Бережіть природу Донеччини

Про матеріал
формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити учнів вирішувати логічні завдання шляхом пошуку рішень в нестандартних ситуаціях; формувати природознавчу компетентність : відповідальне ставлення за природу рідного краю, вчити дотримуватися природоохоронної поведінки, ощадно використовувати природні ресурси, порівнювати, узагальнювати й класифікувати природні об’єкти; виробляти уміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі
Перегляд файлу

Котляр Людмила  Миколаївна,  учитель початкових класів 

Бахмутської школи І-ІІІ ступенів

№10 Бахмутської міської ради

Донецької області

 

Квест - гра для учнів 3 класу   «Бережіть природу Донеччини» 

 

Мета: формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити  учнів вирішувати логічні завдання шляхом пошуку рішень в нестандартних  ситуаціях;  формувати природознавчу компетентність : відповідальне 

ставлення за природу рідного краю, вчити дотримуватися природоохоронної  поведінки, ощадно використовувати природні ресурси, порівнювати,  узагальнювати й класифікувати природні об’єкти; виробляти уміння  розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі ;

 формувати життєві, соціальні, громадянські компетентності  молодших  школярів у їх ставленні до природи, суспільства, інших людей і самих себе, а  також найважливіших людських якостей, необхідних у власному житті, в  різних сферах діяльності й співіснуванні з іншими живими істотами;  розвивати вміння працювати в команді, виховувати почуття любові до  природи.

Обладнання: маршрутні листи, загадки , екологічні знаки, ілюстрації тварин, рослин.

Місце проведення: класна кімната ХІД ЗАХОДУ І Організаційна частина 1.Привітання

Нас кличе в дорогу -

скоріш вирушай. В мандрівках чудових пізнай рідний край. Відкрий таємниці для себе, мій друг. Для тебе іскриться і річка, і луг.

-Чи готові ви до відкриття таємниць?

 

2.Вступна бесіда.

Учитель:

-Що належить до живої природи?

-Яке значення має природа в житті людини?

-Чи може природа швидко відновити ресурси?

-Як зберегти красу навколишньої природи?

            Природа потребує постійної уваги, охорони. Ми повинні не лише використовувати природні ресурси, а й дбати про їх збереження. Сьогодні ми під час гри-квесту дізнаємось про те, що загрожує природі нашого краю і як їй допомогти. Для цього об’єднайтесь у три групи (кожен учасник обирає малюнки метелика,  ромашки, калина) . 

-Увага! Нагадаю вам

                                                          Правила квесту:

1.        Учасники квесту об’єднуються у команди, обирається капітан.

2.        Кожній команді видається маршрутний лист, згідно якого вони проходять станції.

3.        Після      виконання завдань       координатори      роблять      відмітку      у маршрутному листі. 

4.        Учасники повинні дотримуватись правил квесту.

5.        Координатор дає команді завдання лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті. 

6.        За кожне виконане завдання команда отримує від 1 до 5 балів. 

7.        Після проходження останньої станції команда здає маршрутний лист координаторам гри. 

8.        У квесті перемагає команда, учасники якої набрали найбільшу кількість балів, виконавши  усі завдання .

 

         Команди отримують маршрутні листи і виконують завдання , подорожуючи станціями.

ІІ. Основна частина                                           І  станція «Розумники»

1)    Як називається річка , що протікає через Бахмут?

2)    Без чого не існуватимуть рослини і тварини?  3) Що виготовляють люди з рослин?(дібрати малюнки) 4) Заповнити таблицю:

Дібрати рослини , що ростуть на Донеччині

           дерево

               кущ

Трав’яниста рослина

 

 

 

 

(За кожну правильну відповідь -1бал)

                                ІІ станція «Загадкова»  

(Кожна правильно відгадана загадка – 1 бал) 1. Лист зелений не пропав,    А під снігом задрімав.

   Щоб у синю сукенчину

   Одягнуть весняну днину.

 

                                                  (Барвінок)

2.   Що за квіточка пахуча:

   І червона, і колюча?

 

                                                  (Троянда)  

3.   Маю я п'ять пелюсток

   І напівкруглий зелений листок.

   А середина у мене жовтенька,    Личко не кругле, а трохи довгеньке,    Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

   А як запахну - приходить весна. 

 

                                                     (Фіалка)

4.   Стоїть півень на току в червоному ковпаку.

                                                                   (Мак)

5.Для мисливця допомога, 

Як летить – птахам тривога!

 Має дуже гострий зір,

 Ціниться із давніх пір! 

                               (Сокіл)

6.У долині цілий день 

Він співа дзвінких пісень. 

Як верба і як калина, 

Птах цей — символ України.

Тішить піснею людей 

Гарна пташка — …(соловей).

 

7.Понад хмарами літає, пильно здобич виглядає. 

     Як побачить її — вмить камінцем униз летить. (Орел)

 

8.Ця комашка-розумашка  І працює дуже важко. 

В земляну свою хатинку 

Тягне довгу соломинку. 

                             (Мурашка)

9.Наче птиця, крила має, Все літає та співає: - Я медок вам наношу,

Не чіпайте, бо вкушу!

                                    (Бджілка)

10.Ця малесенька тваринка

На спині несе хатинку,

Як її торкаєшся — В мушельці ховається

Цей маленький добрий Павлик.

Хто це, дітки? Звісно,  (Равлик).

11. Тоненьке, вузеньке, по землі в'ється,  як батіг довге, та зовсім не б'ється.  Людей боїться, молоко вживає,        в лісі їх багато, це кожен знає. (Вуж)

12.У лусці мої боки –

     Вони холодні та слизькі. 

     Плавать можу досхочу,

     Та усе життя мовчу. (Риба)

                                         ІІІ станція “ Світлофор»   

    ( Екологічні ситуації. Оцінити трьома кольрами: червоний-ситуацію не виправити, жовтий - можна виправити, зелений - ситуація не потребує допомоги. Наклеїти кружечок відповідного кольору біля питання) 

1.     Ваш молодший брат приніс з лісу їжачка. O

2.     Ти побачив надломлені гілочки дерева. O

3.     Діти  зірвали первоцвіти. O

4.     Збираючи гриби в лісі, ви побачили мухомори і зім’яли їх. O

5.     Ви побачили гніздо в траві і тихо покинули це місце. O

6.     Пташеня стрибає стежкою, випало з гнізда. O

7.     Ви побачили гарного жука на дорозі. O

8.     Діти знайшли в дуплі лісові горіхи і гриби. O

9.     Хлопчик стоїть біля берези. Він збирається поласувати березовим соком. O

10.Після походу залишилося сміття. O

                                            ІV Станція «Охоронці природи» 

(Визначити за малюнками, які з видів тварин і рослин занесені до Червоної книги. Обвести їх кружечком, з’єдати малюнки з назвами виду)

image 

Мідянка         поліксена         сатурнія велика    махаон       лунь польовий

 

image 

Журавель степовий      полоз візерунковий        ковила волосиста

image 

 

Левкой запашний  громовик донський   тюльпани        гіацинтік білий      

image 

  

Троянди                  богомол              бджола

 

 

V   Станція «Знайди тварину, рослину»

(зафарбуй клітинки, які складають назву тварини, рослини)

т

б

е

р

к

у

т

ю

ф

ф

а

т

б

ю

л

и

с

и

ц

я

ю

д

я

т

е

л

и

ц

й

к

о

ж

д

ш

з

л

о

с

ь

х

ч

а

п

л

я

м

р

о

л

ю

м

ь

б

ї

ж

а

к

л

є

х

п

о

л

о

з

и

т

ь

б

ю

е

п

к

а

р

а

с

ь

т

б

1.Беркут                 5.Чапля

2.Лисиця                6.Їжак

3.Дятел                   7.Полоз

4.Лось                     8.Карась

 

                                               VІ    Станція   «Ми – дослідники»

 (Завдання дослідити , до живої чи неживої природи належать  предмети : вода в пляшці; пісок; камінець; підсніжник; зозуля)

Дослідіть, чи дихає, їсть, росте, народжується цей предмет довкілля, тобто чи належить він до живої природи?

Предмет 

росте

розмножується

Дихає,

помирає

Висновок:

 

 

 

їсть,

п’є

 

 Жива(Ж)

Нежива(нж)

вода

 

 

 

 

 

пісок

 

 

 

 

 

камінець

 

 

 

 

 

підсніжник

 

 

 

 

 

зозуля

 

 

 

 

 

 

Який висновок зробила кожна група? (Це нежива природа, бо...)

                                       VІІ Станція  «Екологічні знаки»

(Кожна команда отримує по три екологічні знаки, за якими діти розповідають про їх призначення)

 

Екологічні знаки: «Не зривай квітів», «Не руйнуй мурашник», «Не залишай за собою сміття»,  « Не розпалюй багаття в лісі», «Підгодовуємо птахів»,  «Саджаємо дерева» .

                                           ІІІ.Заключна частина

1.Бесіда.

- Виведіть правило екологічної поведінки людини (доповнити словами).

Слід усім запам'ятати:

Тварин треба... (захищати)

Їх оселі не... (руйнуй)

Краще взимку... (підгодуй)

                                   Автор: О. Діщенко

-Так, головне завдання усього людства – зберегти наш спільний дім – нашу планету Земля. Планету, що належить нам з вами, а також усьому живому, що мешкає на ній.

2.Підрахунок балів кожної команди. Нагородження(учні отримують солодкі медалі за І, ІІ, ІІІ місце)

ІV. Підсумок

-Чи потребує природа Бахмута нашої допомоги? (Так)

 

-Як ви піклуватиметесь про красу рідного краю? (Садити квіти та дерева. 

 

Не ловити комах. Не бруднити водойми. Підгодовувати птахів взимку)

 

Рефлексія.

Вправа «Планета в майбутньому»

-Ви тримаєте в руках карту Донецької області. Якою б ви хотіли бачити її  в майбутньому. Оберіть квіти, дерева, птахів, звірів, комах, що будуть її населяти ( учні обирають малюнки, серед яких є понівечені дерева, трави, хворі птахи та звірі

 

 

Список використаної літератури:

1.     Квест : метод чи технологія? Сокол Ірина Миколаївна [Електронний  ресурс] : Режим доступу  file:///C:/Users/Air/Downloads/komp_2014_2_8.pdf 

(Дата звернення  27.09.2018)

2.     На Донеччині створили перший в Україні зміїний заказник.  

[Електронний ресурс] : Режим доступу 

https://glavcom.ua/news/na-donechchini-stvorili-pershiy-v-ukrajini-zmijiniyzakaznik--547140.html (Дата звернення 11.01.2019)

3.Смарагдова мережа Донецької області. Донецька обласна державна  адміністрація. Департамент екології та природних ресурсів   Харків, 2018 

[Електронний ресурс] : Режим доступу  https://www.researchgate.net/publication/329881290_SMARAGDOVA_MEREZ A_DONECKOI_OBLASTI (Дата звернення 22.12.2018)

4.50 рідкісних рослин Донеччини Атлас-довідник  Київ – 2017 [Електронний  ресурс] : Режим доступу https://www.researchgate.net/publication/320620991_50_ridkisnih_roslin_Donecci ni_Atlas-dovidnik_50_rare_plants_of_Donetsk_region_Atlas_-_reference_book

(Дата звернення 17.12.2018)

5.Тетяна Гільберг , Світлана Тарнавська , Ніна Павич . Зошит «Я досліджую  світ» . Видавництво «Генеза» , 2018р.

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку