Автоматизація звука [С]

Про матеріал
• удосконалювати правильну вимову звука [с] у словах та реченнях; • розвивати фонематичний слух і навички звуко-буквеного аналізу, логічне мислення, зорову та слухову увагу, моторику; • виховувати бажання правильно говорити.
Перегляд файлу

Конспект

логопедичного заняття

«Автоматизація звука [с] у словах і реченнях»

Мета:

  • удосконалювати правильну вимову звука [с] у словах та реченнях;
  • розвивати фонематичний слух і навички звуко-буквеного аналізу, логічне мислення, зорову та слухову увагу, моторику;
  • виховувати бажання правильно говорити.

Обладнання: іграшка-слоник, набір предметних малюнків, сюжетний малюнок «Осінь», малюнок спіралі.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Психологічне налаштування

Вправа «Я – сонце»

Діти у розслабленому психологічному стані повторюють за вихователем:

«Я – маленьке сонце. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої промені й підіймаюсь вільно і урочисто. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я – велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість.

Я перетворююсь на тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке зелене листя, я купаюсь в голубих хвилях моря, я граюсь в білій піні».

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Відгадування загадки

Він великий на зріст,

Замість носа в нього хвіст. (Слон)

Вихователь розміщує іграшку-слоника на столі.

  1. Повідомлення теми заняття
  2. Логопедична зарядка

а). Артикуляційні вправи

Вправа «Слоник п’є»

Вправа «Почистимо зуби»

Вправа «Художник»

Вправа “Язичок-футболіст”.

Запропонуйте дитині подути на ватний чи паролоновий мячик, так, щоб він покотився у ворота (їх можна зробити з дроту, або намалювати Дитина повинна посміхнутися та покласти широкий язик на нижню губу, і, неначе вимовляючи звук [ф] дути на кінчик язика.

Вправа «Пароплав гуде:

Розтягнути губи в посмішці; рот відкритий; з напругою вимовити довгий «и-и-и».

Вправа «Котушечка»

Посміхнутися, рот відкритий. Кінчиком широкого язичка з силою впертися в нижні зуби. Утримувати в заданому положенні на рахунок до 5. Виконувати
дрібні рухи вигнутим язиком вперед-назад, не відриваючи язика від зубів.
Вправа «Паркан»:

Розкрити губи і показати зімкнуті зуби. Ось такий парканчик.

б). Дихальна вправа

Вправа «Спіралька»

Хід виконання: з метою засвоєння правильного вимовляння звуку [С] слід відпрацювативимовляння звуку [І], артикуляція якого близька до звуку[С] . На листку паперу намалюватиспіраль і ведучи пальцем на одному видиху вимовляти [І]. Важливо, щоб дитина «не добирала» повітря по середині дороги, а розраховувала його на всю доріжку

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/001.jpg

2. Гра «Хто як розмовляє?»

Мета: повторення артикуляції звука [с]

Вихователь роздає дітям малюнки із зображенням змії, проколотої шини, насосу, вітру і т.д.; пропонує зобразити як сичить змія, які звуки ми чуємо від проколотої шини, насосу, як співає вітер.

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/002.jpg

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/003.jpg

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/004.gif

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/005.jpg

в). Автоматизація звуку [с] у складах з використанням пальчикових вправ Повторіть прямі склади зі звуком [с], збираючи пальці в кулачок, починаючи з великого пальця:

Ска – ска – ска- ска

ску – ску –ску –ску

сну – сну – сну – сну

ско – ско –ско –ско

сно – сно –сно - сно

Повторіть зворотні склади зі звуком [с], збираючи пальці в кулачок, починаючи з мізинця:

Ась – ась – ась – ась

Ись – ись – ись – ись

Ісь –ісь –ісь – ісь

Ось – ось – ось – ось

Усь – усь – усь – усь

4.Завдання на розвиток фонематичного слуху

 а). Викладіть фішку, коли почуєте [с]:

 Ш – С – З – З – Ж – З – Ш – С – З – З – Ш і т.д.

Порахуйте фішки. Назвіть стільки ж слів, які починаються на звук [с]

б). Плесніть в долоні, коли почуєте склад «Со»:

 Зо – Со – Шо – Су – Са – Цо – Со – Шо – Со – Су – Зо – Са – Жо – Су – Зі

в). Підніміть зелену картку, почувши слова, в яких є звук [с] в середині слова.

Шапка, оса, зайка, санки, посуд, черевики, коси, пісок, шуба, осока, курча, квасоля, санки.

г) Підніміть жовту картку, почувши слова, в яких є звук (С) на початку слова.

Сок, кіт, собака, зебра, суп, насос, посуд, сік, сіль, сонце.

5. Дидактична гра «Скажи ласкаво з м’ячем»

Вихователь кидає дитині м’яча, називаючи слово. Дитина кидає у відповідь, називаючи слово у ласкавій формі.

Ніс – носик

Вус – …

Сом –…

Абрикос –…

Миска –…

Квасоля –…

6. Гра  «Закінчи  слово»: 

Насо…, анана…,  космо…,  поя…,  автобу…, голо, абрико…

7. Дидактична гра «Додай склад са»

Коле..., о..., ко..., ковба..., ли….

7.Фізкультхвилинка

Дитина повторює за вчителем-логопедом вірш, супроводжуючи його рухами рук:

Ось носи, носи, носи. 
Ось вуса, вуса, вуса. 
Ось хвости, хвости, хвости. 
Ось і самі коти.

  1. Розповідь дитиною вивченої скоромовки:

Слон синка свого купає,

Сарна з лісу виглядає.

  1. Робота над деформованим текстом з опорою на сюжетний малюнок

Слоник склав розповідь за малюнком і наробив помилок. Допоможи їх

виправити.

Стоїть осінні дні. З дерев падають жовте листя. Діти гуляє в осінньому парку. Соня піднімають опале листя.

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/006.jpg


 

https://fc.naurok.com.ua/000cy6-9e3d/007.jpg

 

 ПОДОБАЄТЬСЯ

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку