Батьківські збори «Уроки спілкування»

Про матеріал
Дана розробка сприяє підвищенню рівня психолого-педагогічної компетентності в питаннях сімейного виховання; дає батькам можливість поділитися власним досвідом, виявити протиріччя і проблеми у використанні методів сімейного виховання, активізувати комунікативну взаємодію в сім’ї. Спонукає батьків задуматися над стилем взаємин у сім’ї, сприяти формуванню уявлень про істинний батьківський авторитет і бажання його проявити в стосунках з дітьми.
Перегляд файлу

Малахова Оксана Вікторівна

Вчитель початкових класів КЗ «Гусинополянська ЗОШ І-ІІст.»

 

Тема:Батьківські збори «Уроки спілкування» 3 клас

 

Мета:сприяти підвищенню рівня психолого-педагогічної компетентності в питаннях сімейного виховання;

дати батькам можливість поділитися власним досвідом;

виявити протиріччя і проблеми у використанні методів сімейного виховання;

активізувати комунікативну взаємодію в сім’ї. Спонукати батьків задуматися над       стилем взаємин у сім’ї,сприяти формуванню уявлень про істинний батьківський авторитет і бажання його проявити в стосунках з дітьми.

 

Хід зборів

 

  1. Привітання батьків.

           Читання вірша Надії Красоткіної

Любов батьків

Маленькі діти… Їм багато треба
Любові, ласки, ніжності, тепла.
І сонця щирого, і голубого неба,
Щоб доля їхня доброю була.
Їм хочеться, щоб мама обнімала
І по голівці гладила щодня,
Частіше пригортала й цілувала,
Бо мамина любов — тверда броня,
Яка дитину добре захищає,
І вразити нікому не дає.
Любов батьків найвищу силу має,
В ній для дитини все потрібне є.
То ж дітям треба, щоб любив їх тато,
І вів за руку в росяні поля.
І обнімав, і пригортав крилато,
Показував, як розквіта земля…
І підкидав з любов’ю аж до неба,
Ловив в обійми й цілував дитя.
Любов батьківська дітям дуже треба,
Щоб чарівним у них було життя…
Любов у світі має перевагу
Над грішми, над достатком всі віки…
То ж приділяйте діточкам увагу,
Шановні жіночки й чоловіки…
І не біжіть, щоб більше заробити,
А діти вдома — зайві і самі…
Ви можете їх душі загубити
І діти враз опиняться на дні…
Їх звідти важко буде повернути,
Дурманом хтось пригріє, як завжди.
Тоді про радість можете забути,
Пізнаєте і горя, і біди…
Тому спішіть своїх дітей зігріти,
Любов’ю захистіть їх і грудьми.
Найбільше щастя у житті — це діти!
І щоб вони не заблукали в тьмі,
Побільше їм уваги приділяйте
І не шкодуйте ласки і тепла.
Цілуйте їх, любіть і пригортайте,
Щоб доля їхня доброю була.

-Добрий день,шановні батьки!. Я дуже рада бачити вас, сьогодні у нашому класі.Сьогодні ми поговоримо з вами про одвічні стосунки батьків і дітей.

 

  1. Створення позитивної комфортної атмосфери.

Вправа «Одна цікава річ про мене..»

Мета гри: формування позитивного уявлення про себе ,це допоможе вибудувати на даному етапі  самооцінку та самоповагу.

Хід гри

 «Я- батько(мати) який (яка)…». (Батьки стають в коло,разом з вчителем,вчитель тримає в руках серце  з крилами,заздалегідь заготовлене(додаток № 5),починає словами: «Я – мати ,яка несе в своєму серці своїй дитині…»,серце кладеться в коробку,також виготовлене в формі серця….,зауваження,говорити потрібно винятково тільки позитивні твердження)

Коробочка-сердце из картона

 

- Ми утворили з вами незвичайну , «теплу»,шкатулку сердечних вчинків,з вашого боку,до вашої дитини. А чи замислювались ,ви,шановні батьки,чи завжди правильні ваші дії,по відношенню до вашої дитини,чи не ображають ваші вчинки,ваші слова?Чи завжди ви подаєте гарний приклад вашій дитині ?Чи завжди ви щирі зі своїми дітьми?Сьогодні ми з вами це спробуємо вияснити.

C:\Users\Samsung\Desktop\картинки\20190324_073034.jpg

Статистика

Дитина в середньому має в день тільки 12 з

половиною хвилин на спілкування з батьками. Із

цього часу вісім з половиною хвилин батьки

відводять на різноманітні зауваження ,суперечки з

 

дітьми. На довірливе, дружне спілкування

залишається 4 хв.

- У середньому дитина за день одержує 468 негативних

зауважень і лише 32 позитивних

- Є над чим замислитись?

 

 

  1. Анкетування.

Мета тестів:знайти прогалини у розвитку та вихованні дитини,і,вказавши на них,дати можливість батькам виправити і працювати над упущеними моментами

Хід анкетування

(Вчитель проводить анкетування батьків і аналіз відповідей дітей, які заздалегідь відповідали на аналогічні запитання)

Додаток №1,додаток №4

 

  1. Робота в групах «Батьки та діти».

Мета гри: на початку роботи визначається одним словом тема, над якою проводитиметься  робота, учасники згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім другорядні.

Хід гри

Батьки діляться на 2 групи: «Батьки» та «Діти». Кожна група має скласти список своїх прав. Замість знаків питання доповнити власними думками. (Метод «Асоціативний кущ»)

 

 

 

 

 

 

 

Сімейне спілкування… Від цих слів віє теплотою і сердечністю, турботою про дітей, доброзичливістю і чуйністю. Вчені стверджують, що правильно організоване спілкування – запорука доброго настрою, душевного спокою. З другого боку, встановлено, що ніде люди не ранять один одного так боляче, як вдома, у сімейних конфліктах.

Виявляється, що вмінням говорити з дитиною, правильно будувати спілкування володіють не всі батьки.

 

  1. Обговорення повчального оповідання

 

Виховний сюжет «Батькове каяття».

Мета:допомогти,за допомогою притчі самим батькам знайти помилку в вихованні,підштовхнути до мислення,до аналізу своїх дій.

Хочу запропонувати вашій увазі оповідання відомої журналістки Лівінгстон Ларнед

Батькове каяття

Послухай, синку… Кажу тобі це, коли ти спиш. Ось я увійшов до твоєї кімнати. Кілька хвилин тому, коли я сидів у бібліотеці та читав, мене наскрізь пройняли докори сумління. Сповнений почуття провини,підійшов я до твого ліжка.

Мене не полишали думки про мою поведінку: я зірвав на тобі свій поганий настрій, робив тобі зауваження, коли  ти зранку збирався до школи або коли вчора ввечері, замість помитися, лише обтер обличчя рушником та ще забув почистити черевики. Так само вичитав тебе, коли ти впустив щось на підлогу.

За сніданком я теж до тебе прискіпувався. Ти пролив чай, ти занадто швидко ковтав їжу, ти оперся ліктями об стіл. Занадто намастив масло на хліб. А коли ти бавився, я саме зібрався виходити з хати: за кілька хвилин мав бути потяг. Ти обернувся, помахав мені ручкою та гукнув «До побачення, татку!»

А я у відповідь тільки насупив брови і сказав: «Випрями спину»…

Усе знову почалося ввечері, коли я повернувся з роботи. Ти саме бавився, колінкуючи по землі. Побачивши дірку у твоїх штанях, я вичитав тебе при твоїх друзях і наказав негайно йти додому. «Речі коштують грошей, – сказав я, – якби ти сам їх купував, то знав би, як їх шанувати.»  

А памятаєш, як несміливо ти увійшов до зали? Ти не міг підвести очей, ти боявся мене після того, як я влаштував тобі «виховний момент» перед друзями. Я зиркнув на тебе поверх газети, невдоволений твоїм невчасним вторгненням, –  і ти зупинився у дверях, не знаючи, що робити далі. «Чого тобі треба?» - запитав я суворо.

Ти нічого не відповів. Ти підбіг до мене, закинув рученята мені на шию і поцілував мене, міцно-міцно обійнявши, з любов’ю, якою Бог наділив твоє маленьке серце і яка, навіть коли не знаходить взаємності, ніколи не вяне. Потім ти пішов до своєї кімнати, дрібцюючи по сходах.

І тоді, синку, газета вислизнула з моїх рук на підлогу, мене охопили неприємні відчуття. Що зі мною діється? Це вже перетворюється у звичку – вишукувати провини, робити зауваження.

Мною оволодів жах. Що зі мною зробила звичка? Звичка прискіпуватися. Такою була моя нагорода тобі за те, що ти маленький хлопчик. А між тим, в тобі так багато здорового, чудового, справжнього. Твоє маленьке серце велике, наче світанок над землею. Це виплеснулося в твоєму стихійному пориві, коли ти кинувся до мене, щоб поцілувати перед сном. Ніщо інше не має сьогодні значення, сину. Я прийшов до твого ліжка та в темряві, присоромлений, преклонив перед тобою коліна.

  •          Дійсно, ця ситуація змушує передивитися деякі власні підходи до виховання. Як ви вважаєте, наскільки вона типова? (заслуховуються думки й висновки батьків).
  •          А чи достатньо ви приділяєте уваги своїм дітям, яких принципів виховання дотримуєтесь?
  • Чому так часто нашим дітям не вистачає уваги батьків?
  •                 Про яке ж одне з основних прав дитини ведеться мова?

 

VI.Інтерактивна гра «Незакінчене речення». «Як спілкуватися з дитиною»

Мета гри:дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей,вміння говорити коротко,по суті й переконливо.

Хід гри

(Батькам в групах пропонується утворити логічно закінчені речення, дібравши потрібну кінцівку з запропонованих,час виконання 5-8 хв.заздалегідь таблиця розрізається і перемішується).

 

Спілкування на рівних.

  •                               Рівень очей.

 

Попросити дитину вас

  •                               чому-небудь навчити.

 

Запитувати в дітей

  •                               поради.

 

Цікавитися планами дитини

  •                               та їх враховувати.

 

Запитувати в дитини її річ

  •                               і стукатися до неї в кімнату.

 

Просити допомоги в чому-небудь.

  •                               Після цього не критикувати.

 

Давати посильні доручення

  •                               -з відомим успіхом.

 

Не сюсюкати з дитиною.

  •                               Розмовляти як з дорослим.

 

Зустрічати як кращого друга

  •                               і проводжати.

 

Якщо ви не праві,

  •                               просіть вибачення.

 

Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися

  •                               з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).
  •                                

 

 

 

VІ.Психологічний тест для батьків і дітей «Людина під дощем»(додається в додатку № 1,з дітьми потрібно провести тест заздалегідь)

Питання вчителя

Розкажіть про цю людину: як вона себе почуває?
Який у неї настрій?
Що їй найбільше хочеться зробити?
Дощ пішов несподівано або за прогнозом?
Людина була готова до того, що піде дощ чи для неї це несподіванка?
Чи любите ви дощ? Чому?
У який момент часу ви його застали?
Які у нього перспективи?
Якщо людині під дощем дискомфортно (погано), то чим їй можна допомогти?
Що сама людина може зробити, щоб собі допомогти, щоб впоратися з дощем?
І на останок важливо знати, чи сприймається досліджуваним дощ як негативний фактор? Чи є у цієї людини взагалі звичка ходити під парасолькою?

VI.Вправа «Книги почуттів».

Мета гри: гра допомагає швидко згуртувати учасників .Така акумуляція, у свою чергу, викликає більш комфортні та позитивні асоціації щодо активної участі,є додатковою мотивацією до змін та більш активного залучення до життя класу вцілому.

 

  •          Погодьтеся зі мною, що є слова та вирази, котрі начебто необразливі, але при частому повторенні дратують не менше за грубість та окрики, навіть, якщо вимовляються спокійною інтонацією. А є слова, які люди інколи соромляться казати, хоча вони позитивно впливають на дитину, підіймають настрій, підтримують.
  •   Перед вами дві книги  темного і світлого кольорів.(можна використати блокноти в формі книг,при цьому блокноти-книги залишаються у батьків,щоб вони поповнювали особливо світлий блокнот гарними словами по відношенню до своїх дітей).Вони з чистими сторінками. Запишіть висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною, в книзі темного кольору під назвою «Темні,заборонені слова».
  •   (До «заборонених» можна віднести:

Я тисячу разів казав тобі, що…

Скільки разів треба повторювати…

Невже тобі важко запамятати…

Ти став таким (лінивим, неохайним)…

Чого ти до мене пристав…

Відчепись, ніколи мені…)

 

(Після озвучення «заборонених» висловлювань книга закривається, це означає неможливість подальшого користування  негативними установами.)

 

Висловлювання, що займають місце у чарівній книзі «Світлі,добрі слова», яка залишається відкритою з метою регулярного використовування позитивних установок.

(До бажаних висловлювань належать:

Я тобі так довіряю…

Я б ніколи не змогла зробити це без тебе…

Порадь мені…

Я в тебе вірю…

Ти у мене найкращий(найкраща…)

Дякую тобі…

Пробач мені…)

  •          Велике прохання до вас,шановні батьки, ніколи не закривати чарівну книгу «Світлі,добрі слова»,і користуйтеся цими фразами  якомога частіше.
  •           

VII.Підсумок заняття.

  •          Закінчити батьківські збори я хочу, розповівши вам одну історію. Я,одного разу,прочитавши її,була дуже вражена.
  •          Читання притчі «Мудрець Румі»
  •          Мета :має прихований зміст,не має вікових обмежень,дає відповідь на життєві питання,і спосіб їх вирішення

Одного разу до мудреця Румі прийшла жінка та привела свого маленького сина. «Я не знаю, що мені робити, Румі, – мовила  вона.  – Я випробувала вже все, але дитина мене не слухається. Він їсть занадто багато цукру! Будь ласка, поясніть йому, що це погано. Він Вас послухається, тому що дуже поважає.»

Румі подивився на дитину, на довіру в її очах і промовив: «Приходьте через три тижні.»

Жінка була в розпачі. Це ж така проста річ! Чому ж ця людина нічого не сказала синові. Незрозуміло… Багато людей приходило до Румі здалеку, й він одразу допомагав вирішувати набагато складніші проблеми. Але що вдієш – вона слухняно прийшла через три тижні. Румі знову подивився на дитину та промовив «Приходьте ще через три тижні.»

Лише коли вони прийшли третього разу,  Румі звернувся до хлопчика: «Синку, послухай моєї поради, не їж багато цукру, це шкідливо для здоровя.» «Якщо Ви мені радите,  – відповів хлопець,  – я більше не буду цього робити.»

Мати попросила почекати дитину надворі. Вона звернулась до мудреця за поясненнями. І Румі зізнався їй, що сам завжди любив їсти цукор, тому перед тим, як давати іншому пораду, мусив сам позбутися цієї слабкості. Спочатку він вирішив, що трьох тижнів буде достатньо, але помилився…

Свята людина, відома всім своєю мудрістю й духовною силою шість тижнів намагалась кинути їсти солодке, щоб ПРОСТО МАТИ ПРАВО сказати хлопчикові «Синку, не їж багато цукру, це шкідливо для здоров’я».

  •          Памятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Зробіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Не забувайте, що тільки «покращуючи» себе можна допомогти дитині. Вдосконалюйтесь разом із дітьми, використовуйте шанс, наданий життям.Сподіваюсь,ви,шановні батьки зробили кожен для себе висновок,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток № 1

Психологічний тест для батьків і дітей «Людина під дощем»

 

головна

Мета тесту «Людина під дощем»: допомагає визначити силу характеру людини, її здатність долати несприятливі ситуації, протистояти їм. Як людина справляється з труднощами, які захисні механізми застосовує? Наскільки вона стійка до стресів?

Методика проведення
На аркуші паперу пропонується намалювати людину, а потім, на іншому такому ж аркуші – людину під дощем. Зіставлення двох малюнків дозволяє визначити, як людина реагує на стресові, несприятливі ситуації, що вона відчуває коли настають труднощі.

Інтерпретація

При інтерпретації слід оцінити спочатку загальне враження від малюнку: атмосферу зображеного пейзажу, настрій персонажа. Тільки після цього можна перейти до аналізу специфічних деталей з точки зору логіки інтерпретації.

У малюнку «Людина під дощем» у порівнянні з малюнком «Людина», як правило, виявляються відмінності. Важливо подивитися, що змінилося. Так, наприклад, якщо на другому малюнку людина зображена як така, що іде, це може бути пов’язано зі звичкою йти від важких життєвих ситуацій, уникати неприємностей.

Якщо на другому малюнку людина зміщена у верхню частину аркуша, можна припустити схильність до відходу від дійсності, до втрати опори під ногами, а також наявність захисних механізмів за типом фантазування, надмірного оптимізму, який часто вже не виправданий.

Положення фігури в профіль або спиною вказує на прагнення відмовитися від світу, на тенденцію до самозахисту.

Зображення, поміщене внизу листа, може свідчити про наявність депресивних тенденцій, почуття незахищеності.

REPORT THIS AD

Зображення, зміщене вліво, можливо, пов’язане з наявністю імпульсивності в поведінці, орієнтацією на минуле, у ряді випадків із залежністю від матері.

Зображення, зміщене вправо, вказує на наявність орієнтації на оточення і, можливо, залежність від батька.

Якщо малюнок розташований переважно у верхній частині аркуша, це може означати, що у людини висока самооцінка, вона незадоволена своїм становищем у суспільстві, їй не вистачає визнання. Якщо при розташуванні у верхній частині аркуша фігура дуже маленька, то людина вважає себе свого роду невизнаним генієм.

Якщо малюнок розташовується здебільшого в нижній частині аркуша, то у його автора може бути низька самооцінка, невпевненість у собі, пригніченість, нерішучість, страхи, пов’язані з самопред’явленням, незацікавленість у своєму становищі в суспільстві.

Положення малюнка по горизонтальній осі (ліво-право): якщо малюнок розташований більше в лівій частині, то людина спирається на минулий досвід, схильна до самоаналізу, нерішуча в діях, пасивна; якщо більша частина малюнку розташовується в правій частині аркушу, то перед нами людина дії, яка реалізує задумане, активна і енергійна.

Трансформація фігури

Збільшення розміру фігури іноді зустрічається у підлітків, яких неприємності мобілізують, роблять сильнішими та впевненими.

Зменшення фігури має місце тоді, коли досліджуваний потребує захисту і заступництва, прагне перенести відповідальність за власне життя на інших. Хлопці, які малюють маленькі фігурки, зазвичай соромляться проявляти свої почуття і мають тенденцію до стриманості і деякої загальмованості при взаємодії з людьми. Вони схильні до депресивних станів в результаті стресу.

Зображення людини протилежної статі може вказувати на певний тип реагування в складній ситуації – «включення» поведінкових програм, запозичених у конкретних людей з найближчого оточення (мам, бабусь).

Функція одягу – «формування захисту від стихії». Достаток одягу вказує на потребу додаткового захисту. Відсутність одягу пов’язана з ігноруванням певних стереотипів поведінки, імпульсивністю реагування.

Напрямок фігури людини

У проективній методиці «Людина під дощем» є важливим, як зображена фігура людини: повернена вліво – увага зосереджена на собі, своїх думках, переживаннях у минулому;повернена вправо – автор малюнку спрямований у майбутнє, активний; зображена так, що видно потилицю, зображена спиною – прояв замкнутості, відхід від вирішення конфліктів.
Якщо людина зображена як така, що біжить, автор малюнку хоче втекти від проблем.Крокуюча людина означає гарну адаптацію. Якщо людина на малюнку стоїть нестійко, це може означати напругу, відсутність стрижня, рівноваги.

Фігура з паличок вказує на негативізм, опір методиці. Надмірно дитячі, ігрові малюнкиговорять про потребу у схваленні. Малюнки-шаржі означають бажання уникнути оціночних суджень на свою адресу, переживання неповноцінності, ворожості.

Засоби захисту від дощу

 

Парасолька, головний убір, плащ і т.д. – це символи захисних механізмів, способів справлятися з неприємностями.
Парасолька являє собою символічне зображення психічного захисту від неприємних зовнішніх впливів. З погляду трактування образів парасолька може розглядатися як відображення зв’язку з матір’ю і батьком, які символічно представлені в образі парасольки: купол – материнське начало, а ручка – батьківське. Парасолька може захищати або не захищати від негоди, обмежувати поле зору персонажу. Так, наприклад,величезна парасолька-гриб може свідчити про сильну залежність від матері, яка вирішує всі складні ситуації за досліджуваного. Розмір і розташування парасольки по відношенню до фігури людини вказують на інтенсивність дії механізмів психічної захисту.
Дуже велика парасолька означає співзалежність з батьками, бажання у важкій ситуації отримати підтримку від авторитетних осіб. Відсутність капелюха, парасольки та інших засобів захисту говорить про погану адаптованість і потребу в захисті.

Атрибути дощу

Дощ – перешкода, небажаний вплив, що спонукає людину закритися, сховатися. Характер його зображення пов’язаний з тим, як людиною сприймається важка ситуація:рідкісні краплі – як тимчасова, перепона; важкі, зафарбовані краплі або лінії – важка, постійна.

Необхідно визначити, звідки дощ «приходить» (справа або зліва від людини) і яка частина фігури піддається впливу більшою мірою.

За лініями, якими зображений дощ, можна дізнатися про ставлення автора малюнку до навколишнього середовища. Врівноважені, однакові штрихи, в один бік кажуть про збалансоване довкілля. Безладні штрихи – навколишнє середовище тривожне, нестабільне. Вертикальні штрихи говорять про впертість, рішучість. Короткі, нерівні штрихи по всьому полю і відсутність всіх захистів вказують на тривогу і сприйняття навколишнього середовища як ворожого.

Хмари є символом очікування неприємностей. Важливо звертати увагу на кількість хмар, їх щільність, розмір, розташування. У депресивному стані зображуються важкі грозові хмари, що займають все небо.

Калюжі, бруд символічно відображають наслідки тривожної ситуації, ті переживання, які залишаються після «дощу». Слід звернути увагу на манеру зображення калюж (форму, глибину, бризки). Важливо відзначити, як розташовані калюжі щодо фігури людини (чи знаходяться вони перед або за фігурою, оточують людину з усіх боків або вона сама стоїть в калюжі).

Калюжі символізують невирішені проблеми. Потрібно звернути увагу на те чи  ліворуч або праворуч від персонажа знаходяться калюжі: якщо ліворуч, значить, людина бачить проблеми в минулому, якщо праворуч – передбачає їх у майбутньому. Якщо людина стоїть в калюжі, це може означати незадоволеність, втрату орієнтирів.

Додаткові деталі

Всі додаткові деталі (будинки, дерева, лавки, машини) або предмети, які людина тримає в руках (сумочка, квіти, книги), розглядаються як відображення потреби в додатковій зовнішній опорі, у підтримці, у прагненні уникнути вирішення проблем шляхом переключення і заміщення діяльності.

Більш повна розшифровка деталей ґрунтується на символічному значенні представлених образів. Наприклад, блискавка може символізувати початок нового циклу в розвитку і драматичні зміни в житті людини.

REPORT THIS AD

REPORT THIS AD

Веселка, що нерідко виникає після грози, передвіщає появу сонця, символізує мрію про нездійсненне прагнення до досконалості.
Додаткові предмети, зображені на малюнку (ліхтар, сонце і т.д.), зазвичай символізують значущих людей для автора малюнку.

Тенденції

Ознаки емоційної холодності – схематична фігура; особа частково або повністю не промальована.

Ознаки імпульсивності – багато рухів біля фігури; скуйовджене волосся; неузгодженість спрямованості тіла, рук і ніг; недостатність одягу.

Ознаки конфлікту сім’ї – обмеження простору для фігури; явна невідповідність якості малюнку іншим; на обличчі промальовані явно позитивні емоції.

Ознаки інфантильності – людина в казковому або святковому одязі; на обличчі вираз захвату; біля фігури відсутня шия; малюнок перемістився вгору; зменшення віку людини.

Спотворення і пропуск деталей. Відсутність істотних деталей може вказувати на область конфлікту і бути наслідком витіснення захисного механізму психіки. Так, наприклад, відсутність парасольки в малюнку може свідчити про заперечення підтримки з боку батьків у важкій ситуації.

Порівнюючи два малюнки із серії, зверніть увагу на такі характерні зміни:

* Як змінюється колір (колір фону, колір людини, в який колір пофарбовані дощові краплі);
* Чи змінюється стать людини від малюнку до малюнку? Якщо так, то це вкаже нам на спосіб реагування – за «жіночим» або «чоловічим» типом зустрічає людина труднощі;
* Чи змінюється вік людини? Чи відповідає приблизний вік людини віку самого художника? Регрес в дитинство – людина зображена на малюнку, молодша за автора. Якщо на малюнку старша за автора людина – це розповість про те, кого зі старших родичів схильна наслідувати дитина, вирішуючи свої проблеми.
* Чи змінюється розмір фігури? Дуже мініатюрна фігура на другому малюнку говорить про низьку стресостійкість, можливо про низьку самооцінку. Дуже велика фігура свідчить про активну життєву позицію, агресивність.

Після малювання можна провести обговорення.
 


Взято з сайту: lepnayaskazka.ru

 

                            Додаток № 2

  Поради психолога.

(Батькам роздаються памятки)

  1. Безумовно приймайте свою дитину.
  2. Активно слухайте її переживання, думки.
  3. Якнайчастіше спілкуйтеся з нею.
  4. Не втручайтеся у заняття, які їй по плечу.
  5. Допомагайте, коли просить.
  6. Підтримуйте.
  7. Діліться своїми почуттями.
  8. Вирішуйте конфлікти мирно.
  9. Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.

 

Додаток № 3.

 

«Як не потрібно карати і сварити»

Не можна карати і сварити:

- якщо дитина хвора;

- якщо дитина не зовсім одужала після хвороби;

- якщо дитина їсть;

- після сну;

- перед сном;

- під час гри;

- під час виконання завдання;

- одразу після фізичної або душевної травми (бійка, погана оцінка, падіння) – необхідно перечекати, поки зупиниться гострий біль (але це не означає, що необхідно втішати дитину);

- якщо дитина не справляється зі страхом, лінню, рухливістю, роздратованістю, із будь-яким наслідком, але щиро намагається подолати його;

- в усіх випадках, коли у дитини щось не виходить;

- якщо внутрішні мотиви вчинків найпростіших або найстрашніших порушень вам не відомі;

- якщо ви самі в поганому настрої, якщо втомилися, якщо роздратовані.

 

 

 

Додаток № 4.Проведення тестування батьків.

Тест «Яких принципів Ви дотримуєтесь у вихованні дітей?»

Чи можете Ви:

  1. У будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?
  2. Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?
  3. Зізнатися дитині, що припустилися помилки у ставленні до неї?
  4. Вибачитися перед дитиною, якщо вчинили неправильно стосовно неї?
  5. Опанувати себе і зберігати спокій, навіть якщо вчинок дитини викликає обурення?
  6. Уявити себе у ролі дитини?
  7. Стати для дитини доброю феєю (добрим чарівником)?
  8. Розповісти дитині повчальний випадок зі свого дитинства, в якому Ви будете виглядати не якнайкраще?
  9. Завжди утримуватися від слів, які можуть образити дитину?
  10. Пообіцяти виконати будь-яке бажання за гарну поведінку?
  11. Знайти хоча б один день, коли дитина зможе робити, що захоче, і не втручатися, якщо навіть Вам здаватиметься, що це необхідно?
  12. Не реагувати, якщо Ваша дитина вдарила чи штовхнула іншу, а та дала їй відсіч?
  13. Встояти перед дитячими примхами і слізьми?
  14. Поставити перед дитиною посильне для неї завдання і не допомагати їй, навіть якщо бачите її невправність та невміння?
  15. Подолати бажання віддати дитині все найкраще на шкоду іншим членам сім’ї?

 

Підрахуйте суму балів:

  • за кожну відповідь «так» ставте 1 бал;
  • за «ні» - 0 балів.

21 – 30 балів. Дитина – найбільший скарб у Вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти дитину, а й пізнати її, ставитися до неї з повагою, дотримуєтеся прогресивних принципів виховання і постійної ліній поведінки. Інакше кажучи, Ви дієте правильно та можете сподіватись на хороші результати.

11 – 20 балів. Дбати про дитину – для Вас найважливіше. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди дієте послідовно і цілеспрямовано. Часом Ви надто суворі, а в інших випадках – занадто лагідні, окрім того, схильні до компромісів, які послаблюють виховний ефект. Вам необхідно серйозно подумати про свої методи виховання дитини.

До 11 балів. У Вас серйозні проблеми з вихованням дитини. Вам бракує або знань, або ж бажання і прагнення зробити дитину особистістю, а можливо, того та іншого. Радимо звернутися до фахівців за допомогою.

 

 

Додаток № 5.Заготовка коробочки-серця(поетапно)

Коробочка-сердце из картона

 

Коробочка-сердце из картонаКоробочка-сердце из картона

Коробочка-сердце из картонаКоробочка-сердце из картона

Коробочка-сердце из картона

Завантаження...
doc
Додано
6 вересня 2020
Переглядів
2146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку