Батьківські збори "Чи легко порозумітися з дитиною? Шляхи подолання труднощів у спілкуванні"

Про матеріал
Розробка практикуму для батьків про пошуки шляху дружнього спілкування з дитиною
Перегляд файлу

                                                                         Слободенюк Олена Миколаївна

                                                                         м.Лисичанськ, КЗНВК «Гарант»

 

Батьківські  збори з теми: «Чи легко порозумітися з дитиною? Шляхи подолання труднощів у спілкуванні».

Мета:  познайомити батьків з ефективними формами комунікацій; розвивати вміння  слухати, розуміти внутрішній світ дитини, підтримувати, співчувати .

Обладнання: маркери, стікери, аркуші А-3, ватман,  фліпчарт,  роздатковий матеріал, коробка з написом «Образливі слова»

Учасники: батьки, класний керівник

Тривалість: 60 хв.

Хід батьківських зборів

  1. Вступ.

Вправа-презентація

Всі учасники зборів сідають півколом , кожен по-черзі себе презентує, починаючи розповідь реченням: «Не хочу хвалитися, але я можу…».

Вправа «Мої очікування»

Я пропоную на  стікерах записати очікування від зборів. Кожен проголошує свої очікування та приклеює їх на фліпчаті.

Вправа « Кодекс поведінки»

Вчитель:

- Шановні батьки! Зараз ми сформулюємо та приймемо правила, у разі дотримання яких  усі ми будемо почувати себе зручно та комфортно (перші правила може запропонувати вчитель):

*поважати думку іншого;

*активність;

* «вільна нога»;

*мобільний на «вібро»;

*говорити від власного імені;

*не перебивати одне одного;

* «піднята рука»

Аркуш із правилами вивішуємо на видному місці й залишаємо до кінця зборів.

  1. Основна частина.

Вчитель:

   Не виховуйте дітей, вони все одно будуть схожі на вас.

 Виховуйте краще себе!

Психологи                                                   

 - Проблеми спілкування між батьками та дітьми  хвилюють людство вже не одне століття. Батьки хочуть бачити свою дитину розумною, слухняною, дуже часто приміряючи «сценарій життя» дитини на себе,  ставлять  дитину нижче за себе. Натомість, діти часто вважають, що батьки їх не чують, нав’язують свої думки, модель поведінки, обирають їм друзів. Одні вважають, що дитину треба виховувати  лише батогом, інші- пряником, треті прихильники так званого «вільного виховання» (що буде, те й буде). Чи існує формула успішного спілкування батьків з дітьми? Як знайти шляхи порозуміння?  На ці складні запитання сьогодні всі разом спробуємо дати відповідь.

Вправа « Що я відчуваю?» 

Батьки об’єднуються у дві групи : I група під назвою «Спокій та впевненість»,    II група -«Стрес та замкнутість». Серед учасників групи вибирають одного на роль учня, який стає всередину та переходить від одного кола в інше (учня періодично замінюємо). Групам пропонують  однакову ситуацію, але слова необхідно підбирати відповідно назви групи.  Учитель, наприклад, пропонує ситуацію: останнім часом з дитиною щось не так: погано вчиться, постійні зауваження у щоденнику, знервований, таке враження, ніби нікого не чує. З друзями грубий, ображає їх, навіть батьки однокласників скаржаться на нього.

Після вислуханих слів у кожній групі , учень ділиться відчуттям від почутого. (Ситуації можна запропонувати або вигадані , або ті, що насправді були).

Вправа «Забудь це слова/слова»

Батькам пропонують написати слово/ слова, якими найчастіше ображають дитину. Аркуш зі словами розірвати на дрібні шматки та викинути в імпровізовану коробку «Образливі слова», щоб назавжди позбутися їх.

 Вправа « Експерт»

Перша група складає пам’ятку  ефективного спілкування з дитиною; друга - «Не варто під час спілкування з дитиною».  Кожна група презентує роботу.

 

НЕ ВАРТО:                             

Прийоми ефективного спілкування:

*читати моралі, повчати;                         

  *тон вашої розмови повинен бути спокійним;

*порівнювати з іншими дітьми;            

 *підтримка дитини усмішкою;

 

*ставити ультиматум;                              

*не зловживайте словами «повинен», «треба»;                          

*залякувати під час бесіди;        

*шукайте все нові слова для переконань та роз’яснень.;       

 

*нагадувати минулі провини.                                                                          

 

*відкладайте всі справи заради розмови з дитиною;

*ігнорувати її.     

 

*не залишайте поза увагою успіхи дитини.

.                                                                          

Вправа «Долоня підтримки»

Батькам роздають заздалегідь приготовані форми долонь, на яких вони будуть писати найщиріші слова своїй дитині (можна ще малювати). Діти долоні підготували раніше. Батьки з дітьми обмінюються «долонями підтримки».

  1. Рефлексія/Підсумок

Вправа «Незакінчене речення»

Батьки отримують аркуш, у якому написаний початок речення:

*Сьогодні я зрозуміла, що…

*Я ніколи не буду…

*З цієї хвилини я буду….

За 2- 3 хвилини батьки пишуть продовження незакінченого речення та читають. Наприкінці  зборів відбувається загальне обговорення.

 

 

 

 

                                          
 

docx
Додано
21 червня 2021
Переглядів
2514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку