Презентація "Образи Івана Терешка і Джулії Новеллі в повісті «Альпійська балада».

Про матеріал

В презентації поданя яскраві матеріали для характеристикиохарактеризувати образів головних героїв повісті В.Бикова «Альпійська балада». Учні мають змогу познайомитися з уривком із 7 симфонії Д. Шостаковича та фрагментом кінофільму реж. Б. Степанова

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Білоруський письменник В. Биков

Номер слайду 2

В. Биков. Альпійська балада

Номер слайду 3

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Історія знає багато війн. Але війни, подібної, подібної Другій світовій людство не бачило ніколи. Вона втягнула у свою безжальну орбіту десятки країн і народів, мільйони людей. «Ах віна, війна…Хворіти нам нею не перехворіти, згадувати її – не перезгадувати»,- писав письменник В. Астафьєв. Тема війни, подвигу, страждань і перемоги хвилювала митців і знаходила своє втілення в літературі, музиці, живописі. У чому ж секрет її сили? Мабуть, у тому, що твори про війну написані серцем і виражають найсильніші почуття людей – біль, страждання, втрати, а з іншого боку – віру в перемогу, в життя, в любов.

Номер слайду 4

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Будинки в Альпах

Номер слайду 5

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Альпійські луки

Номер слайду 6

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Альпійський пейзаж

Номер слайду 7

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Альпійський пейзаж

Номер слайду 8

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Весна в Альпах

Номер слайду 9

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Альпійські маки

Номер слайду 10

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Ви прослухали уривок «Нашестя» з 7 симфонії Д. Шостаковича. Які почуття виникали у вас під час слухання музики і перегляду світлин з видами альпійської природи?Д. Шостакович, композитор, автор 7 (Ленінградської ) симфоніїЯкі два образи протиставлені у світлинах і в музиці?

Номер слайду 11

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР» В одному з інтерв’ю В. Биков зауважив:«Писати тільки про війну чи писати тільки про мир просто неможливо. Якщо писати, то писати про життя»… Окрасою життя є кохання. Справжнє кохання часто приходить тоді, коли його не чекаєш. Навіть на війні… Воно приносить з собою щастя, надію на майбутнє, силу жити, не зважаючи ні на що. Саме про це «Альпійська балада» В. Бикова , твір, з яким ми почали знайомитися на попередніх уроках . Повість про любов і ненависть, про підступність і порядність всупереч усьому. Через весь твір проходить ніби заклик – «Жити, незважаючи на біль, холод, розруху і смерть. Жити, щоб перемогти, творити і любити! Про велику любов у ситуації, яку навіть уявити складно, ми поговоримо на уроці, дослідимо тему протиставлення сили дружби і кохання світу насильства на прикладі вчинків та почуттів головних героїв твору «Альпійська балада». Білоруський письменник В. Биков

Номер слайду 12

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

Номер слайду 13

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»… і мертві ми будемо жити у часточці вашого великого щастя, адже ми вклали в неї своє життя. Ю. Фучік. Ф. Фучік, чеський письменник-антифашист

Номер слайду 14

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»«Теоретична скринька»

Номер слайду 15

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Згадаймо героїв художньої літератури, котрі, навіть потрапивши у складну, а іноді й трагічну, ситуацію, вставали на захист інших людей. Вони не втратили людяності та гідності, не скорилися, не стали рабами. Серед них і Прометей, який дав вогонь людям, і герой шотландської балади - маленький пікт, котрий не зрадив свій маленький народ і не виказав секрет медового напою, а також мільйони в’язнів фашистських таборів смерті, військовополонених, про котрих йдеться у віршах А. Моргул-Шпербера та К.І. Галчинського.

Номер слайду 16

А хто ж із героїв В. Бикова продовжує цей ряд персонажів, здатних на самопожертву?Безумовно, це Іван Терешка і Джулія Новелі. Незважаючи на трагедію війни, біль і страх, які вона несе, усі люди прагнуть щастя, хочуть любити, хочуть, щоб їхні почуття були взаємними. Того ж хотіли герої повісті В. Бикова, саме про це і розповів білоруський письменник у своєму творі «Альпійська балада»

Номер слайду 17

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Обери позицію. Літературний критик Лазар Лазарєв, вважав, що історія втечі з полону і переслідування є дуже цікавою, але йому був не до снаги любовна лінія в сюжеті твору: « Для чого потрібна в повісті ця історія короткого, несподіваного… кохання?»Чи згодні ви з думкою критика?

Номер слайду 18

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Бесіда. Хто з вас прочитав повний текст повісті?Хто працював з текстом підручника?Яке враження справив на вас твір?Що найбільше вразило?Які деталі допомогли вам зрозуміти, що події відбуваються під час війни? Запишіть асоціативний ланцюжок з цих деталей.

Номер слайду 19

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Хто з героїв викликав найбільше захоплення?

Номер слайду 20

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Робота над образами героїв твору. За яких обставин ми вперше бачимо Івана Терешка?Яким був душевний і фізичний стан Івана? Як він втік з полону?

Номер слайду 21

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Як відбувається наше знайомство з Джулією?Як вона опинилася разом з Іваном?Якою вона була за вдачею?

Номер слайду 22

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}  ІВАН Джулія. Вік25 років. Молодша за Івана. Стать. Чоловік Жінка. Національність. Білорус Італійка. Походження. Простий селянин. З багатої родини. Батьки. Селяни, батько помер від тяжкого життя. Батько-багатий італійський комерсант, співпрацював з фашистською владою. Стосунки з родиною. Любить матір, з теплотою згадує родину Втекла від батька в партизанський загін. Освіта Технікум механізаціїЗнає латинь, вивчала біологію, розуміється на мистецтвіКим були до війни. Як жили?Трактористом у колгоспі, голодував і з дитинства тяжко працював Не працювала, вчилась, гарно одягалась, мала все.

Номер слайду 23

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»В. Биков протягом повісті вставляє в сюжет спогади й розповіді героїв про минуле, що дозволяє в межах невеликого за обсягом твору показати нам , як жили герої до війни, зрозуміти їх та їхні вчинки. Навіть уві сні Івана не полишають картини війни: війна нанесла криваві рани його душі, спотворила життя героя. Джулія інша: добра, лагідна, весела. Уривок з фільму «Альпійська балада»

Номер слайду 24

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Робота над змістом повістіЯк же вперше зустрілися Іван і Джулія? Зачитайте, якою її побачив Іван вперше. Доведіть, використовуючи приклади з тексту, що Джулія, не зважаючи на тендітність, теж не зламна і наполеглива. Як і чому Іван поводиться з дівчиною, котра за волею випадку втекла з полону в той же час, що й він? Чому Іван не покинув дівчину, коли та від утоми не змогла йти далі? Як же розвиваються стосунки героїв під час втечі? У чому вбачає Іван сутність кохання ? Доведіть це прикладами з тексту повісті.

Номер слайду 25

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Під час втечі герої побачили чудову галявину з маками. Що ж символізують маки?Чому ж втікачі відчули себе найщасливішими людьми у світі? Чи можливо це під час війни?

Номер слайду 26

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Автор переконаний, що кохання - почуття непереможне і вічне. Ніщо: ані війна, ані полон, ані жорстокість не можуть здолати найпрекрасніше почуття у світі – кохання. Героїв об’єднала війна, ненависть до фашизму, жага до життя і свободи. Їх об’єднало кохання, яке залишилося у часточці Іванової душі: у синові, котрий народився після загибелі героя.

Номер слайду 27

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Чому щастя Івана і Джулії було таким коротким? Послухайте, як почав змінюватися навколишній світ, коли героїв почали переслідувати есесівці. Як поводилися герої перед лицем смерті? Чому Іван скинув Джулію у провалля? Про які якості говорить цей вчинок Івана?

Номер слайду 28

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Твір закінчується епілогом – листом Джулії до рідних Івана. Це не тільки завершує розповідь про сміливу втечу й неймовірне кохання, а й доводить, що подвиг Івана безсмертний , а образ героя продовжує жити в коханні Джулії, в пам’яті сина

Номер слайду 29

… і мертві ми будемо жити, у краплині вашого великого щастя, адже ми вклали в неї наше життя (Ю. Фучік)  Робота з епіграфом

Номер слайду 30

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»«Вернісаж емоцій»Будь-який урок залишає в душі людини певний слід. Для вас звучить музика чудового італійського композитора Антоніо Вівальді, і ви маєте обрати те слово, котре найбільш повно відповідає вашому настрою. Композитор А. Вівальді

Номер слайду 31

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Домашнє завдання:для групи поетів – скласти сенкан про кохання Івана та Джулії;для групи художників –намалювати ілюстрації до твору таким чином, щоб ті, хто не читав повість «Альпійська балада», зацікавивилися нею. Світлина з опери В. Губаренка «Альпіська балада»

Номер слайду 32

Тема війни, яку зобразив В. Биков у своїй повісті «Альпійська балада» , на жаль, є актуальною і сьогодні, тому що на нашу долю випало бути очевидцями війни, яка точиться на Сході України. І там , так, як і у творі В. Бикова, на мою думку, є місце найпрекраснішому почуттю в житті – КОХАННЮ. Тому нехай закликом для миру стане пісня С. Галябарди та О. Злотника «Я не хочу грати у війну…». Сцена зі спектаклю «Альпійська балада»

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Тож нехай над нами буде безмежне синє небо, сяє сонце і живе кохання на землі.

Номер слайду 35

Волошина С. Г., учитель зарубіжної літератури КЗ «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 ВМР»Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Закарлюка Марина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
10741
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку