Конспект
логопедичного заняття
«Автоматизація звука [с] у словах і реченнях»
Мета:
Обладнання: іграшка-слоник, набір предметних малюнків, сюжетний малюнок «Осінь», малюнок спіралі.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Психологічне налаштування
Вправа «Я – сонце»
Діти у розслабленому психологічному стані повторюють за вихователем:
«Я – маленьке сонце. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої промені й підіймаюсь вільно і урочисто. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я – велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість.
Я перетворююсь на тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке зелене листя, я купаюсь в голубих хвилях моря, я граюсь в білій піні».
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Він великий на зріст,
Замість носа в нього хвіст. (Слон)
Вихователь розміщує іграшку-слоника на столі.
а). Артикуляційні вправи
Вправа «Слоник п’є»
Вправа «Почистимо зуби»
Вправа «Художник»
Вправа “Язичок-футболіст”.
Запропонуйте дитині подути на ватний чи паролоновий мячик, так, щоб він покотився у ворота (їх можна зробити з дроту, або намалювати Дитина повинна посміхнутися та покласти широкий язик на нижню губу, і, неначе вимовляючи звук [ф] дути на кінчик язика.
Вправа «Пароплав гуде:
Розтягнути губи в посмішці; рот відкритий; з напругою вимовити довгий «и-и-и».
Вправа «Котушечка»
Посміхнутися, рот відкритий. Кінчиком широкого язичка з силою впертися в нижні зуби. Утримувати в заданому положенні на рахунок до 5. Виконувати
дрібні рухи вигнутим язиком вперед-назад, не відриваючи язика від зубів.
Вправа «Паркан»:
Розкрити губи і показати зімкнуті зуби. Ось такий парканчик.
б). Дихальна вправа
Вправа «Спіралька»
Хід виконання: з метою засвоєння правильного вимовляння звуку [С] слід відпрацювативимовляння звуку [І], артикуляція якого близька до звуку[С] . На листку паперу намалюватиспіраль і ведучи пальцем на одному видиху вимовляти [І]. Важливо, щоб дитина «не добирала» повітря по середині дороги, а розраховувала його на всю доріжку
2. Гра «Хто як розмовляє?»
Мета: повторення артикуляції звука [с]
Вихователь роздає дітям малюнки із зображенням змії, проколотої шини, насосу, вітру і т.д.; пропонує зобразити як сичить змія, які звуки ми чуємо від проколотої шини, насосу, як співає вітер.
|
|
|
|
в). Автоматизація звуку [с] у складах з використанням пальчикових вправ Повторіть прямі склади зі звуком [с], збираючи пальці в кулачок, починаючи з великого пальця:
Ска – ска – ска- ска
ску – ску –ску –ску
сну – сну – сну – сну
ско – ско –ско –ско
сно – сно –сно - сно
Повторіть зворотні склади зі звуком [с], збираючи пальці в кулачок, починаючи з мізинця:
Ась – ась – ась – ась
Ись – ись – ись – ись
Ісь –ісь –ісь – ісь
Ось – ось – ось – ось
Усь – усь – усь – усь
4.Завдання на розвиток фонематичного слуху
а). Викладіть фішку, коли почуєте [с]:
Ш – С – З – З – Ж – З – Ш – С – З – З – Ш і т.д.
Порахуйте фішки. Назвіть стільки ж слів, які починаються на звук [с]
б). Плесніть в долоні, коли почуєте склад «Со»:
Зо – Со – Шо – Су – Са – Цо – Со – Шо – Со – Су – Зо – Са – Жо – Су – Зі
в). Підніміть зелену картку, почувши слова, в яких є звук [с] в середині слова.
Шапка, оса, зайка, санки, посуд, черевики, коси, пісок, шуба, осока, курча, квасоля, санки.
г) Підніміть жовту картку, почувши слова, в яких є звук (С) на початку слова.
Сок, кіт, собака, зебра, суп, насос, посуд, сік, сіль, сонце.
5. Дидактична гра «Скажи ласкаво з м’ячем»
Вихователь кидає дитині м’яча, називаючи слово. Дитина кидає у відповідь, називаючи слово у ласкавій формі.
Ніс – носик
Вус – …
Сом –…
Абрикос –…
Миска –…
Квасоля –…
6. Гра «Закінчи слово»:
Насо…, анана…, космо…, поя…, автобу…, голо…, абрико…
7. Дидактична гра «Додай склад са»
Коле..., о..., ко..., ковба..., ли….
7.Фізкультхвилинка
Дитина повторює за вчителем-логопедом вірш, супроводжуючи його рухами рук:
Ось носи, носи, носи.
Ось вуса, вуса, вуса.
Ось хвости, хвости, хвости.
Ось і самі коти.
Слон синка свого купає,
Сарна з лісу виглядає.
Слоник склав розповідь за малюнком і наробив помилок. Допоможи їх
виправити.
Стоїть осінні дні. З дерев падають жовте листя. Діти гуляє в осінньому парку. Соня піднімають опале листя.