16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Літературне читання. Тема: Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок.

Про матеріал

Тема: Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок.

Мета: Продовжувати ознайомлення учнів із загадками; учити виділяти головний зміст у текстах загадок; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість.

Перегляд файлу

10.02
Тема: Урок позакласного читання. У світі цікавих загадок.
Мета: Продовжувати ознайомлення учнів із загадками; учити виділяти головний зміст у текстах загадок; показати на прикладі загадок красу рідного слова; розвивати увагу, кмітливість.

 

                                                    Хід уроку
1. Організація класу
1.1 Привітання
1.2 Перевірка готовності до уроку
1.3 Ранкова зарядка

2. Мотивація навчальної діяльності
2.1 Перевірка домашнього завдання (с. 100-102)

2.2 Загадка
Весела, а не пісня. 
Розумна, а не книга. 
Коротка, а не приказка. 
Народна, а не казка. 
Що це? 
— Правильно, діти, це загадка. 

 3. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми будемо продовжувати відгадувати різні загадки. І все це здійсниться під час подорожі містом АКДАГАЗ. На чому ж ми вирушимо у путь? Здогадайтесь. Це 
новий, зручний, порожній, комфортний А - - - - -С. (Автобус)

4. Вивчення нового матеріалу.
4.1 Перша наша зупинка « Всезнайко»

— Що таке загадки?

— Невеликий за обсягом твір усної народної творчості, який має прихований зміст, примушує нас замислитись, відшукати відповідь. (Походить від слова гадати, що означає думати, міркувати. У загадках предмет не називають, а описують або натякають.)

— Що передає загадка? (Красу, влучність та багатство рідного слова.)

— Для чого нам потрібні загадки? (Вони примушують думати, розвивають увагу, спостережливість.)

— Які загадки знаєте і хто їх складає? (Складає народ та українські письменники.)
- А ось і наш перший гість « Знайка». Що ж нам цікаве хоче розповісти Знайко? Давайте послухаємо.  Загадки відомі ще з прадавніх часів. Греки та римляни влаштовували змагання на розгадування загадок. Переможець одержував приз. У деяких легендах, казках, піснях розповідається, що іноді від правильної відповіді на загадку залежало життя людини. У наш час загадка є одним із видів розваг. Відгадування загадок розвиває кмітливість, уміння зіставляти, порівнювати предмети чи явища і знаходити в них схожість. Загадки виконували певне обрядове призначення, якщо загадку відгадали, то це віщувало (предсказивало)  щасливу рибалку, гарне палювання, добрий урожай, вдале одруження та інше.

Загадки були й своєрідним випробуванням. Древній грецький міф розповідає про чудовище, народжене Тиофоном і Єхідною, з обличчям і грудьми жінки, тілом лева і крилами птаха. Сфінкс знаходився на горі біля міста Фіви (чи на міській площі) і загадував перехожим загадку «Хто з живих істот рано ходить на чотирьох ногах, вдень на двох, а ввечері на трьох?». Тих, хто не відгадував, сфінкс убивав.
( Ця загадка про життя людини. Коли зовсім маленький, повзаєш на чотирьох ( руками і ногами), коли дорослий ходиш ногами, а коли вже старий, то ходиш на двох ногах але за палицею)

Загадки можуть бути на різні теми:
1. Явища природи:
А що сходить без насіння? (сонце)
А що біжить без перестанку? (час)
А що шумить без буйного вітру? (річка)

2. Рослинний і тваринний світ:
Хату на хаті має, жабам рахунок знає? (Лелека) 
Вдень мовчить, а вночі кричить (Сова)

3. Предмети побуту:
Не гавкає, не кусає, а в будинок не пускає. (замок)
Усім, хто прийде, і всім, хто піде, вони ручку подають. (двері)

- Дякуємо Знайці за цікаві факти. А нам потрібно їхати дали
Наступна зупинка « Відгадайка»
 

4.2 Проблемна ситуація
(На дошці — запис частини загадки Грицька Бойка. Друга частина загадки закрита.)
- А тут нас все жде Незнайко. І у нього проблема. Не може він відгадати загадку. Допоможемо йому.

Дерев’яний та довгенький
Маю носик я гостренький.

— Хто це? Що це?

— Які слова вам підказали відгадку?

— Дочитайте загадку до кінця.

На білому слід лишаю
І всіх діток потішаю.

— Чи підтвердилися ваші припущення, що це Буратіно?

— А що ж це? (Олівець. Демонстрування малюнка.)

— Яка головна ознака цього предмета? (На білому слід лишає.)

 

- Ну добре. Ми змогли допомогти Незнайці з загадкою.
Тому вирушимо далі!
 

4.3  Зупинка «Акровірші»
- А тут нас жде бабуся-загадка. Ось як вона нас вітає! 

Добрий день вам, школярята,
Рада вас усіх вітати. 
А прийшла я не одна — 
В нас сімейка немала. 
Ось вам ребус і кросворд, 
Акровірші. 
Полюбіть їх, розпізнайте, 
І загадки розгадайте.

- А хто знає, що таке Акровірші?
- Але бабуся дає нам одну підказку, як все ж таки розгадувати ці Акровірші?

Вірш «Акровірш»
В мене загадка не гірш —
Розкажу вам акровірш:
Що воно таке за штука?
Розкажу вам для науки.
Перші літери рядків
Зверху вниз я разом звів.
Ось і вийшло слово,
Акровірш готовий.
А ви, друзі, не зівайте,
Акровірші відгадайте.

4.4 Фізкультхвилинка « Зла тучка»

5. Продовження вивчення нового матеріалу
5.1 Акровірші ( на дошці)

Хата мною багата,
Людям брат я і друг —
І, коли вже я в хаті —
Буде й пісня навкруг.

Лиха зима сховається,
А сонечко прогляне,
Сніжок води злякається,
Тихенько тануть стане.
І здалеку бистренько
Вона до нас прибуде,
Кому-кому любесенько,
А дітям більше буде.

Мене у школі всяк вивчає,
О, й ненька мною розмовляє.
Вона й тебе навчити хоче,
А ти — чи вчиш мене охоче?

Сипле зранку білий сніг
На дахи, дороги, поле,
І кидається до ніг,
Жвавий, наче срібний сміх,
Огортає все довкола,
Кличе за собою всіх!

5.2 Зупинка Чайнворд-загадка
- І Наша остання зупинка « Чайнворд-загадка». Тут нас зустрічає Дідусь.
Він нам приготував такий дивний кросворд
Чайнворд-загадка — це ланцюг слів, побудований так, що остання літера кожного слова-відгадки є першою літерою наступного слова-відгадки.
 

*Учитель читає загадки, а учні по черзі записують відгадки.*

1) Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє. (Літак)

2) Не звір, не птиця, ніс, мов спиця,

   Сам тонкий, а голос дзвінкий;

   Хто його уб’є, свою кров проллє. (Комар)

3) Іде в каструлю чорне, а з каструлі — червоне. (Рак)
4) По полю бродить, зерно молотить.

    Жне-косить — хліба не просить. (Комбайн)

5)  Підходити до хати стала,
     З неба Сонце вкарала (ніч)
6) Без рук, без ніг, на животі повзе, ще й інших везе. (Човен)
7) Між двух світил, посередині один ( Ніс)

6. Підсумок уроку
- З чим ми сьогодні познайомились?
- Що незвичайного у Акровіршах? А у Чайнворді?
 

 

 

 

 




 

 

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку