Урок - практикум "Скільки коштує маленька краплинка води?"

Про матеріал
Формувати вміння виявляти значення води для життя на нашій планеті, усвідомлювати необхідність раціонального використання води, застосування способів економії води - важливі складові екологічного виховання.
Перегляд файлу

Тема.Скільки коштує маленька краплинка води?

Поради від Краплинки

Мета. Формувати вміння виявляти значення води для життя на нашій планеті, усвідомлювати необхідність раціонального використання води, застосування способів економії води. Розвивати уміння аналізувати, порівнювати, формувати критичність мислення, здатність відчувати красу ідей, формувати розуміння важливості володіння знань, необхідних у повсякденному житті; розвивати соціальні і громадянські компетентності, уміння працювати з іншими на результат, розширювати кругозір. Збуджувати інтерес до навчання, виховувати екологічну культуру, любов до рідного краю, бажання і вміння економно використовувати водні запаси.

Форма проведення уроку: урок – практикум

Наочність та обладнання: демонстраційні таблиці «Прісна та морська вода», «Використання води людиною», малюнок хмаринки, картки – крапельки, реклами – поради для сусідів будинку, 2 трилітрові банки.

                                        Хід уроку

1. Організація початку роботи. Створення позитивного настрою. Привітання в колі. Читання вірша Анатолія Костецького  «ланцюжком». 

Знов починається весна!

Знов починаються дива…

То серед двору із – під снігу

Раптово визирне трава,

То раптом лагідні веснянки

Засіють щоки та носи,

То розщебечуться –

Ще зранку! –

Птахи на різні голоси!

А вчора…Вчора…

Що й казати!

Всі веселилися

До сліз.

Славко –

Дражнило й забіяка –

Наталці проліски приніс!

І зовсім це не дивина:

Так починається весна!

2. Формування мети і завдань уроку.

    Весна – це краса, пробудження і народження  життя, нових надій, нових ідей. Колись українці святкували Новий рік навесні. Можливо, кров предків дається взнаки і з початком весни з`являються нові прагнення до кращого, прагнення до змін.

    Ми отримали у спадок невимовно прекрасний і багатий світ, але  так сталося, що найрозумніші істоти завдають найбільшої шкоди нашій планеті. Біда в тому, що ми - погані господарі, що ми не засвоїли найпростіших правил господарювання.

3. Мотивація навчальної діяльності.

   Сьогодні ми будемо вчитися самі і попробуємо навчити своїх сусідів берегти воду.

    Вода – ровесниця нашого світу. Вода – носій життя. Це основа життя на Землі. Усе живе черпає життя з водних джерел: рослини, тварини, люди. У рослинах міститься 90% води, в організмі людини близько 65% маси тіла.

4. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

    Для чого вода потрібна людині? Робота за демонстраційними таблицями.

Вода, ніби кров життя, циркулює у стовбурах, гілках і листках дерев, у кожній травинці, квіточці.

Жодне сучасне виробництво не може обійтися без води.

5. Вивчення нового матеріалу.

Ситуаційний аналіз.

   Якщо уявити, що вся вода нашої планети  вміщується в трилітрову банку, то прісна вода займе лише півсклянки ( Продемонструвати це за допомогою двох банок. )

   Кожна людина відповідальна особисто за існуюче у Всесвіті. Ми – частина природи. Ми – українці. Ми – земляни. Ми не можемо тільки брати і дбати лише про себе. Ми не одні в цьому прекрасному світі. Ви бачите як мало прісної води на Землі.

   Що робити, щоб води вистачило?

   Де ми втрачаємо воду? Діти висловлюють свої ідеї.

Складання асоціативного куща «Як економити воду?»

   Цю проблему записати на хмаринці.

   Роздати клейкі папірці у формі крапельок. Запропонувати написати на них поради – виписати з підручника. Класифікація знань. Картки з записами від руки дуже корисні для розвитку довготривалої пам`яті.

   1 – а група виписує поради, які знали;

   2 – а група виписує поради, які не знали;

   3 – а група виписує поради, які схвилювали.

   Учні прикріплюють свої крапельки під хмаринкою. Озвучують написане.

6 Первинне закріплення і корекція знань. Практична робота. Виготовлення плакатів з порадами, як можна економити воду.

   Заготовки листівок – плакатів можна виконати на уроці образотворчого мистецтва або вдома з батьками чи старшими братами, сестрами. Поради записати, використовуючи підручник.

   Ми зробимо плакати – поради, щоб ваші сусіди знали правила користування водою, щоб і вони захотіли бути господарями в своїй квартирі, в своєму будинку.

   7 Підсумки.  Презентація робіт. Переживання успіху в діяльності як радості.

   Який новий досвід ви сьогодні отримали?

   Вітаю! Ви створили красиві роботи. Я вірю, що ваші сусіди побачать, прочитають і використають ваші поради. Разом ми змінимо наш світ!  

 

 

 

 

 

 

 

Поради своїм сусідам

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку