Тема 2. Квадратні корені
Урок № 40
Тема. Арифметичний квадратний корінь з добутку, дробу, степеня
Мета: закріпити знання змісту властивостей арифметичного квадратного кореня з добутку, частки та степеня; відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені властивості для виконання обчислень значення числових виразів, що містять квадратний корінь, а також для перетворення виразів зі змінними.
Тип уроку: застосування знань та вмінь.
Наочність та обладнання: опорний конспект «Арифметичний квадратний корінь та його властивості».
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
Цей етап уроку проводимо у формі гри «Знайди помилку» (вчитель заздалегідь готує записи розв'язання домашніх вправ, допустивши в них помилки в контрольних моментах, наприклад не врахувавши знак, не змінивши степінь тощо).
III. Формулювання мети і завдань уроку
Основна мета уроку формулюється майже сама по собі після перевірки домашнього завдання: як показує досвід, дуже рідко учні засвоюють усі властивості арифметичного квадратного кореня відразу після їх безпосереднього вивчення (особливо це стосується вправ на застосування властивостей арифметичного квадратного кореня для перетворення виразів зі змінними).
Тому закріплення знань учнів про властивості арифметичного квадратного кореня та відпрацювання вмінь їх застосувати — висуваються як основне завдання на поточний урок.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
З метою втілення в життя завдання, сформульоване на попередньому етапі уроку, слід активізувати такі знання і вміння учнів: означення і властивості арифметичного квадратного кореня з числа; властивості степеня раціональних чисел (парний степінь додатного та від'ємного чисел); розкладання натуральних чисел на прості множники.
Виконання усних вправ
|-4|2 = (-4)2; -(-20) = |-20|; |-12| = 12?
(-1)2; -52; (-3)4; (-0,1)5; 153; 07; (-8)11; (-2)0; (-4)12; -(-3)18?
a4; y6; 4р8; a2х10; a18k4; 36x12.
V. Відпрацювання вмінь
Виконання письмових вправ
Для реалізації дидактичної мети на цьому уроці слід розв'язати завдання такого змісту:
1) Знайдіть значення виразу: а) ;
б) ; в) .
2) Знайдіть значення виразу: а) ; б) ;
в) ; г) ;
д) ; є) .
Знайдіть значення виразу:
а) ; б) ; в) ;
г) ; д) ; є) .
1) Обчисліть значення кореня:
а) ; б) ; в) ; г) .
2) Знайдіть значення виразу:
а) ; б) ; в) ; г) .
1) Обчисліть значення виразу:
а) ; б) ; в) ; г) .
2) Обчисліть:
а) ; б) ; в) ; г) .
1) Спростіть вираз:
а) , якщо п < 0; б) , якщо с > 0; в) , якщо r > 0;
г) , якщо с > 0; д) , якщо b < 0; е) , якщо у > 0.
2) Знайдіть значення кореня: а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; є) ; ж) ; з) .
3) Спростіть вираз: а) , якщо р > 0; б) , якщо х < 0; в) ;
г) ; д) ; є) .
1) Знайдіть значення виразу: а); б); в); г).
2) Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; є) ; ж) ; з) ; и) .
3) Знайдіть пропущене число:
а)
|
|
|
? |
б)
Ha уроці продовжується робота з формування вмінь учнів застосовувати вивчені властивості арифметичного квадратного кореня для обчислення значень числових виразів раціональним способом, а також для перетворення виразів зі змінними, що мають вигляд , де А — деякий раціональний вираз.
VI. Підсумки уроку
Самостійна робота № 8.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Знайдіть значення виразу: |
|
а) ;б) ; в) ; г) ; д) ; є) ; ж) |
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) ; ж) |
2. Обчисліть: |
|
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) ; ж) |
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) ; ж) |
3. Спростіть вираз: |
|
а) ; б) |
а) ; б) |
VII. Домашнє завдання
1
С.П.Бабенко Усі уроки алгебри 8 клас Урок № 40