Авторський розвивальний навчальний урок
з предметів гуманітарного циклу на українознавчій основі
у формі уявної гри-мандрівки до країни «Моволенд»
Апостолівська загальноосвітня школа I-III ст. № 4
Авторський розвивальний навчальний урок
з предметів гуманітарного циклу на українознавчій основі
у формі уявної гри-мандрівки до країни «Моволенд»
Підготувала: заступник директора з виховної роботи
Бут Надія Миколаївна
м. Апостолове
2018 рік
Тема: «Мандрівка до країни «Моволенд»
Мета: повторити та систематизувати набуті знання з української мови та літератури; розвивати в учнів логічне мислення, творчі здібності, уважність, вміння логічно мислити; виховувати шанобливе ставлення до Батьківщини.
Форма проведення: уявна гра-мандрівка
Клас: 8 клас
Обладнання: мультимедійна дошка, аудіо запис «Спів солов’я», державні символи України ( малюнки учнів), матеріали для виготовлення українського вінка, баян
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда з учнями
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Краю мій рідний, земля колискова! Із садами вишневими і солов’ями співучими, вербами кучерявими, джерелами чистими, росами голубими і райдугами семицвітними, мальвами квітучими, рушниками гаптованими, червоними кетягами калини, з хлібом-сіллю гостинними і людьми працьовитими, ланами широкими, небом блакитним присягу прийми від мене, що оберігатиму тебе і любитиму, бо одна ти, як життя!
Україна - це вишиванка, …вона пропахла вітром і грозою, вогнем і житнім хлібом на столі…
Це мрії кольорові, це символ віри і любові!
Добрий день, шановні учні! Радо вітаю Вас на уроці грі-мандрівці до країни «Моволенд», де ми будемо не лише відпочивати, а й плідно працювати.
Привітаємо оплесками наші творчі групи:
(завчасно розподілені за вибором картки певного кольору)
Наш урок побудований у формі уявної гри-подорожі, тож до вашої уваги перша зупинка, яка має назву громада «Лінгвістів», і ваше перше завдання скласти слово з поданих літер та скласти з цим словом речення. На це завдання у вас є 2 хвилини. Прошу до роботи. Представник кожної з груп ознайомить нас з виконаним завданням.
(даються листи у форматі А 4, де є перелік літер К, У, А, Р, Н, Ї, А.) – слово Україна
Команди зачитують свої виконані завдання
Вчитель Так, Україна – це країна солов’їного співу, червоних
маків, родючого чорнозему, величних Карпатських гір
та безкраїх степів.
Ми сильна і непоборна нація, маємо незламний дух,
ми щирі й вірні … і ми козацького роду.
Вчитель: Наступна зупинка – місто «Гуманітарне». Ваше завдання -
розтлумачити поняття…, а яке, кожна група має своє та
вказати його роль в житті. У вас 2 хвилини.
(1.Жінка, 2. Мода, 3.Настрій, 4.Осінь, 5.Капелюшок)
(слухаємо відповіді груп)
Вчитель: Жінка - модна, стильна, сучасна і по-осінньому чудова.
До вашої уваги парад капелюшків.
Вас вітає театр паперових костюмів «Тіні» ( шкільний гурток)
Вчитель: У кожного народу свої символи та обереги.
Образ української дівчини неможливий без гарно
увінчаної квітами голови. Український віночок – не лише
естетична прикраса, а й символ українського народу,
який складається з квітів та різнотрав’я.
Мистецтво плести вінок – це ціла наука, елемент якого ми
з вами зараз і зробимо.
Отже, ми – на слідуючій зупинці - острів «Теорія+практика».
До вашої уваги елемент майстер класу по виготовленню
квітки, складової вінка, який проведе для вас
творча, креативна особистість – Олена Миколаївна Мороз.
Це активна матуся 6 учнів нашої школи,
вихователь дитячого будинку сімейного типу
(майстер клас, проводить Мороз Олена Миколаївна)
Вчитель: З чудовим настроєм та легкістю осіннього вітерця
переносимося на зупинку – хутір «Поетичний».
Ваше завдання скласти твір-мініатюру, з вимогами
якого ознайомтесь, будь-ласка, у ваших завданнях.
У вас є 5хвилин. Представник кожної групи зачитає твір
Завдання
1.група. Складіть твір-мініатюру на тему: «Осінь»
2.група. Складіть твір-мініатюру з одних дієслів на тему: «Український вінок»
3.група. Складіть твір-мініатюру з одних іменників на тему: «Я-патріот»
4.група. Складіть твір-мініатюру з одних прикметників на тему: «Мій настрій»
5.група. Складіть твір-мініатюру на тему: «Побажання учасникам уроку»
(учасники зачитують твори)
Вчитель: Дякую вам за такі чудові твори!
Пам’ятаймо завжди про емоційність, піднесеність
слова, мелодію душі та величезну силу розділових знаків.
Музична хвилинка Танок «Розділових знаків» (шкільний гурток)
ІУ. Підсумок уроку
Вчитель: З хутору «Поетичного» потрапляємо на
перехрестя «Ерудитів»
Працюємо у формі «запитання-відповідь»
П И Т А Н Н Я
17.Без якої святині зникає народ? (без мови)
18.Слова зі спільним коренем? (спільнокореневі)
20.Який розділовий знак використовується для запису прямої мови ? (лапки)
Вчитель: А наступна наша зупинка, шановні учні,
Вулиця «Музична». Прошу прослухати уривки
з народних українських пісень, вгадати та
звичайно заспівати.
(муз.керівник грає 10 уривків укр.народних пісень)
Вчитель: Час плине швидко і ми з вами
вже на останній зупинці –
будинок «Відгуків і побажань»
Працюємо за методом відкритого мікрофона, прошу
представників груп поділитись враженнями від подорожі
У.Оцінювання
УІ. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру на тему: «Моя країна –Україна»
Список використаних джерел:
1.Історія України, 8 клас; О.В.Гісем.
2.Українська мова, 8 клас;О.П.Глазова
3.Енциклопедія українознавства