Базові ресурси вчителя під час війни

Про матеріал
Робота педагогів в умовах війни потребує багато зусиль. Тому для них дуже важливо турбуватись про своє метальне здоров’я. Матеріал містить поради про те, як вчителям залишатися в ресурсі, тренувати свою психологічну стійкість та знаходити час для відновлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Базові ресурси вчителя під час війни. Підготувала Людмила СТОЛЯРЕНКОЗаступник директора з НВР Васильківського ліцею № 6 Васильківської міської ради. Київської області2023 р.

Номер слайду 2

Тривожна та постійна стресова ситуація воєнного стану та невизначеності, в якій ми всі зараз перебуваємо, вимагає підвищеної уваги до власного ресурсного стану, а особливо до ресурсного стану педагога, який транслює його дітям під час освітнього процесу. Життя триває попри всі випробування – тому маємо мати дієві механізми. Що дозволяють зробити стан вчителя максимально ресурсним для його професійної й не лише діяльності. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 3

Сьогодні навчання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для вчителів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 4

Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям. Дайте учням можливість висловитись: розповісти про свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином знижується тривожність. Дозвольте учням говорити про свій сум чи злість, але обов’язково спрямуйте їх увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини. У кожному дні можна знайти щось позитивне! Допоможіть учням побачити це, навчіть їх помічати це. У вашому арсеналі повинно бути багато тем для розмов, які зможуть переключити емоції дітей. Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших слухачів. Якщо у дитини є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю роботу на психолога. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 5

Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru. Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям. Не зайвим буде нагадати вчителям про турботу про себе. Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайте про безпечне місце для себе, де ви зможете проводити уроки. Обговоріть з рідними порядок дій у разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок. Розробіть свій алгоритм дій.

Номер слайду 6

Беззаперечно, що сьогодні кожен з нас перебуває в стресовому стані через події які відбуваються в нашій країні та з нами особисто. Неважливо хто ви військовослужбовець, переселенець, безробітний, вчитель, пенсіонер. Зараз всі ми переживаємо дуже сильний стрес. «Корабель не тоне на воді , він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що ззовні, важливо – що ми впускаємо всередину»Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 7

Базові ресурси – це місця, де сховався ваш потенціал виживання та розвитку. Простір. Час. Фінанси. Люди. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 8

ПРОСТІР Те, що навколо тебе – те є в тобіСтворюйте навколо себе простір, в якому хочеться жити, працювати, і в школі, і вдома. Простір чистий, світлий, наповнений життям. Простір – це те, що піддається вашому контролю. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 9

ЧАС У всіх нас є тільки 24 години на добу. Час сьогодні безцінний!Обирати час на позитив чи негатив?Потрібно: Обмежити поглинання негативної інформації;Соціальні мережі, пабліки – не більше 10 хв в день;Бути на позитиві;Зробити те, що відкладали на потім, те, що приносить задоволення. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 10

ЛЮДИВаше оточення створює вас або руйнуєНамагайтесь спілкуватись із ресурсними людьми. Ресурсні люди – це люди, наповнені життям, оптимізмом, вірою в перемогу, люди, які несуть позитив!Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 11

Зараз час для всього, що ви хочете!Першочергова людина, якою Ви повинні зараз опікуватись – це Ви самі!Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 12

Поради для вчителів1 Нам потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує, приводить до тями і надає сил для подальших дій. Хоча б три присідання або ходьба колами, будь-який активний і хоча б відносно інтенсивний рух.2 А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити!3 Ми повинні підтримувати спілкування з родичами та знайомими, задати хоч одне питання «як ти там?», бо єдність та підтримка важливі для всіх. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 13

4 Намагайтесь жартувати з учнями, посміхатись до них, викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть смішні історії, питання на кмітливість.56 Порадьте дітям поспати, відпочити, але не дозволяйте лежати весь день в куточку, дивлячись у стінку чи у телефон. Настоюйте на тому, що дитина повинна зробить хоча б одну маленьку дію! Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru

Номер слайду 14

Розрізняють 6 стратегій відновлення ресурсу: Віра, переконання, цінності (дехто намагається почерпнути сили в релігії, патріотизмі, чіткому розумінні своєї місії у світі)Емоції (у декого домінує емоційний спосіб протидії стресу- відкритий прояв почуттів, сльози, сміх, обговорення пережитого з іншими, читання або написання книг, невербальне вираження емоцій через художню діяльність)Соціальність (прагнення долучитися до якоїсь спільноти, відчути себе частиною групи)Уява (мрії та спогади про щасливі моменти з метою зменшення інтенсивності переживання страшних життєвих реалій)Когнітивні стратегії (активний пошук інформації, внутрішні діалоги, вирішення пріорітетності справ)Фізична активність (заняття спортом або ж вишивання, майстрування, робота в саду тощо).

Номер слайду 15

Війна є надзвичайно стресовою та травмуючою подією для психіки, адже за таких умов людина переживає реальну загрозу життю, як власному, так і життю близьких. Ми були переконані, що живемо в справедливому, логічному та передбачуваному світі. Ми будували плани на наступний день, тиждень, місяць, рік. Хтось вже планував відпустку, а хтось ремонт. Війна ж стала тією подією, яка розділила наше життя на «до» і «після», порушивши цілісність нашої життєвої картини. Тому єдине, що може нормалізувати наш стан це відновлення безперервності життя та розірваних зв’язків. Допоки ми чекаємо на перемогу , ми повинні подбати про себе та своїх близьких.

Номер слайду 16

Використані джерела1. Вітюк Л. Як вчителю подбати про себе: добірка ресурсних справ, вправ, безплатний курс та консультації психотерапевта. НУШ. URL: https://nus.org.ua/articles/yak-vchytelyu-podbaty-pro-sebe-dobirka-resursnyh-sprav-vprav-bezplatnyj-kurs-ta-konsultatsiyi-psyhoterapevta/?fbclid=Iw. AR305szu-p1 Ch_6x. Ekg2o. Je. R6b. Nl. Nlr. Vq. R66fl5m. E9 Id. Wwo. FABXWIE8i. Imw2. Кобинець Я. Як учителям залишатись у ресурсному стані під час війни. Освіта. UA. URL: https://znayshov.com/News/Details/Yak_uchyteliam_zalyshatys_u_resursnomu_stani_pid_chas_viiny3. Робота психолога : навч. посіб. Київ : Вид. група "Шкіл. світ", 2016. 104 с.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
17 квітня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку