Авторська розробка на тему « План тематичного дня «Подорож до лісу»»

Про матеріал

« Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв`язки, а тому повинні вивчатися у зв`язках» ці слова Я.А. Коменського найточніше пояснюють роль інтегрованого навчання у Новій Українській Школі. Саме одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція — процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Впроваджуючи в освітній процес тематичні дні, навчання стає більш цікавим. Такі дні допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використовувати різні методи і форми навчання, інформаційно-комунікаційні технології, педагогічні програмні засоби навчання, а також пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми; сприяє цілісному сприйманню учнями навчального матеріалу з різних предметів.

Перегляд файлу

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

на тему « План тематичного дня «Подорож до лісу»»

 

 

 

 

Виконала:

 Тесленко Світлана Валентинівна

 вчитель початкової школи

багатопрофільної гімназії №2

м. Бердянська

група №  31

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2018

« Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв`язки, а тому повинні вивчатися у зв`язках» ці слова Я.А. Коменського найточніше пояснюють роль інтегрованого навчання у Новій Українській Школі. Саме одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція — процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Впроваджуючи в освітній процес тематичні дні, навчання стає більш цікавим. Такі дні допомагають вирішувати більшу кількість завдань, використовувати різні методи і форми навчання, інформаційно-комунікаційні технології, педагогічні програмні засоби навчання, а також пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми; сприяє цілісному сприйманню учнями навчального матеріалу з різних предметів.

Тематичний день «Подорож до лісу»

(До тематичного тижня ІІ семестру «Світ рослин») .

  Математика. Порівняння числа та значення числового виразу. Робота з геометричним матеріалом. Розв’язування задач.

Природознавство. Які бувають рослини?

Основи здоров’я. Безпечні місця для ігор і розваг в лісі. Правила поведінки в лісі.

Трудове навчання. Предметна аплікація Практична робота: виготовлення аплікації «Чарівне деревце».

Інтегруються предмети: математика, природознавство, основи здоров’я,

трудове навчання.

Ключові компетентності, які формуються протягом дня: комунікативна,

соціальна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, діяльнісна.

Очікувані результати:

В кінці дня учень:

- вдосконалить обчислювальні навички;

- навчиться порівнювати вирази і числа;

 - навчиться розрізняти рослини за листям;

- навчиться обирати безпечні місця для розваг в лісі;

- збагатить словниковий запас новими знаннями і термінами;

- навчиться обирати правильну послідовність дій під час виготовлення аплікації із паперу;

- виготовить аплікацію .

- розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

- наводить приклади назв дерев, кущів, трав’янистих

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички; учити висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; закріплювати вміння виконувати арифметичні дії та розв’язувати різні життєві проблеми; виховувати обережність, дбайливе ставлення до природи; формувати вміння, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час ігор; розширити уявлення учнів про різноманіття рослин; розвивати спостережливість, увагу, мислення; формувати навички дослідницької роботи, уміння робити висновки за результатами досліджень, узагальнювати набуті знання, використовувати їх у повсякденному житті; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати бажання більше знати та вміти.

Освітні галузі: математична; соціальна і здоров’язбережувальна; мовно-літературна; природнича; технологічна; громадянська та історична.

Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, плакат «Техніка безпеки при роботі з ножицями»; кольоровий папір, ножиці, клей; підручники; відеоматеріали;роздавальний матеріал.

 

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ

1. Вітання ( створення сприятливої атмосфери. )

Хочеш ти побачить диво?

І сьогодні воно буде.

Будем гарно працювати

І в лісочок потрапляти.

2. Групове заняття

Гра «Вирушаємо в ліс»

3. Обмін інформацією

— Чи часто ви відпочиваєте в лісі?

— Що вам більше сподобалось в ліску?

Перегляд мудьтфідьму «Ліс-легені планети | Вечірні історії»

Чому саме ліс є легенями планети — розповість добрячок у історії.

4. Щоденні новини

Вправа «Намалюй ліс»

— Намалюйте вдома малюнки, що розкажуть про ваші подорожі до лісу. Ми започаткуємо художню галерею класу «Чарівний ліс».

5.Опрацювання казки В. Сухомлинського «Осінні сни клена»

  • Прослухайте текст.
  • Яке дерево згадується в цьому тексті?
  • Як описується осіннє листя?

6.Робота в парах «Кольорові сни дерев»

Діти об’єднуються в пари і розповідають один одному про свій уявний малюнок:

Кленові наснилось …. Від цього на ньому з`явився листочок…. Кольору.

 

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ

  •    Сьогодні ми будемо з вами подорожувати Чарівним лісом. І дізнаємось про нього багато цікавого. Навчимося відпочивати і насолоджуватись його природою.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ

  • Про що  може розказати листочок?
  1.                   Перегляд мультфільму «Листочок і миша»
  • Якому дереву належить листя?

У центрі класу стоїть коробка, наповнена опалим листям з різних дерев. Діти за листям розпізнають дерева.

  • Що ми можемо знайти поміж опалого листя у лісі?

Діти занурюють руки в коробку і дістають предмети, що були попередньо заховані в листі.

  1.                   Вправа «Асоціативний кущ»
  • Що уявляєте , коли чуєте слово «ліс»?
  • А як з`являється ліс?
  1.                   Робота над задачею :

У лісі росло 20 ялинок. Перед Новим роком робітники лісгоспу зрубали 12 ялинок, а навесні посадили 18. Скільки ялинок стало в лісі? Чому посадили більше, ніж зрубали?

  1.                   Робота з геометричним матеріалом

 (Учні об’єднуються в групи, кожна група отримує матеріал для гри «Геометричні малюнки». Можливі варіанти рослин. Називають геометричні фігури які застосували в роботі)

  1.                   Робота в групах. Гра «Таємна картина» (Розв`язування прикладів які допомагають розкрити малюнки з Деревами, кущами, трав`янистими рослинами)
  2.                   Інтерактивна вправа «Дерева, кущі, трави» C:\Users\света\Downloads\image030.jpg
  3. Гра «Ботанічне доміно» Учні з карток мають побудувати правильний ланцюжок. Наприклад:

C:\Users\света\Downloads\image029.jpg

  1. Технологія «Незакінчене речення»

Учитель пропонує дітям по черзі висловити власні міркування, продовжуючи речення «Мені подобається ліс, бо...».

  1. Хвилинка відпочинку (під аудиозапис «Звуки лісу»)
  •             Закрийте очі. Уявіть себе листочками на якому дереві або кущі ви ристите? Що ви бачите? Відчуйте, як сонечко своїми промінцями зігріває вас, як легенький вітерець бавиться з вами. Що ви відчуваєте?

ІV Киснева прогулянка

  1.  Руханка «З якого дерева листочок?» (Проводиться на вулиці. Вчитель показує листочок, а учні мають знайти з якої він рослини)

Я думаю, кожен з Вас хоч раз ходив до лісу. А чи звернули Ви увагу на ті небезпеки, які Вас оточували? Які саме це небезпеки? 

  1. Гра «Намистинки»

Похожее изображение

  1.  Групова робота . Складання правил поведінки в лісі.
  2. Майстер-клас з об`ємної аплікації «Чарівне дерево»

Виготовлення аплікації з кольорового паперу «Чарівне деревце» C:\Users\света\Downloads\images.jpg

ІV ПІДСУМОК ДНЯ

Робота в альбомі вражень

Діти обирають розділ і виконують малюнок у альбомі вражень.

  1.     Сьогодні я дізнався…
  2.     Сьогодні я зрозумів…
  3.     Сьогодні я відчуваю…
  4.     Сьогодні мені цікаво…

Отже, даний план тематичного дня сприятиме у створенні передумов для формування не вузько інформованого фахівця, а творчої особистості, яка цілісно сприймає світ і здатна активно діяти в соціальній сфері.

 

Література:

  1.               http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/maister-klas-planuvannya-i-provedennya-tematichnog-2.html
  2.               https://naurok.com.ua/konspekti-urokiv-tematichnogo-dnya-zolota-osin-8234.html
  3.               https://naurok.com.ua/rozrobka-tematichnogo-tizhnya-integrovanogo-kursu-ya-doslidzhuyu-svit-dlya-1-klasu---podorozh-u-chasi-24289.html
  4.               Тематичні дні у 1-му класі. II семестр. / авт.-упоряд. Н. А. Жиганюк, О. В. Кирилова, І. В. Кодола, О. В. Стеценко, О. П. Чорнобай, А. С. Яковенко, — Х. : Вид. група «Основа», 2018.— 143, [1] с. — (Серія «Нова українська школа»).
  5.               Титар О. Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів [Електронний ресурс]/Ольга Титар// - Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/24899/

Додоткові матеріали інтернет ресурсів) для використання:

фізхвилинка  http://svitppt.com.ua/fizichna-kategoriya/fizhvilinka-oy-e-v-lisi-kalina.html

презентація http://svitppt.com.ua/biologiya/hvoyni-lisi.html

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
1791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку