей арифметичного квадратного кореня для пе­ретворення виразів зі змінними).

Тому закріплення знань учнів про властивості арифметичного квадратного кореня та відпрацювання вмінь їх застосувати — висува­ються як основне завдання на поточний урок.

 

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь

З метою втілення в життя завдання, сформульоване на попе­редньому етапі уроку, слід активізувати такі знання і вміння учнів: означення і властивості арифметичного квадратного ко­реня з числа; властивості степеня раціональних чисел (парний степінь додатного та від'ємного чисел); розкладання натураль­них чисел на прості множники.

 

Виконання усних вправ

  1. Піднесіть до степеня: ; ; ; ; ;  ; ; ; ; ; .
  2. Обчисліть: ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
  3. Чи правильна рівність: 32 = (-3); (-7)3 = 73; -27 = (-2)7; |-5| = (-5);

|-4|2 = (-4)2; -(-20) = |-20|; |-12| = 12?

  1. Яким числом (додатним, від'ємним чи нулем) є значення виразу:

(-1)2; -52; (-3)4; (-0,1)5; 153; 07; (-8)11; (-2)0; (-4)12; -(-3)18?

  1. Подайте вираз у вигляді квадрата одночлена:

a4; y6; 4р8; a2х10; a18k4; 36x12.

 

V. Відпрацювання вмінь

Виконання письмових вправ

Для реалізації дидактичної мети на цьому уроці слід розв'язати за­вдання такого змісту:

  1. Знаходження значення числового виразу, що має вигляд суми, до­бутку або відношення виразів виду і .

1) Знайдіть значення виразу: а) ;

б) ; в) .

2) Знайдіть значення виразу: а) ; б) ;

в) ; г) ;

д) ; є) .

  1. Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з добутку
    або частки точних квадратів.

Знайдіть значення виразу:

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; є) .

  1. Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з добутку
    або частки чисел, які потребують попереднього розкладання на
    множники.

1) Обчисліть значення кореня:

а) ; б) ; в) ; г) .

2) Знайдіть значення виразу:

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з різниці
    квадратів.

1) Обчисліть значення виразу:

а) ; б) ; в) ; г) .

2) Обчисліть:

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Спрощення виразів, які мають вигляд квадратного кореня з квадра­
    та або парного степеня раціонального виразу (або можуть бути по­
    дані в такому вигляді після виконання тотожних перетворень).

1) Спростіть вираз:

а) , якщо п < 0; б) , якщо с > 0; в) , якщо r > 0;

г) , якщо с > 0; д) , якщо b < 0; е) , якщо у > 0.

2) Знайдіть значення кореня: а) ; б) ; в) ; г) ;

д) ; є) ; ж) ; з) .

3) Спростіть вираз: а) , якщо р > 0; б) , якщо х < 0; в) ;

г) ; д) ; є) .

  1. Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.

1) Знайдіть значення виразу: а); б); в); г).

2) Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ;

д) ; є) ; ж) ; з) ; и) .

3) Знайдіть пропущене число:

а)

?

б)

  1. На повторення: розв'язати рівняння виду х2 = а.

Ha уроці продовжується робота з формування вмінь учнів за­стосовувати вивчені властивості арифметичного квадратного кореня для обчислення значень числових виразів раціональ­ним способом, а також для перетворення виразів зі змінними, що мають вигляд , де А — деякий раціональний вираз.

 

VI. Підсумки уроку

Самостійна робота № 8.

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайдіть значення виразу:

а) ;б) ; в) ;

г) ; д) ; є) ;

ж)

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; є) ;

ж)

2. Обчисліть:

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ;

є) ; ж)

а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ;

є) ; ж)

3. Спростіть вираз:

а) ;

б)

а) ;

б)

 

VII. Домашнє завдання

  1. Вивчити формулювання і способи застосування властивостей ариф­метичного квадратного кореня, розглянутих на уроках 38-39.
  2. Виконати вправи на застосування цих властивостей у прямому та оберненому напрямі.
  3. Виконати аналіз самостійної роботи № 8 (за готовими розв'язання­ми) та завдання самостійної роботи іншого варіанта.
  4. Повторити означення АКК, схему розв'язання рівнянь х2 = а та
    , а також співвідношення між відомими учням числовими множинами та означення чисел, що входять до кожної з вивчених множин (див. тему «Дійсні числа»), а також матеріал, що стосується тотожних перетворень цілих виразів (дії з одночленами та дії з многочленами, зокрема зведення подібних доданків, розкладання многочленів на множники, застосування формул скороченого множення).

1

С.П.Бабенко Усі уроки алгебри 8 клас  Урок № 40

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку