Батьківські збори "Патріотичне виховання у школі і вдома"

Про матеріал
Розробка батьківських зборів "Патріотичне виховання у школі і вдома" здобула І місце у Районному фестивалі "Сучасні батьківські збори"
Перегляд файлу

 

 "Сучасні батьківські збори у початковій школі"

 

«Патріотичне виховання в школі і вдома»

 

 

http://schoolzb.at.ua/img_news/zbory.jpg

Автор – Просяник Ольга Петрівна, вчитель початкових класів Харківської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 129

 

У вашій родині і під вашим керівництвом росте майбутній громадянин, майбутній діяч і майбутній борець... Все, що відбувається в країні, через вашу душу і вашу думку повинно приходити до дітей

А.С.Макаренко

Мета:  розкрити вплив сімейної педагогіки на свідомість  дитини як громадянина і патріота, спонукати батьків до виховання патріотизму через сімейні цінності, розширити  уявлення  батьків про національні символи України та їх значення, надати рекомендації щодо оформлення Сімейного дерева.

Завдання: обговорити аспекти співпраці школи та батьків, їхню значну особисту роль у становленні майбутніх  громадян України.

 Методи та прийоми: робота в малих группах, бесіда, дискусія; вправи «асоціативний кущ», «дерево якостей», «мозковий штурм», анкетування батьків "Говоримо українською мовою".

Коментар: для проведення зборів класний керівник заздалегідь проводить анкетування батьків "Говоримо українською мовою" з метою з'ясування рівня володіння ними українською мовою , інтерв'ю дітей "Що таке патріотизм?" щодо їх розуміння значення поняття "патріотизм", готує презентацію "Як створити родинне дерево", замовляє виготовлення ігрової карти "Національні символи України" та буклетів для батьків і дітей.

Анкета "Говоримо українською мовою"

  1. Клас_____
  2. П.І.Б. ____________________________________
  3. Де ви здобули знання з української мови?

а) у сімї

б) у школі

в) у середньому спеціалізованому закладі

г) у ВНЗ

4. Рівень володіння українською мовою

 а) вільно

б) зі словником

в) не володію зовсім

5. Використання української мови

а) на роботі

б) у сімї

в) у громадських місцях

г) ніде

6. Чи потрібна вам консультаційна допомога вчителів школи в оволодінні українською мовою?                            ТАК                                          НІ

 

ХІД ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Шановні батьки! Я рада вітати вас у нашому затишному класі з надією на плідну співпрацю, бо тема наших зборів надзвичайно важлива.

 Напевно ви погодитеся з мудрими словами великого педагога Василя Сухомлинського  "Сім'я - це те первинне середовище, де дитина повинна вчитися робити добро". Бо саме з родини починається шлях кожної дитини. Наскільки він буде успішним, світлим і легким набагато залежить від сім’ї. Саме батьки намагаються виховати свою дитину гарною людиною, наділеною всіма позитивними рисами.

1.Читання вчителем оповідання  В. Сухомлинського.

Давно це було… В одному селі дівчата і жінки вирішили показати свою майстерність. Домовились, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: рушник, полотно, скатертину тощо.

У призначений день усі дівчата і жінки прийшли на майдан. Принесли багато дивовижних речей. У старійшин, яким громада доручила назвати найкращих майстринь, очі розбіглися: багато було талановитих жінок і дівчат. Дружини і доньки багатіїв принесли вишиті золотом і сріблом шовкові покривала, тонкі мережані завіски, на яких були вив'язані дивовижні птахи.

Але переможницею стала дружина бідняка - Марина. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережива, хоч усе це вміла чудово робити. Вона привела п'ятирічного сина Петруся. А Петрусь приніс жайворонка, якого сам вирізав з дерева. Приклав Петрусь жайворонка до губів - заспівала, защебетала пташка, як жива. Всі стояли на майдані, не поворухнувшись, усіх зачарувала пісня, і раптом у блакитному небі заспівав справжній, живий жайворонок, якого привабив спів на землі.

«Хто творить розумну і добру людину - найкращий майстер» - таке було рішення старійшин.

  • Отже виховання дитини  - це найвища майстерність і величезна відповідальність, бо ви виховуєте своє майбутнє та майбутнє нашої країни.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Вправа «Дерево якостей»

Слово вчителя:

Як я уже сказала, кожен з вас хоче виховати в дитині найкращі якості. А от які якості ви вважаєте найважливішими ми зараз перевіримо.

Наша шкільна сімя як могутнє дерево, яке тягнеться вгору і прагне ставати кращим. А у вас у руках листки, які зараз наділять дерево корисними, на ваш погляд, якостями. Напишіть їх на заготовках. (батьки вписують якості) Промовляючи написане, приладнайте листя до нашого дерева. 

Отже, підсумовуючі ваші пріоритети виховання якостей, я можу констатувати, що ви намагаєтесь привити їм добро, правдивість, щирість, ніжність. Але нажаль, така якість як патріотизм, вами згадується не часто.

  • А як ви розумієте значення слова «патріотизм»?
  1. Вправа «Асоціативний кущ»

Батькам запропоновано підібрати слова, що асоціюються в них зі словом патріотизм. (любов до країни, родинні почуття, знання історії свого народу, родоводу, почуття обов’язку, повага до літніх людей, ветеранів тощо)

  • А тепер давайте порівняємо ваші відповіді із відповідями дітей. (На розвороті дошки заздалегідь записані відповіді дітей, які вони давали під час інтерв'ю «Що таке патріотизм?», які і порівнюються з відповідями батьків)

      3.  Обговорення відповідей дітей та батьків.

-  Чи згодні ви з дітьми?

  • Чи потребують діти більш детального пояснення цього поняття?

Слово вчителя:

 В Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді затвердженій наказом МОН України № 641 від 16 червня 2015 року зазначено, що на сучасному етапi розвитку України виникла нагальна необхiднiсть здiйснення системних заходiв, спрямованих на посилення патрiотичного виховання дiтей та молодi — формування нового українця, що дiє на основi нацiональних та європейських цiнностей. Метою патріотичного виховання є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу,  високої культури взаємин. Тому школа постійно веде роботу щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. У вересні 2015 року в нашій школі було створено освітньо-виховний проект "Я українець - я патріот". Слово для презентації проекту надається заступнику директора з виховної роботи Курбатовій О.П.

4. Презентація проекту "Я українець - я патріот".

Слово вчителя:  Величезна роль у формуванні патріотів належить батькам, які своїм прикладом, прищепленням сімейних цінностей, повагою до старшого покоління і формують патріотизм у маленьких громадян.

Великий педагог А.С. Макаренко сказав: "У вашій родині і під вашим керівництвом росте майбутній громадянин, майбутній діяч і майбутній борець... Все, що відбувається в країні, через вашу душу і вашу думку повинно приходити до дітей"

Враження і усвідомлення дитиною ситуації в країні повинно бути прокоментоване і пояснене вами через призму любові до своєї землі. Бо будь-яка країна стане руїною, якщо її громадян не об'єднує прихильність до землі, на якій вони мешкають, бажання зробити цю землю ще кращою. А що робить країну кращою? Звичайно її народ, який прагне зробити її могутньою і розвинутою. А для цього треба пишатися своєю державою і любити її душею. А діти душею відчувають краще. Послухайте їх.

5.  Поетична хвилинка. Виступи учнів 3-Б класу.

РІДНА ХАТА
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити,
Там ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти.
Різні в світі є країни,
Гарні є і є багаті,
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті.

 

Я - УКРАЇНКА
Я - українка!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати
Слова мелодійні
І вірші складати.
Я - українка!
Живу в Україні,
На вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:
Ліси і садки.
Озера й річки,
І глибокі ставки,
Лани неосяжні,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я - українка!
О. Василенко

 В ці прекрасні поетичні рядки діти вклали всю свою душу і любов до рідної землі. І нам треба тільки плекати її і дбати, щоб вона ставала ще сильнішою.

6. Підбиття підсумків анкетування "Говоримо українською мовою"

 Зараз ви почули у вірші такі рядки:  "...горджуся й радію, що рідною мовою я володію...", а чи володієте українською мовою ви зараз ми дізнаємося. Хочу ознайомити вас з результатами анкетування, яке було запропоноване вам напередодні зборів. (учитель оголошує підсумки анкетування).

 Як бачите, всі батьки володіють українською мовою на достатньому рівні і не потребують моєї допомоги.

7.  Мозковий штурм

Напевно ви погодитися з тим, що заставити любити Батьківщину неможливо. Любов треба пробуджувати і виховувати.

- Як пробуджувати в дитині почуття любові до Батьківщини? (Думки батьків)

 Я вважаю, що любов до Батьківщини починається з любові до своєї родини. Бо саме там плекаються сімейні традиції, зберігаються реліквії, проводяться родинні свята, які об'єднують сім'ю, роблячи її міцною і дружною. Не дарма в народі кажуть:  "Сімейна злагода всього дорожче, Дім зігріває не піч, а любов і згода".

 Зараз ми з вами згадали про сімейні реліквії і мені дуже цікаво, які реліквії зберігаються у ваших сім'ях, що ви розповідаєте про них своїм дітям. Розкажіть про них, будь ласка. (Батьки розповідають про традиції і реліквії, що є в їх сім'ях)

8. Майстер-клас «Родинне дерево моєї сім'ї»

Любити свою країну неможливо, якщо не любити свою сімю. А для цього треба знати багато про свій рід, про родичів, що були видатними, про своє коріння. Як безцінний скарб передається з покоління в покоління пам’ять роду. Зберегти її від байдужості, передати у спадок онукам – ось наше завдання. Це і є процес сімейного патріотичного виховання. Тож давайте зараз навчимося створювати Родинне дерево. (Презентація "Як створити родинне дерево")

 

Алгоритм створення Родинного дерева

1.  Насамперед, треба дізнатись історію родини від близьких родичів. Нехай найстарші члени родини  розкажуть про відомих їм предків, їх дати народження та смерті.

2. Зверніться до  старих документів, листів, щоденників і фотографій.

3. Наочно скласти родинне дерево можна різними способами - у вигляді плаката-шаблону і виставки фотографій, великого малюнку з коментарями і простої схеми. Намалювати схему досить просто. Для цього вам знадобиться структурувати отриману інформацію про сімейної династії і відобразити її на великому ватмані або альбомному аркуші.

4 . Своє фото помістіть на самій верхівці, а нижче вказуйте всіх відомих родичів: спочатку батьків, братів і сестер, потім дядьків, тіток, дідусів, бабусь і так далі. Підписуйте під кожним фото ім'я та роки життя.

Корисна порада

 Сучасні технології дозволяють скласти родинне дерево за допомогою спеціальних комп'ютерних програм і зберігати їх на магнітних носіях. Це дуже зручно - в будь-який момент можна доповнити схему і роздрукувати її на папері.

9.  Робота в малих групах «Національні символи України»

 Наш народ має багатовікові традиції і символи, які відображають його душу. Тому нам треба плекати їх у свої родинах, бо ми частина українського народу.

Давайте зараз спробуємо розібратися в українських народних символах і звернемося до нашої ігрової карти "Національні символи України".

(Батьки працюють протягом 5 хвилин в шести малих групах над одержаними двома народними символами-пазлами. Це такі народні символи: писанка, соловейко, тополя , віночок, верба, рушник, хліб,батьківська хата, лелека,калина, барвінок, вишиванка.)

Кожній групі в поміч надається учень-експерт, що допомагає у підготовці доповіді. Потім кожна група презентує свої доробки)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП

  1. Слово вчителя:

Наша зустріч добігає кінця. Я маю надію, що вона була плідною і цікавою. Сьогодні ми зробили крок назустріч один одному у нелегкій справі виховання молодих патріотів. Саме такий, сумісний: школа і сім’я, підхід у вихованні принесе найкращі плоди. А як підсумок нашої сьогоднішньої роботи я хочу запропонувати вам скласти та втілити в життя Особистий проект "У родинному колі". В ньому ві можете спланувати такі практичні:

Я навчусь дитину

Я зроблю з дитиною

Я відвідаю з дитиною.

Наприклад, я навчу дитину вишивати рушник, я зроблю з дитиною сімейний оберіг, я відвідаю з дитиною історичний музей.

Перед вами буклет, який допоможе вам і вашим дітям втілити в життя цей проект, а презентацію його результатів з фотографіями ми зробимо наприкінці навчального року.

Шановні батьки! Пам'ятайте, що виховання майбутнього громадянина починається в сім’ї. Саме в ній закладається духовна основа особистості, прищеплюється любов до Батьківщини, своєї родини  і народу, історії, культури та рідної мови. Добра і миру вашим сім'ям! На все добре!

 

http://www.playcast.ru/uploads/2015/11/12/15837578.jpg

 

Використані джерела:

1. Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді

2.​ В.М.Оржеховська, О.І.Пилипенко та ін. Класний керівник у сучасній школі: Методичний посібник. К.:Інститут змісту та методів навчання, 1996. – 156 с.

3.​ Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Упоряр. Л.Галицька.-К.:Ред. Загальнопед. Газ.,2005.-128с.

4.​ Організація робот из батьками. Упорядники: Юзефик Л.О., Купина Н.М. – Тернопіль: Астон, 2002.-168 с.

 

 

docx
Додав(-ла)
Просяник Ольга
Додано
23 листопада 2019
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку