Батьківські збори "Сім’я – дзеркало ціннісного ставлення до людини "

Про матеріал
. Мета батьківських зборів "Сім’я – дзеркало ціннісного ставлення до людини ": звернути увагу батьків на роль сім’ї у вихованні у дітей ціннісного ставлення до людини; дати практичні поради щодо виховання у дітей ціннісного ставлення до людини; ознайомити батьків зі значенням корисно проведеного вільного часу та дозвілля; пояснити необхідність проведення спільного з дітьми вільного часу; проаналізувати основні проблеми, пов'язані з організацією дозвілля дітей та дорослих; допомогти визначити пріоритети у спілкуванні з власними дітьми.
Перегляд файлу

                                                            

 

 

Комунальний заклад « Навчально-виховне об’єднання

« Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 24 –

центр дитячої та юнацької творчості « Оберіг»

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Батьківські збори

Тема. Сім’я – дзеркало ціннісного ставлення до людини ( 3-й клас )

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Розробила вчитель

                                                                                 початкових класів

                                                                                 Сиднюк Тетяна

                                                                                 Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             "1"  

          

                                        Батьківські збори

 Тема. Сім’я – дзеркало ціннісного ставлення до людини ( 3-й клас )

 Мета: звернути увагу батьків на роль сім’ї у вихованні у дітей ціннісного    ставлення до людини; дати практичні поради щодо виховання у дітей ціннісного ставлення до людини; ознайомити батьків зі значенням корисно проведеного вільного часу та дозвілля;

пояснити необхідність проведення спільного з дітьми вільного часу;

проаналізувати основні проблеми, пов'язані з організацією дозвілля дітей та

дорослих; допомогти визначити пріоритети у спілкуванні з власними дітьми.

 

Обладнання: анкети для дітей, завдання для роботи в парі, в групі, макет сонечка, промінці, фломастери, клубочки ниток ( червоний, чорний).

 

Епіграф:

Тільки  разом  з батьками,

спільними зусиллями,

вчителі  можуть  дати  дітям 

велике  людське  щастя.

            В. О.  Сухомлинський

 

Хід заходу

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа « Знайомство»

     Розпочнемо знайомство розповіддю про себе: кажіть, як вас звати, і продовжуйте: «Я цікава(ий) тим, що...».

   - Ось ми з вами і познайомилися, дізналися один про одного таких, якими ми є на цей момент.

2. Технологія « Асоціативний кущ »

 Що таке сім’я? Які асоціації викликає у вас слово «СІМ’Я» ?

3.Робота над притчею.

-  Який ваш родинний скарб?

(Відповіді батьків)

                                             Скарб

Батько однієї сім’ї старанно натирав автомобіль мастикою, щоб надати їй бажаного полиску.

Одинадцятирічний син допомагав йому – він чистив шматкою бампер.

 

                                                                                                                            "2"  

«Бачиш, сину – мовив з повагою батько , – ця машина – справжній сімейний скарб. З нею треба поводитися обережно, дбайливо, їй треба приділяти увагу і час».

 

« Так, тату!»

«Розумний хлопчик!»

Після хвилинної мовчанки дитина тихо промовила: « А я не є сімейним скарбом?»

« Чому ти таке питаєш?»

« Бо ти ніколи не маєш часу для мене»

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань заходу

Сьогодні ми поговоримо про сім’ю. Обговоримо проблему:

«Сім’я – дзеркало ціннісного ставлення до людини»

Чи дійсно це так?

ІV. Основна частина

1.Проблемні запитання

* Чи вмієте ви розподіляти свій вільний час?

* Чи достатньо вільного часу приділяєте своїй дитині?

*Чи залежить поведінка дитини від загального мікроклімату в сім’ї?

На поставлені запитання батьки відповідають по черзі.

2.Робота з прислів’ям.

Доброту якщо посієш, збереш гарний урожай

- Як ви гадаєте , чи можна насправді посіяти доброту?

    Так, посіявши в землю зерно , ми зберемо урожай. А сьогодні ми поговоримо, як посіяти доброту у серцях дітей, сподіваючись зібрати гарний урожай.

 - На який урожай ви можете очікувати?

( На доброту, чуйність, співчуття, лагідність,людяність, любов, щирість, уважність, до оточуючих, уміння прийти на допомогу, не бути байдужим, ніколи і нікому не завдавати болю і страждань.)

 

3.Вступне слово вчителя.

Сім’я, родина – найвища цінність на Землі, яка робить життя кожної людини щасливим, повноцінним , плідним.

Сім'я:

  • створює сприятливий емоційно-психологічний мікроклімат, заснований на неповторній близькості батьків з дітьми, яка неможлива в інших ситуаціях спілкування дітей з дорослими;
  • формує характер, звички, ставлення до людей, праці, суспільства, природи;

                                                                  "3"  

  • дає уроки життя в усіх його проявах, виконуючи своєрідне тренування у  виконанні певних функцій.

 

    Від сімейного виховання залежить , яким цінностям діти надають перевагу, яким захопленням. Тому роль сім’ї у формуванні особистості безперечна.

 

     Шалений ритм життя та напружений робочий графік батьків створили ціле

покоління дітей, які страждають від браку уваги. Ми, дорослі, нічого не шкодуємо для дітей. Ми можемо віддати найсмачніше, одягаємо в усе найкраще, купуємо тільки сучасні й дорогі іграшки. Але, якщо зважати на кількість вільного часу, що ми витрачаємо для наших дітей, то виявиться, що дуже мало. Дослідники з'ясували, що у родинах, де обоє батьків працюють, дітям приділяють у середньому 36 хвилин на день. Як проводять вечори більшість сімей? Батько надає перевагу перегляду телепередач, мама розмовляє по телефону, а дитина грає в комп'ютерні ігри або спілкується в соціальних мережах. Таку картину можна спостерігати в будь-якій сім'ї. У батьків не виникають запитання: «Чому так відбувається?», «Чому своя дитина надає перевагу спілкуванню з незнайомцями в Інтернеті?»

   А відповідь дуже проста: ми проводимо мало часу з дітьми. Відомий педагог, лікар, психолог та знавець сімейних стосунків Бенджамін Спок говорив: «Я давно знаю міцні сім'ї, де будь-які заняття спортом, туризм або колекціонування платівок, марок, монет допомагають зберегти дружбу та взаємини між батьками та дітьми».

 

4. Аналіз анкет учнів 3-го класу (див. додаток)

— Шановні батьки, нещодавно ми разом зі шкільним психологом провели

опитування «Проведення вільного часу дітей і батьків». На запитання «Як ти

зазвичай проводиш свій вільний час?» з-поміж двадцяти  трьох учнів шестеро відповіли, що спілкуються з друзями, граються на вулиці; п’ятеро грають в настольні ігри , малюють; четверо допомагають батькам по господарству; четверо написали, що полюбляють грати в комп'ютер; троє відповіли, що займаються спортом. На жаль, тільки один учень написав, що більшість вільного часу проводять у сімейному колі.

На запитання «Як би ти хотів/хотіла проводити свій вільний час?»чотирнадцять учнів відповіли, що з батьками (відпочивати на морі, річці, їздити в різні міста, відвідувати музеї, ходити в театр);

дев’ять учнів надають перевагу спілкуванню з друзями, Проведене анкетування засвідчило, що більшість дітей надають перевагу відпочинку разом із батьками. Більшість з опитуваних із задоволенням відвідували б кінотеатри та концерти, музеї та виставки, якби мали таку можливість.

Отже, щоб ваші діти росли щасливими, слід створити атмосферу

взаєморозуміння, взаємодопомоги; приділяти більше уваги одне одному;

                                                                                                                     "4"  

більпше пізнавати своїх дітей (цікавитися їх захопленнями, інтересами).

 

5. Створення та розв'язування ситуативних завдань.

 Робота батьків у групах

Ситуація 1. Ваша донька (син) намагається поговорити з батьком про свої

проблеми, але він переглядає футбол по телевізору. Мама в цей час розмовляє по телефону і не реагує на прохання дитини. Зрештою дитина залишається наодинці зі своїми проблемами.

— Що б ви порадили таким батькам?

Обговорення — 2-3 хв, виступи груп.

 

     Ситуація 2. Батьки пообіцяли дитині на вихідних відвідати зоопарк. Але

згодом у них з'явилися дуже важливі справи, тому вони не змогли дотримати

свою обіцянку. Поїздку на наступні вихідні знову відклали. Дитина була дуже засмучена.

—Як ви оцінюєте дії батьків?

—Які поради їм можете дати?

Обговорення — 2-3 хв, виступи груп.

 

Ситуація 3. Андрійко повернувся додому збуджений. Мама готувала обід і

була, як завжди, заклопотана. «Мамо, мене обрали лідером класу. У нашому класі сімнадцятеро учнів. Я за них відповідаю»,— заявив син. Однак вона розмову не підтримала, нагадала, що час їсти й відправила Андрійка мити руки, а сама тим часом накрила стіл. Під час обіду хлопчик кілька разів намагався продовжити думку, але мати зупиняла: «Не відволікайся, швидше їж, з повним ротом не розмовляють.. .». «Нічого більше не розкажу тобі»,— образився Андрійко і пішов з кухні.

— Які поради ви б дали матері Андрійка?

Обговорення — 2-3 хв, виступи груп.

 

6. Створення моделі

«Спільний відпочинок з дітьми»

На дошці — макет сонечка. На промінцях батьки мають записати запропоновану форму спільного відпочинку з дітьми.

— Отже, щоб організувати спільний відпочинок, можна використовувати такі

форми:

• інтелектуальна діяльність (розгадування кросвордів, ребусів, логічних

завдань);

• творча діяльність (виготовлення вітальних листівок, аплікацій, предметів

інтер'єру з різноманітних матеріалів);

• трудова діяльність (прибирання квартири, догляд за кімнатними рослинами,

виконання робіт на присадибній ділянці, благоустрій території подвір'я, догляд за хатніми тваринами);

                                                                                                                            

                                                                                                    "5"  

• спортивна діяльність (відвідування тренажерної зали, басейну, спортивні

заняття на стадіоні, сімейні прогулянки на лижах, катання на санчатах,

сюжетно-рольові ігри та рухливі ігри).

 

7. Ознайомлення та обговорення пам'ятки «Як

зробити дозвілля корисним та цікавим?»

 

►► Пам'ятка «Як зробити дозвілля корисним і цікавим?»

1. Намагайтеся вільний час частіше проводити разом з дитиною.

2. Напередодні вихідного дня в сімейному колі обговоріть план спільного

відпочинку.

 3. Прислухайтеся до бажань дитини. Дайте їй можливість висловити .свої

уподобання щодо місця та форми проведення спільного дозвілля.

4. Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ані телевізор, ані радіо не

замінять їй вас.

5. Проводьте вечори сімейного читання та обговорюйте прочитане.

6. Привчайте дитину працювати разом із вами.

7. Розповідайте частіше про себе, про своє дитинство.

8. Пам'ятайте, що ігри з дітьми — це чудовий спосіб позбутися стресу та

відволіктися від роботи.

9. Проблеми «батьків і дітей» немає там, де дружать і мають спільні заняття.

8. Спілкування батьків з дітьми (Інформація для роздумів)

Нерідко можна почути від батьків таке звернення до дитини: «Якщо ти будеш хорошим хлопчиком, я тебе любитиму» чи «Не чекай від мене хорошого, поки ти не перестанеш... (лінуватись, битись, грубіянити), не почнеш... (добре вчитися, допомагати вдома, слухатись)».

Дитині прямо повідомляють, що її приймають умовно, любитимуть умовно, люблять «тільки якщо...».

Причина такого ставлення до дітей - у вірі, що нагороди і покарання - головні у вихованні. Похвалиш дитину - і в ній закріпиться добро, покараєш - зло. Але от біда: вони не завжди безвідмовні, ці засоби. Хто не знає таку закономірність: чим більше дитину сварять, тим гіршою вона стає. Чому ж так відбувається? А тому, що виховання дитини - це не дресура.

Дитина потребує, щоб їй весь час говорили: «Як добре, що ти у мене є», «Я рада тебе бачити», «Ти мені подобаєшся», «Мені добре, коли ми разом».

Відомий сімейний терапевт Вірджинія Сатір рекомендувала обіймати дитину кілька разів на день. Кажуть, що чотири обійми необхідно кожному просто для виживання, а для доброго самопочуття потрібно обійняти дитину не менш як вісім разів! Якщо дитина не отримує цього, з'являються емоційні проблеми, відхилення в поведінці.

                                                                                                                      "6"  

Багатьох батьків, як грім серед ясного неба, вражає поведінка дітей у підлітковому віці: усе нібито було нормально, і раптом палить, грубіянить, стукає, грюкає дверима.

В. Сухомлинський писав, що такі батьки схожі на садівника, який, не знаючи, яке насіння кинув у землю, через кілька років прийшов подивитися і дуже здивувався, що замість троянди виріс будяк. «І ще смішніше, - додає В. Сухомлинський, - було б бачити маніпуляції садівника, якби він почав підфарбовувати, розмальовувати квітку будяка, намагаючись зробити з неї троянду...»

Моральність підлітка залежить від того, як його виховали в роки дитинства, що заклали в душу від народження до 10-11 років.

Для успішного виховання важливі не тільки любов до дитини, а й загальний мікроклімат сім'ї. Від нього залежать і міцність сім'ї, і душевні якості дитини, і навіть наше довголіття.

Чим частіше батьки сердяться на дитину, кричать, критикують, тим швидше вона доходить висновку: «Мене не люблять». Слів батьків «Я про тебе піклуюсь» чи «Заради твого ж добра» діти не сприймають. Тон важливіший за слова, і якщо він різкий, сердитий чи просто суворий, то завжди висновок один: «Мене не люблять, не приймають».

9.Робота в парі

« Живіть з дитиною душа в душу»

Виберіть фрази , які варто вживати , спілкуючись з дитиною:

1. Скільки тобі раз повторювати?

2.Порадь , будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації?

3. Не знаю, що я без тебе робила б?

4. В кого ти такий удався?

5. Які у тебе чудові друзі?

6. Ну на кого ти схожий?

7.Ти моя опора і помічник?

8. Ну що за друзі у тебе?

9. Про що ти тільки думаєш?

10. Який ти у мене розумний?

11. А ти як вважаєш?

12. У всіх діти як діти, а ти….

13 Який ти у мене кмітливий!  

                                                                                                                           "7"                             

Висновок вчителя.

Якщо ви обрали 1, 2,4, 6, 8, 12 поставте 2 бали.

Якщо 3, 5, 7,10,11,13 -1 бал.

Підрахуйте кількість своїх балів.

7—3 балів. Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас

9—10 балів. Ви непослідовні у взаєминах  дитиною. Вона поважає вас, хоча не завжди з вами відверта,

11—12 балів. Вам слід уважно ставитися до дитини. Поки що її розвиток більше залежить від випадковості, ніж від вас.

13—14 балів. Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між вами і дитиною існує  недовір’я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її  запити та інтереси

10. Обговорення пам’ятки « Мистецтво спілкування з дитиною»

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють , вона стає замкненою.

Якщо дитина росте у доріканнях, вона вчиться жити почуттям вини.

Якщо дитина росте у терпимості, вона вчиться приймати інших.

Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити у себе.

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною

Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.

Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

Якщо дитина живе в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

 

 

                                                                                                                    "8"  

V. Рефлексія

* Підбиття підсумків. « Коло вражень»

Підходить до завершення наша зустріч .Хочеться  закріпить все, що ми з вами сьогодні обговорювали.

У мене в руках два клубочки ниток . один – червоного кольору любові та позитиву, другий – чорного – смутку, печалі, негативу. Прошу всіх вас стати в коло і  висловимо свої позитивні дії, прагнення щодо дитини , починаючи словами : „ Я  буду завжди...” (В кінці нитка відрізається і відкладається)

А тепер проробимо це з чорною ниткою, але висловлювання починаємо зі слів : „Я  не буду,,,) (В кінці нитка відрізається )

Порівняємо  ці дві нитки і зробимо висновок.

Вірш

Шановні батьки, завершити нашу зустріч хочу такими словами :

Знаходьте час для роботи.

Це умова успіху.

Знаходьте час для роздумів.

Це джерело сили.

Знаходьте час для гри.

Це секрет  молодості.

Знаходьте час для читання .

Це основа знань.

Знаходьте час для дружби.

Це умова щастя.

Знаходьте час для мрії.

Це шлях до зірок.

Знаходьте час для любові.

Це істинна радість життя.

Знаходьте час для веселощів.

Це музика душі.

Знаходьте час для дитини.

Це  майбутнє ваше життя.

* Слова-побажання батькам.

Пам'ятайте, що дитина - це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Робіть усе, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям!  

                                                                                        "9"  

ДОДАТОК

►► Анкета «Як ти проводиш своє дозвілля?»

1. Що ти любиш робити у свій вільний час?

2. З ким ти зазвичай проводиш своє дозвілля?

3. Як ти разом з батьками проводиш вихідні?

4. Як би ти хотів/хотіла проводити свій вільний час?

5. Чи хотів / хотіла би ти проводити більше часу зі своїми батьками?

 

 

 

 

 

Література

1.Амонашвили Ш. О. Баллада о воспитании / Ш. О. Амонашвили. –  Артемовск : Лаборатория  гуманной  педагогіки, 2008. – 63с.

2. Сухомлинський, В. О. Батьківська педагогіка [Текст] / В.О.   Сухомлинський. — К.: Рад. школа, 1978. — 263 с

3.. Савченко, О. Я. Сімейне виховання : Молодші школярі [Текст] / О. Я. Савченко. — К.: Рад. школа, 1979. — 140 с.

4. Ферреро Бруно 365 коротких історій для душі /Бруно Ферреро. – Львів:           Свічадо, 2013. – 190 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          "10"  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ребрина Maйя Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 січня 2021
Переглядів
3530
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку