« Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв`язки, а тому повинні вивчатися у зв`язках» ці слова Я.А. Коменського найточніше пояснюють роль інтегрованого навчання у Новій Українській Школі. Саме одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція — процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.
Впроваджуючи в освітній процес тематичні дні, навчання стає більш цікавим. Такі дні допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використовувати різні методи і форми навчання, інформаційно-комунікаційні технології, педагогічні програмні засоби навчання, а також пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми; сприяє цілісному сприйманню учнями навчального матеріалу з різних предметів.
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему « План тематичного дня «Подорож до лісу»»
Виконала:
Тесленко Світлана Валентинівна
вчитель початкової школи
багатопрофільної гімназії №2
м. Бердянська
група № 31
Запоріжжя
2018
« Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв`язки, а тому повинні вивчатися у зв`язках» ці слова Я.А. Коменського найточніше пояснюють роль інтегрованого навчання у Новій Українській Школі. Саме одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція — процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.
Впроваджуючи в освітній процес тематичні дні, навчання стає більш цікавим. Такі дні допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використовувати різні методи і форми навчання, інформаційно-комунікаційні технології, педагогічні програмні засоби навчання, а також пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми; сприяє цілісному сприйманню учнями навчального матеріалу з різних предметів.
Тематичний день «Подорож до лісу»
(До тематичного тижня ІІ семестру «Світ рослин») .
Математика. Порівняння числа та значення числового виразу. Робота з геометричним матеріалом. Розв’язування задач.
Природознавство. Які бувають рослини?
Основи здоров’я. Безпечні місця для ігор і розваг в лісі. Правила поведінки в лісі.
Трудове навчання. Предметна аплікація Практична робота: виготовлення аплікації «Чарівне деревце».
Інтегруються предмети: математика, природознавство, основи здоров’я,
трудове навчання.
Ключові компетентності, які формуються протягом дня: комунікативна,
соціальна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, діяльнісна.
Очікувані результати:
В кінці дня учень:
- вдосконалить обчислювальні навички;
- навчиться порівнювати вирази і числа;
- навчиться розрізняти рослини за листям;
- навчиться обирати безпечні місця для розваг в лісі;
- збагатить словниковий запас новими знаннями і термінами;
- навчиться обирати правильну послідовність дій під час виготовлення аплікації із паперу;
- виготовить аплікацію .
- розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини
- наводить приклади назв дерев, кущів, трав’янистих
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички; учити висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; закріплювати вміння виконувати арифметичні дії та розв’язувати різні життєві проблеми; виховувати обережність, дбайливе ставлення до природи; формувати вміння, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час ігор; розширити уявлення учнів про різноманіття рослин; розвивати спостережливість, увагу, мислення; формувати навички дослідницької роботи, уміння робити висновки за результатами досліджень, узагальнювати набуті знання, використовувати їх у повсякденному житті; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати бажання більше знати та вміти.
Освітні галузі: математична; соціальна і здоров’язбережувальна; мовно-літературна; природнича; технологічна; громадянська та історична.
Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, плакат «Техніка безпеки при роботі з ножицями»; кольоровий папір, ножиці, клей; підручники; відеоматеріали;роздавальний матеріал.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1. Вітання ( створення сприятливої атмосфери. )
Хочеш ти побачить диво?
І сьогодні воно буде.
Будем гарно працювати
І в лісочок потрапляти.
2. Групове заняття
Гра «Вирушаємо в ліс»
3. Обмін інформацією
— Чи часто ви відпочиваєте в лісі?
— Що вам більше сподобалось в ліску?
Перегляд мудьтфідьму «Ліс-легені планети | Вечірні історії»
Чому саме ліс є легенями планети — розповість добрячок у історії.
4. Щоденні новини
Вправа «Намалюй ліс»
— Намалюйте вдома малюнки, що розкажуть про ваші подорожі до лісу. Ми започаткуємо художню галерею класу «Чарівний ліс».
5.Опрацювання казки В. Сухомлинського «Осінні сни клена»
6.Робота в парах «Кольорові сни дерев»
Діти об’єднуються в пари і розповідають один одному про свій уявний малюнок:
Кленові наснилось …. Від цього на ньому з`явився листочок…. Кольору.
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ
У центрі класу стоїть коробка, наповнена опалим листям з різних дерев. Діти за листям розпізнають дерева.
Діти занурюють руки в коробку і дістають предмети, що були попередньо заховані в листі.
У лісі росло 20 ялинок. Перед Новим роком робітники лісгоспу зрубали 12 ялинок, а навесні посадили 18. Скільки ялинок стало в лісі? Чому посадили більше, ніж зрубали?
(Учні об’єднуються в групи, кожна група отримує матеріал для гри «Геометричні малюнки». Можливі варіанти рослин. Називають геометричні фігури які застосували в роботі)
Учитель пропонує дітям по черзі висловити власні міркування, продовжуючи речення «Мені подобається ліс, бо...».
ІV Киснева прогулянка
Я думаю, кожен з Вас хоч раз ходив до лісу. А чи звернули Ви увагу на ті небезпеки, які Вас оточували? Які саме це небезпеки?
Виготовлення аплікації з кольорового паперу «Чарівне деревце»
ІV ПІДСУМОК ДНЯ
Робота в альбомі вражень
Діти обирають розділ і виконують малюнок у альбомі вражень.
Отже, даний план тематичного дня сприятиме у створенні передумов для формування не вузько інформованого фахівця, а творчої особистості, яка цілісно сприймає світ і здатна активно діяти в соціальній сфері.
Література:
Додоткові матеріали інтернет ресурсів) для використання:
фізхвилинка http://svitppt.com.ua/fizichna-kategoriya/fizhvilinka-oy-e-v-lisi-kalina.html
презентація http://svitppt.com.ua/biologiya/hvoyni-lisi.html
1