Тривожна та постійна стресова ситуація воєнного стану та невизначеності, в якій ми всі зараз перебуваємо, вимагає підвищеної уваги до власного ресурсного стану, а особливо до ресурсного стану педагога, який транслює його дітям під час освітнього процесу. Життя триває попри всі випробування – тому маємо мати дієві механізми. Що дозволяють зробити стан вчителя максимально ресурсним для його професійної й не лише діяльності. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
Сьогодні навчання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для вчителів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям. Дайте учням можливість висловитись: розповісти про свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином знижується тривожність. Дозвольте учням говорити про свій сум чи злість, але обов’язково спрямуйте їх увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини. У кожному дні можна знайти щось позитивне! Допоможіть учням побачити це, навчіть їх помічати це. У вашому арсеналі повинно бути багато тем для розмов, які зможуть переключити емоції дітей. Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших слухачів. Якщо у дитини є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю роботу на психолога. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru. Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям. Не зайвим буде нагадати вчителям про турботу про себе. Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайте про безпечне місце для себе, де ви зможете проводити уроки. Обговоріть з рідними порядок дій у разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок. Розробіть свій алгоритм дій.
Беззаперечно, що сьогодні кожен з нас перебуває в стресовому стані через події які відбуваються в нашій країні та з нами особисто. Неважливо хто ви військовослужбовець, переселенець, безробітний, вчитель, пенсіонер. Зараз всі ми переживаємо дуже сильний стрес. «Корабель не тоне на воді , він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що ззовні, важливо – що ми впускаємо всередину»Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
ЧАС У всіх нас є тільки 24 години на добу. Час сьогодні безцінний!Обирати час на позитив чи негатив?Потрібно: Обмежити поглинання негативної інформації;Соціальні мережі, пабліки – не більше 10 хв в день;Бути на позитиві;Зробити те, що відкладали на потім, те, що приносить задоволення. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
Поради для вчителів1 Нам потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує, приводить до тями і надає сил для подальших дій. Хоча б три присідання або ходьба колами, будь-який активний і хоча б відносно інтенсивний рух.2 А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити!3 Ми повинні підтримувати спілкування з родичами та знайомими, задати хоч одне питання «як ти там?», бо єдність та підтримка важливі для всіх. Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
4 Намагайтесь жартувати з учнями, посміхатись до них, викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть смішні історії, питання на кмітливість.56 Порадьте дітям поспати, відпочити, але не дозволяйте лежати весь день в куточку, дивлячись у стінку чи у телефон. Настоюйте на тому, що дитина повинна зробить хоча б одну маленьку дію! Шаблоны презентаций с сайта presentation-creation.ru
Розрізняють 6 стратегій відновлення ресурсу: Віра, переконання, цінності (дехто намагається почерпнути сили в релігії, патріотизмі, чіткому розумінні своєї місії у світі)Емоції (у декого домінує емоційний спосіб протидії стресу- відкритий прояв почуттів, сльози, сміх, обговорення пережитого з іншими, читання або написання книг, невербальне вираження емоцій через художню діяльність)Соціальність (прагнення долучитися до якоїсь спільноти, відчути себе частиною групи)Уява (мрії та спогади про щасливі моменти з метою зменшення інтенсивності переживання страшних життєвих реалій)Когнітивні стратегії (активний пошук інформації, внутрішні діалоги, вирішення пріорітетності справ)Фізична активність (заняття спортом або ж вишивання, майстрування, робота в саду тощо).
Війна є надзвичайно стресовою та травмуючою подією для психіки, адже за таких умов людина переживає реальну загрозу життю, як власному, так і життю близьких. Ми були переконані, що живемо в справедливому, логічному та передбачуваному світі. Ми будували плани на наступний день, тиждень, місяць, рік. Хтось вже планував відпустку, а хтось ремонт. Війна ж стала тією подією, яка розділила наше життя на «до» і «після», порушивши цілісність нашої життєвої картини. Тому єдине, що може нормалізувати наш стан це відновлення безперервності життя та розірваних зв’язків. Допоки ми чекаємо на перемогу , ми повинні подбати про себе та своїх близьких.
Використані джерела1. Вітюк Л. Як вчителю подбати про себе: добірка ресурсних справ, вправ, безплатний курс та консультації психотерапевта. НУШ. URL: https://nus.org.ua/articles/yak-vchytelyu-podbaty-pro-sebe-dobirka-resursnyh-sprav-vprav-bezplatnyj-kurs-ta-konsultatsiyi-psyhoterapevta/?fbclid=Iw. AR305szu-p1 Ch_6x. Ekg2o. Je. R6b. Nl. Nlr. Vq. R66fl5m. E9 Id. Wwo. FABXWIE8i. Imw2. Кобинець Я. Як учителям залишатись у ресурсному стані під час війни. Освіта. UA. URL: https://znayshov.com/News/Details/Yak_uchyteliam_zalyshatys_u_resursnomu_stani_pid_chas_viiny3. Робота психолога : навч. посіб. Київ : Вид. група "Шкіл. світ", 2016. 104 с.