Авторська програма з предмету «Фізична культура» Нової української школи (1-2 клас, адаптаційно-ігровий період)

Про матеріал
Авторська програма з предмету «Фізична культура» Нової української школи (1-2 клас, адаптаційно-ігровий період)
Перегляд файлу

Стєшенко Олексій Борисович, учитель фізичної культури І кваліфікаційної категорії ОЗ «Яресківська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Ф.П. Борідька.»

Авторська програма з предмету «Фізична культура» Нової української школи  (1-2 клас, адаптаційно-ігровий період)

Метою фізкультурно-освітньої галузі  НУШ є сприяння формуванню компетенцій в галузі фізичної культури та виховання стійкої мотивації до здорового способу життя.

Завданнями галузі в початковій школі є:

  •  формування розуміння, що рухова активність - невід’ємна частина життя;
  • розширення обсягу та змісту  керованої ігрової діяльності, яка приноситиме радість;
  • ознайомлення із сучасними ігровими видами спорту ( футбол, баскетбол, волейбол);
  • формування навичок самоконтролю,
  • сприяння розвитку вмінь та навичок  прийняття рішень,  пов’язаних з викликами, які виникають під час рухової активності ;
  • соціалізація та створення навичок взаємодії під час занять.

 

Я вбачаю шлях реалізації глобальної мети програми за допомогою наступних напрямків рухової діяльності.

  • напрямок «рухливі ігри»
  • напрямок «вправи на воді»
  • напрямок «стрибкові вправи»
  • напрямок «подолання перешкод»
  • напрямок «аеробіка»
  • напрямок «чирлідінг»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Напрямок «Рухливі ігри»

Завдання напрямку:

- створення умов для соціалізації,

- формування навичок комунікації,

- сприяння розвитку образного мислення,

- формування вміння подолання перешкод,

- набуття  позитивного досвіду сприйняття різних ситуацій,

- набуття навичок  прийняття рішень в ігрових ситуаціях,

- створення сприятливих умов   взаємодії та взаємодопомоги,

- психологічне та моральне загартування дітей,

- формування сприйняття ситуації такою, яка є (Поразка - це крок до перемоги, перемога - шлях до вдосконалення.)

- формування критичного ставлення до правил,

- формування моральної стійкості щодо можливих дій для досягнення мети і усвідомлення наслідків дій, або бездіяльності.

№ пп

Назва гри

Хід гри

Інвентар та обладнання

1

«Хитра лисиця»

Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Учитель проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із дітей. Дитина, до якої доторкнулися, стає «хитрою лисицею». Вчитель пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою).  Через 40 секунд гра завершується.  Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, учитель обирає  іншу «лисицю». Гра відбувається на обмеженому просторі.

Секундомір

2

«Спритні каченята»

Вчитель призначає двох  «Качок» , «Качки»  або вчитель обирають «каченят». Дві рівні за кількістю команди шикуються у колону по одному, рухаються за «Качкою». Вчитель гучно плескає в долоні - «каченята» розбігаються подалі один від одного, учитель рахує (раз, два, три, чотири СТОП» і «каченята» зупиняються. Потім вчитель каже: «Качки», ви де?« «Качки» відповідають : «Ми тут!!!!» Вчитель каже: «Качки», зберіть «каченят»,  Після цієї команди «Качки» повинні зібрати «каченят» по черзі, намагаючись відтворити послідовність. Спочатку рухається тільки «Качка». Потім «Качка» рухається з «каченятами», збирає команду, тримаючись за руки.

 

3

«Витягни-прочитай»

 На майданчику або в залі встановлюється обладнання, блок-лебідка з дистанційним керуванням, на якому закріплено канат. Кінець канату довжиною 1метр залишається вільним. Вчитель обирає першого учня, який після слів: «Раз, два, три, тягни» починає тягнути канат.  Канат трохи піддається, перший гравець звертається за допомогою до другого, і так далі. На канаті закріплені літери, по мірі витягування канату літери з’являються в полі зору. Завдання: витягнути всі літери до крапки та прочитати СЛОВО.

Чим більше дітей долучається до спроби, тим більше символів відкривається. Керівник повинен дочекатися, доки всі присутні долучаться до спроби витягнути канат. Тільки після цього учитель за допомогою пульта до кінця звільняє канат.

Канат (бажано із еластичного матеріалу),

Блок-лебідка на дистан-ційному керуванні. На канаті закріплені букви або пазли малюнку.

4

«Веселе дзеркало»

Учитель рухами відтворює  ознаки предметів чи рухи тварин, діти вгадують та  повторюють рухи вчителя. Бажаючі можуть показати інші рухи.

 

5

«Яструб»

Обирають “Яструба”. Усі, крім «Яструба», утворюють колону, взявши один одного за пояс або за плечі. Перший запитує «Яструба»: – «Тобі кого треба?» – Останнього. – «То лови його!» «Яструб» кидається до останнього гравця, який намагається втекти, біжучи уздовж колони, щоб стати попереду неї. Спійманий стає «Яструбом», а колишній «Яструб» — першим у колоні.

 

6

 «Павучок та комарі»

Вчитель обирає «павучка», який стає посередині кола. Всі діти йдуть по колу і промовляють слова:  Павучок гарненький, павучок миленький. Тебе ми не чіпали, павутиння оминали, З нами павучок пограй, як бажаєш доганяй, По закінченню слів діти розбігаються врозтіч, а «павучок» їх ловить. Правила гри: Тікати можна лише після закінчення слів. Вказівки до гри: учитель стежить, щоб діти додержувалися рівного кола.                           

 

7

«День і ніч»

Посередині майданчика накреслено лінію, по обидва боки на відстані 20–30 кроків від неї відзначають два «міста». Гравці об’єднуються у дві рівні групи, одна з яких має назву «день», друга — «ніч». Гравці шикуються на відстані 1 м від середньої лінії через два кроки одне від одного. Ведучий промовляє: «День!», після чого гравці команди «дня» повертаються й, пробігаючи між гравцями «ночі»,швидко біжать до свого «будинку». Ті біжать за ними й намагаються їх заквацати. Заквацані гравці переходять у групу «ночі». Потім ведучий кілька разів повторює назви обох команд. Перемагає команда,яка матиме чисельніший склад. Забороняється бігти у свій «будинок»

 

8

«Вусатий сом»

На землі вчитель креслить лінію — це «берег», з одного боку «суша», з другого — «вода». За допомогою лічилки обирають ведучого — це «сом». «Сом» живе у воді на відстані 4–5 м від «берега». Решта гравців стоїть там же, але на відстані 1,5–2 м, повернувшись обличчям до «берега», і вимовляють слова: «У камінні сом сховався, полювати він зібрався. Рибки, рибки, не чекайте, Всі на берег випливайте!» Після цих слів «рибки» тікають від «сома», а він намагається їх зловити. «Сом» не повинен виходити за лінію «берега». Спіймані у «воді» «рибки» залишають гру. Гра повторюється.

 

8

«Подай сильно, впіймай спритно»

 Майданчик розподіляється на ділянки. Ділянка подачі, вільна ділянка, ділянка захисту, ділянка безпеки.

Вчитель ділить дітей на дві команди. Одна команда знаходиться на ділянці захисту. Із команди нападу обирається гравець, який уводитиме м’яч в гру. Решта команди нападу розташовується на лінії подачі. Після вводу м’яча в гру гравці команди захисту намагаються як найшвидше упіймати м’яч. Упіймавши м’яча, вся команда захисту біжить на вільну ділянку. Команда нападу біжить по  коридору в безпечну зону. Завдання обох команд, опинитися в заданій ділянці  раніше, ніж суперники. М’яч вводиться в гру за допомогою ракетки для тенісу. Якщо м’яч під час подачі не долітає до лінії захисту, подача не зараховується. Кожному з гравців нападу надається по три спроби. Після цього команди міняються місцями.

 Підсумки гри визначаються з різниці сум набраних командами очок. Якщо гравець перетинає лінію безпечної ділянки до кінця тайму, то команді нараховується один бал. Тайм вважається завершеним, як тільки всі гравці однієї із команд опинилися на заданій ділянці.

 

Ракетки для великого тенісу. Гумові надувні м’ячі діаметром 10-12 сантиметрів.

 

Напрямок «Вправи на воді»

Завдання напрямку:

  •  зміцнення здоров’я, сприяння правильному фізичному розвитку і

загартуванню організму;

  •  оволодіння життєво необхідною навичкою плавання;

      -     вироблення стійких гігієнічних навичок;

      -     підвищення рівня розвитку фізичних якостей;

      -    формування  стійкого інтересу до систематичних занять плаванням.

№ пп

Види рухової діяльності

Інвентар

1

Підготовчі вправи на суші

 

2

Вправи на ознайомлення з якостями води: «поплавок», «зірочка», «ковзання»  та інші.

Спеціальне спорядження для басейну.

3

 Плавання брасом: техніка роботи рук, техніка роботи ніг, поєднання роботи рук та ніг.

 

 

Напрямок «Стрибкові вправи»

Завдання напрямку:

  • сприяти формуванню у дітей навичок подолання перешкод за допомогою стрибків, приземлень,
  •  формувати вміння та навички взаємодії з різними поверхнями.
  • виховувати навички безпечної поведінки під час занять,
  • сприяти оволодінню найбільш зручними та ефективними засобами подолання перешкод.

 

№ пп

Види рухової діяльності

Інвентар

1

стрибки з предметами в руках

Скакалка, канат, вірьовка,

Будь-які безпечні предмети, як однакової форми, ваги , кольору , так і різних.

2

застрибування, зістрибування, перестрибування

Колода, зручні стійки, тумби та інший інвентар різної висоти та пружності;

вкопаний або закріплений; 

вірьовки, гумові стрічки, натягнуті на різній висоті та під кутами,

міні-бар’єри,

природні перешкоди,

 

3

стрибки, перестрибування, з опорою, з партнером, помічником

будь-яке зручне обладнання, на яке є можливість спиратися під час стрибків

4

Імітація стрибків кота, кенгуру, горобця, жаби. 

 

 

Напрямок «Подолання перешкод»

Завдання напрямку:

  • сприяти формуванню уваги та концентрації – здатності концентрувати увагу на конкретному завданні протягом тривалого періоду часу;
  • формувати навички усвідомленого сприйняття тіла – знання про опорно-руховий апарат  людини й розуміння принципів руху тіла у просторі;
  • створювати сприятливі умови щодо формування здатності досягати, підтримувати та зміцнювати певний рівень концентрації уваги відповідно до штучно створеної чи реальної ситуації;
  • сприяти розвитку фізичних якостей: сили, гнучкості, координації;
  • створювати сприятливі умови  формування зацікавленості щодо подолання перешкод;
  • формувати пізнавальну, практичну, творчу, соціальну компетенції;
  • створювати сприятливі умови навичок самоконтролю;

 

№ пп

Види рухової діяльності

Інвентар

1

Подолання перешкоди з допомогою рук:

  • лазіння та перелізання в змішаних та простих висах та упорах;
  • лазіння та перелізання із зупинкою, поворотом, зміною напрямку руху;

 

Канат вертикально чи горизонтально закріплений, гімнастична лавочка, шведська стінка, гімнастичний кінь, туристичне спорядження, різноманітні смуги перешкод.

 

 

Подолання перешкод з утриманням рівноваги:

  • статичні вправи на рівновагу (одна точка опори, дві , декілька);
  • динамічні вправи на рівновагу, з використанням однієї точки опори, зі зміною точки опори.

Гімнастична лавочка, гімнастична колода, гімнастичний міст та інший інвентар.

 

Елементи туризму, альпінізму

  • подолання перешкод з використанням спеціального спорядження

 

Система нижня, система верхня, шнур основний, репшнур, карабіни, спусковий пристрій, скалодром.

 

Напрямок «Аеробіка»

Завдання напрямку:

  • сприяння розвитку координації рухів та гнучкості;
  • створення сприятливих умов для формування відчуття ритму;

-    сприяння налагодженню комунікації,  

  • створення оптимальних умов формування сердцево-судинної, дихальної, нервової систем;
  • формування навичок виконання базових кроків аеробіки та поєднання кроків з рухами руками.

 

№ пп

Види рухової діяльності

Інвентар

1

Базові кроки:

Без зміни лідируючої ноги

MARCH

MAMBO

 V-STEP

CROSS

Зі зміною лідируючої ноги

STEP-TOUCH

STEP-TAP

CHASSE

STEP-LIFT

STEP-KICK

STEP-CURL

STEP-LUNGE

STEP-KNEE

GRAPE-WINE

 

 

2

Базові кроки з платформою:

 Базовий крок (Basic Step)

Крок ноги нарізно, ноги разом (V - step)

Приставний крок (tap up, tap down)

Кроки з підйомом на платформу і згинанням ноги вперед (lift).

Торкання платформи шкарпеткою вільної ноги (step tap).

Кроки - ноги разом, ноги нарізно (Straddle up).

Крок з поворотом (turn step)

Кроки по діагоналі, з кута в кут платформи

Кроки через платформу (across)

Кроки кутом (L - step)

Підскоки (наскок на платформу на одну ногу)

Шасі - бічний галоп убік, невеликими кроками

Степ платформи

4

Вправи з фітболом

«Зустріч з м'ячем» -Лежачи на спині, тримаємо фітбол за головою двома руками. Одночасне підняття м'яча в руках і прямих ніг до корпусу.

«Пружина» - Сидячи на м'ячі, міцно тримаємося за ручки або сам м'яч. Імітуємо прогулянку на коні, ритмічні коливання, підстрибування.

«Дзиґа» - Переміщення приставними кроками навколо м'яча сидячи зверху.

«Ловимо Колобка» - Стійка з фітболом на витягнутих руках. Підкидаємо м'яч вгору і ловимо.

«Відпочинок» - Стійка на колінах. Обхопити руками м'яч і покласти на нього голову. Хитатися з м'ячем вперед-назад.

 

Фітбольні м’ячі

 

 

Напрямок «Чирлідінг»

Завдання напрямку

  • популяризація фізичної культури та спорту;
  • профілактика гіподинамії, надлишкової ваги;
  • сприяння розвитку координації рухів, гнучкості, спритності, витривалості;
  • формування навичок комунікації в колективі, створення сприятливих умов щодо формування лідерських якостей;
  • зміцнення здоров’я;
  • формування постави, профілактика плоскостопості;
  • гармонійний розвиток особистості та соціалізація;
  • створення мотивації навичок здорового способу життя та творчості.

 

 

№ пп

Види рухової діяльності

Інвентар

1

Базові рухи:

  • класпи;
  • клепи;
  •  руки на бедрах;
  •  Хай Ві (High V);
  • Лоу Ві (Low V);
  • Т ;
  • ламане Т ;
  • тачдаун ;
  • нижній тачдаун ;
  • верхній панч ;
  • випади вперед в сторону, назад.

Пристрій для музичного супроводу, форма та інші атрибути чирлідінгу

2

Основна номінація « ЧИР»:  стрибки,піраміди,станти-підтримки, чир-данси, чир-речівки, акробатичні елементи.

 

 

3

Основна номінація «ДАНС»:

пірует, подвійний пірует, шпагат, стрибки, махи.

 

4

Елементи акробатики

перекид вперед, перекид назад, стійка на руках, міст та інші прості елементи акробатики.

 

5

Речівки:

  • чант
  • чир

 

6

Поєднання елементів та створення програми виступу

 

 

 

 Ця програма - це спроба відобразити моє бачення

 впровадження базових засад НУШ.   Вважаю, що матеріальна база сучасної освіти, зокрема освітньої галузі «фізична культура» потребує негайної модернізації. Слід ламати стереотипи щодо другорядності, меншовартості предмета «фізична культура»

 Назріла необхідність заміни оцінюючого стандарту на більш актуальний та дієвий. Намагаюся направити потребу в рухах в свідому, позитивно емоційно забарвлену мотивовану  діяльність.

 

   Закликаю всіх небайдужих до співпраці в пошуку шляху вдосконалення освітньої галузі «фізична культура».

  Буду вдячний за відгуки.

 

docx
Додано
26 червня 2020
Переглядів
3276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку