Батьківські збори "Що заважає і що допомагає дитині вчитися".

Про матеріал
Матеріал містить цікаві вправи та ігри, які мають на меті сприяти згуртованості батьківського колективу та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи, довести до відома результати досліджень психолога та вчителя, надати поради щодо мотивації навчання; підвищувати компетентність батьків.
Перегляд файлу

 

 

Мета: сприяти згуртованості батьківського колективу та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи, довести до відома результати досліджень психолога та вчителя, надати поради щодо мотивації навчання; підвищувати компетентність батьків.

 

Обладнання: картки для роботи в групах, матеріал для вправи «4 кути»,  пам’ятка «Правила роботи в групі»; текст притчі «4 свічки», мультимедійна презентація.

 

Сім’я — перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань.

В. О. Сухомлинський

 

Хід зборів.

1.Вправа «Чотири кути».

    З яким настроєм починаєте ви нашу зустріч? У чотирьох кутах класу – аркуші паперу різного кольору: червоний колір – хвилювання, синій – спокій, зелений – єдність зі світом, жовтий – радість. Зробіть свій вибір, займіть місце в одному з кутів. Сподіваюся, що хороший настрій збережеться у вас упродовж нашої зустрічі, а у деяких, сподіваюся, він зміниться в кращу сторону.

     Хочу повідомити, що вибраний вами колір є також і групою, у якій ви будете сьогодні задіяні. Тому прошу сісти у свої групи для роботи.

2.Вправа «Правила роботи».

  Перш, ніж перейти до подальшої роботи, пропоную ухвалити певні правила, за якими ми будемо працювати.

 

Найкориснішими в роботі груп є такі правила:

  • Активність;
  • Право промовчати;
  • Бути відвертим;
  • Бути позитивним;
  • Правило піднятої руки;
  • Толерантність.

 

3. Інформаційне повідомлення про дослідження мотивів навчання учнів класу.

    а) Коли  дитина йде до школи, ми говоримо про мотиваційну готовність. Вона виявляється у прагненні дитини до навчання,у рівні пізнавальної діяльності та розумових операцій, у володінні елементами навчальної діяльності, у певному рівні соціального розвитку. Усе це забезпечує психологічні передумови включення дитини в колектив, свідомого, активного засвоєння навчального матеріалу, виконання різноманітних шкільних обов`язків.

 

б) Результати досліджень, проведених психологом «Мотиви навчальної діяльності» (Додаток 1).

     В процесі проведеного аналізу результатів анкетування було виділено такі провідні мотиви навчальної діяльності школярів за поділом на наступні групи:

  1. Широкі соціальні мотиви ( прагнення здобути знання, щоб бути корисним суспільству, бажання виконати свій обов’язок, розуміння необхідності навчання, почуття відповідальності).
  2. Мотивація благополуччя ( прагнення одержати схвалення, добрі оцінки).
  3. Престижна мотивація (бажання бути першим, зайняти гідне місце в класі)
  4. Мотивація змісту (пізнати нові факти, опанувати теоретичні знання, проникнути в суть явищ)
  5. Мотивація пресом (прагнення уникнути поганих оцінок та неприємностей).
  6. Вузькі соціальні мотиви (прагнення зайняти певну позицію, місце у стосунках з оточенням, дістати схвалення від батьків, здобути авторитет й утвердитись у класі, стати переможцем у грі, одержати винагороду, заслужити похвалу вчителя).

 

в) Часто мотивація дитини до навчання залежить від установки батьків. Деякі батьки припускаються помилки, потураючи дітям у виборі улюблених та неулюблених предметів, мовляв, тобі синку, майбутньому лікарю чи податківцю не потрібна література чи природознавство. Знання і навички потрібні і для багатого,  всебічного, щасливого духовного життя, не пов’язаного з працею. Не бійтеся, того, що нашим дітям важко навчитися, слід боятися, коли їм занадто легко. Тому тема наших зборів «Що заважає і що допомагає дитині вчитися».

  4. Виступ вчителя.

   У сучасних молодших школярів можна виокремити такі мотиви учіння: бажання отримати високі бали, похвалу вчителя та батьків, прагнення утвердитися серед однолітків, пізнавальний інтерес. Проблема формування мотивації нині актуальна. Реформи сучасної освіти вимагають від учня здатності ставити й розв`язувати певні завдання, уміння безперервно й постійно навчатися. Тому важливо з раннього віку прищеплювати дитині бажання вчитися. На жаль, сучасні ІКТ притуплюють у неї це бажання. Тоді і батьки, і вчителі заходять у «глухий кут».

     Ми багато обговорюємо якість уроку, його методичну досконалість, обладнання, але поступово на задній план відходить виховання в учня сумлінного, творчого ставлення до праці, прагнення стати кращим.

 

Притча про чотири свічки (розповідь на фоні легкої музики)

 

     Чотири свічки спокійно горіли, поволі згасали. Було так тихо, що чулося, як вони розмовляли.

     Перша свічка сказала: «Я – Спокій. На превеликий жаль  люди не вміють мене зберігати. Гадаю, мені не залишається нічого іншого, як згаснути.» і вогник цієї свічки погас.

   Друга сказала: «Я – Віра. На жаль, я нікому не потрібна. Люди нічого не хочуть чути про мене, тому немає сенсу горіти далі.» ледве вона вимовила це, подув легенький вітерець і загасив свічку.

   Третя свічка сумовито мовила: «Я – Любов. У мене немає снаги більше горіти. Люди не цінують мене і не розуміють. Вони ненавидять і тих, хто їх любить над усе.» І ця свічка згасла.

     Раптом до кімнати зайшов хлопчик. Побачивши три згаслі свічки, він злякався й закричав: «Чому ви не говорите? Я боюсь темряви!» І – заплакав.

     На це відповіла четверта свічка: « Не бійся і не плач! Допоки я горітиму, можна завжди запалити й решту свічок. Я – Надія

 

Запитання для обговорення

  1. Чому, на вашу думку, свічка Надії згорала останньою?
  2. Вогню якої свічки ви надаєте перевагу?
  3. А в якому порядку ви б запалювали свічки?
  4. Що б ви розповіли дітям про вогонь цих свічок?

 

     Мотивація навчання – бажання вчитися й отримувати задоволення  від навчання. Зі своєї практики хочу зазначити, що останнім часом помітно знизився рівень мотивації навчання. Від учителів-колег можна почути, що переважає мотивація на здобуття оцінки. Деякі діти просто не хочуть вчитися. Звичайно, якщо з дитинства не прищеплене це бажання, то педагогу важко виховати сучасну особистість. Мотиваційна сфера – глибоко індивідуальна, тому в її формуванні слід орієнтуватися на конкретне ставлення дитини до навчання.

 

4. Вправа « Мозковий штурм»

Робота в групах:

На аркуші паперу відмалювати долоню і на кожному пальчику надписати фактори, які заважають дитині вчитися.

Представлення у групах та обговорення ( лінощі, відсутність мотивації, гіперактивність, гаджети, перевтома від великого об'єму навчального матеріалу, брак часу у батьків, особливості характеру тощо).

5. Інформаційне повідомлення  про дослідження факторів, які заважають дітям навчатися.

       Із опитаних 30 учнів

1. Лінь - 7

2. Комп'ютер, телевізор, телефон  - 6

3. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)   - 14

4. Друзі  - 13

5. Надмірні навчальні навантаження  -  9

6. Шум у класі -  7

Поодинокі причини:

переживання, важкі К.р.,  заняття в гуртках,  великий об'єм домашніх завдань , сусід по парті, небажання  вчитися,  нецікаво.

 

  1. Висновки.

 

 

Хто хоче працювати, шукає можливості, хто не хоче — шукає причини.

   Е. Маккензі.

  1. Поради.

Перш за все, є те, чого робити не потрібно:

  Шановні батьки!

  • Не забувайте про те, що перш за все на Вас лежить відповідальність за виховання і навчання Ваших дітей!
  • Конвенція про права дитини, ст.18.
  • Батьки або у відповідних випадках законні опікуни несуть основну відповідальність за виховання і розвиток дитини.

«Заняття в школі можуть лише надати розумові правила, добуті чужим трудом. Але здатність користуватися ними розвиває виключно домашня самостійна праця.»     І.Кант

  1. Підведення підсумків.

 Мої  побажання.

 

 

 

 

Гра «Кошик вражень».

        Чи зберігся у вас позитивний настрій? Сподіваюсь, він змінився у кращу сторону, бо ви стали більш поінформованими, більш обізнаними у аспектах виховання дітей.

     Що нового ви дізналися під час нашої зустрічі? Що вас турбує? Напишіть відповіді окремо на аркушах і покладіть їх у кошики відповідно до написів «Дізналися», «Турбує». Ця інформація допоможе нам підготуватися до наступної зустрічі.

  Додаток 1.

Анкета «Мотиви навчальної діяльності»

      Уважно прочитайте анкету і обведіть ті пункти, які відповідають вашим прагненням і бажанням.

  1. Навчаюсь тому, що на уроках мені цікаво.
  2. Навчаюсь тому, що змушують батьки.
  3. Навчаюсь тому,що хочу одержувати гарні оцінки.
  4. Навчаюсь для того, щоб підготуватися до майбутньої професії.
  5. Навчаюсь тому, що в наш час навчаються всі, неосвіченим нині бути не можна.
  6. Навчаюсь тому, що хочу завоювати авторитет серед товаришів по навчанню.
  7. Навчаюсь тому, що подобається дізнаватися про нове.
  8. Навчаюсь тому, що подобається вчитель.
  9. Навчаюсь тому, що хочу уникнути поганих оцінок і неприємностей.
  10.  Навчаюсь тому, що хочу більше знати.
  11. Навчаюсь тому, що люблю мислити, думати, міркувати.
  12. Навчаюсь тому,  що хочу бути в класі першим учнем.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кугай Юлія Миколаївна
    Дякую за якісну розробку)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Клочкова Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
7220
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку