Автоматизація звука Ж

Про матеріал

Формувати вимову шиплячих звуків.Удосконалювати правильну вимову звука [ж] у словах та реченнях;

розвивати фонематичний слух і навички звуко-буквеного аналізу, логічне мислення, зорову та слухову увагу, моторику.

Перегляд файлу



Тема: Автоматизація  звука [Ж]  закріплення його  в складах та словах . 

Мета: 

  • вчити  дітей правильно вимовляти звук [ Ж] в складах в прямих та обернених, закріпляти його в словах в різних позиціях, поняття : «глухих» «дзвінкий» приголосний ; формувати в учнів чітку та павильну  вимову слів із звуком [ ж ];
  • розвивати та корегувати вади мовлення, увагу, пам`ять, мислення , фонематичне сприймання,пізнавальні здібності учнів, збагачувати словниковий запас ;
  • виховувати бережне ставлення до природи, прагнення охороняти її, бути її другом. 

Обладнання:  жук на лапках якого а, о, у, е, и, і; девіз уроку – на дошці; 
плакат із буквою «ж» віршем; сніжинка, 2 букви «к»; чистомовка на окремих смужках; картки до гри «Літачок»; скоромовка на дошці + малюнок ; 
картки зі словами – відгадками;комп’ютер,артикуляційний профіль, ялинка ,іграшки.                                 

                                                        Хід заняття

І.Організаційний момент

1.1 Привітання гостей

Любі діти до нас в клас 
Завітали люди щирі. 
Привітаймо в добрий час 
Гостей посмішкою , миром. 

1.2 Нервово-психічна  підготовка  учнів до заняття:

Дихальна гімнастика «Сніг»

1.3 Артикуляційні  вправи:

«Казочка про неслухняного язичка»

1.4 Гімнастика для очей

 ІІ.Основна частина

2.1Повідомлення  теми  та  мети  заняття
Уроки бувають різні: цікаві й скучні, сумні й веселі. А сьогодні буде добрий урок. Урок, який вчить нас жити за законами краси, за законами добра. 
  Щоб урок пройшов немарно, 
Треба сісти рівно й гарно!
1. Девіз уроку: (на дошці) 
Не ламай, не вбивай, 
Не рубай, не губи. 
По…алій, захисти, 
Напої , о…иви. 

  •  Хто звертається з таким проханням до вас?( матінка – природа)
  • Яка літера пропущена у словах? . 

2.Бесіда чителя (Пора року зима)

  • сюрпризний момент (Сніжинка)
  • Казка про жабку(виділення звука ж в словах)

«Жадібна жаба». 
Жила жадібна Жабка в жахливому болоті. Жаба споживала смажені жолуді. От пролітав Джмелик повз жовтопузу жабку. 
- Шановна Жабко, а не пригостите ви й Джмелика смаженим жолудем? – запитав Джмелик. 
Жадібна Жабка зітхнула і жалібно відповіла: 
- Смажені жолуді погані, до того ж у мене вже мало жолудів. 
- Невже тобі невідомо: вона дуже жадібна Жаба! – проказав Жук Джмелику. 
Тому жадібна жовтопуза Жабка ніколи не мала друзів.

3.Повторення артикуляції звука [Ж ] за артикуляційним профілем:

  • Губи витягнуті вперед;
  • Зуби стиснуті ,або злегка відкриті;
  • Кінчик язика широкий  і піднятий до піднебіння,за верхні зуби,бічні краї притиснуті до верхніх кутніх зубів;
  • Голосові зв’язки вібрують,звук вимовляється за їх участю.

4.Робота з складами

  • утворення  та читання  складів біля дошки
  • читання  складів за індивідуальними картками;
  • Гра «Літачок» . 
    -Жу – жу – жу! 
    Жу – жу – жу! 
    Я всі букви подружу! 
    Утворення та читання складів. 
    ( на дошці таблиця з кишеньками: по горизонталі – голосні:а, о, у, и, і, е, а по вертикалі – жл, жр, жн, вж, лж. У дітей утворені склади: жла, жло, жлу і т. д., вони й заповнюють відповідну кишеньку). 

5.  Мовна розминка.  Гра «Римуємо рядки». 
Жа-жа-жа, жа-жа-жа –ми  ______ ведмежа. 
Жі-жі-жі, жі-жі-жі – ну й ___________вужі! 
Жи-жи-жи, жи-жи-жи – з нами в ліс _______. 
Жа-жа-жа, жа-жа-жа – відведем туди _______. 

6. Вивчення скоромовки . Змагання в промовлянні скоромовки. 
Жовтий жук у житі жив, 
Жук із жабою дружив, 
Жартувати жук любив – 
Жабу жук завжди дражнив. 
2.2 Фізкультхвилинка.

Встаньте діти посміхніться

Землі –матінці вклоніться

Потягніться, поверніться ,

До всіх друзів посміхніться,

Руку вліво,руку вправо

І давайте крикнем : «Браво!»

7. Гра «Буквоїд». 
- Жив тут дід Буквоїд, 
Що їв букви на обід. 
Замість печива до чаю, 
Встав, яких не вистачає. 

(на дошці) - ..аба, бд…оли, ву…і, д…ерело. 
І – ряд - …ук, …ало, пирі…ок, …інка. 
ІІ ряд - …урнал, …асмин, …ор…ина, д…аз. 
ІІІ ряд –ї…ак, сму…ка, …нива, рі…ки. 

                           ІІІ  Заключна частина
3.1 Ігровий момент

  • Дидактична гра «Склади букву»

З двох літер К скласти літеру Ж та кольоровою сіллю прикрасити.

  • Оцінювання  «Прикрашання ялинки»

 

3.2 Підсумок уроку. 
  а)З якою буквою та звуком  ви сьогодні ознайомилися? 
  б)Що цікавого дізналися? 
Будьте і ви , діти, як бджілки. Творіть добро, саджайте дерева, очищайте струмки, джерела і річки, любіть свою матінку – землю і вона вам відповість щедрістю і любов`ю. 

 

 

 

 

Відкрите заняття  з корекції мовлення

2 клас

Тема : «Автоматизація звука  [Ж ]

в складах та  словах»

 

 

 

 

                                        дефектолог Гринцова .А.В

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку