В оповіданні йдеться про семирічну Наталю, які після смерті матері віддали до міського притулку. Вся увага зосереджена на показі моральних страждань дитини, що опинилася в незвичних умовах, у зовсім незвичайному середовищі, серед людей, які не хочуть і не можуть зрозуміти її душі.
Б.Грінченко оповідання «Дзвоник»
Самостійна робота . Тести
1 За жанром оповідання «Дзвоник» -
а. соціально - побутове оповідання
б. соціально – психологічне оповідання
в. народне оповідання
2 Головній героїні, Наталі, було –
а дев’ять років
б вісім років
в сім років
3 Куди потрапила дівчинка -
а до гімназії
б до сиротинця
в до подружки в гості
4 За те, що дівчинка ніяк не вміла простромити шматок м'яса в борщі виделкою її стали називати –
а нездара
б хлюпало
в ляпало
5 Що найбільше лякало і тривожило Наталю –
а вихователька
б шкільна програма
в дзвоник
6 Дівчинка ніяк не могла звикнути –
а до нового одягу
б до панської мови
в до нової виховательки
7 Після того,як дівчинка не могла правильно переказати прочитане , її прозвано –
а П’ятницею
б Неділею
в Середою
8 Колодязь знаходився -
а біля школи
б у дворі
в біля високого дуба
9 Що попросила дівчинка в Олександри Петрівни –
а дозволу набрати води в колодязі
б дозволу втопитися в колодязі
в дозволу чергувати біля колодязя
10 Наталі здавалося, що дзвоник -
а жива істота, яка спостерігає за всіма в притулку
б чудовисько, яке живе за парканом
в іграшка, яка схована в скрині
11 Дзвоник паралізує волю дитини, сковує її думку, несподівано вривається в її спогади. Це так вражає дівчинку, що у неї з‘являється думка про –
а рідне село
б про самогубство
в про подружку Оксану
12 Переїзд до сиротинця є –
а зав’язкою
б кульмінацією
в розв’язкою