Засіб організації взаємодії з іншими людьми для досягнення своїх цілей (І. Гофман);Форма соціальної поведінки (Дж. Тедеші і М. Ріес); Засіб підтримки самооцінки (Б. Шленкер і М. Вейголд, М. Лірі і Р. Ковальські; Д. Майерс);Засіб формування образу "Я" і самооцінки (Дж. Г. Мід і Ч. Кулі);Засіб самовираження (Р. Баумейстер і А. Стейхілбер); Прийом усунення когнітивного дисонансу (Ф. Хайдер і Л. Фестінгер);Реалізація мотивації досягнення або ж уникнення невдач (Р. Аркін і А. Шутц);Створення стану об'єктивного самосвідомості в результаті сприйняття чужих оцінок (Р. Вікланд);Самопрезентація різними авторами розглядається як:
Наслідок підвищення мотивації в результаті фокусування уваги на собі (Г. Глейтман);Прояв прагнення до влади в міжособистісних відносинах (І. Джонс і Т. Піттман); Особистісна риса (А. Фестингер, М. Шеріер і А. Басс, М. Снайдер); Представлення своїх особистісних якостей у зв'язку з потребою в довірчих відносинах (Л. Б. Філонов) або для встановлення взаємодії (Р. Парфьонов); Вплив на ставлення оточуючих (О. О. Бодальов), напрямок сприйняття партнера по визначеному шляху (Ю. С. Крижанская і В. П. Третьяков, Г. В. Бороздіна);Створення певного враження і регуляція власної поведінки (Ю. М. Жуков);Рекламна діяльність (А. Н. Лебедєв-Любимов).
Дослідники І. Джонс і Т. Піттман розуміють під самопредставленням поведінкову реалізацію прагнення до влади в міжособистісних стосунках. {284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7} Стратегія техніка мета намагання сподобатися(Ingratiating) Висловлювати згоду. Лестити. надавати прихильність здаватися привабливим (Влада чарівності) Самопросування, самореклама (Self-promotion) Хвалитися. Демонструвати знання. Демонструвати вміння. здаватися компетентним (Влада експерта) залякування (Intimidation) Висувати вимоги. Угрожатьнепріятностямі. здаватися небезпечним (Влада страху) пояснення прикладом(Exemplification) Хвалитися. Демонструвати свої достоїнства. Здаватися гідним наслідування (Влада наставника) благання (Supplication) Благати. Демонструвати слабкість і залежність здаватися слабким (Влада співчуття)
Самопросування(Self-promotion)Людина, яка просуває себе, намагається виглядати компетентним. Намагання сподобатися - це тактика, мета якої - викликати симпатію, в той час як самопросування має на меті отримання поваги з боку інших людей. Найбільш ефективний спосіб самопросування - демонстрація своїх знань і умінь.
Пояснення прикладом (Exemplification)Тактика досягнення міжособистісного впливу. Той ,хто обрав цю стратегію повинен переконати об'єкт, що він може служити прикладом, скажімо, чесності або моральних чеснот. Тобто демонструє значущість своєї особистості. Суб’єкт ,насправді , не представляє з себе те, що намагається продемонструвати.
Самоутруднення (Self-handicapping)Тактика, яка має стосунок до благання, спрямована на привернення уваги. Вважається, що людина намагається уникати перешкод і труднощів. Але є обставини, коли він сам їх шукає. Наприклад, якщо його мають оцінити за виконане завдання і він не впевнений, що в змозі виконати його добре.
Самоутруднення має дві переваги:1. якщо людина провалиться, це забезпечить йому виправдання.2. якщо людина виграє, це збільшить його успіх. Люди з високою самооцінкою можуть збільшувати свої досягнення, в той час як люди з низькою самооцінкою можуть використовувати цю тактику, щоб захистити себе від поразок.
Якщо інтерес полягає в тому, щоб справити враження на інших, тоді необхідно створити видимість наявності перешкод. Це часто можна спостерігати, коли перед виконанням будь-якої дії людина оголошує про те, що він погано себе почуває, що, безсумнівно, зашкодить йому успішно впоратися зі своїм завданням. Самоутруднення:підвищує цінність успіху;зменшує ціну поразки.