Арт-терапія та навчання малюванню порівняльна характеристика

Про матеріал
Арт-терапія сьогодні — це напрям сучасної психотерапії, що стрімко розвивається та стає все популярнішим у професійному середовищі як за кордоном, так і в нашій країні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арт-терапія та навчання малюванню: порівняльна характеристика

Номер слайду 2

Арт-терапія сьогодні — це напрям сучасної психотерапії, що стрімко розвивається та стає все популярнішим у професійному середовищі як за кордоном, так і в нашій країні.

Номер слайду 3

Арт-терапія охоплює низку специфічних методів, що сприяють зціленню людини засобами мистецтва.

Номер слайду 4

Арт-терапія — інноваційний метод, що сприяє творчому розкриттю здібностей та сутнісного потенціалу людини, мобілізації внутрішніх механізмів саморегуляції й зцілення. Ш. Майк. Ніффом вважав,що ключ до розуміння зцілювальних можливостей мистецтва полягає в реалізації творчого потенціалу людини.

Номер слайду 5

Арт-терапія допомогає дітям віднайти психологічну рівновагу, а батькам краще зрозуміти своїх дітей. Якщо спостерігати за заняттям арт-терапії та звичайним малюванням, то можна розгледіти небагато відмінностей. Проте, не варто вважати, що малювання без чіткого терапевтичного завдання матиме результат подібний до арт-терапії.

Номер слайду 6

АРТ-ТЕРАПІЯ ТА НАВЧАННЯ МАЛЮВАННЮДоцільно окремо розглянути відмінності арт-терапевтичних занять від уроків малювання.

Номер слайду 7

Малюнок надає речам форму, а колір — життя. Колір — це божественне дихання, яке оживлює все. Дені Дідро

Номер слайду 8

1. Ці процеси мають різні пріоритетні цілі. На уроці малювання (або при навчанні іншим видам образотворчого мистецтва) метою є навчання нової діяльності. В арт-терапії—терапевтична чи психокорекційна мета, а також непряма діагностика. Вітається щирість, спонтанність, відкритість.

Номер слайду 9

2. Оцінювання. Навчання передбачає оцінку засвоєння знань, в арт-терапії роботи клієнтів ніколи не порівнюються та не оцінюються. Навіть не застосовуються такі судження як «красиво — некрасиво», «правильно — неправильно». Вираження почуттів і переживань, індивідуальний стиль самовираження має більшу цінність, ніж естетичність продукту образотворчої діяльності.

Номер слайду 10

3. Контроль. На уроках малювання за контроль і дисципліну відповідає вчитель. В арт-терапії високий ступінь свободи й самостійності, учасники самі контролюють послідовність дій. Для арт-терапевта важливо приймати клієнтів у будь-якому стані — в сльозах і в агресії, надавати їм право на мовчання та право вибору.

Номер слайду 11

4. Рівноправність Вчитель на уроці займає позицію зверху, бо він учитель, він знає та вміє більше за учня, а арттерапевт — рівноправний партнер, «фасилітатор» процесу творчості (К. Роджерс). Він повинен полегшувати процес, сприяти розвитку клієнта, заохочувати учасників виражати свої внутрішні переживання якомога більш довільно й спонтанно, не турбуватися про художні якості роботи.

Номер слайду 12

Арт-терапія дозована, тому в ній не сховаєшся від реальності. Якщо в мистецтві художник може малювати днями чи місяцями, то тут так не буде, бо арт-терапія відбувається кілька годин на тиждень. Але, можливо, комусь потрібно на ті кілька годин зануритись у творчість — діти й дорослі знайдуть це в арт-терапії. Тож ми тепер знаємо відповідь, що арт-терапія — це не ескапізм (втеча від дійсності), і не майстерність шедеврально малювати, а вітамінка.

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку