Бесіда "Ми і природа"

Про матеріал

Бесіда розрахована для учнів 5-класу спеціальної школи-інтернату з метою виховання любові для природи,вивчення правил поводження в навколишньому середовищі.

Перегляд файлу

  « Ми і природа»

Мета: формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди;формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.

Обладнання:  запис звуків лісу,кружечки для гри « Добре і погано», плакат « Значення води» плакат з кросвордом, малюнки з лісом, олівці.

 

ХІД  ЗАХОДУ:

Вихователь. Чи задумувалися ви над тим, як багато об'єднує в собі одне слово — «природа»? Сонце, земля, вода, повітря, рослини і тварини — усе живе і неживе, воно нерозривно взаємопов'язане і називається природою. Степи, болота, гори й пустелі, моря й малі джерельця, найменша пташка і величезний слон, могутній дуб та тонка билинка не можуть існувати одне без одного.

        Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатство.

       Сьогодні у нас незвичайне заняття. Це буде година милосердя та спостережливості. Пройде вона під гаслом « Знай, люби, бережи» .

 Адже чим  більше ми пізнаємо природу, тим краще ми їй зможемо допомогти.

 

   Учень. Ось повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку, не топчи травичку.

В зелені діброва, в китицях ліщина,

Глянь, яка чудова наша Україна.

Журавлі над лугом крилять рівним клином,

Будь природі другом, будь природі сином.

ВИХОВАТЕЛЬ.   Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину.

   Учень Природа рiдна — наша втiха,

Тож хай вона не знає лиха.

Ми всi — господарi природи,

Тож збережемо її вроду.

ВИХОВАТЕЛЬ. Але на сьогодні ми  маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є серед нас люди, які нищать природу: зривають квіти, руйнують пташині гнізда, ламають дерева, забруднюють водойми, повітря, щоб тільки задовольнити свої забаганки, збагатитися. Наймудріша на землі - природа. Люди, які живуть в злагоді з нею - найщасливіші.

          Памятайте! Людина і Природа невіддільні. .  Повітря, вода, птахи, звірі, дерева, квіти, овочі, фрукти  - все це природа,без цього не буде нашого життя.  Тож знищуємо природу – знищуємо життя.

   Учень. Квіти хай квітнуть, співають пташки,

Хай всіх привітно стрічають стежки.

Кожна стежинка в майбутнє веде –

Радість і щастя планеті несе.

ВИХОВАТЕЛЬ.  Щоб зберегти природу, потрібно її  вивчати  і берегти, знати  як себе поводити в природі..   Існує ціла наука про проблеми природи та  її збереження. Це – екологія.  Вона вчить, що людина – це частина природи. Знищуємо природу – знищуємо  самих себе, знищуємо життя на землі.

 Учень. Все на землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра, і оту тварину,

Не чванься тим, що цар природи ти.

Бо, врешті, ти – лише її частинка.

Гра «Екологічний світлофор»( роздати дітям кружечки з написом зеленим  кольором  « Добре» та червоним кольором  « Погано» )

Поливати квіти, сміття на галявині, лікування пораненого птаха, вирубування лісу,саджати дерева, зривати квіти, вбивати птахів, саджати квіти, розкидати  папір , закривати воду в крані,  рвати книги,фантики,поліетиленові пакети,ламати гілки, зривати бур’ян, не загашене вогнище, ламати пташині гнізда,саджати дерева, ловити птахів.

Фізкультхвилинка. Трава низенька – низенька,

Дерева високі – високі,

Вітер дерева колише – гойдає,

І  вправо, і  вліво їх нахиляє,

Назад та вперед  нагинає.

Птахи летять – відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

Вихователь.    Діти, ось послухайте  до нас надійшов  Лист .

«Ми – птахи, звірі, рослини

– звертаємося до вас, діти, за допомогою.

Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на землі!

Якщо ви виконаєте завдання - ви допоможете природі. Адже знання – перша сходинка допомоги природі. Бажаємо вам успіхів.»

 

 Ну що ж, діти, допоможемо?

  • Перше завдання « Хто де живе?
  • Білка – в дуплі.
  • Ведмідь   -  у барлозі
  • Рибка  - у воді
  • Гуска – на птахофермі
  • Горобець – у гнізді.
  • Собака – у будці
  • Корова – у сараї
  • Друге завдання – склади прислів’я
  • Без води - і не туди і не сюди.
  • Земля – годувальниця.
  • Бур’яни знищуєш – урожай підвищуєш.
  • Скільки сніг не лежатиме, а розтаватиме.
  • Сніг учить нас чистоти, а сонце  доброти.
  • Де пташки, там гинуть  комашки.
  • Повітря дорожче за золото.

 

  • Третє завдання -  (на  плакаті «Значення води» посередині зображена  краплина води, навкруг неї – рослини,люди, будівлі,риби,книги,квітка)

 

  • Вам необхідно з’єднати краплину води з  тими, кому вона необхідна, і пояснити.
  • Четверте завдання – « Домалюй ліс»

Діти, домальовують дерево, сонечко, звірят, метеликів, квіти …..

Звучить музика, спів пташок.

Музика стихає, і діти закінчують малювати та виставляють свої малюнки на дошку.

  • П’яте завдання – Кросворд

Коли ми розгадаємо кросворд, то дізнаємося про найдорожчий  і найцінніший скарб у світі.

1.Це весняний ранній птах, називається він - …. ( шпак).

2.За вікном сніжок,піднялася віхола, та не страшно птахові, що сидить під стріхою. ( Горобець).

3.Хитра кума сліди замела.( Лисиця)

4. Вправні будівельники майструють дашок із соснових голок.( Мурахи)

5.Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю. ( Пролісок)

6.Влітку наїдається, взимку відсипається. ( Ведмідь)

7.Виростає шкода на  кінці города
    Хто до неї доторкнеться,
    Як ужалений сахнеться.( Кропива).

Ключове слово: природа.

  • То який найдорожчий скарб у світі? (ПРИРОДА)

Вихователь. Ви добре впоралися із завданнями і будемо сподіватися, що ваші знання та  вміння допоможуть природі. Але ж ви повинні знати, як поводитись у природі.

  • Послухайте вірш - пораду.

Учень. Вмійте природу любити
Вам у походи ходити

 І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти

В полі,  у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не рви для забави. 
Оберігайте ж повсюди 
птаха й ромашечку в гаї, 
Все те окрасою буде 
Нашого рідного краю!

Вихователь.  Щоб бути природі другом, не нищити її багатства та красу, а значить і наше життя на планеті Земля, потрібно  дотримуватись  правил поведінки в природі.

Діти, запам’ятайте!

  • Ідучи в парк чи ліс,знайте, що все,що вас оточує, все, чим ви насолоджуємось,- треба залишити неушкодженим, чистим, воно і далі повинно радувати всіх, а не тільки вас;
  • Не ламайте гілля дерев і кущів;
  • Не рвіть оберемками квіти;
  • Не рвіть рослини з цибулинням,корінням;
  • Не ловіть метеликів,джмелів, бабок та інших комах;
  • Не руйнуйте мурашники;
  • Не знищуйте неїстівні  гриби, тому що для людей вони отруйні, а для лісових мешканців – ліки і харч;
  • Не чіпайте пташині гнізда та відкладені там яєчка, бо пташка може його покинути навіть, якщо там буде декілька яєць.
  •  Не галасуйте у лісі;
  •  Не  залишайте вогонь у лісі;
  • Не покидайте після себе сміття на місці відпочинку.

Вихователь . Дотримання цих правил  не перетворить  відпочинок на біду для вас  та не зашкодить матінці  природі, без якої люди  не зможуть жити.

Памятайте!  Нищите  природу – губите життя.

 

Підсумок.

Вправа  « Закінчи речення»

-Я дізнався……( про що ми говорили на виховній годині?)

-Я зрозумів….. (Людина і природа невіддільні)

-Я запам’ятав…. (правила поведінки в природі )

-Я буду робити…. (які добрі справи ви можете робити, щоб зберегти та допомогти природі?

 

Висновок.

Вихователь.  Ріки і гори, моря і поля –

Це наша рідна хороша Земля,

Будь їй ти другом, люби, бережи,

Приклад у цьому всім покажи.

- Наше заняття закінчилось, тож давайте прощатися.

Я всміхаюсь сонечку: « Здравствуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці, хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику: « Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхаюсь – зичу їм добра!

Кожен погляд, кожне слово має значення,

 Ми прощаємось з вами : «До побачення!»

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Позакласні заходи
Інкл
Додано
27 січня 2019
Переглядів
7360
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку