Багатоцифрові круглі числа.
Таблиця ділення на9.
Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів
Міністерство освіти та науки України
Науково – педагогічний проект «Інтелект України»
Конспект уроку
з математики
2 клас. Урок 12 (зошит 8)
Багатоцифрові круглі числа.
Таблиця ділення на9.
Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів
учитель початкових класів
ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
м. Славути
Каленюк Людмила Вікторівна
Славута 2018
Тема. Багатоцифрові круглі числа. Таблиця ділення на 9.
Задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів
Мета: формувати математичні предметні компетентності, формувати поняття «круглі числа», «задачі на дворазове збільшення числа в кілька разів», «многокутник», розвивати уміння записувати багатоцифрові числа, закріпити таблицю ділення на 9, розвивати обчислювальні навички, уміння самостійно складати задачі, розвивати пізнавальний інтерес, математичну спостережливість, логічне мислення, уміння узагальнювати і абстрагувати, виховувати наполегливість, впевненість у своїх силах, почуття успіху.
Обладнання: мультимедійний супровід, плакати, зошити.
Хід уроку
І. Орієнтація і мотивація навчальної діяльності.
- Доброго дня. Привітаємося з гостями.
- Починаємо наш урок, як завжди з гарним настроєм. Усміхніться один одному.
- Математика прийшла у клас,
Скільки див чекає нас!
- Пригадаймо вислови, прислів’я, приказки про навчання, математику, які ми вивчали на уроці «Навчаємося разом».
- Не кажи не вмію, а кажи навчуся. Поясніть, що означає цей вислів.
- Без муки немає науки.
- Математика – цариця всіх наук.
- Що означає цей вислів.
- Що ж таке математика?
Математика – це наука, зокрема, про числа і геометричні фігури.
ІІ. Цілепокладання.
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
- Прочитайте тему уроку.
- Які ж завдання стоять перед нами на уроці. Перегляньте урок.
2. Визначення очікуваних результатів.
- Чого ви очікуєте від уроку? ( що урок буде цікавим, змістовним, що ми все встигнемо), ( сьогодні на перегонах розв’яжу всі 24 приклади без помилок)
3. Мотивація навчальної діяльності.
100, 200, 300, …
І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ, VІІІ, XІ, X.
- Що цікавого ви помітили? (100 – 1 сотня, 200 -2 сотні, 300 –ІІІ сотні.)
Запишіть лише числа, записані арабськими цифрами.
- Які ж числа ми називаємо круглими?(числа, які закінчуються нулями)
2. Поглиблення навчального матеріалу, ознайомлення з правилами, алгоритмами виконання певних дій (ввідні, вступні вправи).
- Перед тим, як працювати з будиночком чисел, виконаймо вправу фотоапарат і дещо пригадаємо.
1.Попрацюй у будиночку чисел. Заповни порожні клітинки. Вивчи назви
круглих чисел (чисел, які закінчуються на нуль) і правила позначення
їх цифрами. ( з коментуванням)
круглі числа за умови, що цифри в записі числа не повторюються.
Назви їх і розташуй у порядку спадання. (біля дошки).
Міркуємо: найбільше число почнеться з 8.. 6. і закінчиться 0. 8 ,3і 0..
860, 830, 680, 630, 380, 360.
натуральним числом і найменшим двоцифровим числом.
- Яке найменше натуральне число?
- Яке найменше двоцифрове число?
- Напишімо всі числа і порахуймо, які стоять між ними ( з коментуванням).
1,2,3,4,5, 6,7, 8,9,10 Відповідь: 8 чисел.
А якщо до найменшого натурального числа допишемо слово «доба», чи позначення «год», то у нас уже буде іменоване число…Зараз ми з вами виконаємо вправу « Фотоапарат» і пригадаємо співвідношення між одиницями вимірювання часу.
1 доба = 24 години
1 год = 60хв
1 хв = 60 с
а) 1 доба 4 год = 28год; б) 48 год = 2доби;
в) 2 год 15 хв = 135хв; г ) 180 с = 3хв.
- Ми з вами повторили іменовані числа і перейдемо до таблиці множення числа 2.
- Для чого потрібно знати таблицю множення? Хто вперше склав таблицю множення? (Піфагор)
- Що таке множення?( додавання однакових доданків)
- Як називають числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)
- Заміни додавання множенням:
F+F+F+F= (F∙ 4)
C+C+C= (C∙ 3)
D∙ 5= (D+D+D+D+D)
- А зараз повторимо таблицю множення числа 2.
- Повторюємо за диктором.
2*1
2*2….
- А якщо 2 ∙11, а 2 ∙ 12, 2 ∙ 13 …?
- Вивчимо пісеньку про таблицю множення числа 2 . Проспіваємо її разом.
- Самостійно заповніть порожні клітинки. Повтори таблицю множення числа 2.
- Розв’яжемо усно задачі.
- У комп’ютерному класі 8 столів. За кожним сидять 2 учні. Скільки всього учнів у класі? ( 2 х 8 = 16 )
Складіть задачі на множення.
- Попрацюємо в парі
- Розкажіть один одному табличку множення числа 2.
А тепер виконаємо письмове додавання з переходом через десяток.
44+29=7 3
56+18=74 (біля дошки з поясненням)
37+27=64
53+18=71 (самостійно)
Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті.
Відповідь: 82 відвідувачі відвідало музей за два дні.
10. Формування поняття «кут»
- Ми з вами говорили, що математика, зокрема, вивчає геометрію.
І на минулому уроці розпочали вивчати кути.
Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті.
ІV. Узагальнення й систематизація знань
- Перевіримо, як добре ви вмієте обчислювати і чи добре засвоїли таблицю множення, додавання і віднімання з переходом через десяток.
- Обираємо транспорт - «Перегони».
V. Підсумок уроку. Рефлексія. Емоційне завершення уроку.
- Підведемо підсумок уроку.
- Чим запам’ятався урок? Повернувшись сьогодні додому, що ви розкажете своїм рідним.
- Що я знаю?
Знаю таблицю множення числа 2,
Знаю, що таке кут.
- Що я ціную?
- Що я умію?
- І як завжди емоційне завершення уроку.