«Батько і син».(Урок за оповіданням Джеймса Олдріджа «Останній дюйм»)

Про матеріал

Мета уроку: дати короткий огляд життя і творчості письменника;ознайомити учнів із змістом оповідання «Останній дюйм»;звернути увагу на проблему відносин батьків і дітей,проблему відповідальності людини;викликати інтерес до творчості Дж.Олдріджа.

Перегляд файлу

«Батько і син».(Урок за оповіданням Джеймса Олдріджа           «Останній дюйм»)

 

Мета уроку:дати короткий огляд життя і творчості письменника;ознайомити учнів із змістом оповідання «Останній дюйм»;звернути увагу на проблему відносин батьків і дітей,проблему відповідальності людини;викликати інтерес до творчості Дж.Олдріджа.

 

Обладнання:портрет Дж.Олдріджа,видання його творів.

 

                                         Хід уроку.

 

1.Слово вчителя.

    Сьогодні ми познайомимося із відомим англійським письменником Джеймсом Олдріджем та поговоримо по змісту оповідання «Останній дюйм».

    Прочитаємо статтю підручника-хрестоматії.

 

2.Робота з текстом оповідання.

 

  -Ким був Бен,батько Деві? Чому батько і син опинилися в пустелі біля узбережжя Червоного моря? Чому ця подорож обтяжує обох?

 

  -Чому акули напали на Бена?

 

   Виразно прочитаємо уривок після нападу акул зі слів: «Бен вдарився спиною за надводний край рифу…» до слів «…бліде обличчя сина було спотворене жахом,але він з мужнім відчаєм намагався виконати своє завдання».

 

  -Як проявляються характери героїв у перші хвилини небезпеки? Як показує це автор?

 

    -Як змінюється ставлення батька до сина? Які риси характерні для обох героїв?

 

   -Чому Бен «роздивився» сина тільки зараз?

 

   -Як вдалося Бену знайти шлях до серця хлопчика?

 

   -Як змінювався Деві під час польоту?Як зображує це автор?

 

   -Про що весь час думає Бен?

 

-Знайдіть в тексті оповідання рядки,де Бен подумки розмовляє сам із собою.Як він називає свого сина в цих думках?

 

  -Чому Деві розуміє,що більше ніколи не зможе плакати?

 

  -Доведіть словами із тексту,що після поранення Бен і Деві ніби міняються місцями.

 

  -Чи відчуває Деві,що він подорослішав? Доведіть це словами із тексту.

 

  -Чи міг Деві у даній ситуації поводитися інакше?

 

  -Як ви розумієте смисл слова «відповідальність»?

 

  -Як ви розумієте вислів «останній дюйм»? Поясніть слова Бена,що все діло в останньому дюймі.

 

  -Чи вистачає батькові витримки протриматися до кінця?Чи можемо ми його засуджувати за це?

 

   -Чи можемо ми сказати,що оповідання має щасливий кінець?

 

   -Які відомі вам твори зарубіжної літератури подібні вам на оповідання «Останній дюйм»? (Можна згадати вірш Р.Л.Стівенсона «Вересовий трунок» та оповідання Дж.Лжндона «Жага до життя»)

 

   -Що їх об*єднує? (Ці твори описують мужніх,стійких,витривалих,відважних людей,які живуть справжнім життям,ніколи не здаються,не бояться труднощів і виконують свою справу добре)

 

4.Підсумок уроку.

    У передмові до оповідання «Останній дюйм» Джеймс Олдрідж пише: «Взаєморозуміння батька і сина-річ не проста,і щоби досягти його,потрібно немало зусиль з обох сторін. В «Останньому дюймі» цьому допомагає не критична ситуація,а та взаємоповага,яка в чоловікові і в дитині народжує проявлену в цій ситуації мужність і здатність добре робити те,що робиш». Сподіваюся, це оповідання змусило вас обдумати свої вчинки та навчитися цінувати та берегти стосунки з батьками.

5.Домашнє завдання.

    Скласти правила спілкування батьків і дітей,що зміцнюють родину.

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку