Завдання першого класу – навчити учнів бути успішними читачами і письменниками на початковому рівні. Вирішити це завдання допомагає методична система «Щоденні 5», яка навчає учнів працювати самостійно під час читання й письма, формує витривалість, а учителю дає можливість працювати з учнями індивідуально та в малих групах відповідно до учнівських потреб. Технологія Daily 5 (Щоденні 5) ґрунтується на діяльнісному підході. Учні включаються в щоденну роботу, що виконують упродовж дня. Технологія Daily 5 включає в себе п'ять видів діяльності
1
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка на тему
«Розробити алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання для «Щоденні 5» у період квітень-травень 1 клас»
Виконала:
Андрющенко Ельвіна Муратівна
вчитель початкових класів
Мирненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Мелітопольської РДА
Группа № 20
Запоріжжя
2018 рік
Вступ
Завдання першого класу – навчити учнів бути успішними читачами і письменниками на початковому рівні. Вирішити це завдання допомагає методична система «Щоденні 5», яка навчає учнів працювати самостійно під час читання й письма, формує витривалість, а учителю дає можливість працювати з учнями індивідуально та в малих групах відповідно до учнівських потреб. Технологія Daily 5 (Щоденні 5) ґрунтується на діяльнісному підході. Учні включаються в щоденну роботу, що виконують упродовж дня. Технологія Daily 5 включає в себе п’ять видів діяльності:
«Читання для себе»
Учні кажуть:
Учні роблять:
Учитель:
Допомагає учням обирати книгу, тренувати витривалість, працює індивідуально чи з групою дітей.
«Читання разом з другом»
Учні кажуть:
Учні роблять:
Об’єднуються в пари і разом читають книги (тексти, підручник) та виконують завдання на розуміння та усвідомлення прочитаного, які пропонує учитель.
Учитель:
«Слухання»
Учні кажуть:
Учні роблять:
Слухають учителя, друга чи аудіофайли та виконують завдання на розуміння та інтерпретацію прослуханого, які готує вчитель.
Учитель:
«Робота зі словами»
Учні кажуть:
Учні роблять:
Тренуються писати слова, сполучення слів. Навчаються прояснювати та пояснювати значення слів, добирати слова на задану тему, практично знайомляться з синонімами, антонімами, практикуються у вживанні нових слів у письмовому мовленні.
Слова: прописують, викладають, виліплюють, розфарбовують тощо.
Учитель:
«Письмо для себе»
Учні кажуть:
Учні роблять:
Пишуть вільно на власно обрану тему на листках паперу, в зошитах чи Щоденнику вражень. За бажанням використовують приладдя (олівці, фломастери, кольорові ручки), можуть малювати і прикрашати наліпками. Їхні роботи ніхто не перевіряє, але вони можуть їх прочитати для всіх чи для когось.
Першокласники розпочинають таку роботу з малюнків на обрану тему, поступово, вивчаючи літери, вони підписують свої малюнки так, як хочуть (друкованими чи писаними літерами).
Учитель:
Мета авторської розробки: розробити матеріали, картки контролю, картки самооцінювання для роботи з учнями 1 класу у період квітень-травень,коли діти вже ознайомлені з усіма діяльностями «Щоденні 5».
Завдання:
ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ
Прізвище,ім’я ____________________________________________
Я прочитав
______________________________________
(назва та автор книжки )
Малюю
головного героя
Найцікавіше для мене :
На початку твору |
В основній частині |
В кінці твору |
|
|
|
Мій власний кінець твору
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я оцінюю прочитаний твір:
ЧИТАННЯ РАЗОМ З ДРУГОМ
Я прочитав своєму другу (подрузі) ____________
Для нас були незрозумілими слова:
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Запитання, які ми поставили б персонажу, який сподобався :
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ми змінили б у творі
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
МИ ОЦІНЮЄМО КНИГУ:
СЛУХАННЯ
Я прослухав твір під назвою
____________________________________.
Я хотів би бути схожим на одного з героїв твору, а саме ________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мені сподобався саме цей герой твору тому, що
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я оцінюю прослуханий твір.
РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ
Прочитай загадку.
На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово….
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
НАЙКРАЩИЙ ЧАС, ЩОБ ЗАПИСУВАТИ ВЛАСНІ ДУМКИ ТА СТАТИ ХОРОШИМ ПИСЬМЕННИКОМ. ЦЕ ЦІКАВО І ВЕСЕЛО!
Самостійно обери тему над якою ти будеш розмірковувати. Якщо тобі важко, то скористуйся цим списком:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ