Авторський розвивальний навчальний урок з предметів гуманітарного циклу на українознавчій основі у формі уявної гри-мандрівки до країни «Моволенд»

Про матеріал

Авторський розвивальний навчальний урок

з предметів гуманітарного циклу на українознавчій основі

у формі уявної гри-мандрівки до країни «Моволенд»

Перегляд файлу

Апостолівська загальноосвітня школа I-III ст. № 4

 

 

 

 

 

 

 

Авторський розвивальний навчальний урок

з предметів гуманітарного циклу на українознавчій основі

                     у формі  уявної гри-мандрівки до країни «Моволенд»

 

 

 

 

                                               Підготувала: заступник директора з виховної роботи

Бут Надія Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Апостолове

2018 рік

 

 

 

Тема: «Мандрівка до країни «Моволенд»

Мета: повторити та систематизувати набуті знання з української мови та літератури;  розвивати в учнів логічне мислення, творчі здібності,  уважність, вміння логічно мислити; виховувати шанобливе ставлення до Батьківщини.

Форма проведення: уявна гра-мандрівка

Клас: 8 клас

Обладнання:  мультимедійна дошка, аудіо запис «Спів солов’я», державні символи України ( малюнки учнів), матеріали для виготовлення українського вінка, баян                                                                                           

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

    Бесіда з учнями

  1. Що Ви,діти, вміщує в поняття «Батьківщина»?
  2. Справжній патріот країни…Який він?
  3. Що значить бути справжнім українцем?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Слово вчителя    

 

Краю мій рідний, земля  колискова! Із садами вишневими і солов’ями співучими, вербами кучерявими, джерелами чистими, росами голубими і райдугами семицвітними, мальвами квітучими, рушниками гаптованими, червоними кетягами калини, з хлібом-сіллю гостинними і людьми працьовитими, ланами широкими,  небом блакитним присягу прийми від мене, що оберігатиму тебе і любитиму, бо одна ти, як життя!

 Україна  - це вишиванка, …вона пропахла вітром і грозою, вогнем і житнім хлібом на столі…

Це мрії кольорові, це символ віри і любові!

Добрий день, шановні учні! Радо вітаю Вас на уроці грі-мандрівці до країни «Моволенд», де ми будемо не лише відпочивати, а й плідно працювати.

Привітаємо оплесками наші творчі групи:

(завчасно розподілені за вибором картки певного кольору)

  1. Група «Літератори»
  2. Група «Мовознавці
  3. Група «Науковці»
  4. Група «Фолькльористи»
  5. Група «Письменники»

Наш урок  побудований у формі уявної гри-подорожі, тож до вашої уваги перша зупинка, яка має назву громада «Лінгвістів», і ваше перше завдання скласти слово з поданих літер та скласти з цим словом речення. На це завдання у вас є 2 хвилини. Прошу до роботи. Представник кожної з груп ознайомить нас з виконаним завданням.

 

(даються листи у форматі А 4, де є перелік літер  К, У, А, Р, Н, Ї, А.) – слово Україна

Команди зачитують свої виконані завдання

 

  Вчитель     Так, Україна – це країна солов’їного співу, червоних

                      маків, родючого чорнозему, величних Карпатських гір

                      та безкраїх степів.

                      Ми сильна і непоборна нація, маємо незламний дух,

                      ми щирі й вірні і ми козацького роду. 

 

 

Вчитель:   Наступна зупинка – місто «Гуманітарне». Ваше завдання -

                  розтлумачити  поняття…, а яке, кожна група має своє та

                  вказати його роль в житті. У вас 2 хвилини.

 

(1.Жінка, 2. Мода, 3.Настрій, 4.Осінь, 5.Капелюшок)

(слухаємо відповіді груп)

 

Вчитель:        Жінка - модна, стильна, сучасна і по-осінньому чудова.

                        До вашої уваги парад капелюшків.

                        Вас вітає театр паперових костюмів «Тіні» ( шкільний гурток)

Вчитель:         У кожного народу свої символи та обереги.

                        Образ української дівчини неможливий без гарно

                         увінчаної  квітами голови. Український віночок –  не лише

                         естетична прикраса, а й символ українського  народу,

                         який складається з квітів та різнотрав’я.

                         Мистецтво плести вінок – це ціла наука, елемент якого ми

                         з вами зараз  і зробимо.

                         Отже, ми – на слідуючій  зупинці -   острів «Теорія+практика».

                          До вашої уваги  елемент майстер класу  по виготовленню 

                          квітки, складової вінка,  який проведе  для вас 

                         творча, креативна особистість – Олена Миколаївна Мороз.

                         Це активна матуся 6 учнів нашої школи,

                          вихователь дитячого будинку сімейного типу

 

                                   (майстер клас, проводить Мороз Олена Миколаївна)

Вчитель:           З чудовим настроєм та легкістю осіннього вітерця

                           переносимося на  зупинку – хутір «Поетичний».

                           Ваше завдання скласти твір-мініатюру, з вимогами

                           якого ознайомтесь, будь-ласка, у ваших завданнях.

                          У вас є 5хвилин. Представник кожної групи зачитає твір

Завдання

1.група. Складіть твір-мініатюру на тему: «Осінь»

2.група. Складіть твір-мініатюру з одних дієслів  на тему: «Український вінок»

3.група. Складіть твір-мініатюру з одних іменників на тему: «Я-патріот»

4.група. Складіть твір-мініатюру з одних прикметників на тему: «Мій настрій»

5.група. Складіть твір-мініатюру на тему: «Побажання учасникам уроку»

(учасники зачитують твори)

Вчитель:           Дякую вам за такі чудові твори!

                           Пам’ятаймо завжди про емоційність, піднесеність

                          слова, мелодію душі та величезну силу розділових знаків.

Музична хвилинка Танок «Розділових знаків» (шкільний гурток)

ІУ. Підсумок уроку

Вчитель:         З хутору «Поетичного» потрапляємо на

                          перехрестя «Ерудитів»

                         Працюємо у формі «запитання-відповідь»

П И Т А Н Н Я

  1. Як називається державна мова України? (українська)
  2. Який знак ставимо у кінці питального речення? ( ? )
  3. Як називаються слова з протилежним значенням? (антоніми)
  4. Якою є перша буква у власній назві? (велика)
  5. Скільки -н- у слові незрівнянний? (чотири)
  6. Головні члени речення – це (підмет і присудок)
  7. Список літер встановленого порядку – це (алфавіт)
  8. Народні пісні, що співають на Різдво – це (колядки)
  9. Автор «Заповіту» – ( Шевченко)
  10. Продовжте  фразу «Мені тринадцятий …(минало)
  11. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  12. Доберіть антонім до слова «добро» (зло)
  13. Третій відмінок нашої мови – (давальний)
  14. Частина слова після кореня, яка служить для творення нових слів? (суфікс)
  15. Яким розділовим знаком починається запис діалогу? (тире)
  16. Назвіть голосні звуки української мови? ( А,О,У,И ,І ,Е)

 17.Без якої святині зникає народ? (без мови)

 18.Слова зі спільним коренем? (спільнокореневі)

  1. Знак у кінці розповідного речення? (крапка)

 20.Який розділовий знак використовується для запису прямої мови ? (лапки)

  1. Буква без звука ?( м’який знак)
  2. Другорядні члени речення –це (додаток, означення, обставина)
  3. Сьомий відмінок нашої мови? (кличний)
  4. Змінна частина слова? (закінчення)
  5. Розмова двох осіб – це (діалог)
  6. Опис природи – це (пейзаж)
  7. Нема України без верби і … (калини)
  8. Частина слова перед коренем – це (префікс)
  9. Народні пісні про весну –це (веснянки)
  10. Автор пісні-гімну «Ще не вмерла Україна»?     (Чубинський, Вербицький)
  11. Назвіть п’яту букву алфавіту ( Г’)
  12. Що стоїть в середині школи ? (буква О)
  13. Чи ставиться апостроф у слові комп’ютер? (так)

 

Вчитель:           А наступна наша зупинка, шановні учні,

                    Вулиця «Музична». Прошу прослухати уривки

                    з  народних українських пісень, вгадати та

                    звичайно заспівати.

 

                               (муз.керівник грає 10 уривків укр.народних пісень)

  Вчитель:          Час плине швидко і ми з вами

                           вже на останній зупинці –

                           будинок «Відгуків і побажань»

                           Працюємо за методом відкритого мікрофона, прошу

                           представників груп поділитись враженнями від подорожі

 

У.Оцінювання

УІ. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру на тему: «Моя країна –Україна»

 

Список використаних джерел:

1.Історія України, 8 клас; О.В.Гісем.

2.Українська мова, 8 клас;О.П.Глазова

3.Енциклопедія українознавства

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку