19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок «Людина починається з добра»

Про матеріал

Урок позакласного читання проведено з метою розширення знань учнів про життя і творчість В. О. Сухомлинського, формування здатності сприймати добро, справедливість та красу довкілля. Використані форми і методи роботи допомагають розвитку пізнавальних інтересів, мотивують до вивчення предмета, сприяють всебічному розвитку особистості.

Перегляд файлу

Тема. Людина починається з добра.

Мета.  Продовжити знайомити дітей з життям і творчістю видатного педагога,письменника В.О.Сухомлинського,викликати інтерес до його творів,бажання більше знати,наслідувати позитивні риси героїв прочитаних оповідань;працювати над розвитком мислення;розвивати вміння виділяти в тексті головне;виховувати почуття доброти та поваги до рідних,друзів,всього народу.

Обладнання. Виставка книг по темі,паперові сердечка, скринька, портрет В.О.Сухомлинського ,дитячі малюнки.

 

Хід  уроку

I.Організація класу

Доброго ранку,доброго дня!

Хай посміхаються діти щодня!

Кожному дому щастя бажаєм,

Маку –цвітіння,житу –врожаю,

Небові –миру,голубу-неба.

Кожній дитині –усього,що треба.

II.Створення позитивної психологічної атмосфери

Усміхнемось всім довкола:

Небу,сонцю,квітам,людям –

І тоді обов`язково

День для вас привітним буде.

III.Оголошення теми,мети уроку

-Протягом свого життя люди завжди думали про те,як жити на Землі. Давайте і ми спробуємо відповісти на це питання.

Запис на дошці:

-Живи,добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра!

IV.Мотивація навчальної діяльності

-А що ж таке добро?

1.Вправа «Мікрофон»

- Добро –це усмішка.

- Добро –це любов.

-Добро-це допомога людям.

- Добро –це коли сонечко світить.

Вчитель.-Добро –це щастя для всіх людей. Якщо людина робить добро іншій людині,то від цього приємно їм обом. Люди кажуть: «З добрим добре»

Як робити добро людям?Допоможе вам це краще зрозуміти наш урок.

V.Робота над темою уроку

1.Робота над виставкою книг.

- Розгляньте нашу виставку. Назвіть книги,які ви бачите.

- Які твори ви вже читали?

- Хто є автором книг?

- Отже,з творчістю якого письменника ми сьогодні будемо продовжувати знайомитися?

- Вся творчість В.О.Сухомлинського сповнена любов`ю до людей,до природи,до рідного краю. Щез раннього дитинства він навчався бачити і відчувати прекрасне,а згодом передав у своїй творчості. Його твори вчать бути добрими,не байдужими до чужого горя.

2.А зараз послухаємо повідомлення учнів класу про В.О.Сухомлинського.

-а)Народився В.О.Сухомлинський в селі Василівка на Кіровоградщині28.09.1918року.Батько Олександр Омелянович орав землю,працював столяром,робив музичні інструменти. Мати-Оксана Юдівна,працювала в колгоспі займалася домашнім господарством,а зимовими вечорами розповідала казки.

-б)У сім`ї крім Василя було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Усі діти сім`ї Сухомлинських обрали професію вчителя. Змалку в дітей виховували любов до книги.

в)-У діда була велика бібліотека. Помираючи,свої книги він віддав Василеві. Дід мав особливий вплив на онука. Василь Олександрович згадував : «При зустрічі дід часто любив мені читати. Одягаючи окуляри,посміхаючись,він говорив: «Сідай ось тут і слухай,я тобі зараз щось цікаве прочитаю».При цьому очі його світилися добротою. Пізніше, вже ставши вчителем,згадуватиме Василь Олександрович дідові слова: «Хто дітей любить,той добрий чоловік».

-г) –Під час Великої Вітчизняної війни В.Сухомлинський став на захист Батьківщини. Він був двічі поранений,довго лікувався в шпиталі. Але після перемоги повернувся до школи. Тяжким було в Сухомлинського поранення в руку. Хірурги  боялися що руку треба  буде ампутувати. «Ні! Я вчитель!» -в цьому слові було його життя.

Вчитель. –В.О. Сухомлинський найвідоміший педагог і письменник. Він працював 35років у школі. Був учителем  і директором школи. Василь Олександрович –заслужений вчитель України. Його любили батьки і діти. Для молодших школярів він написав майже 1500 мініатюр –казок.  Людина –стверджував великий педагог, - народжується на світ не для того, щоб зникнути  безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.

Помер В.О. Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований він недалеко від школи.

3. Опрацювання творів В. Сухомлинського.

- Зараз ми відвідаємо чарівний світ, який створив Василь Олександрович з допомогою своїх творів. Творчість В. Сухомлинського різноманітна.  Він писав про природу, про стосунки між людьми.  Героями його творів найчастіше виступають діти. Більшість його творів на морально – етичні теми, якими він спонукає до самостійних роздумів, оцінок, висновків.

 а) Оповідання « Як Сергійко навчився читати»

- Самостійне читання оповідання.

- Вибіркове читання.

Кого Сергійко зустрів біля ставка?

Чому Сергійко здивувався?

-Творча робота в групах.

Попрацюйте та скажіть,  як можна змінити кінцівку оповідання.

б) Робота над текстом  «Красиві слова і красиве діло»

- Робота над заголовком твору.

Метод «Передбачення»

Як ви гадаєте, про що може йти мова «Красиві слова і красиве діло»?

- Читання оповідання вчителем.

- Читання «ланцюжком»

- Бесіда за змістом оповідання.

Хто головні герої твору?

Який з хлопчиків сподобався вам найбільше? Чому?

В яких реченнях оповідання висловлено головну думку?

Чому навчає це оповідання?

- Керуйтеся у своєму житті принципом: «Якнайменше красивих фраз, найбільше красивих справ».

в) Інсценізація оповідання «Скажи людині: «Доброго дня!»

- Як змінився настрій хлопчика?

- Чого вчить це оповідання?

4.  Літературна вікторина « Хто краще знає твори В.Сухомлинського».

- « Петрик підвівся і глянув на кущ. Він побачив велике волосяне гніздо».( «По волосинці»)

-«Діти притихли: Вони враз побачили в небі те, чого не бачили досі». ( «Я хочу сказати своє слово»)

- «Ось запитаємо дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто ні». ( «Соловей і Жук»)

- «Тільки троянда червоніла, мов велика жарина. На ній блищали крапельки роси». (« Гаряча квітка»)

- «Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи». ( «Ледача подушка»)

- «Ми взяли лопату, пішли до лісу, викопали конвалію, перенесли її з великою грудкою землі  до Наталиного садка й посадили у неї під вікном», ( «Конвалія»)

- «Я ждала тебе, як суха земля жде краплину води, - промовила друга дочка», ( «Сьома дочка»)

- «Моє тобі побажання: будь справжньою людиною». ( «Іменинний обід»)

6. Метод  «ПРЕС»

- Прочитайте твердження, записане на дошці: «Потрібно прагнути робити добро для тих, хто вас оточує».  Висловіть свою думку з приводу цього твердження. Слідкуйте за тим, щоб кожний етап відповіді починався із зазначених слів.

        Я вважаю, що…

        Оскільки…

        Наприклад…

        Отже…

7. Гра «Скринька Добра»

- Яку добру справу зробили ви за останній час? Розкажіть про неї. (Діти по черзі підходять до скриньки, розповідають про свій добрий вчинок і кладуть у скриньку паперове сердечко).

- Молодці ,діти,! Намагайтесь і надалі робити добрі справи.

VI. Підсумок уроку

- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

- Які почуття викликав у вас урок?

- Чого вчать твори В.О. Сухомлинського?

VII. Домашнє завдання

- Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Україно моя! Ти для мене – найкраща у світі!»

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку